Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takana hirveä juhannus kotikulmilla...

Vierailija
23.06.2014 |

Tekstillä on valeotsikko, koska mieheni seikkailee toisinaan tällä palstalla enkä halua hänen lukevan tätä keskustelua (arasta aiheesta johtuen). Pahoittelut harhaanjohtamisesta. Tässä siis oikea:

Tuntuu, että tein väärät elämänvalinnat

Tekstini (ja tunteeni) voi olla rankan vauva-arjen tuotosta, mutta tässä tilanne pääpiirteittäin:

Vuosia sitten seurustelin miehen kanssa, jota rakastin syvästi. Olisin halunnut mennä hänen kanssaan naimisiin ja perustaa perheen. Tämän takia olisin joutunut hylkäämään paljon, mutta en välittänyt siitä, koska rakastin häntä. Olimme jo kihloissa, mutta mies päätti kuitenkin jättää minut silloisten näkemyserojen takia. Olin aivan masentunut tämän jälkeen.

Aikanaan tapasin uuden miehen, jonka kanssa synkkasi. En tuntenut häntä kohtaan samanlaista intohimoista ja syvää rakkautta kuin ensimmäistä miestä kohtaan, mutta tavallaan tyydyin tilanteeseen, kun kyseessä oli kuitenkin hyvä mies. Menimme naimisiin ja parin vuoden päästä teimme ensimmäisen lapsemme, tämän joka on nyt noin kuukauden vanha.

Vauva-arki on rankkaa, lapsi huutaa tuntikausia öisin eikä nuku paljoa päivälläkään. Ei viihdy lainkaan yksin vaan vaatii syliä aina hereillä ollessaan. En ole vielä tuntenut sitä kaikkien niin mainostamaa äidinrakkautta tuota lasta kohtaan, vaan hoidan häntä lähinnä mekaanisesti. Isä osallistuu onneksi paljon lapsen hoitoon. Olen pohtinut, että ehkä minun on vaikeampi rakastaa lastani siksi, että tein sen sellaisen miehen kanssa, jota rakastan lähinnä kumppanillisesti romanttisen rakkauden sijaan.

Nyt yön pimeinä tunteina mietin, että teinkö sittenkin väärät valinnat. Viime vuonna eksäni otti minuun yhteyttä ja kertoi yhä rakastavansa minua (kuten minäkin häntä). Juttelimme useita kuukausia säännöllisesti ja hän ehdotti, että olisimme palanneet yhteen ja aloittaneet elämämme alusta muualla. Ajatus oli kyllä houkutteleva ja päätös oli vaikea, mutta päätin kuitenkin olla rikkomatta nykyistä liittoani. Emme ole nyt noin vuoteen olleet eksäni kanssa yhteyksissä.

En tiedä mitä odotin saavani tältä pieneltä perheeltä, mutta jostain syystä se ei tunnu siltä mitä halusin. Rakastan edelleen entistä miestäni, nämä kaksi nykyistä perheenjäsentä ovat toki rakkaita mutta eivät samalla tavalla. En tiedä mitä tehdä, tunnen olevani jumissa.

En osaa sanoa mikä oli aloituksen pointti, mutta ehkä joku on kokenut samaa ja haluaa jakaa sen kanssani...?

Mies haluaisi että menisin puhumaan psykologille siitä, etten koekaan vauvaperhe-elämää sellaiseksi kuin kuvittelin, mutta itse koen sen turhaksi. Uskon kuitenkin, että iso osa niistä tunteista johtuu normaalista baby bluesista, enkä kuitenkaan ole mitenkään masentunut. Minulla oli ehkä vain hieman turhan ruusuinen kuva tulevasta arjesta ennen kuin lapsi syntyi.

Näistä elämänvalinta-asioista en ole ymmärrettävästikään miehelle puhunut, koska ajatukseni varmasti loukkaisivat häntä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 03:49"]

Ilman lasta sinulla ei olisi tällaista ongelmaa. Tämä on jälleen esimerkki siitä, mitä huonoa lapsen hankkimisesta voi seurata. Olet saanut lapset mutta menettänyt vapautesi ja sen myötä kaiken.

[/quote]Miten niin? Ap:lla ei ollut lasta kun teki päätöksensä.

Vierailija
42/43 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kuulosti tosi paljon mun elämältä! Mä vuosikausia roikuin mun exässä, siis henkisesti, ja roikutin hyvää miestä perässäni. Ex oli mun ensirakkaus, tuntui etten enää koskaan voisi rakastaa ketään niinkuin häntä. Päätin kuitenkin antaa tälle hyvälle miehelle mahdollisuuden, tosiaan monen vuoden roikottamisen jälkeen. Aluksi aloimme vakavasti seurustelemaan, ja melkein heti pian erosimme koska exäni tietysti valpastui ja halusikin yhtäkkiä mun kanssa yhteen. No monien mutkien kautta emme sitten päätyneet yhteen, ja aloitin taas seurustelun hyvän miehen kanssa. Hiljalleen alkoi ex unohtua, se vaati paljon aikaa. Lopulta päätettiin että tehdään lapsi, nyt meillä on pieni vauva ja rakastan miestäni aivan älyttömästi. Eli mun kohdalla aika teki tehtävänsä ja onnistuin rakastumaan tähän uuteen mieheen vihdoin ja viimein :) kuulostaa ehkä pinnistelyltä ja sitä se taisi ollakin, mutta pääsin ainakin exästä yli :) ja nyt olen juttuja kuullut, että ex haikailee vieläkin mun perään, ja se ei tunnu enää missään.

Joten älä eroa, rauhoitu, yritä nauttia vauva-ajasta, se kun tuppaa olemaan niin lyhyt aika. Näe miehesi hyvät puolet ja keskity niihin, ja välttele exää parhaasi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan lähde exän matkaan, sehän on ihan tuuliviiri jos ensin jättää näkemyserojen takia sitten myöhemmin ottaisi takaisin. Melkoisen epävarmaa olisi elämä tuollaisen kanssa. 

Sinä olet nyt väsynyt ja hormonihuuruissa, 1 kk vauva-arkea ei kerro tulevasta mitään, kyllä se siitä tasoittuu. Lepää, nauti vauvastasi ja miehestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi