G: Paljonko kavereita sinulla on Facebookissa?
Paljon face kavereita omistat? Oletko muuten ihmisenä sosiaalinen? Itse uskon siihen että face kavereiden määrä ei sinänsä kerro läheisten ystävien määrästä mutta sosiaalisuudesta muuten kyllä. Sellaisilla ihmisillä jotka jo lukioiässä olivat aktiivisia, osallistuivat koulun tapahtumiin ja omasivat ison kaveripiirin on poikkeuksetta 400-600 face kaveria.
Kommentit (41)
136, joista noin puolet näkee kaikki päivitykseni. Ja olen todella sosiaalinen.
400, mutta poistin facebookini. Ja olen tyytyväinen näin.
En kerro, nauraisitte. Ja varmaankin joku voisi tunnistaa. Minä en osaa sanoa olenko sosiaalinen, en ehkä kauhean, eikä minulla ole koskaan ollut hyviä ystäviä tai kavereita, mutta ei se niin pelkästään oma valintani ole. En ole ollut suosittu ja olen jäänyt aina ulkopuoliseksi kouluaikoinakin, joten se iso kaveripiiri oli sula mahdottomuus, kun toivoin edes yhtä oikeaa ystävää.
Minun kohdallani fb siis kertoo totuuden: minulla ei ole ole ollenkaan ystäviä, kavereita tai tuttavia, ei minkäänlaista elämää eikä sosiaalisia kontakteja, eikä luultavasti kukaan kaikki luokkakaverinsa sun muut entiset työkaverit etsinyt kaverinkerääjäkään ole edes muistanut minua.
Vajaa 40-50. Kaikki olen nähnyt livenä, enkä hyväksy ihan joka ikistä pyytäjää kamuksi, tuntemattomia en ollenkaan. Kaikki sisarukseni ei ole kaverilistallani, eikä myöskään koulukaverit, joiden kanssa tulen juttuun koulussa ollessamme. Olen tarkka muutenkin siitä, mitä jaan netissä omalla nimelläni. Ig:hen, irc-galleriaan, tai muihinkaan kuvaspäm paikkoihin minulla ei ikinä tunnusta ole ollutkaan.
t. teini
139, en ole sosiaalinen vaan aika introvertti.
48
Ilmeisesti en siis ole sosiaalinen.
0, vaikka muuten olen sosiaalinen ja minulla on paljon ystäviä irl.
162, poistin jus älyttömästi väkeä ja voisin poistaa vieläkin.
Muutama, lähinnä harrastusporukoita, 29 mutta yksi heistä on kuollut, ei ole tullut vain poistettua. Sitä varten siellä olenkin. Sen lisäksi muutama muu tuttu. Olen aika sosiaalinen, mutta erittäin kriittinen. Hylkään kylmästi jonkun yläasteaikaisen koulukaverin pyynnöt, jos en kouluaikaankaan ole koulun ulkopuolella ollut tekemissä. Joskus tulee pyyntöjä nimiltä, jotka eivät sano minulle mitään. En hyväksy heitä. Työkavereista on entisiä yksi, itse pyysi ja hyväksyin, minä en häntä olisi pyytänyt kyllä. Mulla on siis kriteeri, että jos en tapaa ihmistä muutenkaan, en häntä kaveriksi pyydä tai hyväksy. Poistuisin minäkin, mutta tuon pienen harrastuspiirin takia sitä en ole tehnyt.
119.
Olen ollut vuosia Facebookissa, mutta aina säännöllisin väliajoin karsinut Face-kavereita aina muutaman kymmenen kerralla. Jos en olisi koskaan karsinut, niin paljonkohan olisi, hmm... veikkaan että jotain 400-600.
Nyt olen päättänyt, etten enää karsi, vaan saavat olla. En kuitenkaan hyväksy kaverikutsuja tuntemattomilta tai joita en hyvin tunne.
Olen ollut suurimman osan elämää hyvin sosiaalinen, nykyään vanhempana vietän aikaa vain muutaman ystävän kanssa.
26 ja en ole sosiaalinen. Olen ajatellut noistakin poistaa osan, kun eivät ole tärkeitä. FB kaverini koostuu pitkälti sukulaisista, muutama vanha kaveri, tuttuja ja 2 kpl ulkomaalaisia joita en tunne, mutta meillä sama kiinnostuksen kohde, 1 ulkomaalainen jota en tunne, enkä tiedä miksi pyysi kaveriksi (nainen, pelaa paljon pelejä, harmiton). Vanhoja luokkakavereita en ole ottanut kavereiksi.
n. 360. En usko, että fb-kaverien määrästä voi vetää suoraa johtopäätöstä ihmisen sosiaalisuudesta.
317. Olen yliopistossa ja uusia pyyntöjä tulee usein, mutten yleensä hyväksy mitään kaverin kaveria.
Erikoista että joillakin on satoja fb-kavereita ja silti heidän päivityksiä kommentoi aina ne samat 8. Mihin niitä loppuja neljääsataa tarvitaan?
Jossain vaiheessa oli jotain yli 250, sitten poistin turhempia ja lopulta niitä jäi n. 130. Sitten poistuin itse kokonaan.
Alle 300 nykyään. Poistin hiljattain yli 100 Facebook kaveria, siis ihmiset joiden kanssa en edes moikkaa tai muutenkaan ole koskaan tekemisissä tai joista en pidä.