Pitäisikö työttömällä olla varaa syödä pihviä?
Tätä mietin kun kaverini tuntuu syövän pihviä joka viikko
Ovatko tuet liian korkeita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Nälkä oli kyllä vielä isovanhempien aikaan erittäin tehokas työllistäjä.
Jos sinä haluat takaisin sota-ajalle niin sitten vaan esim. Syyriaan asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja ennen korona-aikaa kävin vähintään 2 kertaa vuodessa ulkomailla, söin ravintolassa lähes päivittäin jne. jne. Työtön ei tarkoita samaa kuin köyhä. Eikä työtön välttämättä tarkoita edes tuilla eläjää. Minulle ainoat tuet, joita ole saanut ovat lapsilisä ja äitiysraha silloin, kun lapseni oli alaikäinen.
Sinulla on varmaan varakas puoliso. Tai perintöä tai paljon säästöjä. Jos et saa kerta muita tukia. Ap varmaan tarkoitti työttömiä, jotka saavat työttömyys ym. korvauksia.
Ei hän määritellyt erikseen, millaista työtöntä tarkoitti. Työtön se on rikaskin työtön. Ja miksi tuilla elävän pitäisi syödä vain kaurapuuroa ja vettä?
Tällä palstalla mammat olettaa ja keksii omiaan toisten viesteistä. Älä niistä välitä.
Yhtä typerä kysymys kuin se että voiko työtön ostaa tukirahoilla pitsan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä oli kyllä vielä isovanhempien aikaan erittäin tehokas työllistäjä.
Silloin isovanhempien aikaa töitä saikin suunnitelleen ilmoittamalla, että minä tulen teille töihin. "Hieman" eri tilanne nyt.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa. Asuntojen hintaromahduksesta tulee mahtava. Lisäksi kaupan alalla ja palvelualalla lähtee paljon työpaikkoja. Nuorilla ei ole rahaa parturiin, eläkeläiset käy jopa 6 viikon välein. Nuoremmat eivät myöskään palkkaa kaivinkonekuskeja mökkirantaa kaivamaan tai teetä remontteja, koska ei ole vakituisia työpaikkoja eikä kunnon tes-palkkaa. 10 vuoden sisällä loppuu moni yritys.
Vierailija kirjoitti:
Monet työttömät polttaa tupakkaa ja juovat olutta. Tupakka-askin hinnalla saa jo pari kallista pihviä lihatiskiltä.
Itse en polta enkä juo alkoholia, mutta ostan vaatteita joka kuukausi. Tosin moni työtön tekee töitä työmarkkinatuella 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa työpäivä esim. hyllyttää kaupassa tavaraa (saa kaupan työvaatteet), laittaa kirjastossa palautettuja kirjoja hyllyyn tai tekee toimistotöitä hautausmaan toimistossa, sairaalassa, museoissa, kansalaisopistojen toimistossa, seurakunnan toimistossa, nuorisotalolla, vesilaitoksella, sosiaalitoimistossa, sähkölaitoksella, ympäristötoimessa jne. Itse olen AMK-tutkinnolla ollut noissa toimistotöissä.
Suomi on EU:ssa ja siirtyy vuokra asumiseen, siitä pitävät huolen työmarkkinatyöt, osa-aikatyöt, nollasopimukset jne.
Tottakai myös työttömillä saa ja myös pitää olla varaa syödä terveellisesti. Ihminen on luonnostaan lihan ja tyydyttyneen eläinperäisen rasvan syöjä, joten ne ovat ihmisen luonnollisinta ja terveellisintä ravintoa! Kasvikunnan tuotteet ovat vain lisukeita, eikä niitä ole koskaan tarkoitattu ihmisen pääasialliseksi ravinnoksi.hminen kehittyi ihmiseksi lihaa ja eläinperäistä rasvaa syömällä Lihalle ja eläinperäiselle rasvalle ei ole käytännössä lainkaan yliherkkyyksiä tai allergioita(siis todellisia eikä korvien välissä kuviteltuja), mikkä myös merkki siitä että sopivinta ja terveellisintä ravintoa. Kasvikunnan tuotteille taas runsaasti erityyppisiä yliherkkyyksiä ja allergioita, jopa hengenvaarallisia!
Vierailija kirjoitti:
Yhtä typerä kysymys kuin se että voiko työtön ostaa tukirahoilla pitsan.
Voiko toimeentulotuella ostaa pizzan?
Kyllä pitää! Minä syön takuueläkkeellä toisinaan pihvejä. Syön kasslerpihvejä ja possun ulkofileepihvejä. Myös naudan paahtopaistista tms. teen pihvejä jos maksaa n. 10e kilo, tosin harvemmin meidän paikkakunnalla. Kulmapaististakin olen joskus tehnyt. Tuolla kympillä kilo nyt ei saa edes metukkaa.
Ja pizzaa syön paljon. Jauhot eivät paljoa maksa, juustoakin saa ihan kohtuuhinnalla ja jotain punalappuista päälle.
Silloin isovanhempien aikaa töitä saikin suunnitelleen ilmoittamalla, että minä tulen teille töihin. "Hieman" eri tilanne nyt.