Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19905)

7781/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä selvennykseksi, sinun vihasi vanhempiasi kohtaan on kääntynyt koko yhtä ikäluokkaa kohtaan koska vihallasi ei ole oikeaa kohdetta se kääntyy itseäsi kohtaan aiheuttaen psykosomaattisia sairauksia, tästä sinua varoitin, sekin varoitus kääntyi itseäsi kohtaan, luulit että joku haluaa surmata sinut.

7782/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten pitäisi lopettaa eläkekusetus, miksi eivät lopeta.....koska ovat saamattomia. Lakeja muuttamalla se tapahtuu.

Just. Ihan kuin sinä olisit aikoinasi ollut säätämässä lakeja omaksi eduksesi itse. Istuit vain perseelläsi ja rapsuttelit itseäsi, kun ne aikaansaavammat ikätoverisi tekivät likaisen työn puolestasi

-eri

No nyt sitten sinun pitäisi ryhtyä aikaansaavaksi ikätovereittesi keskuudessa, eikä vain rapsutella itseäsi. Ja syyttele muita ikätovereitasi kun eivät tee mitään, jos mitään ei tapahdu.

Olen työurani 43 vuotta jo lopettanut, nuorempien vuoro nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7783/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, 400€ maksaja. Kiehu vain omissa liemissäsi. Olisit syntynyt johonkin sinulle parempaan aikaan. Siis, jos sitä kukaan pystyisi valitsemaan.

Ei eläkeläisilläkään hääviä ole, kun apua saa vain rahalla. Kodinhoitaja käy 2 kertaa päivässä 10 min. kerralla ja se maksaa. Lämmitettävä ruoka tulee pahvilaatikossa, pakettiautolla jaetaan ja sekin maksaa.

Meillä on hyvät eläkkeet, voimme maksaa. Nuorilla on pienet eläkkeet siksi täällä riehuvat.

Me nuoremmat ei tarvita kodinhoitajaa.

Erittäin moni nuori perhe tarvitsisi, mutta ne mummot hoitaa sen työn ihan vapaaehtoisesti.

Jos ne kaikki lopettaisivat alkaisivat nuoretkin tarvita.

Eläkeläisten sukupolvella oli kodinhoitajat lastenhoidossa apuna.

Vierailija
7784/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien päästäminen eläkkeelle oli virhe:

https://www.hs.fi/talous/art-2000008228984.html

Vierailija
7785/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, 400€ maksaja. Kiehu vain omissa liemissäsi. Olisit syntynyt johonkin sinulle parempaan aikaan. Siis, jos sitä kukaan pystyisi valitsemaan.

Ei eläkeläisilläkään hääviä ole, kun apua saa vain rahalla. Kodinhoitaja käy 2 kertaa päivässä 10 min. kerralla ja se maksaa. Lämmitettävä ruoka tulee pahvilaatikossa, pakettiautolla jaetaan ja sekin maksaa.

Meillä on hyvät eläkkeet, voimme maksaa. Nuorilla on pienet eläkkeet siksi täällä riehuvat.

Vielä.

Ei 30 vuoteen, sitten eläkeläisiä onkin paljon vähemmän ja hoito on laadukkaampaa. Nyt eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa eikä Helsinkiin ole tulossa hoitajia, koska siellä on liian kalliit vuokrat. Suomessa on laki, että jokainen saa itse valita asuinpaikkansa. Jos eläkeläiset haluavat hoitoa heidän on muutettava pois Helsingistä, nuoremmat eivät tosin osta heidän asuntoja.

Jos Helsinki haluaa hoitajia niin se laittaa sitten vuokrakaton esim. kaksion vuokra maksimissaan 400, jos ei laita niin sitten eläkeläiset eivät saa hoitajia.

Toinen vaihtoehto olisi se kunnon palkka niille hoitajille. Silloin niitä tuntuu löytyvän.

Yksityinen yritys saa maksaa hoitajille mitä haluaa, mutta jos julkisella hoitajien palkkoja nostetaan nousevat muilla työssäkäyvillä verot jotka ovat nyt jo korkeat. Veronmaksajien tehtävä ei ole maksaa sijoittajien vuokratuottoja eikä omistusasuntojen myyntivoittoja eli vuokria ja asuntojen hintoja kuuluu laskea, tällöin se palkkakin riittää hyvin. Suomi ei myös kohta saa enää velkaa.

Vierailija
7786/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on elintason nousu, Nykyisin siihen ei tahdo ylettyä millään. Ennen riitti perheelle yhden raittiin miehen palkka, vaimo lämmitti puuhellalla omatekemän ruuan ja vähäiset asumnisneliöt ja hoiti lapset. Itse onnistuin niin pitkälle, että lapsia ei koskaan tarvinnut laittaa vieraan hoitoon, mutta viimeisen koulun alun aikoihin piti pakottaa vaimo palkkatöihin. Oli siinä taustalla omaa mokaa bisneksissä, mutta suunnilleen siinä 1990 oli käänne, että kaikkien kaverienkin vaimot olivat muissa töissä kuin omaa kotia hoitamassa. 

Vierailija
7787/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat itse vastuussa eläkekusetuksesta, heidän olisi pitänyt toimia ja muuttaa eläkejärjestelmää joka oli tehty suuria ikäluokkia ajatellen. Ei kukaan voinut ajatella että nuoret olisivat näin avuttomia nynneröitä etteivät muuta systeemiä heille sopivaksi.

Te olette suurin äänestäjäryhmä.

Vaalit voittaa eniten ääniä saanut puolue. Me ei ole puolue. Ovatko kaikki nuoret kaltaisiasi typeryksiä ?

Oletko käynyt vain pelkän kansakoulun?

Sinulta on kaikki koulut jäänyt käyttämättä mutta eläkkeelle pitäisi päästä ?

Olen töissä

Minä taas olen eläkkeellä. Menin ensimmäiseen työpaikkaani 17 vuotiaana vuonna 1963, työurani kesti 43 vuotta. Päivääkään en ole ollut työtön. Palkkani on ollut kohtuullinen kuten elämäntapanikin, elän kaikin puolin hyvää elämää, omaisuutta on kertynyt jota nyt käytän palveluihin. Suosittelen muillekin, ei kannata lukea itseään työttömäksi maisteriksi vaan alkaa tienaamaan rahaa jos ansiotyötä ei löydy niin perusta yritys.

Naulan kantaan! Ainoa asia minkä lisäisin kirjoitukseesi on se, että jos työstä ei saa riittävää palkkaa niin kannattaa kävellä naapurifirmaan - siellä samoista hommista maksetaan viisi markkaa enemmän tunnilta!

Vierailija
7788/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on elintason nousu, Nykyisin siihen ei tahdo ylettyä millään. Ennen riitti perheelle yhden raittiin miehen palkka, vaimo lämmitti puuhellalla omatekemän ruuan ja vähäiset asumnisneliöt ja hoiti lapset. Itse onnistuin niin pitkälle, että lapsia ei koskaan tarvinnut laittaa vieraan hoitoon, mutta viimeisen koulun alun aikoihin piti pakottaa vaimo palkkatöihin. Oli siinä taustalla omaa mokaa bisneksissä, mutta suunnilleen siinä 1990 oli käänne, että kaikkien kaverienkin vaimot olivat muissa töissä kuin omaa kotia hoitamassa. 

Vuonna 1990 alkoi lama, eikä se ole vieläkään loppunut.

Vierailija
7789/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa tuo ketjun aloittajan kirjoitus. Hänen lähipiirissään tuntuu olevan ymmärtämätöntä porukkaa. Itse olen melkein "babyboomeri", monet kerrat on juteltu jälkikasvun kanssa, miten paljon maailma on muuttunut niin lyhyessä ajassa. Olen sanonut, että tuntuu, että olen syntynyt onnellisten tähtien alla. Sodan jälkeen oli varmasti toivoa ilmassa, monet asiat menivät ainakin länsimaissa oikeaan suuntaan. Tuli kansainliitot, EU, suvaitsevaisuus ja tietämys lisääntyi. Tuntuu, että oli enemmän yhteen hiileen puhaltamisen meininkiä.

Nyt on niin paljon vihaa ja kiusaamista ilmassa. Some tekee tuon kaiken niin helpoksi. Jokainen ilkeä, suutuspäissään syntynyt ajatus lävähtää napin painalluksella koko maailman luettavaksi.

Vierailija
7790/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin moni nuori perhe tarvitsisi, mutta ne mummot hoitaa sen työn ihan vapaaehtoisesti.

Ei nyt ihan niinkään. Itse asiassa en tiedä yhtäkään oman ikäistäni, jolle olisi kodinhoitaja tullut lastenhoitoavuksi.

Minun lasteni ollessa pieniä kodinhoitajat kävi niissä kodeissa, joissa elämänhallinta oli vähän hukassa. Yhdellä juopolla akalla kävi kodinhoitaja säännöllisesti siivoamassa, pesemässä lapset ja tekemässä ruokaa. Muuten ne lapset ei olisi saaneet ruokaa suuhunsa ja eläneet paskoissaan.

Ja tämäkin nainen oli ennen sotia syntynyt eli ei suuria ikäluokkia. Se oli tämän tyyppistä se kodinhoitajien apu. Ei normaali ihminen mitään kodinhoitaja saanut, piti olla joku sosiaalitapaus.

Vierailija
7791/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan niinkään. Itse asiassa en tiedä yhtäkään oman ikäistäni, jolle olisi kodinhoitaja tullut lastenhoitoavuksi.

Minun lasteni ollessa pieniä kodinhoitajat kävi niissä kodeissa, joissa elämänhallinta oli vähän hukassa. Yhdellä juopolla akalla kävi kodinhoitaja säännöllisesti siivoamassa, pesemässä lapset ja tekemässä ruokaa. Muuten ne lapset ei olisi saaneet ruokaa suuhunsa ja eläneet paskoissaan.

Ja tämäkin nainen oli ennen sotia syntynyt eli ei suuria ikäluokkia. Se oli tämän tyyppistä se kodinhoitajien apu. Ei normaali ihminen mitään kodinhoitaja saanut, piti olla joku sosiaalitapaus.

Kyllä kodinhoitajat kävi perheissä, missä monta lasta ja minua oli kodinhoitaja hoitamassa, kun olin kipeä ja äiti meni töihin.

Vierailija
7792/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa tuo ketjun aloittajan kirjoitus. Hänen lähipiirissään tuntuu olevan ymmärtämätöntä porukkaa. Itse olen melkein "babyboomeri", monet kerrat on juteltu jälkikasvun kanssa, miten paljon maailma on muuttunut niin lyhyessä ajassa. Olen sanonut, että tuntuu, että olen syntynyt onnellisten tähtien alla. Sodan jälkeen oli varmasti toivoa ilmassa, monet asiat menivät ainakin länsimaissa oikeaan suuntaan. Tuli kansainliitot, EU, suvaitsevaisuus ja tietämys lisääntyi. Tuntuu, että oli enemmän yhteen hiileen puhaltamisen meininkiä.

Nyt on niin paljon vihaa ja kiusaamista ilmassa. Some tekee tuon kaiken niin helpoksi. Jokainen ilkeä, suutuspäissään syntynyt ajatus lävähtää napin painalluksella koko maailman luettavaksi.

Ja sitten elätettävät haukkuvat elättäjiään vuosikymmenten eläkelomaltaan pullamössöksi😅 ja ovat vielä ihan tosissaan ja vakuuttuneita omasta suuremmoisuudestaan.

Vierailija
7793/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä selvennykseksi, sinun vihasi vanhempiasi kohtaan on kääntynyt koko yhtä ikäluokkaa kohtaan koska vihallasi ei ole oikeaa kohdetta se kääntyy itseäsi kohtaan aiheuttaen psykosomaattisia sairauksia, tästä sinua varoitin, sekin varoitus kääntyi itseäsi kohtaan, luulit että joku haluaa surmata sinut.

Sinä toivottelit jo kuolemaani. Sen verran poltit päreesi harmittomasta keskustelusta. Surmata sanan toit esille itse. Sellaisiako jo kävi mielessä? Minä en ole sinua varoitellut mutta ihmetellyt hourimisiasi ja täysin kelvotonta logiikkaasi. Ei päätä ei häntää. On vastuuta vain omalle ikäluokalle, kuoleman toivotuksia, dramaattisia hyvästijättöjä jne.

Vierailija
7794/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua ei, ja nyt ollaan sitten myönnetty että heidän päästäminen eläkkeelle on ollut suuri virhe.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008228984.html ihan vapaasti luettava.

Terävä havainto, mutta vähän liian myöhässä. 

Jälkiviisaus on imelintä viisauden lajia sanoi jo Havukkahon ajattelija.

"Vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle ja kepeitä multia" , sanoit sinä

Mitä vikaa siinä on ? Poliitikko vaalikampanjassaan kertoo kenen etuja hän ajaa, äänestäjät sitten äänestävät tai eivät. Eläkejärjestelmää puuhanneet kertoivat ajavansa oman ikäluokan etuja, olettivat että uusi ikäluokka sitten alkaa ajaa heidän omaa etuaan mutta eiväthän ne laiskurit pystyneet mitään muuttamaan.

Poliittisesta vastuusta on kyse, se vanha eläkemummo ei ole henk.koht, vastuussa. Hän vastaa vain omasta toiminnastaan, ei poliitikkojen toiminnasta.

Kepeät mullat on kohteliaisuus, multaisessa maassa ihmisruumis maatuu Raamatun opin mukaan. Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää tuleman sanoo pappi.

Huonoja selityksiä huonolta kokoomuslaiselta. Kenen maailmassa vastuu on se sitten poliittista tai ei on vain omalle ikäluokalle? Kohteliasuuksista meillä on myös täysin eri käsitys ja sinun on yksiselitteisesti väärä. Kevyitä multia ei toivotella kyllä kenellekään elossa olevalle kohteliaisuutena. Sinä sairas ukonpökäle olet varmasti eri juttu.

Vierailija
7795/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kodinhoitajat kävi perheissä, missä monta lasta ja minua oli kodinhoitaja hoitamassa, kun olin kipeä ja äiti meni töihin.

Olisipa tulleet meillekin, kun lapset sairasti tai olin itse sairas. Ei tulleet. Anoppi meille tuli lapsia hoitamaan. En kyllä koskaan kysynytkään, kun tiesin ettei tule. Työkaveri oli kerran kysynyt pakottavassa tilanteessa kun joutui jäämään sairaalahoitoon. Ei ollut kuulemma resursseja, anoppi sielläkin piti hälyttää toiselta paikkakunnalta. Tämä oli totuus 70-luvulta, ehkä eri kunnissa oli erilaiset toimintatavat. Täällä ne kävi vain niissä sosiaalitapauksissa, ehkä niitä oli sitten liikaa.

7796/19905 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä toivottelit jo kuolemaani. Sen verran poltit päreesi harmittomasta keskustelusta. Surmata sanan toit esille itse. Sellaisiako jo kävi mielessä? Minä en ole sinua varoitellut mutta ihmetellyt hourimisiasi ja täysin kelvotonta logiikkaasi. Ei päätä ei häntää. On vastuuta vain omalle ikäluokalle, kuoleman toivotuksia, dramaattisia hyvästijättöjä jne.

Kuuntele kunnon musiikkia

Vierailija
7797/19905 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele kunnon musiikkia

Olen elossa sinä kuolemaa toiselle toivotteleva vanha pökäle. Ei tuo ole soveliasta. Siinä missä minä voisin sinulle kasvokkain sanoa asiani, en usko että sinä livenä toivottelee kenellekään kepeitä multia. Ja jos toivottelee olet sairaampi kuin olet antanut ymmärtää. Tosin olet antanut ymmärtää olevasi kyllä kipeä Kääkkä.

7798/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitat sairauksissa ylivoimaisesti.

Vierailija
7799/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa tulleet meillekin, kun lapset sairasti tai olin itse sairas. Ei tulleet. Anoppi meille tuli lapsia hoitamaan. En kyllä koskaan kysynytkään, kun tiesin ettei tule. Työkaveri oli kerran kysynyt pakottavassa tilanteessa kun joutui jäämään sairaalahoitoon. Ei ollut kuulemma resursseja, anoppi sielläkin piti hälyttää toiselta paikkakunnalta. Tämä oli totuus 70-luvulta, ehkä eri kunnissa oli erilaiset toimintatavat. Täällä ne kävi vain niissä sosiaalitapauksissa, ehkä niitä oli sitten liikaa.

Kyllä ihan normaali henkilö ainakin Helsingissä sai 70-80-luvuilla kodinhoitajan. Nykyään ei saa ellei ole täysi hoidettava ja silloin käy kotihoitaja, joka ei ole kodinhoitaja.

Ihan tavallisia keskituloisia duunareita olimme ja saimme esim. synnytyksen jälkeen kodinhoitajan tarvittaessa.

Toisen lapsen syntymän jälkeen jopa tyrkytettiin kahdeksi viikoksi, mutta oli meille tarpeetonta.

Olen pitänyt päiväkirjaa tuolloin ja nämä asiat kirjoitin ylös.

Vaikka olen tuota kirottua ikäluokkaa, mutta rehellinen olen siitä huolimatta

Vierailija
7800/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suuri ikäluokka jota leimaat