G: Paljonko kavereita sinulla on Facebookissa?
Paljon face kavereita omistat? Oletko muuten ihmisenä sosiaalinen? Itse uskon siihen että face kavereiden määrä ei sinänsä kerro läheisten ystävien määrästä mutta sosiaalisuudesta muuten kyllä. Sellaisilla ihmisillä jotka jo lukioiässä olivat aktiivisia, osallistuivat koulun tapahtumiin ja omasivat ison kaveripiirin on poikkeuksetta 400-600 face kaveria.
Kommentit (41)
97 ja olen enemmän introvertti kuin ekstrovertti
Kavereita 200 luokkaa, mutta päivitykseni näkee heistä vaan 44. Sellaiset jotka varmasti tunnen KUNNOLLA.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:58"]
Erikoista että joillakin on satoja fb-kavereita ja silti heidän päivityksiä kommentoi aina ne samat 8. Mihin niitä loppuja neljääsataa tarvitaan?
[/quote]Minusta taas on erikoista että kavereita on 8 ja kukaan ei kommentoi tai tykkää mistään kovin usein. Ei sitten edes säälistä? Ei tajua että se ihminen ei oikeasti itse ole rajoittanut kaverien määrää, vaan kukaan ei vain ole pyytänyt eikä itse kehtaa?
Nolla, en ole naamakirjassa, enkä koskaan tule olemaankaan.
63. En ota Facebookiin kavereikseni enää vanhoja lukio- tai peruskouluaikaisia luokkakavereita enkä myöskään enää sellaisia, ihmisiä, joiden kanssa teen tällä hetkellä töitä. Nyt jo ihan riittävästi hankaloittaa, kun pitää tehdä rajoitettuja statuspäivityksiä niille, joille oikeasti haluan asioistani enemmän kertoa.
110, joista nykyään 46 näkee päivitykseni. Jotkut linkitykset tai yleispälinät lähtee kaikille.
Mulla on n 30, ja kahta vaille kaikkien kanssa olen tekemisissä vuoden aikana IRL (ne kaksi asuu kaukana). Sukulaisia, ystäviä, parhaita työkavereita.
Näköjään tasan 100 kaveria.
Olen koti-ihminen ja kova tekstiviestittelemään.
En kovinkaan sosiaalinen, eli en ole jatkuvasti tärskyjä sopimassa.
Tapaan lähinnä vain sukulaisia (jotka suurin osa fb kavereistani).
N32v
Noin 40 ja siitäkin noin puolet on aivan turhia. En vain yksinkertaisesti tunne ihmisiä tarpeeksi.
132
Olen kaikkea muuta kuin sosiaalinen.
Jotain 70. Ajattelin ainakin 20 poistaa. En edes tykkää käydä koko Facebookissa siksi, että siellä on kaiken maailman vanhoja koulu"kavereita" yms... Tiedän kyllä, että ne voi lajitella ryhmiin ja näkyvyyttä voi säädellä jne., mutta silti ajatuksena vaivaa koko homma, ja silti näiden "kavereiden" postauksia (ja Elämään Eksyneet -kuvia, ja Osallistu K-kaupan arvontaan -tykkäyksiä, ym. ym.) näkyy etusivulla...
Olen itse asiassa harkinnut, että avaisin uuden tilin ja lisäisin kaveriksi vain ne muutamat ihmiset, joiden kuulumiset ihan oikeasti kiinnostavat. Näin ei tarvitsisi loukata ketään karsimalla kaverilistaa.
Mulla on noin 100, mutta kukaan heistä ei ole oikeastaan ystäväni, kavereita siis vaan harrastuspiireistä. Ystävien ja sukulaisten kanssa pidän muuten yhteyttä kuin facebookissa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:31"]
Nolla, en ole naamakirjassa, enkä koskaan tule olemaankaan.
[/quote]Minä olen, koska en muuten tietäisi mitä sisaruksille kuuluu, tai ehkä edes sitä missä asuvat. On noloa vastata ettei tiedä kun joku yhteinen vanha tuttu tulee vastaan ja kyselee kuulumisia. Olen joutunutkin kyseiseen tilanteeseen.
Piti käydä ihan tarkistaa... 90 kaveria löytyy.
Kaverit koostuvat muutamasta hyvästä ystävästä, sukulaisista, muutamasta entisestä työkaverista, entisistä koulukavereista ja lapsuuden- ja nuoruusajan kavereista.
Katson nykyisin vähän tarkemmin ketä pyydän/hyväksyn kaveriksi. Jokaista mummonserkunkumminkaimaa ei tarvitse pyytää/hyväksyä.
27, miksi et tietäisi?? Me ainakin pidämme ystävien ,sisarusten, sukulaisten ja tuttuvien kesken yhteyttä ja nähdään usein, ei mun tarvitse tietää mitä kahvia juovat just tänä aamuna....
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:41"]
27, miksi et tietäisi?? Me ainakin pidämme ystävien ,sisarusten, sukulaisten ja tuttuvien kesken yhteyttä ja nähdään usein, ei mun tarvitse tietää mitä kahvia juovat just tänä aamuna....
[/quote]Me emme, tai he pitävät keskenään mutta minä olen ulkopuolinen.
150 ja olen poistanut aika paljon. Pidän siellä vain ihmisiä, jotka ovat jotenkin vastavuoroisia. Opiskeluvuosista on jo niin kauan, että sellaisia tuttavia ei tule roikotettua mukana. Olen sosiaalinen ihminen.
Noin 35, ennen oli noin 150 mutta poistin kaikki turhat
Mulla on yksi kaveri, jolla on satoja fb-kavereita. Silti vaikuttaa aina viettävän joulun ja juhannuksen yksin ja mullekin on sanonut, että jos käyn paikkakunnalla, mennään vaikka syömään, kun hänellä ei ole oikein ystäviä. Mulla ei ole hajuakaan, ketä nuo ihmiset ovat, lukuunottamatta muutamaa, jotka eivät ole omia kavereitani, mutta tiedän jostain yhteyksistä.