Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Häpeän paikka suomalainen eläkeköyhyys.
Itsekkään ahneen henkilön joka kehtaa palstalla kadehtia muita, turha tulla selittelemään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hintaromahduksesta tulee mahtava. Asunnoista maksetaan nuorempien sukupolvien tulojen mukaan. Muuttotappio kaupungeissa ei saa edes vuokralaisia.
Ou jee, lauantai-ilta pelastettu, asuntohönökin tulee keskustelemaan syvällisiä eläkekadetyypin kanssa.
Kuvitelkaa varakkaat boomerit eivät saa asuntojaan vuokratuksi muuttotappiokunnissa!
Puhumattakaan että perilliset pystyisivät maksamaan kovia yhtiövastkkeita, tulee kauheesti ulosmittauksia, no rikkaat boomerit toki selviävät. Siinäpä heille jutun juurta.
Boomereiden asunnot eivät romahda, vahvat perustukset ja oikea sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Boomereiden asunnot eivät romahda, vahvat perustukset ja oikea sijainti.
Ei niin, mutta hönö ei usko, ennustaa ulosmittauksia.
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mökinomistajien keski-ikä vuonna 2020 oli 63 vuotta. Alle 40-vuotiaita omistajia oli vain 7 prosenttia kaikista mökinomistajista.
Tilastokeskus
Mitäs pahaa siinä nyt sitten on?!
Osoitus siitä kenelle se varallisuus on kertynyt. Eläkekusetti mahdollisti sen että suuret ikäluokat saivat käyttää eahansa muuhun kuin eläkesäästämiseen. Tätä oikeutta meillä ei ole. Pitää maksaa teidän pummisyöttiläitten eläkkeitä.
Voi voi. Kuinkas suuri varallisuus sinulla nyt sitten pitäisi jo olla?
Sillä ei ole sinällään ole merkitystä vaan sillä, että pitää maksaa valmiiksi vauraimmalle ikäluokalle koskaan ja joka ei itse maksanut juuri mitään. Etkö oikeasti näe tässä mitään epäkohtaa? Suuret ikäluokat kasvatti omaisuuttaan lapsiensa kustannuksella ja sillä on suuri merkitys.
Höpö höpö. Ei minun lapseni minulle ole omakotitaloa ostanut ja maksanut. Ihan itse sen ostin ja maksoin. Lapseni oli vielä alaikäinen silloin, kun se oli maksettu. Auton olin ostanut jo paljon ennen sitä. Vaihtanutkin monta kertaa.
Miten minä olen tätä pikku omaisuuttani muka lapseni kustannuksella kasvattanut?
En näe tässä epäkohtaa. Kyllä minä olen kaiken omaisuuteni itse hankkinut. Ja laula sinä ihan ratoksesi vaan sitä vanhaa lauluasi, joka sana on täällä jo kaikille tuttu. Minä olen myös maksanut eläkemaksuja ihan saman suuruisesti kuin sinäkin.
No et ole lähelläkään. Tämähän ei pidä siteeksikään paikkaansa. Olet maksanut viidesosan , minä maksan kokonaan arvioidun. eläkkeeni. Selviämällä tyel-maksuista , joita siis työntekijä alkoi maksamaan vasta 90-luvulla , sinulle jäi enemmän rahaa käyttöön. Nyt sitä sinun maksamattomuuttasi paikkaa seuraava sukupolvi. siten sinun lapsesi kartutti sinun omaisuuttasi. Ole kiitollinen elämäsi kustantajille .
Olenpas maksanut. Saman määrän kuin sinäkin. Lapseni ei ole kartuttanut omaisuuttani, vaan minä hänen. Niin se nyt vain menee, riehaannu sinä siellä vaan ihan vapaasti.
Ikään kuin nämä suuret ikäluokat olisi ainoita eläkeläisiä nykyään. Miksi heitä haukutaan itsekkäiksi ja ahneiksi, kun ovat eläkkeellä, vaikka tässä maassa elää vielä 20-luvullakin syntyneitä, ja 30-luvulla syntyneitä on paljon. Saati sitten 40-luvun alussa syntyneitä. Ketkään näistä ei kuulu suuriin ikäluokkiin.
Samoin ei kuulu suuriin ikäluokkiin 50- ja 60 -luvuilla syntyneet eläkeläiset.
Ja heille kaikille maksetaan eläkettä samoin perustein. Ainoastaan nämä 1945-1949 -syntyneet on niitä pahiksia, vaikka olivat kyllä ihan lapsia vielä silloin, kun eläkelakeja sorvattiin.
Eivätkä nämä haukkujat tule tekemään muutoksia eläkelakeihin, koska pelkäävät etteivät saa itse sitten eläkettä, eli ovat täysin valmiit tähän samaan systeemiin, kunhan nyt tämän työelämänsä ajan rähisevät ja sitten ovat ihan hiljaa, kun heille eläkettä aletaan maksaa.
Et sinäkään, jota täältä näköjään joksikin kusimieheksi nimitellään, tule tekemään yhtään mitään asian eteen. Et edes yritä etkä totta puhuen edes halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan käynyt sukupolvi ansaitsee kunnioituksella, sodan vastaisuus heidän keskuudessa oli kuitenkin suurta. Eduskunnan suurin puolue oli vuonna 1945 kommunistien peitejärjestö SKDL, kannatus tuli sotaveteraaneille jotka vastustivat sotaa. Suuret ikäluokat juuri syntyneet, eivät äänestäneet.
Suuret ikäluokat ansaitsee halveksuntaa ja häpeää kun vaurastuivat lastensa kustannuksella.
Sopii hyvin,, ei haittaa meitä.
Käytä vain sinä valehteleva tuhkamuna sitä nimimerkkiäsi.
Meidät boomerit tunnetaan ilman nimimerkkejä, tänne huvilalle ei yksikään pullamössy astu kynnyksen yli. Boomerit ovat tervetulleita.
Ainakin sinut tuhkamuna tunnetaan hyvin ja boomerit toki mauttomasta pukeutumisesta ja moukkamaisesta käytöksestä. Totta turiset siis. Eipä niitä boomereitten bakkanaaleja monenkaan huvita katsella, joten ei sinne kartanollesi tunkua ole.. Moni sai sitä boomerien juopottelua katsella lapsuutensa. Märkä ikäluokka titteli on teillä ansaittu perinpohjaisella dokaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pajamäki kirjoitti:
Mä en itse käyttäisi näin kärkeviä puheenvuoroja, mutta oon kyllä iloinen että tästä sukupolvikonfliktista käydään nyt keskustelua mikä tukahdutettiin aika pitkään. Kuka muistaa miten Osku Pajamäen avauksiin tästä reagoitiin?
No hänhän on se harhateille itsensä ja muut kaltaisensa sotkenut.
Miten tämä näkyy käytännössä?
Kysyppä kuule nyt vaan itseltäs. Ja vastaa kans.
Sano missä olen väärässä elättiläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos boomereille, hyvin toimittu.
Taitavasti ja ovelasti kyllä, mutta myös ennennäkemättömän häikäilemättömästi, itsekkäästi ja ahneesti. Ei tässä johtopäätöksensä meillä ole riitaa.
En riitele hurmahenkisten narsistien kanssa, kerron vain oman mielipiteeni ja poistun
Hyvä, kun menet. Parempi kun et olis koskaan tullutkaan. Astuuko sijainen paikalleen?
Boomereita riittää ja kyllä tuhkamuna aina takaisin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään ahneen henkilön joka kehtaa palstalla kadehtia muita, turha tulla selittelemään muuta.
Olisitte maksaneet tyel-maksuja. Ettenole yhtään enempää ansainneet päin vastoin jo nyt saatte viisinkertaisesti enemmän mitä ansaitsette
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan käynyt sukupolvi ansaitsee kunnioituksella, sodan vastaisuus heidän keskuudessa oli kuitenkin suurta. Eduskunnan suurin puolue oli vuonna 1945 kommunistien peitejärjestö SKDL, kannatus tuli sotaveteraaneille jotka vastustivat sotaa. Suuret ikäluokat juuri syntyneet, eivät äänestäneet.
Suuret ikäluokat ansaitsee halveksuntaa ja häpeää kun vaurastuivat lastensa kustannuksella.
Meidät boomerit tunnetaan ilman nimimerkkejä, tänne huvilalle ei yksikään pullamössy astu kynnyksen yli. Boomerit ovat tervetulleita.
Ainakin sinut tuhkamuna tunnetaan hyvin ja boomerit toki mauttomasta pukeutumisesta ja moukkamaisesta käytöksestä. Totta turiset siis. Eipä niitä boomereitten bakkanaaleja monenkaan huvita katsella, joten ei sinne kartanollesi tunkua ole.. Moni sai sitä boomerien juopottelua katsella lapsuutensa. Märkä ikäluokka titteli on teillä ansaittu perinpohjaisella dokaamisella.
Häpeän paikka, nykysuomalaisen henkilön mielenmaisemaa ja kielenkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään ahneen henkilön joka kehtaa palstalla kadehtia muita, turha tulla selittelemään muuta.Olisitte maksaneet tyel-maksuja. Ettenole yhtään enempää ansainneet päin vastoin jo nyt saatte viisinkertaisesti enemmän mitä ansaitsette
Kuten sanottu, turha tulla selittelemään tarkoitushakuisia yksipuolisia näkemyksiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mökinomistajien keski-ikä vuonna 2020 oli 63 vuotta. Alle 40-vuotiaita omistajia oli vain 7 prosenttia kaikista mökinomistajista.
Tilastokeskus
Mitäs pahaa siinä nyt sitten on?!
Osoitus siitä kenelle se varallisuus on kertynyt. Eläkekusetti mahdollisti sen että suuret ikäluokat saivat käyttää eahansa muuhun kuin eläkesäästämiseen. Tätä oikeutta meillä ei ole. Pitää maksaa teidän pummisyöttiläitten eläkkeitä.
Voi voi. Kuinkas suuri varallisuus sinulla nyt sitten pitäisi jo olla?
Sillä ei ole sinällään ole merkitystä vaan sillä, että pitää maksaa valmiiksi vauraimmalle ikäluokalle koskaan ja joka ei itse maksanut juuri mitään. Etkö oikeasti näe tässä mitään epäkohtaa? Suuret ikäluokat kasvatti omaisuuttaan lapsiensa kustannuksella ja sillä on suuri merkitys.
Höpö höpö. Ei minun lapseni minulle ole omakotitaloa ostanut ja maksanut. Ihan itse sen ostin ja maksoin. Lapseni oli vielä alaikäinen silloin, kun se oli maksettu. Auton olin ostanut jo paljon ennen sitä. Vaihtanutkin monta kertaa.
Miten minä olen tätä pikku omaisuuttani muka lapseni kustannuksella kasvattanut?
En näe tässä epäkohtaa. Kyllä minä olen kaiken omaisuuteni itse hankkinut. Ja laula sinä ihan ratoksesi vaan sitä vanhaa lauluasi, joka sana on täällä jo kaikille tuttu. Minä olen myös maksanut eläkemaksuja ihan saman suuruisesti kuin sinäkin.
No et ole lähelläkään. Tämähän ei pidä siteeksikään paikkaansa. Olet maksanut viidesosan , minä maksan kokonaan arvioidun. eläkkeeni. Selviämällä tyel-maksuista , joita siis työntekijä alkoi maksamaan vasta 90-luvulla , sinulle jäi enemmän rahaa käyttöön. Nyt sitä sinun maksamattomuuttasi paikkaa seuraava sukupolvi. siten sinun lapsesi kartutti sinun omaisuuttasi. Ole kiitollinen elämäsi kustantajille .
Olenpas maksanut. Saman määrän kuin sinäkin. Lapseni ei ole kartuttanut omaisuuttani, vaan minä hänen. Niin se nyt vain menee, riehaannu sinä siellä vaan ihan vapaasti.
Ei mene. Ei likellekään. Aloit hiukan maksella 90-luvulla. Sitä ennen maksoit pyöreät 0! Työnantaja maksoi,. Maksamatta jättämällä sysäsitte maksuvastuun lapsillenne.
"Sukupolvien erilainen kohtelu johtuu siitä, että ennen 1990-lukua näet eläkemaksu oli vain 5-15 % palkasta, nyt 24,4 %" olet siis valehteleva elätti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä on teidän tekemä eläkekusetus ja eläminen nuorempien piikkiin sekä mieletön alkoholinkäyttönne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään ahneen henkilön joka kehtaa palstalla kadehtia muita, turha tulla selittelemään muuta.Olisitte maksaneet tyel-maksuja. Ettenole yhtään enempää ansainneet päin vastoin jo nyt saatte viisinkertaisesti enemmän mitä ansaitsette
Kuten sanottu, turha tulla selittelemään tarkoitushakuisia yksipuolisia näkemyksiäsi.
Kyllä elättäjänänne sanon totuuden. Nettosaajaksi jättäytymällä menetit oikeuden valittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin nämä suuret ikäluokat olisi ainoita eläkeläisiä nykyään. Miksi heitä haukutaan itsekkäiksi ja ahneiksi, kun ovat eläkkeellä, vaikka tässä maassa elää vielä 20-luvullakin syntyneitä, ja 30-luvulla syntyneitä on paljon. Saati sitten 40-luvun alussa syntyneitä. Ketkään näistä ei kuulu suuriin ikäluokkiin.
Samoin ei kuulu suuriin ikäluokkiin 50- ja 60 -luvuilla syntyneet eläkeläiset.
Ja heille kaikille maksetaan eläkettä samoin perustein. Ainoastaan nämä 1945-1949 -syntyneet on niitä pahiksia, vaikka olivat kyllä ihan lapsia vielä silloin, kun eläkelakeja sorvattiin.
Eivätkä nämä haukkujat tule tekemään muutoksia eläkelakeihin, koska pelkäävät etteivät saa itse sitten eläkettä, eli ovat täysin valmiit tähän samaan systeemiin, kunhan nyt tämän työelämänsä ajan rähisevät ja sitten ovat ihan hiljaa, kun heille eläkettä aletaan maksaa.
Et sinäkään, jota täältä näköjään joksikin kusimieheksi nimitellään, tule tekemään yhtään mitään asian eteen. Et edes yritä etkä totta puhuen edes halua.
Se nyt puuttuisi että meille ei makseta eläkkeitä kun niitä maksuja maksetaan toisin kuin suuret ikäluokat. Jo 1954 jälkeen syntyneet ovat eläkejärjestelmässä häviäjiä verrattuna suuriin ikäluokkiin. Siksi kritiikki ei koske heitä. Joukkovoimalla 45-50 syntyneet ovat saaneet itselleen joka ikäkauttaan koskevat edut, kruununa eläkekusetus.
Voi luoja tuota hullua! Alkaa jo nuorempiakin hävettämään. Älkää vastatko sille enää, jospa tämä loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä on teidän tekemä eläkekusetus ja eläminen nuorempien piikkiin sekä mieletön alkoholinkäyttönne.
Häpeä hyvä ihminen.
Laaja boomereiden yhteisö jatkaa toimintaansa pullamössöjä vastaan.