Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä uudisasuntoon

Vierailija
26.06.2021 |

Tein ison virheen ja ostin uuden asunnon 2018. Nyt on mennyt kolme vuotta ja talo ei vieläkään ole valmis! "Vuosikorjauksia" on tehty nyt kaksi vuotta ja takuukorjausten lista pitenee. Ihan huttua on rakennettu ja kuitenkin hinta ei ollut halvimmasta päästä... Onneksi koko taloyhtiöllä on samoja ongelmia niin ei joudu yksin tappelemaan.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt valvonnan tasoa. Kaikki pitäisi tsekata jokaisesta asunnosta, eikä vain tehdä pistokokeena havaintoja ja mittauksia (jos edes niitä).
Epäilen puuttuvaa/virheellistä askeleristystä oman asunnon katossa.

Ennen rakennusfirmat rakensivat koko talon, ja työnjohtaja eli mestari valvoi jokaista työvaihetta. Nyt rakennusfirma toimii urakoitsijana, ja suurimman osan rakennustyöstä tekee eri firmat alihankintana siten, että yksi tekee sähköt, toinen putket jne. Se rakennusyhtiö saattaa tehdä korkeintaan rungon taloon, ei muuta.

Vierailija
122/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin yhden jutun uudisasunnon seinään vähäksi aikaa maalarinteipillä. Kun otin sen pois, siitä lähti myös maali. Huomasin, että seinissä on niin ohut maalikerros, että sitä ei ole kyllä telalla vedetty. Jos oikeaoppisesti maalataan, niin ensin tulee pohjamaali, ei aina tarpeellinen, ja sitten kaksi kerrosta varsinaista maalia. Nuo mun seinät näyttää siltä, että ne on maalattu ruiskulla kertaalleen.

Maalarinteippi tulee laittaa juuri ennen maalausta ja poistaa heti maalauksen jälkeen, kun maali ei ole vielä kovettunut. Maalarin teippi kiinnittyy erittäin hyvin, jotta maali ei pääse sen alle ja jos unohdat poistaa sen, niin helposti sitten sen alla oleva maalaus lähtee mukana. Maalarin teippi ei ole mikään kiinnitysteippi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuokralla uudisasunnossa,  ja lämmitysjärjestelmä, tai sen säätäminen omi täysi susi. Saattoi olla milloin lämpöä 25, ja ei saatu säädettyä itse, vaan asentaja piti kutsua paikalle. Eikä sitä saatu korjattua. Mies, joka kävi tekemässä lämpötilan mittauksia asunnossa naureskeli. Naapuritakoon ei enää laitettu. Onneksi pääsin pois.

Vierailija
124/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmispaskaala jossa vain sontaa työnnetää ja naureskellaan omalle paskalle!!Kusettajahuorat montun pohjalle!!!

Sinullapa oli paha olo.

Vierailija
125/126 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin yhden jutun uudisasunnon seinään vähäksi aikaa maalarinteipillä. Kun otin sen pois, siitä lähti myös maali. Huomasin, että seinissä on niin ohut maalikerros, että sitä ei ole kyllä telalla vedetty. Jos oikeaoppisesti maalataan, niin ensin tulee pohjamaali, ei aina tarpeellinen, ja sitten kaksi kerrosta varsinaista maalia. Nuo mun seinät näyttää siltä, että ne on maalattu ruiskulla kertaalleen.

Maalarinteipillä? Ei sillä kiinnitetä mitään. Se voi hyvinkin viedä maalipinnan mukanaan jos se on seinässä liian kauan.

Vierailija
126/126 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala  on kusettajahuorienala työntävät vain kusta ja  paska ja naureskelavat kun Suomalaiset ostavat ylihinnoiteltua jätettä!!Se on tätä nykypäivää!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi