Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19930)

Vierailija
17621/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oikeaa työtä saa helposti, ei uusia suomalaisia tule. Onhan musut ja ukrainalaiset.

Myöhemmin ei  muita olekkaan. Myöhemmin ei myöskään voi vetää takaisin.

Vierailija
17622/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia kyllä näkee livenä, koska sairaaloissa käy jokainan. Mutta poliiseja, palomiehiä ja armeijan väkeä et näe.

Väärin. Kyllä hoitajia näkee muuallakin kuin sairaalassa. Minä näen joka päivä, asuu tuossa naapurissa.

Armeijan upseerinkin näen usein, on mun serkku. Ne jotka sen näkee tuolla kylillä ei tiedä, että se on armeijan upseeri.

Ne vaatteetko pitäisi nähdä? Miksi?

Ei kai sitten pidä nähdä. Mutta ihan ne perusarmeija vaatteet riittää. Ei tarvita mitään armeijan juhlapukuja, kun ei niitä kukaan koskaan näe. Valtion velka kasvaa.

Siis haluaisitko itse kulkea vapaa-ajallasi työvaatteissasi? Mitä ihmettä tarkoitat?

Minäpä päätänkin nyt esittää, että näyttelijöitten on oltava vapaalla ollessaankin niissä roolivaatteissaan, koska ne on kalliita ja koska minä en muuten usko, että näyttelijöitä on olemassa. Valtiohan tukee teatteritaidetta, joten on meidän ihmisten saatava nähdä niitä näyttelijöitä myös elävinä tuolla kaupungilla ollessamme.

Taidat olla päästäsi vähän tyhmä. Armeija voisi vaikka järjestää päiviä, milloin mennään esittelemään kalustoa niihin kaupunkeihin missä ei ole varuskuntaa.

Suomessa ei ole sotaa eikä armeijassa takuulla ole niin kiire etteikö ehdittäisi muutama esittäytymispäivä vuodessa järjestää.

Haluat siis tuhlata valtion varoja turhaan kalusto- ja henkilöstöesittelyyn ympäri ämpäri Suomen? Paljon edullisemmaksi tulee, että esittelyä haluavat matkaavat omalla kustannuksellaan sotilasnäytöksiin.

Paljon järkevämpää on fanittaa Yhdysvaltain armeijaa kuin Suomen missä ollaan vain metsissä piilossa.

USAlla on hyviä videoita. Ehkä saamme nato sotilaita Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17623/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia kyllä näkee livenä, koska sairaaloissa käy jokainan. Mutta poliiseja, palomiehiä ja armeijan väkeä et näe.

Väärin. Kyllä hoitajia näkee muuallakin kuin sairaalassa. Minä näen joka päivä, asuu tuossa naapurissa.

Armeijan upseerinkin näen usein, on mun serkku. Ne jotka sen näkee tuolla kylillä ei tiedä, että se on armeijan upseeri.

Ei kai sitten pidä nähdä. Mutta ihan ne perusarmeija vaatteet riittää. Ei tarvita mitään armeijan juhlapukuja, kun ei niitä kukaan koskaan näe. Valtion velka kasvaa.

Siis haluaisitko itse kulkea vapaa-ajallasi työvaatteissasi? Mitä ihmettä tarkoitat?

Minäpä päätänkin nyt esittää, että näyttelijöitten on oltava vapaalla ollessaankin niissä roolivaatteissaan, koska ne on kalliita ja koska minä en muuten usko, että näyttelijöitä on olemassa. Valtiohan tukee teatteritaidetta, joten on meidän ihmisten saatava nähdä niitä näyttelijöitä myös elävinä tuolla kaupungilla ollessamme.

Taidat olla päästäsi vähän tyhmä. Armeija voisi vaikka järjestää päiviä, milloin mennään esittelemään kalustoa niihin kaupunkeihin missä ei ole varuskuntaa.

Suomessa ei ole sotaa eikä armeijassa takuulla ole niin kiire etteikö ehdittäisi muutama esittäytymispäivä vuodessa järjestää.

Upseerit saa Suomessa hyvää palkkaa. Voisivat edes joskus esittäytyä kansalle.

Vierailija
17624/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis tuhlata valtion varoja turhaan kalusto- ja henkilöstöesittelyyn ympäri ämpäri Suomen? Paljon edullisemmaksi tulee, että esittelyä haluavat matkaavat omalla kustannuksellaan sotilasnäytöksiin.

Mihin sotilasnäytöksiin?

Voisiko sinne metsän keskelle sitten järjestää linja-autokuljetuksen?

Vierailija
17625/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolaritilanteessa ei tulla paikalle, mutta nettikirjoituksia kyllä on aikaa kytätä.

Poliisit ohjelmassa näytettiin kuinka poliisit meni paikalle, kun joku soitti musiikkia kovaa yöllä, mutta kolaripaikalle ei tulla.

Pikkuisen voisi priorisointia miettiä.

Kansalaiset on joka asiassa täysin eriarvoisessa asemassa.

Toisia autetaan, toisia ei.

Vierailija
17626/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma osa naisista on ollut upseerikerholla. Kuka siellä juomat ja muut maksaa? Ja älä sano, että verorahoista.

Yököttövää

Vierailija
17627/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolaritilanteessa ei tulla paikalle, mutta nettikirjoituksia kyllä on aikaa kytätä.

Poliisit ohjelmassa näytettiin kuinka poliisit meni paikalle, kun joku soitti musiikkia kovaa yöllä, mutta kolaripaikalle ei tulla.

Suomessa viranomaiset auttavat osaa naisista ja osaa ei.

Vierailija
17628/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa viranomaiset auttavat osaa naisista ja osaa ei.

Suomessa osaa naisista on miehet lyöneet ja vaikka ja mitä. Kun joudut kolariin niin poliisit ei tule paikan päälle.

Turvaton maa.

Vierailija
17629/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä nyt itketään, mutta kun boomerien perintöjä jaetaan ja tapellaan niin kylläpä raha kelpaa. Periaate: jokainen hankkikoon oman toimeentulonsa. Boomeri saa käyttää omaisuutensa itseensä, eikä kerätä niitä jälkipolville.

Vierailija
17630/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää sitä, että joku soittaa jostain musiikin kuuntelusta poliisille ja poliisit vielä menee paikan päälle. Mutta kolari tilanteessa ei tulla ja monella naisella on siitä isot traumat.

No, ei kyllä halutakaan enää niitä poliiseja nähdä. Tehkööt mitä haluaa.

Vierailija
17631/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. louskuti louskuti louskuti. Hanki elämä!

Vierailija
17632/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää sitä, että joku soittaa jostain musiikin kuuntelusta poliisille ja poliisit vielä menee paikan päälle. Mutta kolari tilanteessa ei tulla ja monella naisella on siitä isot traumat.

No, ei kyllä halutakaan enää niitä poliiseja nähdä. Tehkööt mitä haluaa.

Tuttava sanoi, että hän ei ikinä alkaisi seurustelemaan poliisin kanssa. Eivät tule kolaritilanteessa paikan päälle. Ei niille kannata varmaan missään tilanteessa nykyään soittaa. Täysin turhaa koko hätäkeskukseen soittaminen.

Vierailija
17633/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on ainakin lippumarssi eli lue lehtiä missä se järjestetään ja mene paikalle.  Puolustusvoimain lippujuhlan päivä - Puolustusvoimat => sivulta löydät ajankohdan ja paikan.

Vierailija
17634/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa on ainakin lippumarssi eli lue lehtiä missä se järjestetään ja mene paikalle.  Puolustusvoimain lippujuhlan päivä - Puolustusvoimat => sivulta löydät ajankohdan ja paikan.

Niin, jossain pitkällä, että pitäisi maksaa hotellit ja kaikki.

Olen täysin kyllästynyt koko Suomen viranomaisiin. En luota enää mihinkään.

Pitäisi varmaan etsiä tinderissä joku norjalainen mies ja muuttaa sinne. Ehkä siellä poliisi tulee paikan päälle, jos joudut kolariin, täällä ei tule ikinä kukaan.

Vierailija
17635/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on oikeasti yrittänyt saada töitä siten tänä päivänä, että on mennyt suoraan johonkin firmaan ja kysynyt töitä? Itse olen 25 vuotias (ikiopiskelija) ja olen joka kesä saanut näin töitä, kun olen mennyt suoraan mahdollisen työpaikan ovelle ja saanut töitä viimeistään kolmannesta paikasta minne olen mennyt.

Vierailija
17636/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on oikeasti yrittänyt saada töitä siten tänä päivänä, että on mennyt suoraan johonkin firmaan ja kysynyt töitä? Itse olen 25 vuotias (ikiopiskelija) ja olen joka kesä saanut näin töitä, kun olen mennyt suoraan mahdollisen työpaikan ovelle ja saanut töitä viimeistään kolmannesta paikasta minne olen mennyt.

Monessa paikassa ovet on lukossa. Ei edes pääse sisälle. Ei edes soittamalla puhelimella. Osa on poistanut numerot netistä.

Vierailija
17637/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sanoi, että autossa pitäisi olla kirves peurakolarin varalta, koska Suomessa kukaan ei tule, kun joudut peurakolariin ja se loukkaantunut peura pitää lopettaa.

Vierailija
17638/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyduunarilla on hyvä tilanne ,tullaan kysymään duuniin vaikka ei ole edes duunipaikkaa vaihtamassa.Että kyllä taitaa olla pulaa osaavista tekijöistä.T. huoltomies

Vierailija
17639/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mietitään itse, että sattuuko, murtuiko multa käsi tai löinkö pään, onko auto kunnossa, valot palaa, kai sillä voi jatkaa vielä 150 km, vähän lommoilla on auto juu.

Ei tule poliisia, ei tule palolaitokselta ketään, kun ajat peurakolarin. Yksin vain mietiskelet.

Vierailija
17640/19930 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyduunarilla on hyvä tilanne ,tullaan kysymään duuniin vaikka ei ole edes duunipaikkaa vaihtamassa.Että kyllä taitaa olla pulaa osaavista tekijöistä.T. huoltomies

Mutta, jos olet nainen ja naimisissa niin sinua ei oteta töihin, koska mies haluaa seksiä ja nainen voi tulla raskaaksi ja työnantajat ei halua maksaa äitiyslomia eikä lasten norovirus sairaslomia. Kohta oletkin jo pitkäaikaistyötön jota ei oteta töihin.