Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19903)
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi htti minkälaisia nuoria Suomessa on kasvanut.
Hyvä että muutettiin pois. Tukehtukaa vanhusvihaanne.On muutamia tuollaisia, jotka, purkavat omien ilkeiden hirviövanhempiensa aikaansaamia traumoja täällä. Yleistävät kokemuksensa koskemaan koko vanhempiensa ikäluokkaa. Kunnon nuoret eivät täällä ilku vanhempiaan.
Eikä kunnon vanhemmat maksata eläkkeitään lapsillaan. Siitä tässä on kyse koko ajan. Kaikki muu on vain siitä rönsyileviä sivujuonia. Itse pääasia on kuitenkin epäreilu eläkejärjestelmä.
Kyllä eläkejärjestelmä nyt muuttuu, olet niin monta viestiä siitä laittanut mutta laita vielä parikymmentä niin varmasti muuttuu, ihme on jos ei muutu.
Ikäkausihullu kääntää jutut aina eläkejärjestelmään. Juu, siitä hänellä on kyse.
Niin on sitä yksin siinäkin nielemistä ja maksamista. Ei minulla muuta ongelmaa suurten ikäluokkien kanssa olekaan. se itsetärkeys ja rehvastelu yksistään vielä menisi. Realistina en muutokseen ihan pikkukummassa jaksa uskoa. Hyvä muistuttaa itseään niin hyvänä, pätevänä ja tärkeänä pitäviä suuria ikäluokkia siitä kuka se heidän lystinsä nyt kustantaa.
Meidän lystit kustantaa kaltaisesi tyhmät idiootit jotka maksavat veroja....tehkää jotain kunhan ilmat viilenee, menkää vaikka istumaan Mannerheimintielle, ketterimmät voisivat kiipeillä eduskuntatalon pylväissä.
Niin kustannammekin. Tosin rahoitus teille tulee työeläkemaksujen kautta ei verojen. Myös tämä on asian suhteen tekemistä. Vähäistä mutta tekemistä yhtäkaikki.sinä kieltämättä olet pelannut hyvin kanssani tätä peliä ja alleviivannut suorastaan minun kantojani, kuten nytkin tällä, että idiootithan teille näin suuria eläkemaksuja makselee, totuushan siinä piilee. Tämä on idioottimaista. En olekaan sanonut, että olitte tyhmiä eläkekusetusta tehdessänne " tai puolia pitäessänne" päin vastoin olen myöntänyt sen lähes nerokkaaksi teidän kannaltanne, mutta itsekkäs ja moraaliton se on ja ajaa maan tolkuttomiin velkoihin ja vähentää työssäkäyvien ostovoimaan.
En ollut mitenkään mukana tämän eläkeratkaisun teossa jos olisin ollut niin meidän eläkkeet olisivat suuremmat, teidän asema vielä kurjempi. Kiittäkää Luojaa.
Ketkä siellä olivat tiedätkö ?
Miten se voi olla niin vaikeaa bonjata, että minä eläkeläinen, eivätkä muutkaan eläkeläiset ole henkilökohtaisesti olleet eläkelakeja säätämässä. Täällä saa tuutin täydeltä kuulla veetuilua, että minäkin jonkun ei- boomerin pöydästä syön.
Ettekö hyvät ihmiset tiedä, että Suomi on vapaa demokratia. Systeemi on se, että täällä äänestetään päättäjiksi kansanedustajia, jotka päättävät laeista, vai teidän mielestännekö jokainen eläkeläinen henk.kohtaisesti on kahminut itselleen kovat eläkkeet. Ei, haloo.
Eikö Suomessa ollut pitkään sossu- hallitukset ja pressat, suunnatkaapa katseenne nyt sinne päin. Eiks sosialistien ideologia ole jakaa kaikille yhteisistä varoista oikeudenmukaisesti.
Löytyiskö sieltä syyllisiä, eikä yksittäisistä eläkeläisistä, jos syylilisiä haluatte etsiä, mikä on tietenkin täysin turhaa.
Vailla lapsia kirjoitti:
Buumerhuutokisassa on ehkä jäänyt pelisääntöjen osalta epäselväksi mm. se, kaipaavatko buumerkriitikot itselleen niukan-koulutuksen-myötä-huippupalkkaisia-johtajatöitä oikeasti vai buumereitten elämänsäästöjä, verotuloja, eläketuloja, mitä? Korkean iän ekslusiivisia sairauksia?
Ilman buumereiden sodanjälkeistä massapuurtamista tämänkin maan koulutusjärjestelmä olisi 1930-luvun tyyppinen.
Massatyöläisyys tehtaissa ja toimistoissa puolestaan on siirtynyt Mao Zedongin kuoltua about 1979 jälkeen Kiinaan. Nykykapitalismia huokeitten kulutustavaroiden tarpeissa on nelisenkymmentä vuotta työnnetty Kiinan ympäristö- ja koulutushaasteeksi.
Vain pari esimerkkiä rakennekysymyksistä...
Boomerit menivät töihin vasta 1960-luvulla, että se siitä sodanjälkeisestä massapuurtamisesta.
Ei mua nämä ns. boomerit ärsytä, mutta ne nuorehkot mammat ketkä hinaa karjuvat huono käytöksiset kakaansa kauppoihin ruuhka-aikoina. Puhumattakaan kun he punkevat ilmaisiksi ruuhkabusseihin vankureineen, kännykkä kädessä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että muutettiin pois. Tukehtukaa vanhusvihaanne.On muutamia tuollaisia, jotka, purkavat omien ilkeiden hirviövanhempiensa aikaansaamia traumoja täällä. Yleistävät kokemuksensa koskemaan koko vanhempiensa ikäluokkaa. Kunnon nuoret eivät täällä ilku vanhempiaan.
Eikä kunnon vanhemmat maksata eläkkeitään lapsillaan. Siitä tässä on kyse koko ajan. Kaikki muu on vain siitä rönsyileviä sivujuonia. Itse pääasia on kuitenkin epäreilu eläkejärjestelmä.
Kyllä eläkejärjestelmä nyt muuttuu, olet niin monta viestiä siitä laittanut mutta laita vielä parikymmentä niin varmasti muuttuu, ihme on jos ei muutu.
Ikäkausihullu kääntää jutut aina eläkejärjestelmään. Juu, siitä hänellä on kyse.
Niin on sitä yksin siinäkin nielemistä ja maksamista. Ei minulla muuta ongelmaa suurten ikäluokkien kanssa olekaan. se itsetärkeys ja rehvastelu yksistään vielä menisi. Realistina en muutokseen ihan pikkukummassa jaksa uskoa. Hyvä muistuttaa itseään niin hyvänä, pätevänä ja tärkeänä pitäviä suuria ikäluokkia siitä kuka se heidän lystinsä nyt kustantaa.
Meidän lystit kustantaa kaltaisesi tyhmät idiootit jotka maksavat veroja....tehkää jotain kunhan ilmat viilenee, menkää vaikka istumaan Mannerheimintielle, ketterimmät voisivat kiipeillä eduskuntatalon pylväissä.
Niin kustannammekin. Tosin rahoitus teille tulee työeläkemaksujen kautta ei verojen. Myös tämä on asian suhteen tekemistä. Vähäistä mutta tekemistä yhtäkaikki.sinä kieltämättä olet pelannut hyvin kanssani tätä peliä ja alleviivannut suorastaan minun kantojani, kuten nytkin tällä, että idiootithan teille näin suuria eläkemaksuja makselee, totuushan siinä piilee. Tämä on idioottimaista. En olekaan sanonut, että olitte tyhmiä eläkekusetusta tehdessänne " tai puolia pitäessänne" päin vastoin olen myöntänyt sen lähes nerokkaaksi teidän kannaltanne, mutta itsekkäs ja moraaliton se on ja ajaa maan tolkuttomiin velkoihin ja vähentää työssäkäyvien ostovoimaan.
En ollut mitenkään mukana tämän eläkeratkaisun teossa jos olisin ollut niin meidän eläkkeet olisivat suuremmat, teidän asema vielä kurjempi. Kiittäkää Luojaa.
Itse kehuit kuinka hyvin "piditte puolenne" No totisesti piditte. Peritko jo puheitasi?
En nyt uskonutkaan, että sinä itse henk.koht olisit ollut asioita päättämässä, mutta sinun antamallasi mandaatilla valittu edustaja.
En peru enkä kadu, olen ylpeä puheistani.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi olla niin vaikeaa bonjata, että minä eläkeläinen, eivätkä muutkaan eläkeläiset ole henkilökohtaisesti olleet eläkelakeja säätämässä. Täällä saa tuutin täydeltä kuulla veetuilua, että minäkin jonkun ei- boomerin pöydästä syön.
Ettekö hyvät ihmiset tiedä, että Suomi on vapaa demokratia. Systeemi on se, että täällä äänestetään päättäjiksi kansanedustajia, jotka päättävät laeista, vai teidän mielestännekö jokainen eläkeläinen henk.kohtaisesti on kahminut itselleen kovat eläkkeet. Ei, haloo.
Eikö Suomessa ollut pitkään sossu- hallitukset ja pressat, suunnatkaapa katseenne nyt sinne päin. Eiks sosialistien ideologia ole jakaa kaikille yhteisistä varoista oikeudenmukaisesti.
Löytyiskö sieltä syyllisiä, eikä yksittäisistä eläkeläisistä, jos syylilisiä haluatte etsiä, mikä on tietenkin täysin turhaa.
Tänäkin päivänä vasemmistohallitus. Räksyttäjien pitäs nyt päättää ketä oikein äänestävät, etteivät taas joudu kusetetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tietynlaisen ahneuden ja haalimisen. Omista isoista taloista ja mökeistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Vanhoilla päivillä kun on jo kaikkea, niin luulisi liikenevän vähän nuoremmillekin.
Ei se ihan noinkaan mene.
Asioilla on p e rs p i l l u a kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tietynlaisen ahneuden ja haalimisen. Omista isoista taloista ja mökeistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Vanhoilla päivillä kun on jo kaikkea, niin luulisi liikenevän vähän nuoremmillekin.
Ei se ihan noinkaan mene.
Onko se eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Ei mua nämä ns. boomerit ärsytä, mutta ne nuorehkot mammat ketkä hinaa karjuvat huono käytöksiset kakaansa kauppoihin ruuhka-aikoina. Puhumattakaan kun he punkevat ilmaisiksi ruuhkabusseihin vankureineen, kännykkä kädessä.
Niiden puolisot on töissä, nykyään on paljon vuorotyötä.
Sinä ajatteletkin vain omaa itseäsi ja mielestäsi lapset saisivat olla ilman ruokaa, kun sinun hienon hienot korvasi ei kestä lapsen itkua edes lyhyttä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyiskö sieltä syyllisiä, eikä yksittäisistä eläkeläisistä, jos syylilisiä haluatte etsiä, mikä on tietenkin täysin turhaa.Tänäkin päivänä vasemmistohallitus. Räksyttäjien pitäs nyt päättää ketä oikein äänestävät, etteivät taas joudu kusetetuksi.
Olen aina äänestänyt kokoomusta, äänestä sinäkin niin saat kunnon eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ajatteletkin vain omaa itseäsi ja mielestäsi lapset saisivat olla ilman ruokaa, kun sinun hienon hienot korvasi ei kestä lapsen itkua edes lyhyttä aikaa
Ehkä meidän nuorempien pitäisi myös sanoa ettei kestetä vanhusten vaipan vaihtoa, miksi ette vaihda itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sagaliina kirjoitti:
Olipahan aloitus. Mun vanhemmat ovat köyhistä perheistä. Heidän isänsä olivat sotien rikkomia. Kovasti joutuivat paiskimaan töitä nämä 2 sukupolvea ennen minua. Mikään ei todellakaan ole tullut helpolla heille eikä juuri kenellekään noista ikäluokista. Ne, jotka ovat omalla työllään pärjänneet, saavat syystäkin tuntea ylpeyttä aikaansaannoksistaan. He rakensivat Suomea sotien jälkeisinä vuosina, että tämän päivän sukupolvella olisi parempi elää.
Mä arvostan ja kunnioitan noita sukupolvia. Ilman heidän panostaan tässä maassa ei elättäisi kuten nykyään eletään.
Pumpulissa ovat eläneet ja liian helpolla päässeet nykyään aikuiset.
Kannattaisi edes vähän sivistää itseään ja lukea jokunen historiikki Suomesta sotien aikana ja sen jälkeen.
Hyvä kannanotto, ei suinkaan kaikki ole sellaisia eläkekusetusriekkujia kuin tällä palstalla moni, suurin osa nuorista on juuri tällaisia fiksuja ihmisiä, jotka arvostavat vanhempiaan, eivätkä syyttele ja kadehdi.
Varmaan nämä jotka on saanut hyvän harjoittelupaikan ja sitä kautta vakituisen työpaikan. Tulevaisuudessa näillä ihmisillä on se ongelma, että asuntoa ei pysty vaihtamaan, jos haluaa, kun ei ole ostajia ja jos tulee ero niin jommankumman on pidettävä asunto. Lisäksi monelle heistä tulee perikunnan asunto toiseksi asunnoksi esim. kerrostalo osake mitä ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Eihän kaikki kuitenkaan missään omistusasunnossa asuu. Tiedoksi perikuntalaisille jotka kauhistelevat perimiään landemökkejä.
Ongelma on levinnyt jo kaupunkeihin. On paljon omakotitaloalueita, joissa kaikissa taloissa asuu eläkeläisiä, heidän lapset ovat muuttaneet Helsinkiin ja Tampereelle töiden perässä, perikunnille nuo jää, sähkölämmitteisiä taloja. Myös kerrostaloissa suurin osa eläkeläisiä.
Kirjoitat ikään kuin sähkölämmitteisyys olisi huono asia. Kuitenkin se on helpoin tapa pitää talossa peruslämpö talvellakin olematta itse paikalla.
Suomessa on noin 5.5 miljoonaa asukasta, joista (Suomessa asuvia) eläkeläisiä on noin 1.6 miljoonaa.
Helsingissä ja Tampereella asuu yhteensä noin 900 000 ihmistä.
Vaikka noissa kaupungeissa ei asuisi yhtään eläkeläistä, niiden ulkopuolella asuu kuitenkin silti vähintään 3 miljoonaa ihmistä, jotka eivät ole eläkkeellä.
Tämä ketju on vauvapalstan pohjanoteeraus.
Pahinta on, että aloittaja ja suurin osa kommentoijista on/ovat vauvapalstan omia trolleja.
Oksettavaa.
Eivät suuret ikäluokat muutenkaan pyöri täällä, vaan joku mielenvikainen porukka keksii olevansa milloin kukakin ja mitäkin.
Kuuma säämassa on sekoittanut teidän typeysten päät. Entisestään.
Ap ja ap ja ap eli täällä riehuva kommentoija on säälittävä surkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vailla lapsia kirjoitti:
Buumerhuutokisassa on ehkä jäänyt pelisääntöjen osalta epäselväksi mm. se, kaipaavatko buumerkriitikot itselleen niukan-koulutuksen-myötä-huippupalkkaisia-johtajatöitä oikeasti vai buumereitten elämänsäästöjä, verotuloja, eläketuloja, mitä? Korkean iän ekslusiivisia sairauksia?
Ilman buumereiden sodanjälkeistä massapuurtamista tämänkin maan koulutusjärjestelmä olisi 1930-luvun tyyppinen.
Massatyöläisyys tehtaissa ja toimistoissa puolestaan on siirtynyt Mao Zedongin kuoltua about 1979 jälkeen Kiinaan. Nykykapitalismia huokeitten kulutustavaroiden tarpeissa on nelisenkymmentä vuotta työnnetty Kiinan ympäristö- ja koulutushaasteeksi.
Boomerit menivät töihin vasta 1960-luvulla, että se siitä sodanjälkeisestä massapuurtamisesta.
Kuuluu olennaisesti boomerien sankarimytologiaan. Härskeimmät vihjaavat, että heitä on kiittäminen sotakorvauksien maksamisesta ja huippuna , että heitä kuuluisi arvostaa jopa Suomen itsenäisyydestä. Sitten ihan perusjuttuja on , että koko infrastruktuuri on heidän tekemäänsä samoin lapsilisät jne.. no oikeastaan kaikki.
Minua säälittävät itsensä paskaksi tatuoidut nuoret ylilihavat mammat joiden ainoa "riemu" on keksiä halveksuvia ketjuja vauvapalstalle.
Itsepä tuhoatte elämänne, onko nyt sitten kiva yrittää etsiä syytä muista ja muualta.
Siitä vaan. Ei voisi vähempää välittää nämä teidän "mielipiteenne"
Vierailija kirjoitti:
Vailla lapsia kirjoitti:
Kuuluu olennaisesti boomerien sankarimytologiaan. Härskeimmät vihjaavat, että heitä on kiittäminen sotakorvauksien maksamisesta ja huippuna , että heitä kuuluisi arvostaa jopa Suomen itsenäisyydestä. Sitten ihan perusjuttuja on , että koko infrastruktuuri on heidän tekemäänsä samoin lapsilisät jne.. no oikeastaan kaikki.
Lällällällällällälää, ai kun sua potuttää, mä en ole moksiskaan, mua vaan mua vaan naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä meidän nuorempien pitäisi myös sanoa ettei kestetä vanhusten vaipan vaihtoa, miksi ette vaihda itse?
No mikset sano idiootti? Ihan turhaan täällä mouruat kuin kiimainen katti.
Terveiin hyvin pärjäävä nelikymppinen, joka käyttää aikansa itsensä kehittämiseen. Se näkyy myös pankkitilillä ja hyvissä ihmissuhteissa. Jos et satu tietämään.
Tänäkin päivänä vasemmistohallitus. Räksyttäjien pitäs nyt päättää ketä oikein äänestävät, etteivät taas joudu kusetetuksi.[/quote]
Ei täällä ole räksyttäjiä vaan yksi ja sama monkujamaija, jolla viiraa päästä.
Itse kehuit kuinka hyvin "piditte puolenne" No totisesti piditte. Peritko jo puheitasi?
En nyt uskonutkaan, että sinä itse henk.koht olisit ollut asioita päättämässä, mutta sinun antamallasi mandaatilla valittu edustaja.