Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sanoi että olen päästänyt itseni karmeaan kuntoon

Vierailija
22.06.2014 |

Nyt ymmärrän miksi mies ei ole enää vuosiin arvostanut minua ja on käyttäytynyt törkeästi mua kohtaan. Koska en ole laiha ja liikunnallisempi! Ok.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmasti kirpaisee, kun toinen tuollaista sanoo, mutta minusta rehellisyys tässä asiassa on tarpeen. Mies ei ole kuitenkaan laittanut sinulle eropapereita kouraan, vaan kehottaa sinua toimimaan ennen kuin lihomisella/ylipainolla on vakavia seurauksia.

Minä olen nainut sporttisen miehen ja toivon tietysti hänen pysyvänkin sellaisena. Kyllä lihominen vaikuttaa muihinkin asioihin kuin ulkonäköön, mm. jaksamiseen ja mielialaan, seksihaluihin ym. Tuskin hän olisi sama iloinen ja energinen ihminen, jos keräisi massaa kymmeniä kiloja lisää. Itse yritän myös pitää osani sopimuksesta ja tarkoitus on pysyä normaalipainoisen painoindekseissä.

Vierailija
62/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Kyllä mä valitettavasti näkisin, että ihan se tärkein asia itsestään huoltapitämisessä on paino. Ettei se nouse kovin paljon. Se kun vaikuttaa radikaaleimmin paitsi ulkonäköön, myös terveyteen ja jaksamiseen... Oikeasti ihminen on tosi erinäköinenkin, normaalipainoisena ja lihottuaan 40 kiloa lisää. Ihmettelen jos se tulee jollekulle yllätyksenä.

Vaikka kaikki miehet ei siitä piittaisi, uskon että valtaosa piittaa ja paljonkin. Ei musta ole yhtään kohtuutonta jonkun reilun 10 vuoden jälkeen huomauttaa puolisolle painosta. Mies ei oo sanonu sitä sulle kymmeneen vuoteen koska välittää sun tunteista, vaikka on niin ehkä ajatellutkin. Musta se on ihan hyvä syy laihduttaa toisenkin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:19"]

Jännä miten mehiä on erilaisia, toisia ällöttää pienikin lihominen ja toiset ottaa ihan iisisti vaikka ei olisi enää nilkkojakaan. Valitettavasti naisen mukana ei tule takuuta, että jos tämä lihoo niin on oikeus palauttaa tai vaihtaa. Kun on esim naimisiin mennyt ja luvannut rakastaa niin on turha kitistä. Toisaalta taas kyllä naisellaki on velvollisuus pitää pakettinsa kasassa: jos olet myynyt tuoretta herkkua, pitää kattoa ettei tavara ole pilalla kun asiakas vie sen kotiinsa. Reilu peli ja peliähän nämä nykyajan ihmissuhteet on. Surullista.

[/quote]

Valitettavasti myös miesten mukana ei tule takuuta, että jos tämä lihoo niin on oikeus palauttaa tai vaihtaa. 

Näin kuitenkin tapahtuu jatkuvasti. Jos joku AV sanoo että mies on lihonut niin täältä kuuluu kiekuminen että jätä se :)  

Vierailija
64/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:33"]

Pidän itsestäni huolta, mutta en tiennyt laihana pysymisen olevan tärkein tapa pitää itsestään huolta. Toki olin normaalipainoinen tavatessamme mieheni kanssa, muttanaimisiin mennessämme olin jo kerännyt jonkin verran ylipainoa, eikä mies silloin 10 vuotta sitten sanonut mitään, ja halusi kuitenkin kanssani naimisiin. Oletin ettei laihuus tai paino ole hänellekään naisessa tärkein asia.

Nyt lähinnä mietinkin, haluanko laihduttaa toisen ihmisen vuoksi? Jotta kelpaan hänelle? Arvostanko sen jälkeen enää itseäni, tai arvostanko miestäni? Onko mieheni törkeän käytöksen taustalla todellakin pelkästään ulkonäköni, vai muutakin kyllästymistä? En ole luonnostani liikunnallinen ihminen, jollaisen mies haluaisi, pitääkö siis yrittää muuttua kuitenkin? Olemme tainneet kumpikin huijata toistamme tässä liitossa. -ap

[/quote]

Mitäpä jos arvon rouva laihduttaisit itsesi vuoksi? Onhan se kiva mässätä karkkia ja ruokaa ja huijata itseään "en minä nyt niin lihava ole kuin naapurin 150kg", mutta se on vaan säälittävää. Se vaatii itsekuria jota sinulla ei ole.

Itsestään huolenpito on juurikin sitä että pitää itsensä hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa itsensä ja muiden vuoksi.

Saattaa olla karua mutta näin se on, jos olet hyvässä kunnossa eli toisin sanoen ei ole liikakiloja ja jaksaa urheilla ym, niin elämässä jaksaa tehdä asioita paljon paremmin ja keksii muutakin kuin karkinmättämisen ym.

Kysy ukolta mitä liikuntaa se haluaisi harrastaa yhdessä jos vaikka näin saisi suhteeseen uutta intoa ja harrastuksen kautta samalla laihtuisi molemmat ja elämän into valuisi takaisin suoleen.

Vierailija
65/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa. Ei taida nyt osa kommentoijista ymmärtää ap:n pointtia, joka on ihan relevantti. Rakkaalle puolisolle ei anneta kritiikkiä tuolla lailla, vaan kannustetaan yhdessä terveellisempiin elämäntapoihin. Annetaan vaimolle AIKAA hoitaa sitä kuntoa ja liikkua, muun muassa!

Ja sitä paitsi, kuten ap sanoi jo aloituksessaan, tuo kommentti tuli mieheltä vasta pitkän vittuilun ja huonon kohtelun päälle.

Ihan oikeasti. KUKAAN ei ansaitse mollaamista ja törkeää kohtelua puolisoltaan, on bmi sitten täysin mitä tahansa. Jos ei puolisoaan arvosta, ei häntä arvosta missimitoissakaan. Arvostus on henkinen ominaisuus, ei mikään laihduttamalla ansaittava palkinto.

Totta kai ulkonäöllä on merkitystä, mutta puolison ulkonäköön voi vaikuttaa positiivisillakin tavoilla, ei mollaaminen ketään kannusta eikä varsinkaan paranna motivaatiota (nähdä vaivaa kusipään miehen kiintymyksen eteen).

Vierailija
66/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttää, että mieheni on lihonut noin kymmenisen kiloa. Ennen sutjakka ja sporttinen mies on nykyään plösö ja mahakas ja kaksoisleukaakin löytyy, vaikka vaatekoko on suurentunut vain noin yhdellä. Oon siitä joskus huomauttanutkin ja kieltämättä harmittaa, että hän on antanut itsensä repsahtaa siten.

Vierailija
67/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet ap jo hyvällä alulla, jos -12 kiloa on lähtenyt! Ei muuta ku tsemppiä vaan terveellisen ruokavalion noudattamiseen ja liikuntaan. Näytä miehelles, että pystyt kyllä saamaan itses hyvään kuosiin :)

Vierailija
68/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:50"]

Kyllä muakin ärsyttää, että mieheni on lihonut noin kymmenisen kiloa. Ennen sutjakka ja sporttinen mies on nykyään plösö ja mahakas ja kaksoisleukaakin löytyy, vaikka vaatekoko on suurentunut vain noin yhdellä. Oon siitä joskus huomauttanutkin ja kieltämättä harmittaa, että hän on antanut itsensä repsahtaa siten.

[/quote]

Mitäpä jos kannustaisit lenkille kanssasi ja ostaisit kotiin terveellisempää ruokaa? Sen sijaan että olet vittumainen.

Vierailija
69/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
70/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
71/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on jo laihtunut 12 kiloa, niin moite on myöhässä ja turha. Haiskahtaa siltä, että mies on kiukkuinen aiemmasta ylipainosta, ja nyt pelottaa, että muija laihtuessaan nostaa omaa arvoaan ja mies yrittää nitistää, jotta tuo ei lähtisi kokonaan lentoon. Tai joka tapauksessa jotain aika häiriintynyttä.

Kyllähän me vähemmän ulkonäkökeskeiset ihmettelemme, miksi sitä epätoivoista nuoruuden teeskentelyä pitää harrastaa. Nyt on taidettu päästä tekosyiden läpi: jotta ei koskaan menettäisi arvoaan puolison silmissä. Tavallisen surullista, jos ajatellaan, että nimenomaan puoliso on se ihminen, joka on vannonut haluavansa rakastaa loppuun asti. Eikö teitä hävetä tuollainen lapsellisuus? Eikö huolestuta se, että eihän sitä taistelua kuitenkaan voi voittaa, mutta puolisoksi on tullut valittua joku, joka erittäin todennäköisesti kuitenkin lähtee nuoremman kelkkaan?

Vierailija
72/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No...kyllä minäkin sanoisin miehelle, jos alkaisi painoa kerääntymään.

Asian voi tietenkin ilmaista monella eri tapaa. Jos itse treenaa niin onhan se kiva että puolisokin tykkäis urheilla.

Vierailija
73/73 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:07"]

Jos aloittaja on jo laihtunut 12 kiloa, niin moite on myöhässä ja turha. Haiskahtaa siltä, että mies on kiukkuinen aiemmasta ylipainosta, ja nyt pelottaa, että muija laihtuessaan nostaa omaa arvoaan ja mies yrittää nitistää, jotta tuo ei lähtisi kokonaan lentoon. Tai joka tapauksessa jotain aika häiriintynyttä.

Kyllähän me vähemmän ulkonäkökeskeiset ihmettelemme, miksi sitä epätoivoista nuoruuden teeskentelyä pitää harrastaa. Nyt on taidettu päästä tekosyiden läpi: jotta ei koskaan menettäisi arvoaan puolison silmissä. Tavallisen surullista, jos ajatellaan, että nimenomaan puoliso on se ihminen, joka on vannonut haluavansa rakastaa loppuun asti. Eikö teitä hävetä tuollainen lapsellisuus? Eikö huolestuta se, että eihän sitä taistelua kuitenkaan voi voittaa, mutta puolisoksi on tullut valittua joku, joka erittäin todennäköisesti kuitenkin lähtee nuoremman kelkkaan?

[/quote]

sutjakkana ja terveen näköisenä eli ei ylipainoiselta olo ei kyllä ole mitään nuoruuden teeskentelyä vaan itsestään huolta pitämistä!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän