Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19896)

2401/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1946 - 1950 syntyneet ovat Suomessa boomereita. Kaikki jo eläkeläisiä. Tämä tiedoksi kirjoittajalle, joka arvosteli työpaikkansa boomereitten työhaluja ja -taitoja. Terveisin 52 vuotta töitä paiskinut boomeri ja mielestään eläkkeensä ansainnut.

Vierailija
2402/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu56 kirjoitti:

LOL, nyt taisi "boomereitten" vihaaja sotkeutua omaan erinomaisuuteensa, kun luulee, että suuret ikäluokat on vielä työelämässä. Ja samaan aikaanko saavat niitä valtavan suuria eläkkeitä? Jotain logiikkaa näihin juttuihin.

Niin onhan se virheellinen käsitys, kuten on sekin, että boomerit olisivat itse eläkkeensä tienanneet. Jokaista euroa kohti ovat kusettaneet neljä euroa. Oma ikäluokkani menee persnetolle kun pitää maksaa boomereiden elämä.

Kertoisitko summan jolla maksat yhdenkin boomerin elämän/elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on ihan järjetön, eikä johda mihinkään.

Kaikkein hulluimmalta tuntui tuo, kun vedettiin esiin vanhempien omakotitalot ja mökit, kuinka ne jää seuraavalle polvelle rasitukseksi, kun ei niitä saa myydyksi kun sijaitsevat väärillä seuduilla ym.

No siten joku kirjoitti, että ok, ei jätetä niitä perinnöksi, eihän niitä ole kenenkään pakkokaan periyttää vaan voi myydä jo elinaikanaan tai muuten hävittää.

No sitten vastataan, että olet itsekäs kun et halua jättää lapsillesi perintöä.

Eli täysin hedelmätöntä nokkailemista.

Mitä tahansa tänne kirjoittaakin, heti sen joku lyttää ja haukkuu vääräksi ja väärin tehdyksi.  Kukaan ei ole siis kyennyt tekemään mitään oikein. 

Tässä eläke-junailussa unohdetaan nyt täysin se, että nämä haukutut "boomerit" ei itse olleet niitä lakeja tekemässä.  Todellakaan eivät.  

Eläkesysteemin loivat tasan tarkkaan ne edeltävät polvet, ne jotka kävivät sodan ja aloittivat jälleenrakentamisen ja mielestään paremman Suomen rakentamisen.  Eli se ikäryhmä, jota nämä nykynuoret nyt haluavat jostain syystä korottaa jalustalle ja pitää näitä järkevänä ja oikeamielisenä ikäryhmänä.  

Näitä eläkelakeja sorvattaessa suuret ikäluokat olivat teini-ikäisiä tai nuorempia.  Miten te unohdatte tämän nyt ihan kokonaan?  Hoette täällä vain, kuinka ne suuret ikäluokat teki eläke-etuja itseään varten.  

Itse asiassa hyviä eläkkeitä ovat vetäneet nämä sodankäyneet polvetkin.  Olihan heissäkin hyvätuloisia ja pitkälle kouluttautuneitakin, ja myös niitä, jotka tekivät ahkerasti ns. tavallisia töitä ja vaurastuivat sen turvin.  Maaseutu ja maatalousyhteiskunta tarjosi hyviäkin mahdollisuuksia, mm minun vaarini oli 20-vuotias saadessaan nimiinsä juuri itsenäistyneen torpan ja teki siitä erittäin vauraan maatalon, joka tänä päivänäkin on seutukuntansa suurimpia tiloja ja elättää kyllä hyvin nykyisen omistajansa.  Eli ei hänenkään tarvinnut niin valtavasti asian eteen itse tehdä, talo ja tila tuli omistukseen tuosta vaan, kun sattui olemaan se tilanne Suomessa silloin sellainen.

Ja joku tuolla esitti, että sairaanhoitajan, joka ilmoitti saavansa eläkettä 1500 euroa, oikea määrä eläkettä olisi 1000 euroa, jolloin siitä jäisi se 500 pois hyödyttämään nuorempaa sukupolvea.  Joopa joo.  Olisi nyt vähän tarkentanut tuota "laskelmaansa."  Meinasiko hän, että siitä tonnista sitten vielä verot pois, jolloin käteen jäisi n. 800?

Tai jos ajatteli, että se tonni saisi tulla käteen nettona, niin HEUREKA!  Hän on keksinyt pyörän uudestaan!

Erittäin moni eläkeläinen nimittäin saa juuri sen tonnin kuussa käteen, jotkut jopa vähemmän, niin että eipä olisi kannattanut aivosolujaan vaivata.  

Minulle jää kuukaudessa eläkettä verojen jälkeen käteen 1100 euroa.  Olen siis jo valiojoukkoa.  Ja kun kuulemma olemme niin pihejä ja itserakkaita, niin rupesin oikein miettimään, että miten ihmeessä minä olenkin tuosta eläkkeestäni pystynyt maksamaan kaikille lapsenlapsilleni ajokortin, kun se maksaa jo enemmän kuin mitä minä saan kk käteen.  Heitä on nimittäin neljä.  Eikä se edes jää tuohon, mutta olkoon nyt se selvin esimerkki.  Jotenkin on vaan osattava ne raha-asiat hoitaa, mikään asuminenkaan ei ole ilmaista, vaikka kuinka olisi ne omakotitalotkin saanut työaikanaan hommattua.  Samat asumiskustannukset ne on eläkkeelläkin.  

Hyvin kirjoitit, ihan samoja asioita olen ihmetellyt. Että mikä sukupolvi ne eläkelait oikein laatikaan?

Mutta demari Lipponen teki kurjasti 25 v sitten, kun pani täytäntöön "väliaikaisen" taitetun indeksin. Se on syönyt eläkkeiden ostovoimaa rajusti, noin kolmanneksella työeläkkeistä.

Ja kun eläkerahastojen koko on n. 230 miljardia, ja tuototkin yli 10 miljardia vuodessa, ja vain pari mrd tuotosta käytetään eläkkeiden maksuun, loput 8 mrd kasvattaa rahastoa, niin eläkeindeksin korjaaminen oikeudenmukaisemmaksi olisi vain kärpäsen kakka rahastosta. Mutta ei! Suomi muka kaatuisi siihen, nuorempien mielestä heille ei enää voitaisi maksaa aikanaan ollenkaan eläkkeitä, kun suuret ikäluokat olisivat vieneet lapsilta leivän pöydästä.

Tuon indeksin korjaaminen auttaisi liike-elämää, eläkeläisillä olisi enemmän rahaa, jota he myös käyttäisivät, se olisi piristysruiske yhteiskunnalle. Mutta ei, ei se vaan käy. Isot eläkepomot (eivät taatusti suurten ikäluokkien satoa), istuvat rahakasan päällä. Ja tekevät sijoituksia, nekin suurimmaksi osaksi ulkomaille. Ei suosita kotimaan yrityksiä. Ovat kai sisäistäneet sen mm. demarien viljelemän opin, että Suomi ensin -ajattelu on vahingollista.

Saan itse vähän alle tonnin eläkettä, mutta kuulun siis vihakirjoittajien mielestä "ahneisiin," koska olen syntynyt v. -46. Verrattuna palkansaajiin eläkkeiden nousu on olematonta, viimeisin työeläkkeen indeksikorotus on 0,53 %.

Eläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa, pieni osa tuosta rahastosta ja loput nyt töissä olevien palkkojen eläkemaksuista.

Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 5 miljardia.

Nuo luvut löytyvät netistä, alapeukuttaja voi käydä itse katsomassa.

Eläkeläisiä lienee aika paljon enemmän kuin työttömiä.

848000 henkilöä sai työttömyyskorvausta viime vuonna, niitä maksettiin yhteensä 4,9 miljardia. 1600 000 henkilö sai eläkettä viime vuonna, niitä maksettiin yhteensä 33 miljardia.

Mistä tuon luvun repäisit? Työttömiä oli tämän vuoden toukokuussa 275 000.

Vierailija
2404/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummu56 kirjoitti:

LOL, nyt taisi "boomereitten" vihaaja sotkeutua omaan erinomaisuuteensa, kun luulee, että suuret ikäluokat on vielä työelämässä. Ja samaan aikaanko saavat niitä valtavan suuria eläkkeitä? Jotain logiikkaa näihin juttuihin.

Niin onhan se virheellinen käsitys, kuten on sekin, että boomerit olisivat itse eläkkeensä tienanneet. Jokaista euroa kohti ovat kusettaneet neljä euroa. Oma ikäluokkani menee persnetolle kun pitää maksaa boomereiden elämä.

Kertoisitko summan jolla maksat yhdenkin boomerin elämän/elämää?

2100 brutto palkasta 140 euroa menee eläkemaksua, josta suurin osa menee nyt eläkkeellä oleville. Rahastosta vain muutamalla miljardilla maksetaan eläkkeitä ja nyt työssäkäyvät maksaa teidän eläkkeistä 30 miljardia vuodessa. Lisäksi verorahoista maksettiin eläkeläisten hoitokotimaksuja 5 miljardia + lääkkeitä + kodinhoitajia + kelatakseja + terveydenhoito 6000 euroa vuodessa / eläkeläinen ja eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa.

Vierailija
2405/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tämä boomereiden vihaaja on itse elämäntapatyötön, sossun tai kelan rahoilla elävä haahuilija, joka haluaa vihata vihaamisen vuoksi. Itse ei ole laittanut tikkua ristiin oman elämlaatunsa nostamiseksi, vaan odottaa, että yhteiskunta hoitaa. Vihaa boomereita ja eläkeläisiä ja vanhuksia, koska tajuaa, että fittan, mut kohta pakotetaan töihin ja noi saa vain olla. Erona on se, että eläkeläiset ja boonerit on tehneet duunia lapsesta saakka: ilmaisina lastenhoutajina, kasvimaalla, sukulaisten auttajina, ja sitten palkkatyössä, jotkut 15- vuotiaasta alkaen. Boomereuden vihaaja on itse keski- ikäinen, ja hänen ainoa työkokemuksensa on pakollinen työharjouttle ylä- asteella 90- luvulla lähimarketissa.

Sinäkö haluat pakottaa? 195 cm ja tasan 100 kg puhdasta lihasmassaa. Sano aika ja paikka.

Nälkä pakottaa jos loppuu tuet.

Tällainen henkilöhön voisi hyökätä helposti boomerien asuntoon ja pitäö vähän hauskaa? Antaa snadisti ”Seijalle”?

Vierailija
2406/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on ihan järjetön, eikä johda mihinkään.

Kaikkein hulluimmalta tuntui tuo, kun vedettiin esiin vanhempien omakotitalot ja mökit, kuinka ne jää seuraavalle polvelle rasitukseksi, kun ei niitä saa myydyksi kun sijaitsevat väärillä seuduilla ym.

No siten joku kirjoitti, että ok, ei jätetä niitä perinnöksi, eihän niitä ole kenenkään pakkokaan periyttää vaan voi myydä jo elinaikanaan tai muuten hävittää.

No sitten vastataan, että olet itsekäs kun et halua jättää lapsillesi perintöä.

Eli täysin hedelmätöntä nokkailemista.

Mitä tahansa tänne kirjoittaakin, heti sen joku lyttää ja haukkuu vääräksi ja väärin tehdyksi.  Kukaan ei ole siis kyennyt tekemään mitään oikein. 

Tässä eläke-junailussa unohdetaan nyt täysin se, että nämä haukutut "boomerit" ei itse olleet niitä lakeja tekemässä.  Todellakaan eivät.  

Eläkesysteemin loivat tasan tarkkaan ne edeltävät polvet, ne jotka kävivät sodan ja aloittivat jälleenrakentamisen ja mielestään paremman Suomen rakentamisen.  Eli se ikäryhmä, jota nämä nykynuoret nyt haluavat jostain syystä korottaa jalustalle ja pitää näitä järkevänä ja oikeamielisenä ikäryhmänä.  

Näitä eläkelakeja sorvattaessa suuret ikäluokat olivat teini-ikäisiä tai nuorempia.  Miten te unohdatte tämän nyt ihan kokonaan?  Hoette täällä vain, kuinka ne suuret ikäluokat teki eläke-etuja itseään varten.  

Itse asiassa hyviä eläkkeitä ovat vetäneet nämä sodankäyneet polvetkin.  Olihan heissäkin hyvätuloisia ja pitkälle kouluttautuneitakin, ja myös niitä, jotka tekivät ahkerasti ns. tavallisia töitä ja vaurastuivat sen turvin.  Maaseutu ja maatalousyhteiskunta tarjosi hyviäkin mahdollisuuksia, mm minun vaarini oli 20-vuotias saadessaan nimiinsä juuri itsenäistyneen torpan ja teki siitä erittäin vauraan maatalon, joka tänä päivänäkin on seutukuntansa suurimpia tiloja ja elättää kyllä hyvin nykyisen omistajansa.  Eli ei hänenkään tarvinnut niin valtavasti asian eteen itse tehdä, talo ja tila tuli omistukseen tuosta vaan, kun sattui olemaan se tilanne Suomessa silloin sellainen.

Ja joku tuolla esitti, että sairaanhoitajan, joka ilmoitti saavansa eläkettä 1500 euroa, oikea määrä eläkettä olisi 1000 euroa, jolloin siitä jäisi se 500 pois hyödyttämään nuorempaa sukupolvea.  Joopa joo.  Olisi nyt vähän tarkentanut tuota "laskelmaansa."  Meinasiko hän, että siitä tonnista sitten vielä verot pois, jolloin käteen jäisi n. 800?

Tai jos ajatteli, että se tonni saisi tulla käteen nettona, niin HEUREKA!  Hän on keksinyt pyörän uudestaan!

Erittäin moni eläkeläinen nimittäin saa juuri sen tonnin kuussa käteen, jotkut jopa vähemmän, niin että eipä olisi kannattanut aivosolujaan vaivata.  

Minulle jää kuukaudessa eläkettä verojen jälkeen käteen 1100 euroa.  Olen siis jo valiojoukkoa.  Ja kun kuulemma olemme niin pihejä ja itserakkaita, niin rupesin oikein miettimään, että miten ihmeessä minä olenkin tuosta eläkkeestäni pystynyt maksamaan kaikille lapsenlapsilleni ajokortin, kun se maksaa jo enemmän kuin mitä minä saan kk käteen.  Heitä on nimittäin neljä.  Eikä se edes jää tuohon, mutta olkoon nyt se selvin esimerkki.  Jotenkin on vaan osattava ne raha-asiat hoitaa, mikään asuminenkaan ei ole ilmaista, vaikka kuinka olisi ne omakotitalotkin saanut työaikanaan hommattua.  Samat asumiskustannukset ne on eläkkeelläkin.  

Hyvin kirjoitit, ihan samoja asioita olen ihmetellyt. Että mikä sukupolvi ne eläkelait oikein laatikaan?

Mutta demari Lipponen teki kurjasti 25 v sitten, kun pani täytäntöön "väliaikaisen" taitetun indeksin. Se on syönyt eläkkeiden ostovoimaa rajusti, noin kolmanneksella työeläkkeistä.

Ja kun eläkerahastojen koko on n. 230 miljardia, ja tuototkin yli 10 miljardia vuodessa, ja vain pari mrd tuotosta käytetään eläkkeiden maksuun, loput 8 mrd kasvattaa rahastoa, niin eläkeindeksin korjaaminen oikeudenmukaisemmaksi olisi vain kärpäsen kakka rahastosta. Mutta ei! Suomi muka kaatuisi siihen, nuorempien mielestä heille ei enää voitaisi maksaa aikanaan ollenkaan eläkkeitä, kun suuret ikäluokat olisivat vieneet lapsilta leivän pöydästä.

Tuon indeksin korjaaminen auttaisi liike-elämää, eläkeläisillä olisi enemmän rahaa, jota he myös käyttäisivät, se olisi piristysruiske yhteiskunnalle. Mutta ei, ei se vaan käy. Isot eläkepomot (eivät taatusti suurten ikäluokkien satoa), istuvat rahakasan päällä. Ja tekevät sijoituksia, nekin suurimmaksi osaksi ulkomaille. Ei suosita kotimaan yrityksiä. Ovat kai sisäistäneet sen mm. demarien viljelemän opin, että Suomi ensin -ajattelu on vahingollista.

Saan itse vähän alle tonnin eläkettä, mutta kuulun siis vihakirjoittajien mielestä "ahneisiin," koska olen syntynyt v. -46. Verrattuna palkansaajiin eläkkeiden nousu on olematonta, viimeisin työeläkkeen indeksikorotus on 0,53 %.

Eläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa, pieni osa tuosta rahastosta ja loput nyt töissä olevien palkkojen eläkemaksuista.

Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 5 miljardia.

Nuo luvut löytyvät netistä, alapeukuttaja voi käydä itse katsomassa.

Eläkeläisiä lienee aika paljon enemmän kuin työttömiä.

848000 henkilöä sai työttömyyskorvausta viime vuonna, niitä maksettiin yhteensä 4,9 miljardia. 1600 000 henkilö sai eläkettä viime vuonna, niitä maksettiin yhteensä 33 miljardia.

Mistä tuon luvun repäisit? Työttömiä oli tämän vuoden toukokuussa 275 000.

vero.fi sivuilta

Vierailija
2407/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiken hävettää lukea, kuinka helpolla lapset ja nuoret nykyään pääsevät. Synnyin sotien jälkeen ja sain käydä vain pari vuotta kansakoulua kunnes piti isän kanssa lähteä metsätöihin. Ensin autoin karsimisessa ja pinoamisessa, mutta kun kasvoin ja voimat karttuivat niin pääsin omiakin urakoita tekemään. Ei ollut tuolloin moottorisahoja metsäkoneista puhumattakaan! Jäi koulut käymättä mutta työntekoon kyllä oppi. Tämä jää nykynuorilta tajuamatta, kun on kaiken maailman tuet ja sun muut ilmaiset rahat. On asumistukea, työttömyystukea, toimeentulotukea, opintotukea. Ennen olisi naurettu turhanpäiväisten tukien saajalle, joka ei itseään osaa elättää! Armeijan päivärahojen jälkeen en ole valtiolta mitään saanut, enkä ottaisi vaikka tarjottaisiin!

Mikä siinä nyt on, että te jästipäät ette ymmärrä, että töihin Ei OTETA. Sama paikka on ollut auki yli puoli vuotta, tulee aina uudelleen hakuun. Perustelut: Kenelläkään hakijoista (korkeakoulutetut) ei ole alan työkokemusta.

Jos nuo tyhjäpäät olisivat palkanneet jonkun hakijoista, niin sillä hakeneella olisi nyt yli puoli vuotta alan työkokemusta.

Jos nyt nousukauden aikana ei pysty työllistämään itseänsä niin voi katsoa peiliin. Vikaa on joko osaamisessa, asuinpaikassa, työhaluttomuudessa tms. Kannattaa päivittää osaaminen ja muuttaa pois sieltä pikkupaikkakunnalta.

Työntekikjöistä on pulaa vaikka kuinka monella alalla ja kaikki osaajat löytävät varmasti työtä. Vasta kuukausi sitten ammattiin valmistuvat kehuivat kuinka töitä löytyy ravitsemusalalta tai rakennusalalta. 

Nyt on kylläkin korona-aika. Viisas työtön asuu pienellä paikkakunnalla pienen vuokran takia ja pitää työnhakualueenaan koko Suomea. Osaamisen päivittämisestä tuskin on kysymys kun on korkeakoulusta juuri valmistunut.

Ihmiset kouluttautuvat itselleen sopiviin ammatteihin. Ihan jo fyysiset ominaisuudet ja sairaudet estävät joitain ihmisiä työskentelemästä joillain aloilla. Raajaton palomies ei ole kovin tehokas, vaikka palomieshistä olisi huutava pula. Eivät työttömät ole tyhmiä, vaan töitä ei ole.

Raajaton tuskin kelpaa yhtään mihinkään työhön. En vain ymmärrä väitettä että töitä ei ole jos koko ajan haetaan töihin pätevää väkeä mm. rakennusalalle. Ravintola-ala, taksikuskit, jakeluala ja vaikka kuinka moni muu ala hakee koko ajan väkeä mutta kun ei löydy suomalaista enää töihin niin ulkomaalaiset tekevät työt.

Se että ei osaa tai pysty tai ei halua ei tarkoita että töitä ei ole vaan se kertoo motivaation puutteesta tai työkyvyttömyydestä. On ihan selvää että töihin ei haluta monisairasta joka ei pysty tekemään tuottavaa työtä vaan lähinnä vaan saikuttaa. Kyllä jokaisen työttömän pitäisi katsoa peiliin ihan oikeasti jos ei nyt löydä mitään työtä.  

Minulla on selkäsairas serkku. Hän saikutti fyysisessä työssä, koska selkä ei kestänyt, muut luki opettajaksi ja on ollut 0 sairaspäivää selän takia sen jälkeen. Fyysinen sairaus ei ole este työlle. Yksi amerikkalainen raajaton kiertää motivaatiopuhujana amerikkalaisissa kouluissa. Raajattomuuskaan ei välttämättä ole este työlle, vaikka estää suurimman osan fyysisistä töistä. Mikäli aivot toimivat, niin töitä kyllä riittää koneella tehtäväksi. Esim. suussa voi voi pitää apuvälinettä tai jos on varpaat tai sormet raajojen paikalla, niin niitä voi käyttää. Työn laatu voi olla samanarvoista kuin raajallisella silloin kun työn laadun määrää aivotoiminta. Ei ihmisiä pidä tuomita.

Miten esim. köyhän perheen sossulapsesta tulee taksikuski? Ei hän tule saamaan ajokorttia, mikäli ei saa tarpeeksi isoa palkkaa maksaakseen vuokransa jne. ilman sossun tukia ja maksaakseen ajokorttinsa. Pitäisi olla 2000 e ylimääräistä ajokorttiin. Kuinka monella köyhällä on?

Jaa että mitenkä köyhän perheen lapsesta voisi tulla taksikuski? No minäpä kerron kuinka köyhän perheen lapsi hankki ajokortin. Kesätöihin menin juuri 15 vuotta täyttäneenä. Kesän tienesteillä ostin sitten mopon jonka myin ja maksoin sitten sillä rahalla ajokorttini.

Ei sen ikäinen saa nykyään juuri työtä, etenkään sellaista mistä irtoaa rahat lait täyttävään mopoon.

Vaaditaan mopokortti, kunnon kypärä ja poliisien tarkastukset läpäisevä mopo. Kaikki maksaa.

Mikä katkeria ihmisiä vaivaa, kun kaikken pitäisi raataa ja kärsiä, mieluimmin vähän enemmän kuin itse aikoinaan?

Vierailija
2408/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan totta, että kermapeppunuorisolle ei kelpaa pa**aduunit. Itketään, että ei saa kesätöitä ja samalla meille rahdataan lentokonelasteittain marjanpoimijoita Thaimaasta ja Ukrainasta. Raksoilla ei enää suomea kuule. Turha kadehtia, että meille riitti töitä, ne oli just noita hommia, mitä meille oli nuorina tarjolla. Useampi kaverini oli Suonenjoella mansikoita poimimassa ja nuoret miehet olivat raksoilla. Siivottiin hotelleja ja hoidettiin lapsia. Sitä eläkettä kertyisi jo noistakin kesätöistä nykyisin, toisin kuin meille aikoinaan, kun vaan joku viitsisi tehdä.

Eikä kukaan itselleen eläkettä maksa, lait ja säädökset päätetään demokraattisesti eduskunnassa, kun jaksaisitte edes äänestää.

Ei ole kyse siitä, etteikö "paskaduunit" kelpaisi nuorille vaan he eivät kelpaa työnantajille, koska (ylläripylläri) heille pitäisi maksaa palkkaa. Tämähän nähtiin jo viime kesänä: marjatiloille olisi ollut tuhansia halukkaita, mutta kun mutta kun ne ulkomaalaiset on parempia kun heille ei tarvii maksaa niin paljon palkkaa + heiltä peritään palkasta majoutuskustannukset. Ja ne majoitus olosuhteet kyl kaikki tietää.

Sama se on rakennusalalla: ulkomaalaisille ei tarvii maksaa niin paljoa palkkaa kuin suomalaisille joutuisi

Vierailija
2409/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pääsee kesätöihin, jotka oikeasti haluavat. Tein tyttärelleni 75 hakemusta kesätöistä ja nyt hän on postiljoonina. Moni luovuttaa parin hakemuksen jälkeen ja lannistuu.

Jos tuo on vitsi, niin harvinaisen huono onkin.

Vierailija
2410/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä eläkeläisillä ei ole omakotitaloa, kesämökkiä, autoa eikä venettä. Tonnin tai alle eläkkeellä ei tuollaisia hankita tai ylläpidetä.

Suurin osa eläkeläisistä ja pian eläkkeelle pääsevistä onkin hankkinut talot, mökit ja veneet jo 70-, 80-, ja 90- luvuilla. Siis silloin, kun niitä tavallisen ihmisen palkallakin sai. 2000-luvulla ovat lähinnä päivittäneet uudempaan versioon noista, jos ovat. Päivittäminenhän ei ole niin vaikeaa, kun kaikkien noiden hinnat ovat räjähtäneet viimeisen 30-40 vuoden kuluessa. Jostain 70-80-luvun Flipperistäkin (pieni retkeilyvene) joutuu millenniaalit maksamaan tänäpäivänä sellaisen summan, että suhteessa samalla summalla olisi ostanut vähintäänkin kyseisen veneen ja kyseisen perämoottorin UUTENA silloin 40 vuotta sitten.

https://cdn.nettivene.com/live/774331/Moottorivene-Flipper-e0fcacbe4d5b…

Miten joku jaksaa valehdella, trolli Pietarissa? Suurimmalla osalla eläkeläisiä ei ole taloa, mökkiä eikä venettä. Eikä autoa. Rikkaalla vähemmistöllä voi olla...

Onko ne myyty pois?

Vierailija
2411/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaoin tämän ketjun ystäville ja tutuille.

Uskokaa tai älkää; meikäläisen omaisuuskatoaa nyt omiin suihin. Ei tulisi mieleenkään säästää sitä teifänkaltaisillenne. Kiitos vaan ketjun aloittajalle.

Ihan oma syy, jos "kasvatit" jälkeläisistäsi näin ajattelevia, kuten aloituksessa.

Vierailija
2412/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaoin tämän ketjun ystäville ja tutuille.

Uskokaa tai älkää; meikäläisen omaisuuskatoaa nyt omiin suihin. Ei tulisi mieleenkään säästää sitä teifänkaltaisillenne. Kiitos vaan ketjun aloittajalle.

Ihan oma syy, jos "kasvatit" jälkeläisistäsi näin ajattelevia, kuten aloituksessa.

Ketjusta tuli hiljainen, kun ihmiset menivät vero.fi sivuille lukemaan ne oikeat luvut.

Vierailija
2413/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa nykynuorista tuntuu elävän jossakin some, fantasia, Hollywood glamour kuplassa..

Odotellaan, kun se puhkeaa...

Suuret ikäluokat eivät ymmärrä kun ei edes haeta töitä. Ei kiinnosta työnteko eikä opiskeleminen. Kaikilla nuorilla on jotain teko sairauksia niin ettei voi edes hakea töitä. Suurimmalla syyt ovat jumalaton laiskuus ja vanhemmat tuuppaavat rahaa tukien lisäksi. Ei mikään ihme ettei työntekeminen kiinnosta. Kaikkeen on jokin sössön sössön ahdistus ja tekosyy ettei siedä muita ihmisiä jotka käskevät tekemään jotain. Kiinnostaa ainoastaan lojua jossain sosiaalisessa mediassa paskaa jauhamassa ja pelata kaiket yöt. Ne kusettavat kaikkia ihmisiä että muka ovat sairaita kun ovat vaan niin laiskoja että venyy ja vanuu eikä kellonajoista tiedetä yhtään mitään. Siis ne ovat taitavia kusettamaan ja huijaamaan. Tukia ne kyllä osaavat nostaa ja tukipäivinä olemaan hyvinkin valpas ja annas ollakkaan jos tukia ei tulekkaan juuri silloin kun pitäisi niin ne heräävät kyllä kamalaan valittamiseen. Silloin ei kyllä näy sairaudesta ja ahdistuneisuudesta häivääkään. 

Lähipiirin koulutetuille boomereille vanhemmat maksoi koulut ja kirjat. Sukulaiset majoittivat kun tarvittiin apua. Itse sain kiskottua ensimmäisen ammattikouluvuoden menoihin rahat äidiltä juuri ja juuri. Kitinän ja natinan säestyksellä.

En mennyt tätini luokse vaikka hän ehdotti. Pelkäsin eksyväni, koska minua ei opetettu liikkumaan lähikaupungissa koulua ja linja-autoasemaa kauemmas.

Isot ikäluokat vihasivat sukulaisten avun pyytämistä, koska se oli köyhyyden ja heikkouden merkki.

Vierailija
2414/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa nykynuorista tuntuu elävän jossakin some, fantasia, Hollywood glamour kuplassa..

Odotellaan, kun se puhkeaa...

Enää ei eletä ikuisen rakkauden ja naimisiin pääsemisen kuplassa, muun muassa.

Vierailija
2415/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu56 kirjoitti:

Tuolle boomereitten vihaajalle se on sama asia kuin kapitalisti on kommunistille, semmoinen epämääräinen yleinen vihollinen, jota voi syyttää omasta onnettomasta elämästä.

Vierailija
2416/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ollut tukia ennen maksettiin kaikki itse. nyt pitää elättää elo apinoista lähtien. näin ei voi jatkua rahat loppuu

Vierailija
2417/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden päästä sun lapset toteaa sun ikäluokasta samaa.....

Enpä tiedä. Kyllä minä uskon että työelämä ja maailma yleensäkin menee haasteellisempaan suuntaan. En kiellä sitä kuten nuo vanhukset. Enkä varmasti mitätöi nuoria.

ap

Työelämä meni vielä 80 luvulla hitaasti haasteellisemmaksi. 2010 luvulla työelämän muutosvauhti lisääntyi huomattavasti.

Vierailija
2418/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko työ tuntematonta kirjoitti:

eipä ollut tukia ennen maksettiin kaikki itse. nyt pitää elättää elo apinoista lähtien. näin ei voi jatkua rahat loppuu

Eläkkeet pois

Vierailija
2419/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eläkeläispariskunnista saa eläkettä 4000 nettona, osa vielä enemmän.

Vierailija
2420/19896 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjussa vielä yksikään suuren ikäluokan edustaja käynyt kiittämässä, että kiitos kun työssäkäyvät jaksatte kustantaa lähes 25 % eläkemaksut? Sen lisäksi että moni teistä joutuu elämään ikuisesti vuokralla vaikka töitä tekeekin vakituisesti?

Jään jännityksellä odottamaan.

Ja vielä kiittää pitäisi!

Tässä lähes olemattomalla eläkkeellä yritetään selvitä. Rahat menevät vuokriin ja lääkkeisiin, ruokaan meneenin sitten loput. Nälkää ei vielä olla nähty mutta kaurapuurolla ja perunoilla ollaan eletty. Nuoret opiskelijat vain käyvät ravintoloissa syömässä jopa tilaavat ruokaa koteihinsa!

Nyt kysynkin, kumpi on on rahansa ansainnut. Koko ikänsä köyhyydessä nälkää nähden raatanut eläkeläinen vai kaiken valmiiksi ja ilmaiseksi saanut nuori? Kysykää tämä jokainen itseltänne!

Sinä voit ihan yhtä hyvin ottaa lainaa niinkuin opiskelijatkin.

Ei rasvamaksa kestä suomalaisen perusopiskelijan ryyppyputkea. Yksi opiskeleva tuttava kertoi avoimesti juovansa ison osan opintotuistaan.

Nuoriso on edrllistä sukupolvea fiksumpaa. Mm alkoholinkäyttö vähentynyt. Se on pieni osa joka aiheuttaa ongelmia.

Huumeiden käyttö on lisääntynyt.

Sen huomaa vaikka siinä miten jotkut yrittävät laillistaa cannabiksen käytön. Siihen verrattuna keskioluen vapauttaminen ruokakauppoihin vuonna 1969 oli pienempi uudistus. Tosin sen jälkeen etenkin raittiiden naisten osuus putosi vähitelllen noin 40 %:sta jonnekin 10-15%:n tienoille eli suunnilleen samalle tasolle miesten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi