Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19905)

Vierailija
7761/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia vuodessa kirjoitti:

Ystävällisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilkeily senkun jatkuu.

Ja eläkeläisten siipeily.

Ja nuorten saamattomuus

Taas looginen paradoksi sinulta. Jos nuoret olisivat saamattomia ei teidän siipeilyllä olisi rahoitusta. Joten ainoa päätelmä ja fakta on että duurten ikäluokkien eläkeläiset ovat siipeilijöitä. Et sinä opi vanhoillasikaan logiikkaa ja retoriikkaa.

Ps oletkin ollut tosi aktiivinen täällä🤭

Keskinkertainen tekee mitä käsketään, pystyvä muuttaa asioita.

Vierailija
7762/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua ei, ja nyt ollaan sitten myönnetty että heidän päästäminen eläkkeelle on ollut suuri virhe.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008228984.html ihan vapaasti luettava.

Terävä havainto, mutta vähän liian myöhässä. 

Katsopa facebookin kommenttikenttää. Ihan jäätävä boomeri-uhriutuminen käynnissä. 

Kun ei päivänselvästä asiasta saisi edes uutisoida. Minäminäminä ja minun puusukset ja kesätöitäkin tein nuorena niin olin ainakin sata vuotta työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
7763/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua ei, ja nyt ollaan sitten myönnetty että heidän päästäminen eläkkeelle on ollut suuri virhe.

Katsopa facebookin kommenttikenttää. Ihan jäätävä boomeri-uhriutuminen käynnissä. 

Kun ei päivänselvästä asiasta saisi edes uutisoida. Minäminäminä ja minun puusukset ja kesätöitäkin tein nuorena niin olin ainakin sata vuotta työelämässä.

Olin ainoastaan 43 vuotta työelämässä en aivan sataa vuotta, eipäs nyt liioitella.

7764/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen facebookin ?

7765/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuorten saamattomuus

Taas looginen paradoksi sinulta. Jos nuoret olisivat saamattomia ei teidän siipeilyllä olisi rahoitusta. Joten ainoa päätelmä ja fakta on että duurten ikäluokkien eläkeläiset ovat siipeilijöitä. Et sinä opi vanhoillasikaan logiikkaa ja retoriikkaa.

Ps oletkin ollut tosi aktiivinen täällä🤭

Jos nuoret olisivat olleet aikaansaavia he olisivat muuttaneet eläkejärjestelmää omaksi edukseen, tehneet eläkekusetuksen mahdottamaksi mutta kun ei ymmärrys riittänyt. Tyhmä ikäluokka ja nyt kuseksii housuihinsa.

Vierailija
7766/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat itse vastuussa eläkekusetuksesta, heidän olisi pitänyt toimia ja muuttaa eläkejärjestelmää joka oli tehty suuria ikäluokkia ajatellen. Ei kukaan voinut ajatella että nuoret olisivat näin avuttomia nynneröitä etteivät muuta systeemiä heille sopivaksi.

Te olette suurin äänestäjäryhmä.

Vaalit voittaa eniten ääniä saanut puolue. Me ei ole puolue. Ovatko kaikki nuoret kaltaisiasi typeryksiä ?

Oletko käynyt vain pelkän kansakoulun?

Sinulta on kaikki koulut jäänyt käyttämättä mutta eläkkeelle pitäisi päästä ?

Tiesitkö, että eläkkeelle päästään iän eikä koulutuksen mukaan?

-eri

Vierailija
7767/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin muuttavat ne jotka saavat hyväpalkkaisen työn ja pystyvät ostamaan asunnon. Matalapalkkatöihin ihmiset eivät ole muualta tulossa.

Yksi tuttu muutti Helsinkiin, sai asianajajan työn. Pienipalkkaisiin töihin ihmiset ei lähde, liian kallis kaupunki asua.

Yksi tuttu asuu yksin lastentarhanhoitajan palkalla Helsingissä. Ei tosin keskustassa.

Mutta mistä tulee vaatimus, että Helsingissä työskentelevän pitää asua Helsingissä?

Junat rantaradalla ja pääradalla kuljettavat päivittäin valtavat määrät ihmisiä töihin Helsinkiin ja takaisin kotiin. Myös Helsingin sisääntuloteillä käy melkoinen kuhina päivittäin.

Vierailija
7768/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten pitäisi lopettaa eläkekusetus, miksi eivät lopeta.....koska ovat saamattomia. Lakeja muuttamalla se tapahtuu.

Just. Ihan kuin sinä olisit aikoinasi ollut säätämässä lakeja omaksi eduksesi itse. Istuit vain perseelläsi ja rapsuttelit itseäsi, kun ne aikaansaavammat ikätoverisi tekivät likaisen työn puolestasi

-eri

Vierailija
7769/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat itse vastuussa eläkekusetuksesta, heidän olisi pitänyt toimia ja muuttaa eläkejärjestelmää joka oli tehty suuria ikäluokkia ajatellen. Ei kukaan voinut ajatella että nuoret olisivat näin avuttomia nynneröitä etteivät muuta systeemiä heille sopivaksi.

Te olette suurin äänestäjäryhmä.

Vaalit voittaa eniten ääniä saanut puolue. Me ei ole puolue. Ovatko kaikki nuoret kaltaisiasi typeryksiä ?

Oletko käynyt vain pelkän kansakoulun?

Sinulta on kaikki koulut jäänyt käyttämättä mutta eläkkeelle pitäisi päästä ?

Olen töissä

Minä taas olen eläkkeellä. Menin ensimmäiseen työpaikkaani 17 vuotiaana vuonna 1963, työurani kesti 43 vuotta. Päivääkään en ole ollut työtön. Palkkani on ollut kohtuullinen kuten elämäntapanikin, elän kaikin puolin hyvää elämää, omaisuutta on kertynyt jota nyt käytän palveluihin. Suosittelen muillekin, ei kannata lukea itseään työttömäksi maisteriksi vaan alkaa tienaamaan rahaa jos ansiotyötä ei löydy niin perusta yritys.

Millähän koulutuksella valmistuu yrittäjäksi? Niin kauan kuin yrittäjä putoaa kaikkien tukiverkkojen ulkopuolelle päättelen, että tähän maahan ei tarvita saati haluta.

Vierailija
7770/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä tullaan yrittäjäksi

Vierailija
7771/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muutu itsestään

Vierailija
7772/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä tekemällä tullaan yrittäjäksi

Tähänhän sillä paikallisella sopimisella pyritään. Jokaisen pitäisi yksin neuvotella sopimusehdot työnantajan kanssa ilman työehtosopimuksen tukea.

7773/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on tavoite. AY jäsenmaksuja upm ei enää kerää, kohti paikallista sopimusta

Vierailija
7774/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten pitäisi lopettaa eläkekusetus, miksi eivät lopeta.....koska ovat saamattomia. Lakeja muuttamalla se tapahtuu.

Just. Ihan kuin sinä olisit aikoinasi ollut säätämässä lakeja omaksi eduksesi itse. Istuit vain perseelläsi ja rapsuttelit itseäsi, kun ne aikaansaavammat ikätoverisi tekivät likaisen työn puolestasi

-eri

No nyt sitten sinun pitäisi ryhtyä aikaansaavaksi ikätovereittesi keskuudessa, eikä vain rapsutella itseäsi. Ja syyttele muita ikätovereitasi kun eivät tee mitään, jos mitään ei tapahdu.

Vierailija
7775/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ainoastaan 43 vuotta työelämässä en aivan sataa vuotta, eipäs nyt liioitella.

Liian vähän aikaa.

Vierailija
7776/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mitä voisin asian eteen tehdä!

Myöntää virheenne ja pyytää anteeksi.

Vierailija
7777/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiviisaus on imelintä viisauden lajia sanoi jo Havukkahon ajattelija.

"Vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle ja kepeitä multia" , sanoit sinä

Vierailija
7778/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edellinen eläkeuudistus astui Suomessa voimaan 2017 ja sitä edellinen vuonna 2005. Analyysin mukaan näiden eläkeuudistusten ongelmana on se, että ne sovittiin eläkejärjestelmän tarpeita ajatellen. Jatkossa eläkejärjestelmää pitäisi uudistaa julkisen talouden kestävyyden näkökulmasta."

Eli aikaisemmin keskityttiin takaamaan eläkeläisille mahdollisimman muhkeat eläkkeet ja varhainen eläkkeellepääsy, nyt onkin tajuttu että se oli virhe jossa maksajana on koko yhteiskunta. 

Eikö olisi kansalaisaloitteen paikka ? Vauva sivustolle kirjoittamalla eläkekusetuksesta ei parane, ainakin pitäisi käydä pissillä ettei housut kastu.

Samassa jutussa muuten kerrottiin että 40-50-luvulla syntyneet voisivat vielä hyvin käydä töissä esim. alustataloutta hyödyntäen. Mars mummeli vaikka volttiin ruokalähetiksi! 

Voisivat olla aikamoinen riski liikenteessä, kasikymppinen mummo suhailemassa ruokalähetyksiä. Entä lonkkavikainen kaihista kärsivä pappa jakamassa lähetyksiä, vois mennä väriin käsiin. Jopa oli ajatus.

Sinun siellä töissä kuuluu käydä kun olet nuori ja kykenevä, tekemään niitä perustöitä myös. Teissä on paljon työttömiä, joten mars sinne volttiin ruokalähetiksi jos sinne kerran noin vaan mars voi mennä!

Vierailija
7779/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan eläkeläisiä palkkaisi, kun ei palkata vanhempia työikäisiäkään?

7780/19905 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkiviisaus on imelintä viisauden lajia sanoi jo Havukkahon ajattelija.

"Vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle ja kepeitä multia" , sanoit sinä

Mitä vikaa siinä on ? Poliitikko vaalikampanjassaan kertoo kenen etuja hän ajaa, äänestäjät sitten äänestävät tai eivät. Eläkejärjestelmää puuhanneet kertoivat ajavansa oman ikäluokan etuja, olettivat että uusi ikäluokka sitten alkaa ajaa heidän omaa etuaan mutta eiväthän ne laiskurit pystyneet mitään muuttamaan.

Poliittisesta vastuusta on kyse, se vanha eläkemummo ei ole henk.koht, vastuussa. Hän vastaa vain omasta toiminnastaan, ei poliitikkojen toiminnasta.

Kepeät mullat on kohteliaisuus, multaisessa maassa ihmisruumis maatuu Raamatun opin mukaan. Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää tuleman sanoo pappi.