Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19930)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette sitten äänestä nuoria päättäjiksi?
Demokratia on rikki niin kauan, kun äänestysiässä ei ole yläikärajaa. Esim. 18 - 75 voisi olla hyvä äänestysikä. Ennen 18 vuotta ei ole useinkaan ole riittävää ymmärrystä ja sitten taas 75 vuoden jälkeen alkaa se ymmärrys aika monella hämärtymään ja ajatellaan vain itseä ja omia kolotuksia.
Olen itse kohta eläkkeellä ja äänestän aina vähintään 20 - 30 vuotta itseäni nuorempaa henkilöä, jotta nuoret saisivat äänensä kuuluviin. Nuoret ovat maan toivo, mutta me vanhat tukehdutamme heidät. Sen on tämä ketju jos mikä ikävällä tavalla todeksi osoittanut.
Nämä mummot ja paapat äänestää kokoomusta taas
Ota huomioon kuitenkin huomioon, että kaikki eivät ole yhtä höperöitä kuin sinä. Elinikä on pidentynyt, ihmiset jaksavat ja ovat terveempiä kuin menneinä aikoina, Ei todellakaan voi luokitella kaikkia ikäihmisiä vanhuuden höperöiksi.
Totta, että nuoret ovat maan toivo, mutta millä ihmeen tavalla vanhemmat ihmiset heitä mukamas tukehduttaisivat, melkoista höpöttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia kyllä näkee livenä, koska sairaaloissa käy jokainan. Mutta poliiseja, palomiehiä ja armeijan väkeä et näe.
Väärin. Kyllä hoitajia näkee muuallakin kuin sairaalassa. Minä näen joka päivä, asuu tuossa naapurissa.
Armeijan upseerinkin näen usein, on mun serkku. Ne jotka sen näkee tuolla kylillä ei tiedä, että se on armeijan upseeri.
Ne vaatteetko pitäisi nähdä? Miksi?Ei kai sitten pidä nähdä. Mutta ihan ne perusarmeija vaatteet riittää. Ei tarvita mitään armeijan juhlapukuja, kun ei niitä kukaan koskaan näe. Valtion velka kasvaa.
Siis haluaisitko itse kulkea vapaa-ajallasi työvaatteissasi? Mitä ihmettä tarkoitat?
Minäpä päätänkin nyt esittää, että näyttelijöitten on oltava vapaalla ollessaankin niissä roolivaatteissaan, koska ne on kalliita ja koska minä en muuten usko, että näyttelijöitä on olemassa. Valtiohan tukee teatteritaidetta, joten on meidän ihmisten saatava nähdä niitä näyttelijöitä myös elävinä tuolla kaupungilla ollessamme.Taidat olla päästäsi vähän tyhmä. Armeija voisi vaikka järjestää päiviä, milloin mennään esittelemään kalustoa niihin kaupunkeihin missä ei ole varuskuntaa.
Suomessa ei ole sotaa eikä armeijassa takuulla ole niin kiire etteikö ehdittäisi muutama esittäytymispäivä vuodessa järjestää.
Armeijan kalustoa esitellään joka vuosi itsenäisyyspäivän paraatissa.
Jos et halua mennä paikalle katsomaan, niin katso televisiosta.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että jotain panssariajoneuvoja ja tykkejä ja tykkilavetteja pitäisi kuljettaa maanteitä pitkin paikkakunnilta toisille sen takia, että ihmiset näkee niitä?
Tykkäsit varmaan ajaa sen letkan perässä kovastikin.
Onko joka paikkakunnalla lentokenttiä, mihin hävittäjät ja armeijan helikopterit voisi tulla esittelyihin?
Varuskuntiin on mahdollista päästä tutustumaan kun, olen itsekin ollut Parolassa ja Porissa joskus tutustumassa ryhmämatkalla.
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.
Ei kai sitä nyt koko Suomen armeijan kalustoa tarvitse raahata. Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Eikö Tampereen hönö influencerin kannattaisi hakea poliisikouluun tai palomieheksi niin hän saisi naisen. Poliisikouluun ei ole enää pituusrajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratia on rikki niin kauan, kun äänestysiässä ei ole yläikärajaa. Esim. 18 - 75 voisi olla hyvä äänestysikä. Ennen 18 vuotta ei ole useinkaan ole riittävää ymmärrystä ja sitten taas 75 vuoden jälkeen alkaa se ymmärrys aika monella hämärtymään ja ajatellaan vain itseä ja omia kolotuksia.
Olen itse kohta eläkkeellä ja äänestän aina vähintään 20 - 30 vuotta itseäni nuorempaa henkilöä, jotta nuoret saisivat äänensä kuuluviin. Nuoret ovat maan toivo, mutta me vanhat tukehdutamme heidät. Sen on tämä ketju jos mikä ikävällä tavalla todeksi osoittanut.
Kyllä, mutta ikä yksin ei riitä vielä kriteeriksi. Ihan jokainen näkee yhdellä vilkaisulla että nuorissa on kypsyydeltään ja ymmärrykseltään hyvin eri sarjoissa painivia. Työ opettaa, mutta kyllä eduskuntaan myös eri valmiuksilla mennään. Mahdollisimman tasokkaita päättäjien tulisi olla, tajuta vastuunsa ja toimia oikeista motiiveista - tämän maan todellisen edun nimissä. Eli kyetä näkemään isompi kuva. Miten nuorelta se onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon kuitenkin huomioon, että kaikki eivät ole yhtä höperöitä kuin sinä. Elinikä on pidentynyt, ihmiset jaksavat ja ovat terveempiä kuin menneinä aikoina, Ei todellakaan voi luokitella kaikkia ikäihmisiä vanhuuden höperöiksi.
Totta, että nuoret ovat maan toivo, mutta millä ihmeen tavalla vanhemmat ihmiset heitä mukamas tukehduttaisivat, melkoista höpöttelyä.
Samaa mieltä, hyvin moni seitsemän-kahdeksankymppinen on ihan terävä aikansa havainnoija, ja heidän ajatuksiaan kuullaan ihan liian vähän kaiken maailman somepöhisijöiden kustannuksella. Siellä on oikeasti sivistynyttä vanhan polven väkeä. Monella ei paljoakaan koulutusta, mutta ovat vaikkapa taiteessa luoneet uraa. Tämmöinen kansallinen itseymmärrys tuntuu olevan nyt aliarvostettua. Loikkasimme jonkinlaiseen moukkamaiseen ahneuteen 2000-luvulla, ehkä jo aiemminkin, missä pinnallinen näyttävyys ja myyvyys on kaikki kaikessa. Kaikki ikävä siivotaan pois silmistä, turrutetaan viihteellä tai synteettisellä wokeulinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia kyllä näkee livenä, koska sairaaloissa käy jokainan. Mutta poliiseja, palomiehiä ja armeijan väkeä et näe.
Väärin. Kyllä hoitajia näkee muuallakin kuin sairaalassa. Minä näen joka päivä, asuu tuossa naapurissa.
Armeijan upseerinkin näen usein, on mun serkku. Ne jotka sen näkee tuolla kylillä ei tiedä, että se on armeijan upseeri.
Ne vaatteetko pitäisi nähdä? Miksi?Ei kai sitten pidä nähdä. Mutta ihan ne perusarmeija vaatteet riittää. Ei tarvita mitään armeijan juhlapukuja, kun ei niitä kukaan koskaan näe. Valtion velka kasvaa.
Siis haluaisitko itse kulkea vapaa-ajallasi työvaatteissasi? Mitä ihmettä tarkoitat?
Minäpä päätänkin nyt esittää, että näyttelijöitten on oltava vapaalla ollessaankin niissä roolivaatteissaan, koska ne on kalliita ja koska minä en muuten usko, että näyttelijöitä on olemassa. Valtiohan tukee teatteritaidetta, joten on meidän ihmisten saatava nähdä niitä näyttelijöitä myös elävinä tuolla kaupungilla ollessamme.Taidat olla päästäsi vähän tyhmä. Armeija voisi vaikka järjestää päiviä, milloin mennään esittelemään kalustoa niihin kaupunkeihin missä ei ole varuskuntaa.
Suomessa ei ole sotaa eikä armeijassa takuulla ole niin kiire etteikö ehdittäisi muutama esittäytymispäivä vuodessa järjestää.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että jotain panssariajoneuvoja ja tykkejä ja tykkilavetteja pitäisi kuljettaa maanteitä pitkin paikkakunnilta toisille sen takia, että ihmiset näkee niitä?
Onko joka paikkakunnalla lentokenttiä, mihin hävittäjät ja armeijan helikopterit voisi tulla esittelyihin?
Varuskuntiin on mahdollista päästä tutustumaan kun, olen itsekin ollut Parolassa ja Porissa joskus tutustumassa ryhmämatkalla.
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.Ei kai sitä nyt koko Suomen armeijan kalustoa tarvitse raahata. Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Mutta sitä kalustoa kyllä riittää reippaanlaisesti eri lajeja ja laatuja vaikka esittelisi vain yhden lajiaan.
Mikä ihmeen hinku sinulla niitä on päästä näkemään?
Eiköhän se onnistu sinulle helpommallakin, kuin että puolustusvoimien pitäisi lähteä niitä erikseen esittelemään eri paikkakunnille.
Ja eiköhän siinä tule turvallisuuskysymyksetkin vastaan. Meillä on maa-, meri- ja ilmavoimat. Mietipä nyt vähän tarkemmin.
Mutta jos noin kovasti mieltäsi kaivaa, niin tee johonkin aloite. Minä en tiedä mihin, mutta vaikka puolustusministerille. Ainakin menee tarpeeksi korkealle taholle. Valita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.Ei kai sitä nyt koko Suomen armeijan kalustoa tarvitse raahata. Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Mutta sitä kalustoa kyllä riittää reippaanlaisesti eri lajeja ja laatuja vaikka esittelisi vain yhden lajiaan.
Mikä ihmeen hinku sinulla niitä on päästä näkemään?
Eiköhän se onnistu sinulle helpommallakin, kuin että puolustusvoimien pitäisi lähteä niitä erikseen esittelemään eri paikkakunnille.
Ja eiköhän siinä tule turvallisuuskysymyksetkin vastaan. Meillä on maa-, meri- ja ilmavoimat. Mietipä nyt vähän tarkemmin.
Mutta jos noin kovasti mieltäsi kaivaa, niin tee johonkin aloite. Minä en tiedä mihin, mutta vaikka puolustusministerille. Ainakin menee tarpeeksi korkealle taholle. Valita sinne.
Laivasto, se on maailma mistä ei moni tiedä mitään. Ei ole nähnyt ainuttakaan laivaston sotilasta koskaan.
Toivotaan, että tulee natosotilaita Suomeen niin näemme jotain.
Luottamus poliisiin, palolaitokseen ja hätäkeskukseen on mennyt.
Jos ajat peurakolarin niin poliisi ei tule eikä palolaitos.
Jos jatkossa näen vaikka ryöstön tai mitä tahansa muuta niin menen itse kiireellä kotiin. En soita enää hätäkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.Mutta netissä näytetään videoita talvella ulkona selviytymisestä niin, että niitä voi katsoa kuka vaan. Sukset jalassa avantoon ja sen jälkeen tulen tekemistä ja lumesta veden keittämistä sun muuta. Telkkarista tulee myös dokumentteja panssarivaunujen ominaisuuksista.
Hyppää suolle.
Myös amerikkalaiset esittelee videolla noita Suomessa opittuja talvisodankäyntitaitoja. Itse olen ollut naisena kauhuissani. Viholliset oppivat selviytymistaidot noilta videoilta.
Missä on tiedottajat ja vaitiolovelvollisuus?
Noi ameriikkalasten harjoittelut Suomessa on vähän sillai höpöjä. Aivan kuin Ameriikassa ei talvea löydy. Mihinkä se Alaska on kadonnut? Saati talvisodankäynnin taitoja. Viimeksi kehuivat uutisessa kuinka suomalaisilla on puukko jolla voi sillai vuolla? Voi hyvää päivää, ameriikassako puukot on niin tylsiä ettei niillä voi....vuolla? Ihan normaalia hei te ootte niin hyviä, small talkia!
Suuret ikäluokat tykkää aina naljailla nuoremmille että "menkää töihin!".
Ei töihin tänä päivänä noin vain "mennä", vaikka teidän aikaan niin pystyikin tekemään.
Tarvitsiko esim. teidän aikaan tehdä videoesittelyjä töitä hakiessa jopa ihan tavanomaiseen tuotevalmistustyöhön, jossa ulkonäöllä tai esiintymistaidolla ei ole yhtään mitään merkitystä?
Töihin olisin menossa heti kun vaan saisin työpaikan, mutta kyllä on kasanneet melkoiset esteet töihinpääsylle!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.Mutta netissä näytetään videoita talvella ulkona selviytymisestä niin, että niitä voi katsoa kuka vaan. Sukset jalassa avantoon ja sen jälkeen tulen tekemistä ja lumesta veden keittämistä sun muuta. Telkkarista tulee myös dokumentteja panssarivaunujen ominaisuuksista.
Hyppää suolle.
Myös amerikkalaiset esittelee videolla noita Suomessa opittuja talvisodankäyntitaitoja. Itse olen ollut naisena kauhuissani. Viholliset oppivat selviytymistaidot noilta videoilta.
Missä on tiedottajat ja vaitiolovelvollisuus?Noi ameriikkalasten harjoittelut Suomessa on vähän sillai höpöjä. Aivan kuin Ameriikassa ei talvea löydy. Mihinkä se Alaska on kadonnut? Saati talvisodankäynnin taitoja. Viimeksi kehuivat uutisessa kuinka suomalaisilla on puukko jolla voi sillai vuolla? Voi hyvää päivää, ameriikassako puukot on niin tylsiä ettei niillä voi....vuolla? Ihan normaalia hei te ootte niin hyviä, small talkia!
Amerikkalaisissa firmoissa puukot ovat kiellettyjä "turvallisuussyistä" vaikka niitä tarvitsisi työssäänkin joka päivä. Tilalle on jaettu turvaveitsiä jotka ovat niin turvallisia ettei niillä tee hevon vttuakaan...
Tässä koulujen hakijamäärät vuosi sitten, opiskelemaan on vaikea päästä
Vierailija kirjoitti:
Nämä älyköt ovat sitä mieltä jotta äänestäminen on niin boomereitten hommaa.
Olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista.
Tämän ketjun otsikko on jotenkin ....suuret ikäluokat ei tajua mitään.
Olen erittäin huolissani nuorempien käsityskyvystä ja järjenjuoksusta.Täällä "keskustellaan" paloautoista, kolareista, auton klommoista, panssariajoneuvoista, lentokoneista, poliiseista ym. Mielestäni nuo eivät liity mitenkään ketjun otsikkoon. Opetelkaapas hahmottamaan asioita ja kirjoittamaan omasta aiheestanne: iäkkäämpien haukkuminen. Kannattaa järjestellä siellä pääkopassa asioita, jos pystyy. Onneksi itse ymmärrän vielä hyvin kirjoittaa aiheesta jota on tarkoitus käsitellä. Vaikka olenkin iäkäs.
Perintöveroja 12 miljoonaa ulosottoon
Se on se ATK pilannu mailman
Missä on tiedottajat ja vaitiolovelvollisuus?