Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lääkäreitä tai ensihoitajia

Vierailija
23.06.2014 |

Paikalla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:04"]Minkälaisia ovat rintojen hyvälaatuiset muutokset? Voiko rintojen "sisältö" muuttua kuukautiskierron eri vaiheilla ja onko normaalia rintakipu joka säteilee kainaloon? Olen nuori, huoli kova rinnoista, että olisi joku pahalaatuinen muutos.

[/quote]

Ainiin kipu lähinnä oikeassa kainalossa ja oikean rinnan sivuilla.

Vierailija
22/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viimehoitaja myös, toimin obduktiossa ja loppuhoidan lääkärien mokat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:04"]Minkälaisia ovat rintojen hyvälaatuiset muutokset? Voiko rintojen "sisältö" muuttua kuukautiskierron eri vaiheilla ja onko normaalia rintakipu joka säteilee kainaloon? Olen nuori, huoli kova rinnoista, että olisi joku pahalaatuinen muutos.

[/quote]

Onko kipu jatkuvaa? Eli onko sitä koko ajan vai vaan silloin tällöin? Onko rinnoissa kyhmyjä tai patteja? Voiko johtua rintaliiveistä? Vääränlaiset rintsikatkin voi aiheuttaa kipua nimenomaan rinnan sivuilla (puristaa/hankaa/hiertää/tukee huonosti tms vaikkei itse välttämättä huomaa). Onko painosi noussut viime aikoina? Sekin voi tietty aiheuttaa kipua rinnoissa. Syötkö terveellisesti ja monipuolisesti?

Jos rinta tuntuu epätasaiselta ja siinä on kova kyhmy joka ei pehmene mitenkään missään vaiheessa kuukautiskiertoa, rinnassa on "outoja" tuntemuksia (kihelmöinti, kutitus jne) tai sitkeää ihottumaa, iho/nänni vetäytyy sisäänpäin jnejne niin suosittelisin lääkäriin menoa.

Esim rintasyöpäkasvaimet on koko ajan kovia eivätkä "pehmene" kuukautiskierron aikana ollenkaan. Hyvälaatuiset kasvaimet yleensä taas "muuttuu" kuukautiskierron aikana (välillä pehmeämpi jne).

Sori kun tuli näin pitkä vastaus :D

-Se ensihoitaja amk jälleen

Vierailija
24/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:04"]Minkälaisia ovat rintojen hyvälaatuiset muutokset? Voiko rintojen "sisältö" muuttua kuukautiskierron eri vaiheilla ja onko normaalia rintakipu joka säteilee kainaloon? Olen nuori, huoli kova rinnoista, että olisi joku pahalaatuinen muutos.

[/quote]

Onko kipu jatkuvaa? Eli onko sitä koko ajan vai vaan silloin tällöin? Onko rinnoissa kyhmyjä tai patteja? Voiko johtua rintaliiveistä? Vääränlaiset rintsikatkin voi aiheuttaa kipua nimenomaan rinnan sivuilla (puristaa/hankaa/hiertää/tukee huonosti tms vaikkei itse välttämättä huomaa). Onko painosi noussut viime aikoina? Sekin voi tietty aiheuttaa kipua rinnoissa. Syötkö terveellisesti ja monipuolisesti?

Jos rinta tuntuu epätasaiselta ja siinä on kova kyhmy joka ei pehmene mitenkään missään vaiheessa kuukautiskiertoa, rinnassa on "outoja" tuntemuksia (kihelmöinti, kutitus jne) tai sitkeää ihottumaa, iho/nänni vetäytyy sisäänpäin jnejne niin suosittelisin lääkäriin menoa.

Esim rintasyöpäkasvaimet on koko ajan kovia eivätkä "pehmene" kuukautiskierron aikana ollenkaan. Hyvälaatuiset kasvaimet yleensä taas "muuttuu" kuukautiskierron aikana (välillä pehmeämpi jne).

[/quote]

Kiitos hyvästä vastauksesta! :)

Kyllä kutitusta on, mutta minulla on atooppinem iho niin olen pistänyt sen piikkiin.

Rintaliivejä en ole tosiaan edes ajatellutkaan eikä painokaan ole noussut. rinnan sivulla sisällä tuntuu lähinnä semmoinen klöntti ja se on erittäin arka. minulla on onneksi tällä viikolla lääkäri, tiedän nyt mitä kertoa hänelle.

-21/22

Vierailija
25/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:04"]Minkälaisia ovat rintojen hyvälaatuiset muutokset? Voiko rintojen "sisältö" muuttua kuukautiskierron eri vaiheilla ja onko normaalia rintakipu joka säteilee kainaloon? Olen nuori, huoli kova rinnoista, että olisi joku pahalaatuinen muutos.

[/quote]

[/quote]

Kiitos hyvästä vastauksesta! :)

Kyllä kutitusta on, mutta minulla on atooppinem iho niin olen pistänyt sen piikkiin.

Rintaliivejä en ole tosiaan edes ajatellutkaan eikä painokaan ole noussut. rinnan sivulla sisällä tuntuu lähinnä semmoinen klöntti ja se on erittäin arka. minulla on onneksi tällä viikolla lääkäri, tiedän nyt mitä kertoa hänelle.

-21/22

[/quote]

Eipä mitään, hyvä vaan jos auttoi! Ei ole keikkaa nyt niin ehtii tässä naputella vastauksia :) Tuo klöntti kuulostaa että vois olla jonkulainen rasvapatti? Ne ei normaalisti kyllä ole arkoja. Voisko olla niin että rintsikat hankaa sitä kohtaa ja siksi tuntuu aralta/kipeältä?

Hyvä että menet lääkärille. Toivottavasti selviäis että mikä siellä vaivaa! Tsemppiä! :)

-se ensihoitaja amk täällä jälleen :D