Jotenki en vaan todellakaan jaksa uskoa etta kaikki taalla roikkujat on noin hyvatuloisia kuin jaksetaan antaa ymmartaa joka palkka ketjussa
Kommentit (30)
Otetaan esimerkiksi minä, mieheni ja kaverini, kaikki akateemisesti koulutettuja, eri aloilla. Minä tienaisin, jos töissä olisin, n. 1500-2000 euroa kuussa ja kaverini tienaa neljän työvuoden ja kahden palkankorotuksen jälkeen 1500 euroa. Mieheni aloitti tämän vuoden alussa firmassa, jossa alkupalkkansa on liki 10 000 euroa kuussa. Eriarvoisuus lisääntyy koko ajan suomalaisessa yhteiskunnassa.
Voin hyvin uskoa, että täällä kirjoittelee paljon hyvätuloisia, sillä täällä kirjoittelee paljon pääkaupunkiseutulaisia, ja missä ne hyvin palkatut työt Suomessa ovatkaan?...
ikinä lähtisi töihin tällä nykyisellä palkallani. Mutta kyllä siellä ainakin työpaikkailmoitusten mukaan maksetaankin paremmin. Harmittaa vaan kun työpaikkailmoituksissa ei mianita juuri koskaan palkkaa, aina vaan palkkatoive. Sen lisäksi ainakaan mun kaveri/työkaveripiirissä ei muille omaa palkkaa kerrota (tai ei sitä kysytä toisilta, olisi aika noloa), joten en oikein tiedä, paljonko kaverit tienaavat. Siksi ihmetyttää noi tiedot kumminkaimojen palkoista.
ikinä lähtisi töihin tällä nykyisellä palkallani. Mutta kyllä siellä ainakin työpaikkailmoitusten mukaan maksetaankin paremmin. Harmittaa vaan kun työpaikkailmoituksissa ei mianita juuri koskaan palkkaa, aina vaan palkkatoive. Sen lisäksi ainakaan mun kaveri/työkaveripiirissä ei muille omaa palkkaa kerrota (tai ei sitä kysytä toisilta, olisi aika noloa), joten en oikein tiedä, paljonko kaverit tienaavat. Siksi ihmetyttää noi tiedot kumminkaimojen palkoista.
näin helppoa se täällä intterwebissä on!
vedin tässä välissä tunnin presiksen, puhuin fiksuja ja tienasin sillä palkkani. Nyt taas naputtelen täällä takarivissä tyytyväisenä :-) Uskokaa tai älkää - akateemisesta koulutuksesta ja kovasta draivista on hyötyä uralla!
akateemisella koulutuksella nimenomaan ei tienaa ;)
Mutta monilla tienaa paljonkin. Vrt vaikka huviksesi humanistien ja lääkärien, lakimiesten, taloustieteilijöiden palkkoja.
voi tienata jopa 1000 e/päivä. Ihan yhtenä esimerkkinä, kun joku ihmetteli tuota 15 000 e/kk. Jokainen voi tehdä pienen päässälaskun, mitä koko kuun töitä tekevä konsultti tienaa.
on niin helppo " tienata" vaikka kuinka paljon. Totuus onkin sitten toinen juttu.
Suurin osa ystävistäni ovat myös korkeasti koulutettuja. Silti melkeinpä kaikki meistä tienaavat vähän alle tai vähän yli sen parin tonnin.
Yksi tuttavani on tehtaassa töissä ja on kouluttamaton. (vain lukio käytynä) ja hän tienaa meistä kirkkaasti eniten. Vuorotyötä ja paperiliitto taustalla niin käteen ropisee tuplasti sen verran mitä me opiskelleet tienaamme.