Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän kesän kesälomareissu suunniteltuna, minkälainen teillä oli/on?

Vierailija
24.06.2014 |

Kotimaassa matkustetaan yleensä omalla autolla muutaman yö ollaan jossain, ja käydään lapsille sopivissa kohteissa, ja myös aikuisia kiinnostavia nähtävyyksiä katsellaan.

Tänä vuonna mennäänkin pohjoiseen eikä etelän suuntaan kuten muina vuosina, minä en ole koskaan käynyt Oulua pohjoisemmassa, ja nyt käydään peräti Rovaniemellä asti :)

Minua ei sinänsä lappi kiinnosta yhtään, mutta nyt kun lapset ovat juuri sopivan ikäisiä, käydään joulupukkia morjestamassa.

Mennessä ollaan yksi yö hotellissa Oulussa, ja käydään katsomassa ainutlaatuinen dinosaurus-näyttely, pari yötä sitten siellä joulupukin luona, ja sitten ajetaan kotiin länsirannikolle. 

Varmasti käydään myös Ähtärissä ja ehkä myös Power parkissa loman aikana jos ilmat suosii.

Särkänniemi oli meillä toisena vaihtoehtona, mutta se ehkä sitten ensi vuonna.

Rahaa menee yöpymisiin alle 400€, ja pääsylippuihin menee ainakin yli satanen, riippuen mennäänkö ametistikaivokselle, sekin on yllättävän kallis paikka.

Luulen että bensat, ruokailut ja ostokset mukaanlukien rahaa menee lähemmäs tonni meiltä neljältä.

Mites teillä muilla? Joko on lomareissut tehtynä? Oliko onnistunut reissu, ja riittikö rahat?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla vielä tehty mitään mökkiviikonloppuja kummempaa. Meinattiin, että tehtäisiin myös autolla joku muutaman päivän reissu kotimaassa, mutta saa nyt nähdä. Lapset on niin eri ikäisiä, että on tosi vaikea keksiä kaikkia kiinnostavaa tekemistä. Ja vaikka yrittäisi suunnitella että joakiselle jotain, niin aina joku on marisemassa että onko pakko. Voi olla, että esikoinen jääkin kotiin ja mennään sitten kahden nuoremaan kanssa.

Vierailija
2/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyä ja kotimaanmatkailua vaan. Miehelläni ei ole lainkaan lomaa, joten minä matkustan lasten kanssa varmaankin muumimaailmaan, särkänniemeen, korkeasaareen, kylpylöihin ym. eteläisen suomen alueella. En ole mitään vielä varaillut, tarvittaessa ollaan 1 yö hotellissa kohteen lähistöllä. Porvooseen ja Turkuun tekisi mieli pidemmäksi aikaa, kun en ole niissä käynyt aikoihin itse. Semmoista leppoisaa lomailua, rannat ja piknikit mielessä lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.

ap

Vierailija
4/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattiin miehen kanssa lennot Madridiin (meillä ei siis lapsia). Reissu vasta tulossa, 1,5 viikon mittainen matka. Ei olla suunniteltu vielä yhtään että mitä siellä tehdään, mutta tod.näk ollaan Madridissa muutama päivä ja vuokrataan auto, jolla huristellaan johonkin lähikaupunkiin ja katsellaan vähän Espanjaa.

Vierailija
5/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reissata sen kummemmin nyt kesällä, ensitalvena sitten kaukomatkalle joka jo buukattu.

Vierailija
6/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille. Toukokuussa jo oli yksi reissu. Elokuussa seuraava.

Kaikki meni aivan nappiin ja loma oli onnistunut.

Rahat riitti vallan mainiosti.

Euroopassa lomat.

Vierailija
7/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi reissu takana: Turun saariston ja Ahvenanmaan kautta pienemmillä paateilla Ruotsiin. Ruotsissa pari yötä ja sitten viikkarilla takaisin. Historiallisia nähtävyyksiä, hyvää ruokaa, liikunnallisia aktiviteetteja, vähän shoppailua ja ennen kaikkea mahtavia maisemia.

Vierailija
8/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokrattu huvila Garda-järveltä Italiasta. Lähdetään ensi viikon jälkeen, kun miehen loma alkaa. Siellä sitten elokuun puoliväliin, jotta lapsi ennättää eskariin. Vaati vähän järjestelyjä, kun piti etsiä kotiin nurmikon leikkaaja, joka hoitaa myös puutarhakasvit. Lennot edulliset, huvila otettiin tällä kertaa tasokas, joten siihen upposi aika paljon. Joskus aiemmin ei olla tajuttu vaatia uima-allasta, mutta nyt on sekin. Lähellä Limonea, aah! 

Vierailija
9/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kuluttua 3 viikoksi Italiaan, lisäksi viikonloppu Turun saaristossa tulossa. Muita lomia ei ole vielä plänätty

Vierailija
10/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:39"]

Viikon kuluttua 3 viikoksi Italiaan, lisäksi viikonloppu Turun saaristossa tulossa. Muita lomia ei ole vielä plänätty

[/quote]

Ja Tallinnaan 2pv, se unohtui!

Vierailija
11/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa olisi kiva käydä, se on hieno kesäkaupunki. Ehkä heinäkuussa voisi tehdä yhden yön reissun. Ikäihmisten ajeluttamista kaupoilla jne.

Vierailija
12/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ap, kun noin sen selität, niin ihan ymmärrettävää. Lauseesi vain irrotettuna asiayhteydestä kuulosti aika kamalalta.

Vierailija
13/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:01"]

Ok ap, kun noin sen selität, niin ihan ymmärrettävää. Lauseesi vain irrotettuna asiayhteydestä kuulosti aika kamalalta.

[/quote]

Joo, no en ajatellut sitä niin silloin kun kirjoitin, vaan mua huvitti se kun joku sanoi että ei isot teinit enää halua lähteä nuorempien lasten ja vanhempien kanssa mihinkään "lapsellisiin" paikkoihin, ja meillä parin kuukauden kuluttua 20 täyttävä olisi valmis lähtemään katsomaan joulupukkia. Voi olla että tytär ja vävy lähtee sitten keskenään viemään poikia Power Parkkiin joku päivä kun vävyllä on vapaata, molemmat tykkäävät olla poikien kanssa, ja kyllä tytär on yrittänyt vähän poikia valmistella siihen että on kauan sitten heidän elämästään pois, pojat ei oikein sitä vielä ymmärrä. Tytär on kyllä ollut kolme kertaa ulkomailla työharjoittelussa kuukauden kerrallaan, ja ihan hyvin meni kun netin kautta kuitenkin näkee vaikka joka päivä.

ap

Vierailija
14/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka on jo tehty. Pari viikkoa Kreetalla meni kuin siivillä,

Vierailija
15/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se dinosaurusnäyttely ei ole liian pelottava 5 vuotiaille, näytin kyllä netistä kuvia sieltä pojille, ja vakuuttivat että eivät pelkää, saappa nähdä kuinka käy...

ap

Vierailija
16/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]

Meillä taas 19v esikoinen joka asuu jo omillaan avomiehen kanssa sanoi että hänkin on aina halunnut käydä katsomassa joulupukkia, saako tulla mukaan :) Sanoin että mene sitten omien lastesi kanssa.

ap

[/quote]

Olitpa outo. Etkö pidä lapsestasi kun et huolinut mukaan??

[/quote]

Ei meillä ole varaa, eikä nuorella parilla, kaksi yötä maksaa 278€ ja bensat, ruuat ja liput sinne Santa Parkkiin aika kalliit, ei mahduta kaikki samaan autoon, eikä samaan huoneeseen yöpymään. Tähän asti tytär ollut aina mukana, mutta nyt hänellä kotona se mies ja uusi kissanpentu, ja muutaman viikon päästä lähtee vuodeksi ulkomaille. Eikä vävyllä ole lomaakaan kun on kesän kestävä työpesti.

ap

Vierailija
17/39 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kyllä munkin vanhemmat lähti ulkomaille ekan kerran kun minä olin jo muuttanut pois kotoa, nuoremmat sisarukset pääsi mukaan, minä en. Enkä ole tähän päivään mennessä lentokoneella matkustanut vaikka täytän jo 40. Näin se menee, kun muutaman vuoden on jo elänyt ihan omaa elämää, ei lasketa enää vanhempien kesälomareissuihin mukaan, puolin ja toisin. Aikuiset ihmiset tekee yleensä itse omat reissunsa.

ap

Vierailija
18/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää kesäsuunnitelmia, pihahommiakin pitää tehdä toppatakki päällä, on kiva lukea näitä juttuja, pääsee edes vähän kesäfiiliksiin :)

Vierailija
19/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:35"]

ap

[/quote]

K A M A L A äiti! :O

Vierailija
20/39 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa tähän, että mä olen kohta 40 v. ja mulla on 3 lasta. Silti mun äiti pyytää aina vähän väliä mua heidän reissuun mukaan. Olen siis kotona ja lapset jo koulussa, joten hyvin voisin lähteä ja jättää lapset ja miehen kotiin. En kuitenkaan ole lähtenyt, mutta tuo ap:n kommentti vanhimmalle tyttärelle otti kyllä korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi