Eikö sun jo tarvitsisi mennä töihin? Näin mulle tuumattiin.
Kyllä olen tietoinen, että lähipiirissäni on ihmisiä, jotka ei ymmärrä muiden valintoja. Olen ollut kotirouvana kolmisen vuotta ja tämä nyt tuntuu muita kaihertavan. Syystä tai toisesta.
Jotenkin huvittavaa miten meidän perheen valinnat vaivaa muita.
Meillä ei ole pulaa, eikä puutetta mistään. Tulemme toimeen ihan kivasti. Me olemme mieheni kanssa tämän tien valinneet.
Eipä vaan mene noille kummastelijoille perille mitenkään,
että tämä on meidän tapa ja valinta ja ei ole heiltä pois millään tavoin.
Siinähän ihmettelevät jatkossakin. Onpa tässä taas aikaa kehitellä, vaikka joku mojova vastaus :)
Kommentit (46)
Kuulostaapa aivan helvetin aivoja typistävältä touhulta.
Mutta kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:49"]
Ei mulla ole taloudellisesti ongelmaa jos puolison menettäisin.
Joku kyseli mun päivän kulusta. Aamulla herään 7-9 välillä. Aamiainen ja pari mukillista kahvia. Selaan netissä ja luen uutisia. Tsekkaan mailin.
Saatan lähteä kauppaan. Muutoin siivousta, ruoanlaittoa yms perus kodinhoitoa.
Leikkaan nurmikon yms pihalla olevaa juttua. Saatan mennä jonnekkin kahville.
Katson mieliohjelmia telkusta. Muun ajan nautin mieheni seurasta.
Ja tosiaan muitakin tuloja on olemassa, kuin tuet ja palkka.
t. ap
[/quote]
Joku kyseli mun päivän kulusta. Aamulla herään 7-9 välillä. Aamiainen ja pari mukillista kahvia. Selaan netissä ja luen uutisia. Tsekkaan mailin.
t. ap
Toi kuulostaa musta ainakin ihan mukavalta :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:16"]
Kyllä olen tietoinen, että lähipiirissäni on ihmisiä, jotka ei ymmärrä muiden valintoja. Olen ollut kotirouvana kolmisen vuotta ja tämä nyt tuntuu muita kaihertavan. Syystä tai toisesta.
Meillä ei ole pulaa, eikä puutetta mistään. Tulemme toimeen ihan kivasti. Me olemme mieheni kanssa tämän tien valinneet.
Siinähän ihmettelevät jatkossakin. Onpa tässä taas aikaa kehitellä, vaikka joku mojova vastaus :)
[/quote]
En nyt oikein ymmärtänyt aloituksen pointtia (trollaus ehkä). Toki saat olla kotifrouvana, mutta et sillekään mitään voi , että joku voi sitä ihmetellä. :D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:24"]
Hienoa, että teillä tähän asti toiminut :) tuo eläkejuttu on varmasti se ainoa asia, mikä mättää
[/quote]
Mikä eläke? Vieläkö joku uskoo, että eläkkeitä pystytään maksamaan tulevaisuudessa? Se juna meni jo. Ne eläkerahat on pelattu kauan sitten valtioitten välisisissä markkinapokereissa.
lisäksi työelämä on suunniteltu niin, että se vääntää viimeisetkin mehut ihmisistä. Kun nämä raakit vihdoin rojahtavat "eläkkeelle", menee vuosi tai pari ja kuolo korjaa. Ei siinä jää aikaa "nauttia" eläkkeestä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:16"]
[/quote]
En nyt oikein ymmärtänyt aloituksen pointtia (trollaus ehkä). Toki saat olla kotifrouvana, mutta et sillekään mitään voi , että joku voi sitä ihmetellä. :D
[/quote]
Ei vaan ihan juuri tuo miten se muille on ogelma. Viis veisaan mitä muut ajatelee, mutta nyt on vaan sellainen fiilis, että voisi näpäyttää jollain mojovalla vastauksella.
Kuitenkin meidän perheen valinnat, joiden ei pitäisi millään tavoin rasittaa muiden
elämää. Tosin, kuten huomattua niin tämä on minun suvulleni mahdotonta :)
t. ap
t. ap tämäkään ei tietysti muille kuulu, mut mihis ne lapset unohtu? kuka ne
hoitaa kun sun päivään ei lapset kuulu mitenkään ?
[/quote]
mitä väliä tolla ehkä maksetulla eläkkeellä on jos sitä säästä jo nyt "vähistään", ei ole ees mitään takeita maksaako Suomi niitä 20 v päästä.. joka tapauksessa saa työkkärit sillon jokka on +/- 600 e kummikin.. tv en ikinä mene verollisiin töihin
Mä en tykkäis noin laiskasta elämästä, mutta mua ei haittaa, jos joku haluaa sluibata elämässään. Kotitöitä, ruuanlaittoa ja shoppailua nyt tekee työssäkäyvätkin...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:16"]
t. ap tämäkään ei tietysti muille kuulu, mut mihis ne lapset unohtu? kuka ne
hoitaa kun sun päivään ei lapset kuulu mitenkään ?
[/quote]
[/quote]
Tuossahan oli vain pintaraapaisua päivistä. Ja yleistä. Onhan sitä muutakin sisältöä mun elossa. Lapset on jo aikusia ja asuvat omillaan.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:20"]
Mä en tykkäis noin laiskasta elämästä, mutta mua ei haittaa, jos joku haluaa sluibata elämässään. Kotitöitä, ruuanlaittoa ja shoppailua nyt tekee työssäkäyvätkin...
[/quote]
Pintaraapaisua. Paljon samoja asioita mitä toki muutkin tekee ja mitä nyt kuuluun siihen arkeen. Ehkä suurin ero tulee siinä, että voin ottaa lunkisti, ei tarvitse kiirehtiä. EI ole pakko tehdän tänään. Ja tietenkin se seikka, että mun ei tarvi elää ns kello kaulassa.
t. ap
Kuulostaa ihan minun unelma elämältä! Nauti :)
Pakko sanoa, että hyvältä kuulostaa! Ihan uteliaana kyselen vain, että eikö sulla ikinä ole tylsää? Oishan se kiva olla vaan kotona ja puuhailla juttuja, mutta pidemmän päälle en varmaa tykkäisi ja alkais vaan odottaa että perhe tulee kotiin
Kun se hyväpalkkainen puoliso ei ole ikuinen
Ehkä se on ystäviesi tapa hienovaraisesti ilmoittaa, että sinusta on tullut tylsää seuraa kun arkesi pyörii pelkästään kodinhoidon ja lähikaupan ihmeellisen maailman asettamien kehyksien sisällä?
t. ap
[/quote]
Olen ollut kotiäitinä/rouvana kohta jo 20 vuotta. Mutta en kestäisi noin tyhjää elämää kuin sinä. Etkö kaipaa muuta elämääsi kuin kauppa,koti, netti, tv ja mies?
Yleensä arvostetaan sitä että ihmiset pyrkivät kehittämään itseään, eivätkä notku päiviään kahvikupin ja töllön välissä. Työkin kuuluu tähän kuvioon. Elämäähän eletään elämällä, ei olemassa olemalla.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:27"]
Kun se hyväpalkkainen puoliso ei ole ikuinen
[/quote]
Mikään ei tässä maailmassa ole ikuista ja satavarmaa, onko se niin vaikeaa ymmärtää ?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:36"]
sen jälkeen kun ap kertoi lasten olevan jo aikuisia mulle ainakin heräsi mieleen kysymys, mikä aloituksen pointti oikein oli? herättää kateutta? leuhkia? vai mistä lie kysymys? asia olisi täysin ymmärrettävä jos haluaisi olla lasten kanssa kotona, koska naisena arvostan kotiäidin työtä suuresti. nyt en ap ihmettele ystäviesi sanoja ollenkaan, tunnut olevan jopa ylpeä siitä että elät täysin miehesi kustannuksella. noh, kuten sanoit teidän päätöksenne eikä kuulu muille. itselleni kyseinen valinta ei todellakaan sopisi.
[/quote]
En elä miehen siivellä. Olen jo aikaisemmin maininnut, että minulla on omia tuloja.
Pointti oli siinä, että kritisoidaan muiden valintoja. Se, kun ei ole muilta pois.
t. ap
Ap lienee kuten äitini. Nai rikkaan miehen ja vailla koulutusta jättäytyi kotirouvaksi kun ei töitä saa. Tosin ei siinä mitään, mukavaahan se oli, että äiti oli aina kotona. Mutta kyllä sillä nukyään menee melkoinen määrä masennuslääkkeitä, vaikka edelleenkin väittää, että hänen päivänsä kuluvat niin hohdokkaasti. Tekee ristikoita, leipoo ja juo kahvia. Itse sekoaisin täysin.