Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19905)

Vierailija
7801/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta nousukautta odotteleva: kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on elintason nousu, Nykyisin siihen ei tahdo ylettyä millään. Ennen riitti perheelle yhden raittiin miehen palkka, vaimo lämmitti puuhellalla omatekemän ruuan ja vähäiset asumnisneliöt ja hoiti lapset. Itse onnistuin niin pitkälle, että lapsia ei koskaan tarvinnut laittaa vieraan hoitoon, mutta viimeisen koulun alun aikoihin piti pakottaa vaimo palkkatöihin. Oli siinä taustalla omaa mokaa bisneksissä, mutta suunnilleen siinä 1990 oli käänne, että kaikkien kaverienkin vaimot olivat muissa töissä kuin omaa kotia hoitamassa. 

Vuonna 1990 alkoi lama, eikä se ole vieläkään loppunut.

Nyt ois varaa matkustaa mutta tää hvetin korona.

Vierailija
7802/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suuri ikäluokka jota leimaat

Se oli sitä aikaa kun sängyissä ja ladoissa kävi jytinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7803/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, 400€ maksaja. Kiehu vain omissa liemissäsi. Olisit syntynyt johonkin sinulle parempaan aikaan. Siis, jos sitä kukaan pystyisi valitsemaan.

Ei eläkeläisilläkään hääviä ole, kun apua saa vain rahalla. Kodinhoitaja käy 2 kertaa päivässä 10 min. kerralla ja se maksaa. Lämmitettävä ruoka tulee pahvilaatikossa, pakettiautolla jaetaan ja sekin maksaa.

Meillä on hyvät eläkkeet, voimme maksaa. Nuorilla on pienet eläkkeet siksi täällä riehuvat.

Me nuoremmat ei tarvita kodinhoitajaa.

Erittäin moni nuori perhe tarvitsisi, mutta ne mummot hoitaa sen työn ihan vapaaehtoisesti.

Jos ne kaikki lopettaisivat alkaisivat nuoretkin tarvita.

Eläkeläisten sukupolvella oli kodinhoitajat lastenhoidossa apuna.

Ei nyt ihan niinkään. Itse asiassa en tiedä yhtäkään oman ikäistäni, jolle olisi kodinhoitaja tullut lastenhoitoavuksi.

Minun lasteni ollessa pieniä kodinhoitajat kävi niissä kodeissa, joissa elämänhallinta oli vähän hukassa. Yhdellä juopolla akalla kävi kodinhoitaja säännöllisesti siivoamassa, pesemässä lapset ja tekemässä ruokaa. Muuten ne lapset ei olisi saaneet ruokaa suuhunsa ja eläneet paskoissaan.

Ja tämäkin nainen oli ennen sotia syntynyt eli ei suuria ikäluokkia. Se oli tämän tyyppistä se kodinhoitajien apu. Ei normaali ihminen mitään kodinhoitaja saanut, piti olla joku sosiaalitapaus.

Kyllä kodinhoitajat kävi perheissä, missä monta lasta ja minua oli kodinhoitaja hoitamassa, kun olin kipeä ja äiti meni töihin.

Olisipa tulleet meillekin, kun lapset sairasti tai olin itse sairas. Ei tulleet. Anoppi meille tuli lapsia hoitamaan. En kyllä koskaan kysynytkään, kun tiesin ettei tule. Työkaveri oli kerran kysynyt pakottavassa tilanteessa kun joutui jäämään sairaalahoitoon. Ei ollut kuulemma resursseja, anoppi sielläkin piti hälyttää toiselta paikkakunnalta. Tämä oli totuus 70-luvulta, ehkä eri kunnissa oli erilaiset toimintatavat. Täällä ne kävi vain niissä sosiaalitapauksissa, ehkä niitä oli sitten liikaa.

Kai itse nyt hoidatte lapsenlapsianne vastaavasti, jotta sukulaisten apuun voi luottaa kuten tekin? Mietin juuri mikä monella on nykyisin muuttunut, ei ole enää tapana, että anoppi ottaa tai tulee avuksi, ei edes omat vanhemmat. Tätä ilmiötä on lisännyt eroperheet, ei ole monella enää samanlaista oman perheen turvaverkkoa, koska toisten lapsenlapset eivät tietenkään ole samanlainen prioriteetti ja usein sitten se varsinainen isovanhempikin on kiinni niissä muissa tärkeämmissä hommissa.

Vierailija
7804/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitat sairauksissa ylivoimaisesti.

Minä taas sanon että sinä 🤷‍♂️ en sentään kenenkään kuolemaa toivo tai väitä että vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle.

Vierailija
7805/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin voit poimia marjoja tai sieniä työttömänä. Voit päästä hoitokotiin avustaviin töihin. Tuon ikäiset ihmiset eivät ole tottuneet helppoon rahaan. Silloin Suuomella meni hyvin, kun kaikki yritti.

Toki on viisaampaa ostaa asunto, mutta vuokralla asuminen on ok myös.

Moni asia oli paremmin, jotkut huonomminkin ennen.

Oli itsestään selvää, että mennään töihin kun kotoa lähdettiin. Ei valkattu eikä ollut epärealististisia unelmia. Jos halusi jotain, mentiin unelmaa kohti täysillä. Luotettiin itseen, ei uikutettu ja kaivattu terapiaa.

Vierailija
7806/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voit poimia marjoja tai sieniä työttömänä. Voit päästä hoitokotiin avustaviin töihin. Tuon ikäiset ihmiset eivät ole tottuneet helppoon rahaan. Silloin Suuomella meni hyvin, kun kaikki yritti.

Oli itsestään selvää, että mennään töihin kun kotoa lähdettiin. Ei valkattu eikä ollut epärealististisia unelmia. Jos halusi jotain, mentiin unelmaa kohti täysillä. Luotettiin itseen, ei uikutettu ja kaivattu terapiaa.

Vanhat ikäpolvet ovat luoneet suomalaisen sossujärjestelmän, eläkejärjestelmän ja terveydenhoitojärjestelmän terapioineen. Samalla loivat kaikista järjestelmistä ja säännöistä niin massiiviset, että tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan hirveät määrä veroa, jotta ostovoima olisi varmasti Euroopan surkeinta! En muuten ymmärrä tuota typerää yleistystä, että uikutetaan ja kaivataan terapiaa. Olen 35v, minua on kiusattu yläasteella koulussa, on syrjitty melko monesti ja pari kertaa pahoinpidelty (poliisi ei muuten tutkinut kumpaakaan, teidän aikana sentään tutki kun oli resursseja), enkä ole koskaan nostanut sossutukia enkä ole käynyt terapiassa. Sen sijaan olen aina käynyt töissä ja ne rahat joita jää käteen hullun korkeiden verojen, mm. työeläkemaksujen (joilla maksetaan vanhojen valittajien eläkkeet, vaikka toki te väitätte maksaneenne ne itse, ei siinä mitään, mielelläni lopetamme työeläkemaksut tähän paikkaan jos te kerran sitä mieltä olette, katsotaan kauan varat riittävät) muodossa, sijoitan saadakseni oikeasti eläkettä, koska Suomen valtiolta en koskaan tule eläkettä saamaan kun vanhat sukupolvet ryöstävät kaikki rahat + vielä valittavat päälle "liian pienistä" eläkkeistä. Kiitos kuitenkin Lipposelle taitetusta indeksistä! :)

Vierailija
7807/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjastusta ja sienestystä suosittelen vaikka olisi työssäkin, kuten minä. Lisäksi kalastan ja metsästän.

Mutta mitä muuta se on kuin helppoa rahaa jota suuret ikäluokat nyt saavat?

Vierailija
7808/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ikäpolvet ovat luoneet suomalaisen sossujärjestelmän, eläkejärjestelmän ja terveydenhoitojärjestelmän terapioineen. Samalla loivat kaikista järjestelmistä ja säännöistä niin massiiviset, että tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan hirveät määrä veroa, jotta ostovoima olisi varmasti Euroopan surkeinta! En muuten ymmärrä tuota typerää yleistystä, että uikutetaan ja kaivataan terapiaa. Olen 35v, minua on kiusattu yläasteella koulussa, on syrjitty melko monesti ja pari kertaa pahoinpidelty (poliisi ei muuten tutkinut kumpaakaan, teidän aikana sentään tutki kun oli resursseja), enkä ole koskaan nostanut sossutukia enkä ole käynyt terapiassa. Sen sijaan olen aina käynyt töissä ja ne rahat joita jää käteen hullun korkeiden verojen, mm. työeläkemaksujen (joilla maksetaan vanhojen valittajien eläkkeet, vaikka toki te väitätte maksaneenne ne itse, ei siinä mitään, mielelläni lopetamme työeläkemaksut tähän paikkaan jos te kerran sitä mieltä olette, katsotaan kauan varat riittävät) muodossa, sijoitan saadakseni oikeasti eläkettä, koska Suomen valtiolta en koskaan tule eläkettä saamaan kun vanhat sukupolvet ryöstävät kaikki rahat + vielä valittavat päälle "liian pienistä" eläkkeistä. Kiitos kuitenkin Lipposelle taitetusta indeksistä! :)

Jos korkeat verot ja eläkemaksut jotenkin sietäisikin itsellään, mutta en periaatteellisesti ja kokonaisuuden kannalta. Eläkemaksut kuristavat Suomen talouden ja hyödyn saavat eläkemaksuista itse laistaneet suuret ikäluokat. Ei siinä ole mitään mieltä. Ei yhtä ikäluokkaa voida kohdella näin ylihyvin ja suorastaan hemmotella . On muitakin ihmisiä tässä maassa. Lisäksi he eivät sitä ansaitse.

Vierailija
7809/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, 400€ maksaja. Kiehu vain omissa liemissäsi. Olisit syntynyt johonkin sinulle parempaan aikaan. Siis, jos sitä kukaan pystyisi valitsemaan.

Ei eläkeläisilläkään hääviä ole, kun apua saa vain rahalla. Kodinhoitaja käy 2 kertaa päivässä 10 min. kerralla ja se maksaa. Lämmitettävä ruoka tulee pahvilaatikossa, pakettiautolla jaetaan ja sekin maksaa.

Meillä on hyvät eläkkeet, voimme maksaa. Nuorilla on pienet eläkkeet siksi täällä riehuvat.

Erittäin moni nuori perhe tarvitsisi, mutta ne mummot hoitaa sen työn ihan vapaaehtoisesti.

Ei nyt ihan niinkään. Itse asiassa en tiedä yhtäkään oman ikäistäni, jolle olisi kodinhoitaja tullut lastenhoitoavuksi.

Minun lasteni ollessa pieniä kodinhoitajat kävi niissä kodeissa, joissa elämänhallinta oli vähän hukassa. Yhdellä juopolla akalla kävi kodinhoitaja säännöllisesti siivoamassa, pesemässä lapset ja tekemässä ruokaa. Muuten ne lapset ei olisi saaneet ruokaa suuhunsa ja eläneet paskoissaan.

Ja tämäkin nainen oli ennen sotia syntynyt eli ei suuria ikäluokkia. Se oli tämän tyyppistä se kodinhoitajien apu. Ei normaali ihminen mitään kodinhoitaja saanut, piti olla joku sosiaalitapaus.

Kyllä kodinhoitajat kävi perheissä, missä monta lasta ja minua oli kodinhoitaja hoitamassa, kun olin kipeä ja äiti meni töihin.

Olisipa tulleet meillekin, kun lapset sairasti tai olin itse sairas. Ei tulleet. Anoppi meille tuli lapsia hoitamaan. En kyllä koskaan kysynytkään, kun tiesin ettei tule. Työkaveri oli kerran kysynyt pakottavassa tilanteessa kun joutui jäämään sairaalahoitoon. Ei ollut kuulemma resursseja, anoppi sielläkin piti hälyttää toiselta paikkakunnalta. Tämä oli totuus 70-luvulta, ehkä eri kunnissa oli erilaiset toimintatavat. Täällä ne kävi vain niissä sosiaalitapauksissa, ehkä niitä oli sitten liikaa.

Kai itse nyt hoidatte lapsenlapsianne vastaavasti, jotta sukulaisten apuun voi luottaa kuten tekin? Mietin juuri mikä monella on nykyisin muuttunut, ei ole enää tapana, että anoppi ottaa tai tulee avuksi, ei edes omat vanhemmat. Tätä ilmiötä on lisännyt eroperheet, ei ole monella enää samanlaista oman perheen turvaverkkoa, koska toisten lapsenlapset eivät tietenkään ole samanlainen prioriteetti ja usein sitten se varsinainen isovanhempikin on kiinni niissä muissa tärkeämmissä hommissa.

Kyllä olemme hoitaneet lapsenlapsemme, varmaan enemmän kuin moni muu. He ovat nyt jo aikuisia. Hoitaisin heitä vieläkin, mutta voin vain kaivata aikaa, kun he olivat pieniä.

Nyt olemme heille muulla tavoin apuna, sekä lapsillemme että lastenlapsille.

Heidän ollessaan pieniä oltiin vielä työelämässä, joten vipinää riitti. Hyvin jaksoimme, mutta nyt on sairaus hidastanut elämää ja sen lisäksi huolehdin nyt kohta satavuotiaasta äidistäni. Ei ole elämä ollut laakereilla lepäämistä vielä koskaan, aina jotain tulee.

Vierailija
7810/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkauan kun Kekkonen oli pressa,täällä meni kaikilla hyvin,sitten tuli uusi komento arkadianmäelle,sieltä nää kaikki huonot asiat on lähtösin.Ja nyt kun shaarlin enkelit yrittää viedä maatamme eteenpäin ,ei mistään tule mitään,sen näkee sokee kreettakin. On kuin ison tehtaan johtaminen annettais siivojien hommaksi. Oliko pahasti kirjoitettu.

Vierailija
7811/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskelan tapauksessakin boomereiden ratkaisu on jenkkilän klassikko 'phone bad, book good'. En malta odottaa että näistä ahneista tyhmistä nautiskelevista riippakivistä päästään.

Vierailija
7812/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannuhanhinen kirjoitti:

Niinkauan kun Kekkonen oli pressa,täällä meni kaikilla hyvin,sitten tuli uusi komento arkadianmäelle,sieltä nää kaikki huonot asiat on lähtösin.Ja nyt kun shaarlin enkelit yrittää viedä maatamme eteenpäin ,ei mistään tule mitään,sen näkee sokee kreettakin. On kuin ison tehtaan johtaminen annettais siivojien hommaksi. Oliko pahasti kirjoitettu.

Paitsi ettei mennyt. 300 000 lähti Ruotsiin ja perusteet Koskelan kaltaisille tapauksille luotiin jo silloin. Tehdaspaikkakunnilla esimerkiksi selluköpien kakarat oli niitä 'päälliköitä' ja muuta heitä alempana. Kekkosen aika ei palaa, ja boomerit katoavat lähes kokonaan vuoteen 2030 mennessä. Ehkä boomereiden hävittyä saadaan koulujärjestelmäkin sellaiseksi jossa estetään Koskelan surman tapaiset teot.

Vierailija
7813/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olemme hoitaneet lapsenlapsemme, varmaan enemmän kuin moni muu. He ovat nyt jo aikuisia. Hoitaisin heitä vieläkin, mutta voin vain kaivata aikaa, kun he olivat pieniä.

Nyt olemme heille muulla tavoin apuna, sekä lapsillemme että lastenlapsille.

Heidän ollessaan pieniä oltiin vielä työelämässä, joten vipinää riitti. Hyvin jaksoimme, mutta nyt on sairaus hidastanut elämää ja sen lisäksi huolehdin nyt kohta satavuotiaasta äidistäni. Ei ole elämä ollut laakereilla lepäämistä vielä koskaan, aina jotain tulee.

Koskelan murhassako se hoito näkyy? Muistan myös miten kännikalat etenkin boomereiden keskuudessa räyhäsivät 'kurin puutteesta'. Hupaisia aikoja.

Vierailija
7814/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh Iso-Paavo uskalsi vetää omiaan turpaan edes jossakin. Lipponen on eläkeläisreservaateissa vihattu mies.

7815/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua ei, ja nyt ollaan sitten myönnetty että heidän päästäminen eläkkeelle on ollut suuri virhe.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008228984.html ihan vapaasti luettava.

Terävä havainto, mutta vähän liian myöhässä. 

Jälkiviisaus on imelintä viisauden lajia sanoi jo Havukkahon ajattelija.

"Vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle ja kepeitä multia" , sanoit sinä

Mitä vikaa siinä on ? Poliitikko vaalikampanjassaan kertoo kenen etuja hän ajaa, äänestäjät sitten äänestävät tai eivät. Eläkejärjestelmää puuhanneet kertoivat ajavansa oman ikäluokan etuja, olettivat että uusi ikäluokka sitten alkaa ajaa heidän omaa etuaan mutta eiväthän ne laiskurit pystyneet mitään muuttamaan.

Poliittisesta vastuusta on kyse, se vanha eläkemummo ei ole henk.koht, vastuussa. Hän vastaa vain omasta toiminnastaan, ei poliitikkojen toiminnasta.

Kepeät mullat on kohteliaisuus, multaisessa maassa ihmisruumis maatuu Raamatun opin mukaan. Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää tuleman sanoo pappi.

Huonoja selityksiä huonolta kokoomuslaiselta. Kenen maailmassa vastuu on se sitten poliittista tai ei on vain omalle ikäluokalle? Kohteliasuuksista meillä on myös täysin eri käsitys ja sinun on yksiselitteisesti väärä. Kevyitä multia ei toivotella kyllä kenellekään elossa olevalle kohteliaisuutena. Sinä sairas ukonpökäle olet varmasti eri juttu.

Pahasti on vastuiden ymmärrys hukassa sinulta.

_ Ihminen vastaa omista teoistaan, niiden tulee olla laillisia, yhteisiä asioitamme hoitavat meidän valitsemat poliitikot, hekään eivät saa rikkoa lakeja.

Poliitikot sitten tekevät päätöksiä, joidenkin mielestä hyviä joidenkin mielestä huonoja. Vastuu näistä päätöksistä on poliittista, heitä ei enää äänestetä niiden mielestä jotka pitävät päätöksiä huonoina. Äänestäjät eivät ole vastuussa, eli se vanha eläkemummo jonka lapset pitävät häntä ihanana mummona ei ole vastuussa "eläkekusetuksesta".

Kertoisitko sen pääkonttorin osoitteen jossa teet vaativaa kansainvälistä työtä 7000 euron kuukausipalkalla ?

Vierailija
7816/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nykypäivän todellisuus ei sisällä ruttoa eikä natsileirejä. Mikä on pointtisi?

7817/19905 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh Iso-Paavo uskalsi vetää omiaan turpaan edes jossakin. Lipponen on eläkeläisreservaateissa vihattu mies.

Eläkeläiset eivät yleensä ymmärrä että he eivät ole maksaneet koko eläkettäkään. Lipposta vihaavat koska hän keksi taitetun indeksin, ilman taitettua indeksiä eläkeläiset olisivat saaneet eläkeyhtiöltä seuraavan sisältöisen kirjeen.

Arvoisa eläkeläinen

Eläkeyhtiömme varat ovat loppuneet. Maksamme viimeisen eläkkeenne vuoden lopussa. Ensi vuoden alussa voitte esimerkiksi mennä töihin.

Yhteistyöterveisin

Varma, Ilmarinen ja kumppanit

Vierailija
7818/19905 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua ei, ja nyt ollaan sitten myönnetty että heidän päästäminen eläkkeelle on ollut suuri virhe.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008228984.html ihan vapaasti luettava.

Terävä havainto, mutta vähän liian myöhässä. 

Jälkiviisaus on imelintä viisauden lajia sanoi jo Havukkahon ajattelija.

"Vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle ja kepeitä multia" , sanoit sinä

Mitä vikaa siinä on ? Poliitikko vaalikampanjassaan kertoo kenen etuja hän ajaa, äänestäjät sitten äänestävät tai eivät. Eläkejärjestelmää puuhanneet kertoivat ajavansa oman ikäluokan etuja, olettivat että uusi ikäluokka sitten alkaa ajaa heidän omaa etuaan mutta eiväthän ne laiskurit pystyneet mitään muuttamaan.

Poliittisesta vastuusta on kyse, se vanha eläkemummo ei ole henk.koht, vastuussa. Hän vastaa vain omasta toiminnastaan, ei poliitikkojen toiminnasta.

Kepeät mullat on kohteliaisuus, multaisessa maassa ihmisruumis maatuu Raamatun opin mukaan. Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää tuleman sanoo pappi.

Huonoja selityksiä huonolta kokoomuslaiselta. Kenen maailmassa vastuu on se sitten poliittista tai ei on vain omalle ikäluokalle? Kohteliasuuksista meillä on myös täysin eri käsitys ja sinun on yksiselitteisesti väärä. Kevyitä multia ei toivotella kyllä kenellekään elossa olevalle kohteliaisuutena. Sinä sairas ukonpökäle olet varmasti eri juttu.

Pahasti on vastuiden ymmärrys hukassa sinulta.

_ Ihminen vastaa omista teoistaan, niiden tulee olla laillisia, yhteisiä asioitamme hoitavat meidän valitsemat poliitikot, hekään eivät saa rikkoa lakeja.

Poliitikot sitten tekevät päätöksiä, joidenkin mielestä hyviä joidenkin mielestä huonoja. Vastuu näistä päätöksistä on poliittista, heitä ei enää äänestetä niiden mielestä jotka pitävät päätöksiä huonoina. Äänestäjät eivät ole vastuussa, eli se vanha eläkemummo jonka lapset pitävät häntä ihanana mummona ei ole vastuussa "eläkekusetuksesta".

Kertoisitko sen pääkonttorin osoitteen jossa teet vaativaa kansainvälistä työtä 7000 euron kuukausipalkalla ?

Ei millään hyvällä , mutta sinulla ymmärrys ei ole vain hukassa vaan sitä ei ole. Ihmisille nyt ei yksinkertaisesti toivotella oikaista kuolemista ja väitetään että vastuu kannetaan vain omalle sukupolvelle.😅

Mitä sillä osoite tiedolla tekisit, tulisitko tappamaan minut? Miksi ei suoraan kotiosoitetta. Käsitätkö hullu että kuolemantoivotus juttujen jälkeen ja muutenkaan netissä ei ole tapana antaa osoitteita? Oletko kadottanut viimeisenkin tolkkusi🤭 kerro sinä sinun osoitteesi ja puhelinnumerosi. Voi vee että olet tyhmä

Vierailija
7819/19905 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaleirin propagandaa koko juttu. Ikään kuin luokkasotaa käytäisiin virtuaalisesti nykyään. Köyhät siinä kärsii, kun eläkkeet leikataan!

Vierailija
7820/19905 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaleirin propagandaa koko juttu. Ikään kuin luokkasotaa käytäisiin virtuaalisesti nykyään. Köyhät siinä kärsii, kun eläkkeet leikataan!

Eläkkeitä on leikattava niiltä ikäpolvilta jotka sitä ei ole maksaneetkaan, eli mm suurilta ikäluokilta.