Jotenki en vaan todellakaan jaksa uskoa etta kaikki taalla roikkujat on noin hyvatuloisia kuin jaksetaan antaa ymmartaa joka palkka ketjussa
Kommentit (30)
meillä on nelihenkinen perhe ja kumpikin vanhemmista opiskelee, että ei ole rahankanssa mitään juhlaa. Ja köyhällä on varaa nettiin kun se kuuluu vuokraan;)
...nyt otan aikaa montako sekuntia menee että haukkuminen alkaa ja " ei kannattas lasten tehdä lapsia" tai " ei kannata etehdä lapsia jos ei ole rahaa elättää" kommentit ;)
joka ei yksinkertaisesti kehtaa vastata noihin tulokyselyihin, koska rahaa tulee niin vähän. Eivät nuo siis koko totuutta kerro.
Koska henkilökohtaisesti en tunne ketään naista, jonka palkka olisi yli 2000 vaan se menee (ennen veroja) 1500-1900 välille. (joillekin tietty vuorolisät päälle)
Ja sit täällä muka 2500-4000e palkkoja. Huh huh
Vierailija:
Koska henkilökohtaisesti en tunne ketään naista, jonka palkka olisi yli 2000 vaan se menee (ennen veroja) 1500-1900 välille. (joillekin tietty vuorolisät päälle)Ja sit täällä muka 2500-4000e palkkoja. Huh huh
Miten muka sinut olisi palkattu noin hyväpalkkaiseen työhön, jos vaan surffaat netissä. Nyt keskity palaveriin, josta sinulle maksetaan.
ollaan miehen kanssa opiskelijoita ja tulot tosi pienet varsinkin kun asutaan helsingissä, jossa asuminenkin vaatii osansa. ei valittamista, ens vuonna pitäs molempien valmistua. lapsia meillä 3 (yhdet kaksoset).
palkat on törkeitä, vähintään 4000e/kk ja autot VÄHINTÄÄN citymaasturi mersuja, mutta asunnot 2h + kk vuokrakämppiä Korsossa.. ja koulutus on joka toisella lähihoitaja...
Ihan kun joku ei tässä yhtälössä stemmais, hmm?
Ei kai kukaan oikeita tietojaan anna. En edes vastaa omaisuus, tulo tms kysymyksiin.
Kyllä minun naispuolisista ystävistä osa tienaa 2 800- 6 000 ¿. Eli on se kuulkaas IHAN mahdollista.
Mutta joo suurin osa tuntemistani naisista tienaa reilusti alle 2 000.
Elämä on.
Vierailija:
Koska henkilökohtaisesti en tunne ketään naista, jonka palkka olisi yli 2000 vaan se menee (ennen veroja) 1500-1900 välille. (joillekin tietty vuorolisät päälle)Ja sit täällä muka 2500-4000e palkkoja. Huh huh
Itse tienaan vähän vajaat 3000¿ asiantuntijatehtävissä, ja eräs erittäin korkeassa asemassa liike-elämässä oleva vanha lapsuudenkaverini tienaa todellakin 6000-7000¿. Itse asiassa keskimäärin tuttuni tienaavat n. 2500¿/kk, mutta suurin osa onkin akateemisia, toki joukossa muutama pienipalkkaisempi duunarikin.
Mutta me ollaankin kouluttautuneita ja yli nelikymppisiä eli ollaan oltu työelämässä jo parikymmentä vuotta.
Oma palkka ei ole hyvä, mutta aviomiehen on. Sitten meillä on pari ystäväperhettä joissa sama tilanne, toisessa vaan nainen tienaa enemmän kuin mies.
Eniten tunnen kuitenkin ihan " normaali" pienipalkkaisia perheitä. Tai mistä mä tiedän mitä ne tienaa, mutta voisin kuvitella että kaupankassa ja huoltomies ei pahemmin pääse rikastumaan.
siis ei millään pahalla, mutta olen luullut, että esim 4000 ¿ palkka on ihan keskiverto?? Itselläni vaihtelevat tulot, mies tienaa yli 8000 (monet kaverimme paljon enemmän) enkä ole ikinä ajatellut, että meidän tulomme olisivat niin kamalan isot...
Minä en edes tiedä mitä minun naispuoliset ystäväni tienaavat (enkä myös miespuolisista). Eikä edes kiinnosta. Itse saan bruttona 2300 ja rapiat päälle, enkä ainakaan itse laske itseäni korkeatuloiseksi.
Vierailija:
siis ei millään pahalla, mutta olen luullut, että esim 4000 ¿ palkka on ihan keskiverto?? Itselläni vaihtelevat tulot, mies tienaa yli 8000 (monet kaverimme paljon enemmän) enkä ole ikinä ajatellut, että meidän tulomme olisivat niin kamalan isot...
Meillä: minä tienan n,1900e/kk brutto, mutta mies tienaa nettona 4000-8000e/kk (yrittäjä).
Olen minäkin pariin ketjuun vastannut ja ihan rehellisesti.
siitä en tiedä, mutta kyllä yksityisellä sektorilla firmoissa 8000 on ihan normaalia... ainakin niiden ihmisten keskuudessa, joita minä tunnen. Siskon mies tienaa 15 000... se on mielestäni kyllä iso palkka.
t. se jonka mies tienaa tuon 8000
noihin ketjuihin on uskominen.