Tämän kesän kesälomareissu suunniteltuna, minkälainen teillä oli/on?
Kotimaassa matkustetaan yleensä omalla autolla muutaman yö ollaan jossain, ja käydään lapsille sopivissa kohteissa, ja myös aikuisia kiinnostavia nähtävyyksiä katsellaan.
Tänä vuonna mennäänkin pohjoiseen eikä etelän suuntaan kuten muina vuosina, minä en ole koskaan käynyt Oulua pohjoisemmassa, ja nyt käydään peräti Rovaniemellä asti :)
Minua ei sinänsä lappi kiinnosta yhtään, mutta nyt kun lapset ovat juuri sopivan ikäisiä, käydään joulupukkia morjestamassa.
Mennessä ollaan yksi yö hotellissa Oulussa, ja käydään katsomassa ainutlaatuinen dinosaurus-näyttely, pari yötä sitten siellä joulupukin luona, ja sitten ajetaan kotiin länsirannikolle.
Varmasti käydään myös Ähtärissä ja ehkä myös Power parkissa loman aikana jos ilmat suosii.
Särkänniemi oli meillä toisena vaihtoehtona, mutta se ehkä sitten ensi vuonna.
Rahaa menee yöpymisiin alle 400€, ja pääsylippuihin menee ainakin yli satanen, riippuen mennäänkö ametistikaivokselle, sekin on yllättävän kallis paikka.
Luulen että bensat, ruokailut ja ostokset mukaanlukien rahaa menee lähemmäs tonni meiltä neljältä.
Mites teillä muilla? Joko on lomareissut tehtynä? Oliko onnistunut reissu, ja riittikö rahat?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]
Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.
ap
[/quote]
K A M A L A äiti! :O
[/quote]
Luitko vastaukseni? Jos niin, miksi olen kamala äiti? Siksi että olen pitkäaikaistyötön, ja meillä ei ole varaa kaksinkertaiseen rahanmenoon kesälomareissulla, tottakai tytär olisi saanut tulla mukaan jos hänellä ei olisi sitä miestä (yöpyminen olisi pitänyt ratkaista jotenkin muuten), ja lähtöä pian ulkomaille. Vävylle on muutenkin kova paikka että jää vuodeksi yksin tänne kissojen kanssa kun ovat vasta alle vuoden seurustelleet, ei olisi reilua hänelle että vaimoke lähtisi vanhempiensa matkaan moneksi päiväksi, ja mies vaan kävisi töissä ja hoitelisi kissoja.
ap
Tänä kesänä ei mennä ulkomaille, ehkä käväistään Tallinnassa pikaisesti jos tuntuu että ohjelmaa ei ole riittävästi muuten. Mökki on varattu viikoksi, meilläkin on niin eri-ikäiset lapset että se on yksi harvoista ohjelmista joka kaikille maistuu. Huvipuistossa toki käydään, muuten sitten paljon oleskelua kotinurkissa vailla kiireitä, uimista ja mukavaa rentoa liikuntaa kuten metsäretkiä, pihafutista ja frisbeegolffia... Esikoisella on kesätöitä ekan kerran elämässään, kun ne loppuu on hänkin ansainnut mökkiviikon ja loppuloman ilman ohjelmaa!
Ollaan tänä vuonna jo käyty etelänmatkalla, joten tämän kummempia elämyksiä ei varmasti tarvitse lapsille järjestää :)
Tänä vuonna suuntaan Kreikkaan kera äitin ja siskon :)
-Tyttö 12
Kävin nuorimmaisen (10v) jo Turkissa viikon. Ensi viikolla 2pv:n reissu Särkänniemeen / Ikea / ideaparkiin, ihan jees sekin. Vanhempi tyttö 20v (asunut jo omillaan 4vuotta) haluaakin mukaan ja mielestäni tottakai saa tulla, en minäkään voisi sanoa ettei saa tulla. Toki maksaa vähän itse koska on töissä. Eiköhän sun tytölläkin on varaa vähän maksaa jos kerran ulkomaille lähtee vuodeksi tai millä hän siellä elää? SEHÄN vasta maksaa. Sitten jo mun loma loppu ja palaan töihin. Heinäkuun lopussa vielä Uumajaaan jalkapallocupiin.
Huomenna lento Turkkiin,ollaan viikko perheen kanssa siellä,vanhemmat ja 4 lasta. Sen jälkeen muutamia mökkipäiviä sukulaisten kanssa,yksi viikonloppu asuntoautolla suomen lomailua.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:40"]
Kävin nuorimmaisen (10v) jo Turkissa viikon. Ensi viikolla 2pv:n reissu Särkänniemeen / Ikea / ideaparkiin, ihan jees sekin. Vanhempi tyttö 20v (asunut jo omillaan 4vuotta) haluaakin mukaan ja mielestäni tottakai saa tulla, en minäkään voisi sanoa ettei saa tulla. Toki maksaa vähän itse koska on töissä. Eiköhän sun tytölläkin on varaa vähän maksaa jos kerran ulkomaille lähtee vuodeksi tai millä hän siellä elää? SEHÄN vasta maksaa. Sitten jo mun loma loppu ja palaan töihin. Heinäkuun lopussa vielä Uumajaaan jalkapallocupiin.
[/quote]
Menee au pairiksi, suoritti kolmoistutkinnon, ja on nyt työttömänä, avomies maksaa lähes kaiken, tytär ei saanut kesätöitä kuin seurakunnan leireiltä jotain pientä, ja niistä maksetaan ne vähäiset rahat vasta vähän ennen ulkomaille lähtöä.
Ettekö te nyt millään pääse yli tästä asiasta?
Jos olisi varaa, ja vävykin voisi tulla mukaan, ja kissoille olisi hyvä hoitaja, niin saisi tulla, en kieltänyt että ette saa tulla, tai tytärtä että et saa tulla, sanoin vaan että käytte sitten omien lapsienne kanssa, sehän on pikkulasten paikka, ja mekin mennään sinne sen takia juuri nyt kun 5 vuotiaat eivät varmaan enää ensi kesänä usko joulupukkiin.
ap
Ei ole suunnitelmia tehty.
Oulun dinosaurusnäyttely on tarkoitus käydä katsomassa ja olla samalla reissulla papan luona muutama yö. Paluumatkalla ollaan varmaan teltan kanssa pari yötä jossain...muksu 7v saa kartasta katsoa missä :)
Muuten sitten kotinurkilla ja fiiliksen mukaan. Muutama kotikaupungin museo on lapsella vielä näkemättä ja pariin kohteeseen on ilmoittanut haluavansa uudelleen. valitaan niistä sitten pari sään mukaan.
Mansikkamaalle myös ajattelin tuon muksun ämpärin kanssa viedä ja samalla fiilistellä (kauhistella) omia kurjia lapsuusmuistoja :)
Tuettujen lomien reissuun lähdemme. vähän yli 200€ 4 henkeä, täyshoidossa
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:49"]
Tuettujen lomien reissuun lähdemme. vähän yli 200€ 4 henkeä, täyshoidossa
[/quote]
Niin 5 päivää...
Minireissu oli jo eli viikonloppu Appalakeilla. Ens viikolla floridaan:vähän biitsiä, kaupunki nähtävyyksiä ja nascar kisa. Sitten olis vielä luvassa 3 viikkoa Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]
Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.
ap
[/quote]
Olitpa outo. Etkö pidä lapsestasi kun et huolinut mukaan??
Kohta lähdetään mieheni siskon ja hänen pojansa kanssa Tanskan Legolandiaan pariksi päiväksi! :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.
ap
[/quote] cool :D reilu mutsi! :(
Suunnitelmat jo on. Pikkureissu tehty, käytiin Tallinnassa päiväristeilyllä. Rahaa meni enemmän kuin piti! Ensi viikolla sukulaisten luo pariksi päiväksi Varsinainen lomareissu vasta tulossa, eteläisessä euroopassa vajaa pari viikkoa. Aurinkoa, hyvää ruokaa ja juomaa sekä uimista luvassa. Lennot jo maksettu, hotelleihin menee 1300 e ja käyttörahaa reilu 3000 e.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.
ap
[/quote]
Minä kans ihmettelin. Onneksi oma äitini ei noin sanoisi. Huh!
Ja nro 16 vielä kommentoi, että kävin Suomessa lomalla, luultavasti vielä täällä Keski-Euroopassa tehdään automatka jonnekin lämpimään täällä Euroopassa. Ei vielä lapsia, 2 aikuista siis vain.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:09"]
ap
[/quote]
Minä kans ihmettelin. Onneksi oma äitini ei noin sanoisi. Huh!
[/quote]
Huh, itse olisin vain iloinen jos 19-vuotias haluaisi lähteä perheen mukaan joulupukkia katsomaan! Aika huono fiilis jäi varmaan tuosta vastauksesta :( Ei varmaan "tuppaudu" mukaan toiste... :(
Kesäloma vasta tulossa -ja siitä tulee ihana, olen päättänyt :D Pari viikkoa Etelä-Ranskassa ja pari viikkoa mökillä. Että tuntuu hyvältä päästä täältä pois, vaikka tulisi mitkä lämmöt niin Suomen kesä on ollut taas pettymys. Hintaa nelihenkisen perheen Euroopan matkalle tulee n. 2500-3000 e. En pidä sitä paljona, kun mukana on lennot, majoitukset, auton vuokra ja pari ennalta buukattua tapahtumaa. Matkalla kuluvia ruokarahoja en huomioi, koska tiettävästi syötäisiin kotonakin :D Vaikka varmaan mennään jokunen kerta myös ulos syömään, niin sama rahan uppoisi täällä johonkin Lintsiburgereihin tai grilliin meneviin pihveihin. Tavallaa olen aina funtsinut, että lomarahat käytetään lomamatkaa ja niin nytkin.
Noh, tuttavan mökillä olisi tarkoitus käydä ainakin toisen lapsen kanssa, jos tämä tästä edes kesäksi muuttuu. Paikka on niin kylmä että normaalikesänäkin saa toppatakki olla päällä, joten näillä lämpötiloilla siellä ei kyllä ole mitään tekemistä.