Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20073)
Jokainen eläkeläisen kuolema aiheuttaa eläkekustannusten vähenemistä.
Mutta eläkeläiset ei lopu koskaan. Siksi tämä palstakin vain jatkaa elämistään.
Lapsenne ja lapsenlapsenne jatkavat tätä hamaan tappiin asti.
Tämä tulee olemaan maailmanhistorian pisin keskusteluketju. Tämän takia vauvapalstaakaan ei koskaan lopeteta, koska tarvitaan foorumi omien vanhempien haukkumiselle.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, pitää ymmärtää siirtyä syrjään, mutta suuret ikäluokat röyhkeyksissään ja ahneuksissaan sitä tee.
Muutama kysymys.
Keitä ovat suuret ikäluokat ? Minä vuonna syntyneitä ?
Mistä heidän pitäisi ymmärtää siirtyä syrjään ?
Kunnanvaltuustoista ? Eduskunnasta ? Marttakerhoista ?
Työelämässä heitä ei paljon olekaan eikä siellä pian ole ketään suomalaista.
Niin, MIHIN syrjään sitä pitäisi siirtyä?
Minä täällä syrjäkylällä elelen, en tee haittaa kenellekään, koiriani hoivaan ja luen kirjoja ja sanomalehtiä. Enkö minä jo syrjässä ole?
Vai mitä tarkoitatte?
Toivoisin vähän selkeämpää esitystapaa. Ainakaan politiikan päättäjät ei näytä ns. suurilta ikäluokilta, kyllä nämä ministerinaiset on kaikki nuoria ja tehokkaita, ne on niitä teidän nuorten edustajia.
Edelleen siis kysyn: MIHIN SYRJÄÄN?
Ahkera Liisa kirjoitti:
Nyt kaksi eläkekusrttajsa tanssivat jiveä TTK telkkarissa
Miksi katsot? Jos et katsoisi hömppäohjelmia, sinä ja kaltaiseksi, niin voitaisiin saada jotain parempaakin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
[quoteå=Vierailija]Jeesus mikä ketju. Samaa jankkausta 400 sivua. Vaihtakaa jo levyä ja puhukaa muusta kuin eläkkeistä.
Eläkkeet ovat nykynuoria kiinnostava asia, me emme aikoinaan eläkkeistä olleet kiinnostuneita, enemmän tapasimme muita nuoria ja teimme nuorten juttuja mutta ajat muuttuu. Itse täytin 76 v. joten minua eläkkeet kiinnostavat mutta ihmettelen noita nuoria, ovat menneet sekaisin.
Nuorilla ei ole rahaa tehdä mitään. Teidän sukupolvella oli rahaa tansseihin ja muuhun.
Ei rahaa tehdä mitään?
Jaahas. Asun Himoksen lähettyvillä. Siellä niitä nuoria on koko kesän riehunut ja mällännyt "ei mitään tekemässä."
Jestas mitä pizza- ja siideri- ja kaljalasteja sinne on kerätty ja mikä sotku vielä jälkeen jätetty. Vai ei ole nuorilla rahaa, no ei ne kauppiaat niille ilmaiseksikaan myy.
Meidän sukupolvella oli rahaa tansseihin...?
Tanssiminenhan ei mitään maksa, mutta jos halusi lauantaina tanssilavalle, piti tehdä kotona töitä, että sai isältä sen pääsylipun verran rahaa, jokusen markan. Aina ei edes saanut, piti jäädä kotiin. On ne ajat muuttuneet, ei meidän nuoruus tarvinnut tällaista kuluttamista.
En tätä edes pahalla sano, tämähän on ihan tosiasia ja sen voi aina sanoa. Suon minä nuorille hyvityksen ja viihteen, mutta se on totuus, että nykynuoret joutuu siitä maksamaan reilusti, jos haluavat ajan mukana mennä. Tai luultavimmin ne maksajat on näiden nuorten vanhemmat.
Halvemmalla tosiaan meidän vanhemmat pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, pitää ymmärtää siirtyä syrjään, mutta suuret ikäluokat röyhkeyksissään ja ahneuksissaan sitä tee.
Muutama kysymys.
Keitä ovat suuret ikäluokat ? Minä vuonna syntyneitä ?
Mistä heidän pitäisi ymmärtää siirtyä syrjään ?
Kunnanvaltuustoista ? Eduskunnasta ? Marttakerhoista ?
Työelämässä heitä ei paljon olekaan eikä siellä pian ole ketään suomalaista.Niin, MIHIN syrjään sitä pitäisi siirtyä?
Minä täällä syrjäkylällä elelen, en tee haittaa kenellekään, koiriani hoivaan ja luen kirjoja ja sanomalehtiä. Enkö minä jo syrjässä ole?
Vai mitä tarkoitatte?
Toivoisin vähän selkeämpää esitystapaa. Ainakaan politiikan päättäjät ei näytä ns. suurilta ikäluokilta, kyllä nämä ministerinaiset on kaikki nuoria ja tehokkaita, ne on niitä teidän nuorten edustajia.
Edelleen siis kysyn: MIHIN SYRJÄÄN?
Sehän se niin kummallista onkin. Pitäisi varmaan muuttua näkymättömäksi ja kuulumattomaksi jne. Johonkin hyllylle vissiin johonkin pimeään varastoon hävitettäväksi tavaraksi. Tai siis haihtumaan savuna ilmaan.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuoret tulevat olemaan tulevaisuudessa syvässä kusessa, koska ovat tottuneet loisimaan yhteiskunnan varoilla, eikä siihen olekaan tulevaisuudessa varaa. Paha paikka, kun ei ajoissa herätty siihen, että rahat ei riitä. Valtio on pahassa velkakierteessä, kun kaikille pitää saada kaikkea ilmaiseksi ja ilman, että itse tehtäisi mitään oman elatuksensa eteen.
Oikein niille
Varsin linjanmukainen kannanotto boomerilta. Suorastaan haluavat, että Suomi romahtaa kunhan se tapahtuu heidän jälkeensä. Melko pahantahtoisia? Mutta ilman tätä itsekästä pahantahtoisuutta tuskin olisivat pystyneet eläkekusetusta tekemäänkään. Vaatii tietynlaisen luonteenlaadun.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuoret tulevat olemaan tulevaisuudessa syvässä kusessa, koska ovat tottuneet loisimaan yhteiskunnan varoilla, eikä siihen olekaan tulevaisuudessa varaa. Paha paikka, kun ei ajoissa herätty siihen, että rahat ei riitä. Valtio on pahassa velkakierteessä, kun kaikille pitää saada kaikkea ilmaiseksi ja ilman, että itse tehtäisi mitään oman elatuksensa eteen.
No suuret ikäluokat olisivat muiden piikkiin puolielämäänsä. Kuseen he eivät joudu kun pääsevät alta pois.. se on se suurten ikäluokkien perintö, kestämätön eläketaakka nuoremmille joka upottaa Suomen.
Ei nuorille makseta eläkettä joka Suomen upottaa. Menepäs nyt ulkomaan pääkonttorille vaativaan kansainväliseen työhön. Ei 7200 euron palkkaa makseta aivopierujen tussahduksista Vauva sivustolle.
Taas korotit palkkaani..eikä sinne pääkonttoria yhtenään rampata.
Ei maksetakaan eläkjeitä nuorille vaan kipataan sinne teidän pohjattomaan nieluun. Siitähän tässä kyse juuri onkin. Muille paljon mitään jääkään kun syöttöporsas ilkäluokka kahmii eväät.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein niille
Varsin linjanmukainen kannanotto boomerilta. Suorastaan haluavat, että Suomi romahtaa kunhan se tapahtuu heidän jälkeensä. Melko pahantahtoisia? Mutta ilman tätä itsekästä pahantahtoisuutta tuskin olisivat pystyneet eläkekusetusta tekemäänkään. Vaatii tietynlaisen luonteenlaadun.
Sinulla on todella harhainen ja katkeroitunut mieli, ihan oikeasti. Etkö siis itse huomaa, vaikka kaikki muut huomaavat, pitävät sinua hieman pilkkanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, koettakaapas nyt nuoremmat tehdä jotain järkevää asialle, ja jotain muuta kuin
Vanhempienne haukkumista,
Miksi aivopieru ei tee asioillensa mitään, vaan riekkuu vauvapalstalla
Finnpic kirjoitti:
Pakko kommenoida tälle ketjun aloittaneelle vinkujalle.
On tainnut maailma iskeä päähäsi pahasti kun noin mollaat suuria ikäluokkia (joihin en itse kuulu). Katkeruus paistaa kilometrien päähän.
Kuulut itse ikäluokkaan jolla on ollut mahdollisuudet kouluttautua. Mahdollisuus mitä ei suurilla ikäluokilla pääosin ollut.
Näen yrittäjänä päivittäin näitä uimamaisterin papereita puolustuksenaan käyttäviä mukamas osaajia. Osaamisesta ei ole hajuakaan kun ensin on kehuttu maat ja taivaat haastattelussa, Työnantajan kuulemma pitäisi opettaa arvon maistereille miten juuri heidän koulutuksensa alan hommia tehdään. Kuka työnantaja tuollaiselle vätykselle ja osaamattomalle haluaa antaa palkankorotuksia ja ylennyksiä kun ei kukaan halua edes palkata tuollaisia? Vastaus: ei kukaan.
Toinen juttu on ihmeellinen usko siitä että koulusta kun ulos tullaan niin ollaan valmiita esimiehiksi tai johtajiksi. Ihmisten johtaminen on taitolaji jota ei loppujen lopuksi koulussa opita ja jossa ei valmistuta ikinä. Se on elämän mittainen matka.
Korjaa asenteesi niin pääset helpommalla.
Muuten hyvä, mutta sähän kirjoitat tässä aivan eri asioista kuin aloittaja.
Miksi nämä isänmaan toivot riekkuvat vauvapalstalla eivätkä ole töissä ketäämässä omaisuutta?
Terv. Eläkeläinen
(edelleen työssä käyvä kun nuoria ei kiinnosta ja jonkunhan ne pitää elättää)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, koettakaapas nyt nuoremmat tehdä jotain järkevää asialle, ja jotain muuta kuin
Vanhempienne haukkumista,Miksi aivopieru ei tee asioillensa mitään, vaan riekkuu vauvapalstalla
Omille asioille olen tehnyt hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein niille
Sinulla on todella harhainen ja katkeroitunut mieli, ihan oikeasti. Etkö siis itse huomaa, vaikka kaikki muut huomaavat, pitävät sinua hieman pilkkanaan.
Mutta minuahan te olette syyttäneet pilkanteosta. Nyt se onkin sitten toisinpäin😉
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein niille
Verbaalisesta pilkasta viis. Pahempi pilkka on eläkekusetus, jolla luotiin suurille ikäluokille sellainen Sampo , että Seppo Ilmarinenkin katselisi pitkin nenänvarttaan. Aina ennemmin sitä sietää pelkkää vtúilua. Nyt vtuilún lisäksi pitää pilkkaajilleen maksaa rapiat 400e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein niille
Mutta minuahan te olette syyttäneet pilkanteosta. Nyt se onkin sitten toisinpäin😉
Ai sinuako on syytetty pilkanteosta, eipä tosiaan ihme kun jatkuvasti jankutat ja mollaat eläkeläisiä ties miksikä loisiksi ja vapaamatkustajiksi. Mutta minä en syyttänyt sinua yhtään mistään, totesinpahan vain harhasi ja katkeruutesi. Asiallehan et ilmeisesti voi mitään. Vaikeahan tällaisia on parantaa, varsinkaan jos ei ole hoitomyönteisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempienne haukkumista,Miksi aivopieru ei tee asioillensa mitään, vaan riekkuu vauvapalstalla
Ai siellä on itse aivopieru
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, rätkytät vauvapalstalla päivät pääksytystään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein niille
Ai sinuako on syytetty pilkanteosta, eipä tosiaan ihme kun jatkuvasti jankutat ja mollaat eläkeläisiä ties miksikä loisiksi ja vapaamatkustajiksi. Mutta minä en syyttänyt sinua yhtään mistään, totesinpahan vain harhasi ja katkeruutesi. Asiallehan et ilmeisesti voi mitään. Vaikeahan tällaisia on parantaa, varsinkaan jos ei ole hoitomyönteisyyttä.
Ei eläkekusetuksen ja senyhtenä maksajana juuri hurraitakaan viitsi huutaa. Kyllä se todella läheltä liippaa katkeruuttakin, että pitää koko kansakunnan voimin maksaa yhdelle ikäluokalle muita parempi elintaso. Ikäluokalle joka ei itse maksanut samoja maksuja ja leveilee omaisuudellaan ja erinomaisuudellaan. On vaikea ymmärtää että teillä ei käsi vapise kun kuittaatte ansiottanne joka kuukausi elatuksenne.
Ei nuorille makseta eläkettä joka Suomen upottaa. Menepäs nyt ulkomaan pääkonttorille vaativaan kansainväliseen työhön. Ei 7200 euron palkkaa makseta aivopierujen tussahduksista Vauva sivustolle.