Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies paljasti eilen kännissä että hänellä on lapsi

Vierailija
24.06.2014 |

Olen seurustellut miehini kanssa viisi vuotta. Olemme molemmat 25-vuotiaita. Meille on ollut aina tärkää että asioista puhutaan ja salailua ei harrasteta, etenkin miehelle. Toki myös minulle mutta mies jaksaa aina painottaa tuota.
Mies oli eilen työporukkansa kanssa baarissa loman alun kunniaksi tms. Hän kotiutui yöllä herättäen minut. Halusi aivan välttämättä puhua jostakin, oletin sen olevan jotakin kännisen höpinää joten en viitsinyt nousta, mies kuitenkin intti ja intti, joten lopulta nousin kuuntelemaan mitä hänellä oli sydämellään. Mies sanoi että asia on sellainen joka hänen olisi pitänyt kertoa heti ja on kuulemma vaivannut häntä lähes joka päivä. Kävi ilmi että miehellä on lapsi. Lapsi oli syntynyt hieman ennen meidän seurustelun alkua ja mies oli tehnyt jo raskausaikana selväksi ettei halua olla osa lapsensa elämää, eikä olekkaan ollut. Olin aivan järkyttynyt sillä mies ei ikinä ole sanallakaan maininnut lapsestaan mitään. Se miksi juuri nyt halusi siitä kertoa on täysi mysteeri. En tiedä pystynkö jatkamaan suhdetta mieheen joka on hylännyt oman lapsensa, puhumattakaan siitä että itse lisääntyisin moisen vastuunpakoilijan ja salailijan kanssa. En tiedä mutta tämä taitaa olla asia josta ei puhumalla selviä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei voi tietää, aika näyttää.

Vierailija
2/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa ottaa käytetty mies jolla lapsi ja baby mama eli lapsen mutsi vielä olemassa joista ei pääse kuitenkaan eroon, eli ovat kuin tahra menneisyydestä.

Siksi minä varmistan aina yksityisetsivän kanssa että mieheni ovat puhtaita eli lapsettomia eikä muutakaan sotkua historiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi muuten kirjoitusvirheistä, naputin sen verran kiihdyksissä etten huomannut oikolue aloitusviestiäni.
- AP

Vierailija
4/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko luottaa mieheen joka pitää tuollaista salaisuutta 5 vuotta eli koko seurusteluajan? Jos ei olisi ollut niin kännissä, niin ei olisi varmasti kertonut edelleenkään ja jonain päivänä teillä olisi tuntematon teini pimputtelemassa ovikelloa ja kyselemässä että onko isä kotona :-o

Vierailija
5/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:32"]

Inhottavaa ottaa käytetty mies jolla lapsi ja baby mama eli lapsen mutsi vielä olemassa joista ei pääse kuitenkaan eroon, eli ovat kuin tahra menneisyydestä.

Siksi minä varmistan aina yksityisetsivän kanssa että mieheni ovat puhtaita eli lapsettomia eikä muutakaan sotkua historiassa.

[/quote] Jassoo, no ongelma ei ole lapsi tai miehen entinen tyttöystävä (lapsen äiti) vaan se että mies on salanut asian ja hylännyt oman lapsensa.
- AP

Vierailija
6/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:32"]

[/quote]

Mä ymmärsin että salaaminen ja vastuun kantamattomuus lapsesta ovat ap:n mielestä se paha juttu. 

Vierailija
7/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella vielä tarkkaan syitä tuohon. Yhdenillanjuttu? Mies on ollut kuitenkin tosi nuori.

Ymmärrän, että tuntuu pahalta ja kauhealta, mutta on myös mahdollista, että tuohon käytökseen olisi jokin ymmärrettävä selitys eikä mies ole varsinkaan enää tänä päivänä mikään vastuunpakoilija.

Vierailija
8/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies osoittautuisi niin paatuneeksi valehtelijaksi että olisi salannut minulta LAPSEN 5 vuotta, en näkisi muuta mahdollisuutta kuin erota. Suhteenne on tähän saakka perustunut täysin vilpille. Niin joskus käy, ihminen paljastuu petturiksi ja valehtelijaksi. Koska olette vielä nuoria, ehdit löytää uuden puolison joka ei ole a/lisääntynyt, b/jättänyt lastaan isättömäksi, mikä on tässä se olennainen pointti. Jos teet lapsia tuon kanssa lähtee hän mahdollisesti kävelemään kun taas alkaa vähän ahdistamaan eikä nappaa olla osa lapsen elämää.

Vierailija
9/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sama miehellesi. Kysy, että miltä tuntuu, kun on hylännyt oman lapsensa? Mies on todellakin kehityskelponen, jos haluaa alkaa tavata lastaan. Saisitte lapsesta harjoituskappaleen hyvässä. Onko lapsen äiti yh? Haluaisikohan hän, että teistä tulisi lapselle ikääkuin tukiperhe, perhe jonka luona vietetään joskus esim viikonloppu? Kuinka vanha lapsi on nyt? Miten lapsi sai alkunsa? Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei kannata lyödä hanskoja tiskiin ihan tuosta vain.

Vierailija
10/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi tuntemani kaksvitonen lapsenhylkääjä. En siitä olisi ikinä uskonut, kun vaikuttaa niin herkältä. Mutta vastuuta ei ota ja on kai sitten aika itsekäs... Muutti kuvaani hänestä täysin.

Vierailija
11/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:38"]

Kannattaa keskustella vielä tarkkaan syitä tuohon. Yhdenillanjuttu? Mies on ollut kuitenkin tosi nuori.

Ymmärrän, että tuntuu pahalta ja kauhealta, mutta on myös mahdollista, että tuohon käytökseen olisi jokin ymmärrettävä selitys eikä mies ole varsinkaan enää tänä päivänä mikään vastuunpakoilija.

[/quote] Mies sanoi seurustelleensa tytön kanssa muutaman kuukauden. Ehkäisyä oli kuulemma käytetty, mutta aikuinen ihminenhän tietää miten siinä voi käydä, se ei välttämättä toimi. Tyttö oli sitten vähän heidän eron jälkeen ilmoittanut olevansa raskaana, johon mies oli sanonut omien sanojensa mukaan että abortti on ainoa oikea vaihtoehto koska ovat niin nuoria ja eivät edes seurustele enää. Tyttö oli kuitenkin halunnut pitää lapsen miehen mietteistä huolimatta.
- AP

Vierailija
12/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt siis 5 vuotias? Voi olla että sen ikäinen kaipaa ja kyselee kovasti isästään ja haluaisi olla hänen kanssaan. Mies on ehkä tästä saanut tietää ja omatunto alkaa painaa.

Todennäköisesti en minäkään enää pystyisi jatkamaan suhdetta. Mies voisi hylätä samalla tavalla mahdolliset tulevat lapsensakin.

Vierailija
13/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ollut nuori silloin, mutta silti aikuinen. En voisi seurustella tuollaisien vastuunpakoilijan kanssa. Täytyy olla todella tunneköyhä, että pystyy tekemään noin.

Vierailija
14/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miksi? ehkä niillä on exän kanssa olleet jostain syystä aivan eri näkemykset ja tilanteet asiaan, joka johti siihen ettei mies voi ja halua pitää yhteyttä exään ja lapseen. 

Varmaan on kännissä keskustelleet kavereiden kanssa, mies kertonut heille ettei ole kertonut sinulle, ja kaverit sanoneet että kerro nyt eikä myöhemmin ... ja mies rohkaistui kertomaan. palkitse nyt sillä että panet poikki kysymättä mitään 

Vierailija
15/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:38"]

[/quote] Mies sanoi seurustelleensa tytön kanssa muutaman kuukauden. Ehkäisyä oli kuulemma käytetty, mutta aikuinen ihminenhän tietää miten siinä voi käydä, se ei välttämättä toimi. Tyttö oli sitten vähän heidän eron jälkeen ilmoittanut olevansa raskaana, johon mies oli sanonut omien sanojensa mukaan että abortti on ainoa oikea vaihtoehto koska ovat niin nuoria ja eivät edes seurustele enää. Tyttö oli kuitenkin halunnut pitää lapsen miehen mietteistä huolimatta.
- AP

[/quote]

Minä sanoisin tähän ettei miehesi ollut velvoitettu tähän hommaan. Ketään ei voi pakottaa isäksi.

Jos hän oli käyttäny ehkäisyä ja se oli pettänyt ei kyse ole vastuuntunnottomasta roiskijasta joka on tiennyt riskit raskaaksi tulemisesta.

Jos hän on ehdottanut aborttia syystä ettei ole valmis isäksi niin päätös on ollut vain ja ainoastaan naisella joka on tahtonut synnyttää lapsen ilman isää.

Miehesi selvästi häpeää tekoaan vaikkei sinäänsä väärin tehnytkään. Uskoisin hänen tarvitsevan tukea sinulta. Ymmärrän järkytyksesi, mutta mistä sitäkään tietää jos exä on tahallaan tullut raskaaksi tietäessään eron olevan lähellä? Tällaisiakin ihmisiä löytyy.

Jos ehkäisy pettää vahingossa eikä sitä itse olisi voinut (miehesi) aiheuttaa niin en alkaisi syyttelemään lapsen hylkääjäksi.

Vierailija
16/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:38"]

- AP

[/quote]

Minä sanoisin tähän ettei miehesi ollut velvoitettu tähän hommaan. Ketään ei voi pakottaa isäksi.

Jos hän oli käyttäny ehkäisyä ja se oli pettänyt ei kyse ole vastuuntunnottomasta roiskijasta joka on tiennyt riskit raskaaksi tulemisesta.

Jos hän on ehdottanut aborttia syystä ettei ole valmis isäksi niin päätös on ollut vain ja ainoastaan naisella joka on tahtonut synnyttää lapsen ilman isää.

Miehesi selvästi häpeää tekoaan vaikkei sinäänsä väärin tehnytkään. Uskoisin hänen tarvitsevan tukea sinulta. Ymmärrän järkytyksesi, mutta mistä sitäkään tietää jos exä on tahallaan tullut raskaaksi tietäessään eron olevan lähellä? Tällaisiakin ihmisiä löytyy.

Jos ehkäisy pettää vahingossa eikä sitä itse olisi voinut (miehesi) aiheuttaa niin en alkaisi syyttelemään lapsen hylkääjäksi.

[/quote] Seksiä ei pidä harrastaa jos ei ole valmis kantamaan seuraamuksia. Jos ei halua isäksi, ei kannata myöskään harrastaa seksiä. Abortti ei ole ehkäisymuoto.
- AP

Vierailija
17/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen selitys kuulostaa loogiselta ja uskottavalta eikä tee hänestä mitään vastuunpakoilijaa automaattisesti.

Nyt kun ikää on tullut enemmän niin miehelle kuin lapsellekin, niin voisit ehkä ehdottaa, että mies ottaisi tuohon lapsen äitiin yhteyttä ja ehdottaisi, että voisi vaikka välillä tavata lasta?

jos mies suostuu tähän, hän osoittaa kypsyneensä ihmisenä ja olevansa aikuinen ja voitte mahdollisesti jatkaa suhdetta. Antaa vain tuossa kohtaa sen äidin päättää, haluaako miehen lapsensa elämään millään tasolla vai ei. Saattaa sitä äitiäkin helpottaa vähintään se, että voi lapselle kertoa tämän isästä ja lapsi voi vaikka vielä isompana sitten halutessaan ottaa yhteyttä ja tietää, että häntä ei torjuta.

Vierailija
18/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni, ap. Inhottava tilanne.Mullekin paljastui seurustelun aikana, että miehellä oli lapsi. Emme tosin seurustelleet niin kauan kuin te, mutta mä olin ihan tosissani suhteessa ja haaveilin lapsista miehen kanssa, kunnes...

Mies ei ollut kertonut lapsestaan todellakaan yhtään mitään, ei edes vihjaissut mitään ja aina, kun tuli jotain puhetta lapsista, puhui todellakin niin, ettei mitään voinut aavistaa. Sitten eräänä päivänä toi asian esiin. Se tuli ihan puskista. Mulla meni luottamus ihan täysin, ja me erottiin jonkin aikaa sen jälkeen. En pystynyt luottamaan enää koskaan häneen enkä antamaan anteeksi sitä kertomattomuutta. Mies ei voinut ymmärtää mun suuttumusta yhtään enkä mä puolestani miestä. En ymmärrä vieläkään. Ei hän edes pystynyt selittämään kertomattomuuttaan mitenkään järkevästi. Se oli niin outoa!

Eksälläni oli kyse ulkomailla sattuneesta "vahingosta". Ei ollut nähnyt lasta kuin kuvissa. Sekin riipaisi mua ihan hirveästi. En voi ymmärtää, miten hän oli saattanut hylätä oman lapsensa niin, ettei käy edes katsomassa, olipa sitten "vahinko" tai ei. Oma lapsi on aina oma lapsi. En kestänyt ajatusta, että hän voisi jonain päivänä hylätä meidänkin potentiaaliset lapsemme. Siksi en halunnut hänen kanssaan lapsia enkä valheelle perustuvaa tulevaisuutta. Se oli todella surullinen kokemus.

Vierailija
19/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen (nro 19) lisää vielä:

Nykyisin mulla on aivan ihana perhe ihanan, samat arvot kanssani jakavan miehen kanssa (esim. rehellisyys, luottamus, oikeudentunto) ja olen todella onnellinen. En olisi uskonut sitä silloin, mutta näin jälkikäteen analysoituna ero oli todella hyvä päätös. En usko, että olisin tullut valheellisen eksän kanssa näin onnelliseksi koskaan. Elämän polut ovat arvaamattomat, ja vaikka välillä on mutkia, pääsee eteenpäin ja vieläpä paremmille väylille. Tiedän, että kuulostaa kliseiseltä, mutta mun kohdallani se on totta. Toivottavasti sunkin, ap.

Vierailija
20/45 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kyseessä tapaus, joka kävi ystävälleni. Eli nainen halusi väkisin pitää miehen tajutessaan, että mies oli tulossa siihen lopputulokseen että suhde katkaistaan. Lopetti ehkäisyn ja valehteli tästä. Tavallaan siis viimeisenä oljenkortenaan hankkiutui raskaaksi. Tarinoita on monia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme