Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä uudisasuntoon

Vierailija
26.06.2021 |

Tein ison virheen ja ostin uuden asunnon 2018. Nyt on mennyt kolme vuotta ja talo ei vieläkään ole valmis! "Vuosikorjauksia" on tehty nyt kaksi vuotta ja takuukorjausten lista pitenee. Ihan huttua on rakennettu ja kuitenkin hinta ei ollut halvimmasta päästä... Onneksi koko taloyhtiöllä on samoja ongelmia niin ei joudu yksin tappelemaan.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ncc Suomi kuuluu näihin suurenluokan turpahuorayhtiöihin,joka antaa paskan lentää isolla paineella!Yhtiö on kuin iso paska aukko mistä  se sontaa työntää tulemaan !Ei mitään ammattitaitoa eikä laatua pelkkää ihmispaskaa!!!Ihmishuora yhtiö!!

Vierailija
102/126 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmispaskaala jossa vain sontaa työnnetää ja naureskellaan omalle paskalle!!Kusettajahuorat montun pohjalle!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä saatanan kusettajahuorayhtiöt pitäis laittaa suoraa kaasukammioon ja sen jälkeen polttouuniin siellä paska palaa kauniisti!!

Vierailija
104/126 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudisasunnon ostajalla on oltava oikeaa uudisasukashenkeä, koska rakantaminenhan on Suomessa oikea Villi Länsi!

Vierailija
105/126 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakennutin uuden omakotitalon 2022. Hemmetin hyvä tuli, just sellainen mitä halusin, kun olin itse vastaavana mestarina. M43

Vierailija
106/126 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala on pelkkä kusettaja huorienala ,joka työntää sitä isoa sontaa ja ovat olevinaan jotain maailman omistajia,vaikka päässä  on vain pissassa kelluva herne!!

Vierailija
107/126 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole hyvä että rakennusvirheet korjataan ja on näitä takuuaikoja ? Eihän kaikkea millään voida havaita heti vastaanottotarkastuksissa.

Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää että isossa kerrostalossa on valtavasti rakentamista, paljon teknisesti haastavia kohtia, vaikeita detaljeja ja todella iso tekijäporukka. Ja usein rakentamisvaiheessa on kova kiire. Jos tästä kaikesta nyt sitten löytyy muutama puute, ei se mielestäni ole mikään syy olla ostamatta uutta taloa.

Kyllä  kaikissa töissä tapahtuu virheitä ja niitä sitten vähän jälkikäteen paikataan. Jopa aivokirurgeille töissä sattuu ja tapahtuu. Mutta jos kaikki vaan tulee korjatuksi , eikö asiat sitten ole aika hyvin ?

Vierailija
108/126 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärrettävää että joskus tulee virheitä. Mutta nimenomaan rakennusalalla niitä tulee aivcan käsittämättömän paljon.

Vierailija
109/126 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ymmärrettävää että joskus tulee virheitä. Mutta nimenomaan rakennusalalla niitä tulee aivcan käsittämättömän paljon.

Onko sinulla käsitystä kuinka hirveän paljon asuinkerrostaloissa tehdään työtä , detaljeja, teknisiä ratkaisuja ja kuinka valtavan paljon niitä myös tehdään hyvin, oikein ja paremmin kuin ennen ?

Suuren kerrostalon rakentaminen on valtava urakka jota tehdään pitkään ja työhön osallistuu valtava määrä ihmisiä ja tavarantoimittajia. Asioiden yhteensovittamista ja koordinointia on paljon. Eikä hankkeisiin osallistujat saa yleensä positiivista palautetta mistään.

Takuuaika on nimenomaan sitä varten että ne ongelmat joita ei havaita vastaanottovaiheessa tulevat korjatuksi- On luonnollista että sellaisia puutteita esille tulee.  Kaikki menee siis aivan suunnitellusti ja oikein jos asukkaat raportoivat puutteista ja urakoitsija ne sitten korjaa. 

Ei tarvitse pahoittaa mieltään heti jos jotain korjattavaa tulee.

Vierailija
110/126 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rakennusmiehet saavat pitää työnsä, jotka ovat nopeita. laatu ei ratkaise. laadukkaat rakennusmiehet ovat hitaita ja saavat potkut seuraavissa yt-neuvotteluissa. tehokkuus ratkaisee.

Vierailija
111/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset yhtiöt kuin Ncc Suomi kuuluvat näihin aitoihin turpahuorayhtiöihin ,joka vääntää sitä aitoa vanhaa Neuvosto skeidaa sairas kusipulju,joka antaa paskan lentää isolla paineella!!!Laatu on sitä ihmisapina tasoa öy,öy,ööy,äy,äy ulvoo yhtiön johtoporras ja paskoo samalla housiinsa!!

Vierailija
112/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut lähistölle, suomen rikkaimman kunnan keskustaan rakennettuja taloja. Ovat varmasti ollet todella kalliita, mutta siellä on korjattu jo julkisivun halkeamia, maalattu, korjattu irtoavia kiveyksiä seinässä ja nyt viimeisin, talon alla oli romahtanut viemäriputki!!

En tiedä kenen rakentamia ovat, mutta on kyllä ala-arvoista.

Tämähän on kyllä tiedossa, kun rakentamisen tekee Meelis, Raivo ja Madis Virosta! Ammattitaito ja -ylpeys täysin nolla.

Oiskin Virosta! Ne teki sentään edes jonkinmoista laatua. Nämä nykyiset on Latviasta, Liettuasta, Bulgariasta, Romaniasta jne

Vierailija
113/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin yhden jutun uudisasunnon seinään vähäksi aikaa maalarinteipillä. Kun otin sen pois, siitä lähti myös maali. Huomasin, että seinissä on niin ohut maalikerros, että sitä ei ole kyllä telalla vedetty. Jos oikeaoppisesti maalataan, niin ensin tulee pohjamaali, ei aina tarpeellinen, ja sitten kaksi kerrosta varsinaista maalia. Nuo mun seinät näyttää siltä, että ne on maalattu ruiskulla kertaalleen.

Vierailija
114/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakennutin uuden omakotitalon 2022. Hemmetin hyvä tuli, just sellainen mitä halusin, kun olin itse vastaavana mestarina. M43

Niin. Tuo taitaa olla ainoa keino nykyaikana saada mitään laatua. Pitää itse olla paikalla ja valvomassa 24/7, tai muuten tulee tasan sutta ja sekundaa, ja fuskataan sekä toheloidaan jokaisessa mahdollisessa asiassa. Kuin lapsia kaitsisi on raksaukkojen paimentaminen. 

Vierailija
115/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin yhden jutun uudisasunnon seinään vähäksi aikaa maalarinteipillä. Kun otin sen pois, siitä lähti myös maali. Huomasin, että seinissä on niin ohut maalikerros, että sitä ei ole kyllä telalla vedetty. Jos oikeaoppisesti maalataan, niin ensin tulee pohjamaali, ei aina tarpeellinen, ja sitten kaksi kerrosta varsinaista maalia. Nuo mun seinät näyttää siltä, että ne on maalattu ruiskulla kertaalleen.

Me teetätimme remontin pari vuotta sitten "ammattilaisilla". Kallis homma ja muka maineikas remppafirma taloyhtiön valitsemana. 

Arvaa oliko pohjatöitä tehty? No ei tietenkään. Arvaa jaksoimmeko valittaa siitä(kin), kun koko kämppä vilisi virheitä ja ongelmia ja korjauksia rempan jäljiltä? Sähkötöissä oli fuskattu, maalauksessa oli fuskattu, asennustyössä oli fuskattu, uuden lattian asennuksessa oli fuskattu. Järkyttävän kallista oli ja muka kotimainen firma, mutta eipä suomea kuullut puhuttavan sillä rempparaksalla. 

Vierailija
116/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa itse ostin SRV:n rakentamasta kerrostalosta asunnon pari v sitten ja on ihan priimaa.

"Kun minulla ei ole ongelmia niin ei niitä voi olla kellään muullakaan"

Hohhoijaa...

Vierailija
117/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 20 vuoden aikana on ollut korjauksia ja nyt lisää.

Vierailija
118/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2017 ostettu asunnoiksi saneeratusta museokohteesta... Ei mitään muuta valittamista kuin aikataulusta myöhästyminen. Ei rakennusfirma muka osannut varautua että saneeraaminen kestää kauemmin kuin standardimittohin rakentaminen.

Vierailija
119/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt valvonnan tasoa. Kaikki pitäisi tsekata jokaisesta asunnosta, eikä vain tehdä pistokokeena havaintoja ja mittauksia (jos edes niitä).
Epäilen puuttuvaa/virheellistä askeleristystä oman asunnon katossa.

Hah..valvonta?   Eikös se ole vaan lain edellyttämä rahareikä.

On noita varmasti joku valvonut mut esim jyväskylän poliisitalo aikoinaan oli kosteusvaurioinen ja remontin tarpeessa aika pian valmistuttuaan mutta joutuikohan sitä valvonut minkäänlaiseen vastuuseen?

Vierailija
120/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt valvonnan tasoa. Kaikki pitäisi tsekata jokaisesta asunnosta, eikä vain tehdä pistokokeena havaintoja ja mittauksia (jos edes niitä).
Epäilen puuttuvaa/virheellistä askeleristystä oman asunnon katossa.

Yleensä askeleristys tehdään lattiaan, outo talo jos katossa askelletaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä