Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan kanssa "vain" kotona...

Vierailija
30.05.2014 |

Kertokaapas nyt hiukan, että onko aivan epänormaalia olla vain kotosalla päivät vauvan kanssa?
Mietin kyllä, että jos asuisin maalla, tuskin missään kävisin silloinkaan. Olen siis maalta alun perin, eikä minusta mitään kahvilassa istujaa ole koskaan tullut...
Koen jotakin ihme morkkista siitä, että olen vauvan kanssa pääasiallisesti vain kotona. Viikonloppuisin käydään mummoloissa, mutta arkipäivät kykitään kotosalla.
Tekemisen puutetta mulla ei varsinaisesti ole, en koe, että olisi tylsää, mutta PITÄISIKÖ mun nyt käydä kaupoissa tai kirjastossa tai kahvilassa tai jossain perhekerhossa vauvan kanssa...?
Vaunukävelyidenkin kanssa on niin ja näin, vauva nukkuu näppärästi parvekkeella. Mieluusti otan sitten vaikka omaa aikaa illalla ja menen yksikseni lenkille. Tämä koskee myös kaupoissa käyntiä tai muuta asioiden hoitoa, miksi mennä vauvan kanssa, jos voin mennä yksin illemmalla, kun mies on tullut töistä. 
Koen olevani jotenkin outo...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. Vauva ei kaipaa samanikäistä seuraa tai aktiviteettejä. Vauvaiässä perhekerhot ym. ovat äitiä ja äidin mielenvirkistystä tai isompia sisaruksia varten. Tee niin kuin parhaalta tuntuu. Mä aloin käydä perhekerhoissa vasta 2-vuotiaan kanssa.

Vierailija
2/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tyystin siitä kiinni, mitä SÄ haluat tehdä, vauvalle se ihan se ja sama, kunhan se on sua lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan tarvitse, varsinkin kun iltaisin pääset yksin lenkille. Jos olisin 24/7 sisällä, niin sitten ehkä sanoisin että laajenna vähän reviiriä. :) Äitikahviloihin ym. kannattaa mennä sitten kun itse haluaa, ei vauva niitä kaipaa.

Vierailija
4/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle riittää, että äiti on läsnä ja luotettava hoitaja. Oma pääsi saattaa kaivata joskus muiden aikuisten seuraa, mutta jos niin ei käy, sekin on ihan ok.

Itse huomasin sellaisen eron esikoisen ja toisen lapsen kohdalla, että toinen lapsi löysi rytminsä (niin päikkäreiden kuin yöunienkin suhteen) huomattavasti nopeammin kuin esikoinen, ja luulen tämän johtuvan siitä, että esikoisen takia päivissä on nykyisin selkeä rytmi (ulkoilut, päikkärit jne). Esikoisen kanssa lähinnä kykin vain sisällä, ja kenties siitä johtuen lapsi nukkui vain kymmenien minuuttien mittaisia päikkäreitä, ja yötkin menivät vähän niin ja näin. Voi toki olla myös tuurista kiinni tämä.

Vierailija
5/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ainut. :)

- Kotona viihtyvä kahden alle 2-vuotiaan äiti

Vierailija
6/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte käydä missään, jos ei halua. Esikoisen kanssa aloin ulkoilemaan säännöllisesti 2xpvä vasta vähän yli vuoden ikäisenä. Nyt jo kaipaa nimittäin enemmän aktiviteetteja pvässä. Leikkipuistossa homma hoituu kivasti. Nukkuu aina paremmin päivä ja yöunet jos on käyty ulkona. Vauva aikana tällä ei juuri ollut merkitystä.

Vierailija
7/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki oon päivät pitkät lasten kanssa vaan kotona... (parivuotias, sekä vauva 2kk). Olin tosin samanlainen ennen vauvaakin... Eipä ole pahemmin sellaisia ystäviä jotka tulisivat kylään päivisin tai lähtisivät seuraksi ulkoilemaan/leikkipuistoon. Se on vähän latistanut omaakin viitsimistä... Iltapäivästä, miehen tultua töistä kotiin, touhutaan sitten enemmän.

Vierailija
8/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa aiot opettaa lapsesi ympäröivään maailmaan? Käymään paikoissa, kuulemaan erilaisia ääniä, käymään ravintolassa, kaupassa jne. Helpompi se on pienestä pitäen ottaa lapsi osaksi elämää.

Vierailija
9/9 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:52"]Ei pitäisi. Vauva ei kaipaa samanikäistä seuraa tai aktiviteettejä. Vauvaiässä perhekerhot ym. ovat äitiä ja äidin mielenvirkistystä tai isompia sisaruksia varten. Tee niin kuin parhaalta tuntuu. Mä aloin käydä perhekerhoissa vasta 2-vuotiaan kanssa.

[/quote]

Ensin sanon, että juu, mekin käydään vaan kerran viikossa jossain ja tiedän, ettei vauva varsinaisesti kaipaa seuraa, mut kyllä meidän 6kk tulee aina vielä tavallista iloisemmaksi, kun pääsee juttelemaan muille ja pitämään kaveria käsistä ja varpaista kiinni...