Mies paljasti eilen kännissä että hänellä on lapsi
Olen seurustellut miehini kanssa viisi vuotta. Olemme molemmat 25-vuotiaita. Meille on ollut aina tärkää että asioista puhutaan ja salailua ei harrasteta, etenkin miehelle. Toki myös minulle mutta mies jaksaa aina painottaa tuota.
Mies oli eilen työporukkansa kanssa baarissa loman alun kunniaksi tms. Hän kotiutui yöllä herättäen minut. Halusi aivan välttämättä puhua jostakin, oletin sen olevan jotakin kännisen höpinää joten en viitsinyt nousta, mies kuitenkin intti ja intti, joten lopulta nousin kuuntelemaan mitä hänellä oli sydämellään. Mies sanoi että asia on sellainen joka hänen olisi pitänyt kertoa heti ja on kuulemma vaivannut häntä lähes joka päivä. Kävi ilmi että miehellä on lapsi. Lapsi oli syntynyt hieman ennen meidän seurustelun alkua ja mies oli tehnyt jo raskausaikana selväksi ettei halua olla osa lapsensa elämää, eikä olekkaan ollut. Olin aivan järkyttynyt sillä mies ei ikinä ole sanallakaan maininnut lapsestaan mitään. Se miksi juuri nyt halusi siitä kertoa on täysi mysteeri. En tiedä pystynkö jatkamaan suhdetta mieheen joka on hylännyt oman lapsensa, puhumattakaan siitä että itse lisääntyisin moisen vastuunpakoilijan ja salailijan kanssa. En tiedä mutta tämä taitaa olla asia josta ei puhumalla selviä.
Kommentit (45)
Etkö muka ole koskaan kiinnittänyy huomiota miehen maksamiin elatusmaksuihin??...vai eikö ex ole niitä vaatinut
Minä ihan rehellisesti uskon, että ihminen, joka ei vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta uskoudu noin suuria asioita uudelle seurustelukumppanilleen, tavoittelee vain ja ainoastaan elämässä omaa etuaan. Sellainen ihminen ei kestä mitään vaikeuksia, ei nöyrry tai jousta, vaan juoksee niitä karkuun, eikä sinun sille pidä tehdä yhtään lasta lisää.
Miksi just nyt halusi puhua? Oliko työporukassa isiä/äitejä, jotka puhuivat lapsistaan? Omatunto/asia alkoi vaivata. Se on selvä. Viisi vuotta on pitkä aika - myös lapsen elämässä. Sanoisin suoraan miehelle, että hoidappa pestisi ja vastuusi kuten aikuinen mies ja lapsen isä, äläkä kuten persreikä. Kertoisin suoraan oman mielipiteeni asiasta. Ja ottaisin miehestä aikalisän vähintään.
Ei se nainen ole ihan vettä juomalla kuitenkaan raskaaksi tullut, vaan kaksi ihmistä siihen tarvitaan. Ei e- pillerin toimivuuteen voi luottaa 100 %. Omalta osaltaan mies voi parantaa ehkäisyvarmuutta käyttämällä kondomia. Mutta jos aikuisten leikeistä seuraa lapsi, vastuu pitää silloin miehen kantaa, aborttia ei ketään pakottaa tekemään.
En ikinä ottaisi tuollaista miestä. Parikymppinen on aikuinen ihminen, joka tietää että seksillä saattaa olla seurauksenss. Minun mieheni sai 20-vuotiaana tietää, että hänestä tulee isä. Todella järkytys oli nuorelle bilettäjälle, mutta on kantanut vastuunsa esimerkillisesti. En voi myöskään kuvitella että parikymppinen veljeni pystyisi jättämään oman lapsen taakseen, vain koska lapsi olisi vahinko. Niin ovat ihmiset erilaisia ja tuo kertoo mielestäni jotain perustavanlaatuista miehestäsi. Asia ei ole näiden vuosien aikana vaivannut häntä sen vertaa, että olisi ottanut yhteyttä omaan lapseensa tai kertonut sinulle. Uskaltamisesta on turha puhua; vain pupujussimies ei osaa tai uskalla hoitaa tällaista asiaa kun aikaa on viisi vuotta. Jos olisi minun mieheni, niin olisi jo ex.
Valitan, "mies" ei kuulosta yhtään kypsältä kumppaniksi. Jos nyt teininä hylkäsi lapsensa niin olisi vanhempana tullut järkiinsä. Eikä ole vieläkään kypsä kun ei sinulle ole pystynyt olemaan tuon rehellisempi. Sori mutta et kai luule että tuollaisen kanssa voi olla kunnioittava aikuisten suhde täynnä luottamusta toisiaan kohtaan.... hänen pitäisi aikuistua ensin.
Ap, miten olisit reagoinut jos suhteen alussa hän olisi kertonut lapsesta?
Ongelma ei selvästikään ole vain se ettei hän kertonut vaan sinä todella halveksut häntä koska ei ottanut vastuuta.
Ehkä juuri siksi häntä pelotti kertoa.
Ehkä kannattaisi tosiaan yhdessä selvittää asia ja ottaa yhteyttä lapsen äitiin. Voi olla, ettei hän todellisuudessa edes tiennyt kuka lapsen isä oikeasti on. Seurustelivathan he kuitenkin melko lyhyen ajan eikä siinä välttämättä ehdi kunnolla tutustua eikä tiedä paljoa toisesta.
Monet tuntuvat täällä aina suosittelevan heti eroa. 5v jos olette olleet yhdessä niin kannattaa yrittää eikä heti luovuttaa.
Tässä nyt tuomitaan apn mies heti eikä mietitä miten vastuuntunnottomasti lapsen äiti on saattanut toimia.
Minä tulin raskaaksi seurustelun alussa ja poikaystäväni sanoi ettei ole valmis isäksi. Hän ehdotti aborttia, koska halusi jatkaa kanssani muttei halunnut olla isä vielä. Itse en aborttiin suostunut koska tiesin sen olevan minulle henkisesti raskasta. Olin melko itsekäs siis. Sanoin poikaystävälleni etten estele häntä. En voi vaatia häneltä jäämistä ja hän olisi vapaa lähtemään. Rakastin häntä todella ja tuon sanominen sattui.
Hän jäi.
Koska rakastaa minua ja minä häntä ja hän rakastaa lastamme myös. Ei kadu hetkeäkään että jäi.
Apn miehellä tosin oli eri tilanne koska he olivat eronneet sen naisen kanssa jo silloin. Eivät ehkä tulleet toimeen ja siksi mies ei halunnut olla osa tätä pikkuperhettä.
Puhu miehesi kanssa ja kysy myös miksi he erosivat, miltä hänestä tuntuu ja miksei hän kertonut aijemmin.
Miehesi on kasvanut, toivottavasti vastuuntuntoisemmaksi ihmiseksi. Yritä seistä rinnalla, ainakin määräaika x. Olisi hienoa jos miehesi (ja sinä jos silloin miehesi elämään kuulut) saisi yhteyden lapseensa, se olisi lapsen etu. Jossain vaiheessa lapsi haluaa tietää biologiset juurensa, vaikka olisi toisen miehen kasvattama. Lapsen etu olisi että hänen elämässään olevat biologisen isän puolelta tulevat aikuiset hyväksyisivät hänet. Tietääkö miehesi vanhemmat että he ovat isovanhempia?
MInäkin olisin järkyttynyt jos mieheni olisi joskus hylännyt lapsensa. Lieventävänä tekijänä pidän miehen nuorta ikää ja sitä että katuu asiaa monelta eri suunnalta, ja että lopulta kertoi sinulle. Tuskin toistamiseen lapsiaan hylkää. Miehelläsi ollut raskas taakka kannettavana.
Mulla heräsi tästä nyt pari mietettä. Tosiaan nuo elatusmaksut mistä joku kysyi, onko miehesi maksanut niitä ja onko isyys tunnustettu? Onko miehesi saanut silloin viisi vuotta sitten tietää, että lapsi on tosiaan syntynyt, vai onko asia vaiettu kuoliaaksi tämän aborttikeskustelun jälkeen? Ja viimeisenä, olisiko nyt voinut käydä niin, että miehesi on törmännyt siellä baarissa tähän eksäänsä, ja asia olisi sitä kautta noussut uudelleen ajankohtaiseksi?
Jos mies on tosiaan ollut koko ajan ihan kartalla tilanteesta, hylännyt lapsensa ja vielä vuosikausia siitä sinulle valehdellut, en tosiaankaan ihmettele jos mietit teidän jatkoanne hyvin tarkkaan. Tsemppiä asian käsittelyyn!
Niin.... mites ne elarit? Voiko olla että exä on nyt ottanut yhteyttå ja mies päätti kertoa sinulle. ..
haluaisiko mies tavata lastaan nyt jos siihen tulisi mahdollisuus?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:38"]
Kannattaa keskustella vielä tarkkaan syitä tuohon. Yhdenillanjuttu? Mies on ollut kuitenkin tosi nuori.
Ymmärrän, että tuntuu pahalta ja kauhealta, mutta on myös mahdollista, että tuohon käytökseen olisi jokin ymmärrettävä selitys eikä mies ole varsinkaan enää tänä päivänä mikään vastuunpakoilija.
[/quote]
Mies, joka hylkää OMAN LAPSENSA eikä halua olla tämän elämässä missään osassa, on nimenomaan vastuunpakoilija. Vielä ja onneksi tänäkin päivänä. Järkyttävää. Jättäisin miehen.
Itse olen sitä mieltä, että ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi väkisin. Vahinkoja sattuu sille ei voi mitään, mutta en kyllä pidä miestä vastuunpakoilijana. Rumasti sanottuna äiti halusi pitää lapsen vastoin miehen tahtoa joten kantakoon siitä vastuun yksin.
En sanoisi että on hylännyt lapsensa. Mielestäni on parempi heti myöntää ja tehdä selväksi jos ei halua/pysty olemaan osa lapsen elämää. Se on parempi kuin osa-aikaisä joka lapsen äidin pakottamana vie lastaan leikkipuistoon tms. Miehen olisi pitänyt kertoa sinulle, mutta itse en eroaisi. Puhutte asian pohjiaan myöten selväksi!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:31"]
Itse olen sitä mieltä, että ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi väkisin. Vahinkoja sattuu sille ei voi mitään, mutta en kyllä pidä miestä vastuunpakoilijana. Rumasti sanottuna äiti halusi pitää lapsen vastoin miehen tahtoa joten kantakoon siitä vastuun yksin.
[/quote]
Jokainen joka harrastaa seksiä, tietää, että voi päätyä vanhemmaksi. Jos osaa harrastaa seksiä, muttei kantaa vastuuta mahdollisesta seurauksesta, on vastuunpakoilija. Ja kyseessä on toisen ihmisen elämä. Ko. mies on täysin pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:31"]
[/quote]
Jokainen joka harrastaa seksiä, tietää, että voi päätyä vanhemmaksi. Jos osaa harrastaa seksiä, muttei kantaa vastuuta mahdollisesta seurauksesta, on vastuunpakoilija. Ja kyseessä on toisen ihmisen elämä. Ko. mies on täysin pohjasakkaa.
[/quote]
Äiti halusi lapsen pitää ja mies ei, joten äiti kantaa vastuun. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi jos ei sitä halua.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:31"]
[/quote]
[/quote]
Eli kaikkien jotka eivät halua lasta pitää lopetta seksin harrastaminen? Samalla logiikallahan voitaisiin vaatia, että abortit kiellettäisiin, sillä jos harrastaa seksiä pitää kantaa vastuu?
Kannattaa varmistaa että mies todella on lapsen isä. Eräs tuttava ehti olla muutaman kuukauden mummina poikansa ex-tyttöystävän lapselle. Järjesti ristiäiset, osti tarvikkeita, kävi hoitamassa vauvaa jne. Poika onneksi vaati isyystestiä, minkä tuloksena paljastui että hän ei ole lapsen isä. Oli todella raskas kokemus pojan perheelle...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:31"]
[/quote]
[/quote]
Äiti halusi lapsen pitää ja mies ei, joten äiti kantaa vastuun. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi jos ei sitä halua.
[/quote]
Samaa mieltä, en itsekään arvostaisi sitä etten esim saa valita saanko abortin vai en. Ymmärrän miestä, hän on ollut puun ja kuoren välissä.
Ihmeellinen tuo asenne, että ne jotka eivät halua lapsia eivät saa harrastaa seksiä. Vähän sama kuin sanottaisiin, ettei kannata mennä liikenteeseen jossei halua joutua autokolariin. Kyllä fiksu ajotapa ja turvavyönkäyttö riittää, loppu ei ole enää omissa käsissä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:38"]
Kannattaa keskustella vielä tarkkaan syitä tuohon. Yhdenillanjuttu? Mies on ollut kuitenkin tosi nuori.
Ymmärrän, että tuntuu pahalta ja kauhealta, mutta on myös mahdollista, että tuohon käytökseen olisi jokin ymmärrettävä selitys eikä mies ole varsinkaan enää tänä päivänä mikään vastuunpakoilija.
[/quote] Mies sanoi seurustelleensa tytön kanssa muutaman kuukauden. Ehkäisyä oli kuulemma käytetty, mutta aikuinen ihminenhän tietää miten siinä voi käydä, se ei välttämättä toimi. Tyttö oli sitten vähän heidän eron jälkeen ilmoittanut olevansa raskaana, johon mies oli sanonut omien sanojensa mukaan että abortti on ainoa oikea vaihtoehto koska ovat niin nuoria ja eivät edes seurustele enää. Tyttö oli kuitenkin halunnut pitää lapsen miehen mietteistä huolimatta.
- AP
[/quote]
Minä sanoisin tähän ettei miehesi ollut velvoitettu tähän hommaan. Ketään ei voi pakottaa isäksi.
Jos hän oli käyttäny ehkäisyä ja se oli pettänyt ei kyse ole vastuuntunnottomasta roiskijasta joka on tiennyt riskit raskaaksi tulemisesta.
Jos hän on ehdottanut aborttia syystä ettei ole valmis isäksi niin päätös on ollut vain ja ainoastaan naisella joka on tahtonut synnyttää lapsen ilman isää.
Miehesi selvästi häpeää tekoaan vaikkei sinäänsä väärin tehnytkään. Uskoisin hänen tarvitsevan tukea sinulta. Ymmärrän järkytyksesi, mutta mistä sitäkään tietää jos exä on tahallaan tullut raskaaksi tietäessään eron olevan lähellä? Tällaisiakin ihmisiä löytyy.
Jos ehkäisy pettää vahingossa eikä sitä itse olisi voinut (miehesi) aiheuttaa niin en alkaisi syyttelemään lapsen hylkääjäksi.
[/quote] Seksiä ei pidä harrastaa jos ei ole valmis kantamaan seuraamuksia. Jos ei halua isäksi, ei kannata myöskään harrastaa seksiä. Abortti ei ole ehkäisymuoto.
- AP
[/quote]
Ootko oikeasti 25? En todella usko, joku teinin tekeä provo. Jos oikeasti uskoo tuohon "seksillä voi olla seurauksia" paskaan, abortit voi kieltää kai mielestäsi kokonaan. Ei mutta ne srurauksethan on tosiaan vain miehellä, unohdin.
Itse en ketään ole pakottanut isäksi. Kaikki lapseni ovat syntyneet aviolitossa ja vaikka yhteisestä päätöksestä ehkäisy jätetty pois, olen jokaisesta positiivisestä testistä vielä varmistanut mieheltäni haluaako hän nyt varmasti alkaa isäksi. Alkuvuodesta kävimme taas saman keskustelun. Haluammeko varmasti MOLEMMAT vielä yhden lapsen.
Meillä ei ainakaan ole hetkeäkään ketään lapsistamme kaduttu. Ja koliikit ja allergiat sekä korvakierteet valvottu.
Jos sinulle käy vahinko ja tilanne on ihan mikä tahansa, muista elää kuten liputat lapsi.
Itse en enään usko mitä mieheni mulle höpöttää kännissä, koska tiedän että hän huijaa tai vain yrittää pahoittaa mieleni. Kerran väitti kännissä mulle että hän on perustanut firman selkäni takana, eikä halua kertoa firmansa nimeä ikinä minulle
Kannattaisi kyllä jättää mies noillä näytöillä.
Oma isänihän on todella varakas belgialainen liikemies joka jätti äitini heti kun kuuli hänen olevan raskaana. Kuulin tämän 13-vuotiaana kun äitini oli syöpähoidoissa ja lähellä kuolemaa. Siitä jonkin ajan päästä matkustin kotikaupungistani Brysselistä "isäni" kartanolle pienemmälle paikkakunnalle. Portilla näin pikkupojan leikkivän ja hän tuli sitten ihmettelemään kuka olen. En kertonut muuta kuin että haluan puhua hänen isänsä kanssa. "Porttipuhelimessa" "isäni" kuitenkin selitti että on jo maksanut äidilleni paljon rahaa koulutustani yms. perustarpeitani varten ja ei halua nähdä minua enää koskaan. Olin kuulemma silloin 13-vuotiaana jo tarpeeksi iso mies huolehtimaan itsestäni...