Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla kauniit lapset?

Vierailija
22.06.2014 |

En tarkoita kysyä ovatko he söpöjä tai suloisia tai sinun silmissäsi kauniita, vaan sitä, onko heissä stereotyyppisiä kauniita piirteitä (suuret silmät, sirot kasvot, siro nenä, hoikka...)? Mainitaanko sinulle/lapselle toistuvasti näistä piirteistä ja kehutaan lähinnä ulkonäköä? Tiedätkö, mitä lapsesi ajattelee omasta ulkonäöstään?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sen ottaa. Lapset ovat ainakin skandinaavisen näköisiä. Heillä ovat siniset silmät, suorat nenät, vaalea ja kesällä pisamainen iho sekä kullanpunertavat hiukset. Lasten isä on naapurimaasta ja lapset ovat perineet näköjään sen suvun geenejä. 

Vierailija
2/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Laihoja ne on, mutta ihan perus -uunoilta ja -pirkoilta näyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, taapero ja vauva. Taapero on ollut ihan vastasyntyneestä asti tosi kaunis. Vaaleat paksut hiukset ja kauniit kasvonpiirteet. Nuoremmasta lapsesta ei voi vielä sanoa, ei ole mielestäni samalla tavalla kaunis kuin esikoinen oli, vaikka minun mielestäni tietenkin hirveän suloinen :)

Esikoista on paljon ihasteltu ihan vauvasta asti (myös tuntemattomat ihmiset), mutta hän ei kyllä vielä puhu ulkonäöstään mitään.

Vierailija
4/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kauniita, toinen oli vauvana ruma, nyt erittäin hyvännäköinen, toinen oli lapsena todella nätti, nyt pläsä...

Kukaan ei kyllä ikinä ole kommentoinut mitään, paitsi rumaa esikoista silloin joskus.

Vierailija
5/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaa kehutaan paljon. Kasvon piirteet on nätit, silmät suuret ja siniset, ripset tummat ja pitkät. Tyttö ei saa kehuja, on aika tavallisen näköinen, pyöreä kasvoinen, vaalea. Minusta kuitenkin suloinen ja nättikin. :) Hoikkia ovat molemmat.

Vierailija
6/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kaiketi aika kaunis poikalapsi on.

Tarhassa ja nyt koulussa monet kavereiden vanhemmat ovat tästä minulle maininneet.

Uskon, että koska tuo pikku-mies omaa aika herrasmies-käytöstavat niin se vaikuttaa myös siihen, että hänet koetaa "hyvännäköiseksi".

Tykkää myös pukeutua värikkäisiin vaateisiin, ei vain ruskeaa ja tummansinistä.

Vierailija
7/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kauniita, mutta olenkin varmaan puolueellinen. Onhan ne mun ihan omia <3

Vierailija
8/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan sellanen ihan tavis, "perusnätti" tyttö.

Hän on hoikka, sirot kasvot, siro nenä, suurehkot kirkkaansiniset silmät, tuuheat ripset ja kulmat, selkeät huulet jne., mutta ei silti mitenkään erikoisen näköinen.

Ei hänessä mitään virhettä tai epäsymmetriaa ole, mutta on ehkä liiankin klassinen ollakseen kaunis.

Useinhan kauniina pidetään vähän eksoottisemman näköisiä, pitää olla joku piirre jolla erottuu massasta.

Vierailija
9/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni saa kehuja usein. Pitkät suorat ja vaaleat hiukset, siro, suuret, vihreät silmät ja muutoinkin sirot kasvonpiirteet. Onhan hän kaunis, kuin pieni nukke. Kuopus on söpömpi, samanlaiset silmät, mutta siniset. Ihan kihara tukka :) Molemmat ovat aivan ihastuttavia!

Vierailija
10/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka suuret silmät on kauniit? En minä ainakaan mitään mulkosilmiä kauniina pidä. Enemmänkin pidän kauniina eksoottisempia silmiä, sellaisia vähän kissamaisia viistoja.

Vierailija
11/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:55"]

Miksi muka suuret silmät on kauniit? En minä ainakaan mitään mulkosilmiä kauniina pidä. Enemmänkin pidän kauniina eksoottisempia silmiä, sellaisia vähän kissamaisia viistoja.

[/quote]

Suuret silmät ja mulkosilmät eivät ole sama asia.

Vierailija
12/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Varsinkin kaksi nuorinta poika ja tyttö jotka saavat kehuja ulkonäöstään vierailta ihmisiltä. Ovat hoikkia.

Vierailija
13/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta he ovat todella kauniita ja komeita, mutta taidan olla puolueellinen :) Jos oikein yritän ajatella objektiivisesti, niin eivät he todellakaan mitään rumia ole, mutteivät mitään sykähdyttäviä ilmestyksiäkään. Sekä tytöllä että pojalla on siniset silmät ja vaaleat, paksut hiukset, pojalla lyhyet ja hieman taipuisat, tytöllä isoilla kiharoilla ja ulottuvat alaselkään. Molemmat ovat hymyileväisiä ja tytöllä on pitkät, paksut silmäripset (isältään perinyt...) Poika on minusta vankkarakenteinen ja päiväkotinsa komein kaveri. Hän on välillä saanutkin kehuja ulkonäöstään. Ei ole itse niitä kommentoinut mitenkään. Tyttö on kaunis, mutta päiväkodissa on objektiivisesti kauniimpiakin (juuri ne kauriinsilmäiset, siroleukaiset tytöt, joita on siellä kaksi). Tyttö on saanut kehuja ihanista hiuksistaan ja on silloin silminnähden polleana.

Vierailija
14/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika saa todella usein kehuja vierailta ihmisiltä. Isoja ruskeita nappisilmiä kehutaan ja pitkiä ripsiä.

Vierailija
15/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeasti todella kaunis 4-vuotias tyttö. On perinyt minulta ja isältään parhaimmat kasvonpiirteemme: suuret ovaalin muotoiset silmät ja mustat taipuisat paksut ripset, paksut kauniin muotoiset kulmakarvat, ihanat pyöreät pusuhuulet korkeat poskipäät.

Vierailija
16/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:55"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin minun ystäväpiirissäni ne jotka sanovat omaavansa suuret silmät on silmät vähän mulkoset mun mielestä. Katkenneita verisuonia näkyy valkuaisissa läheltä katsottuna. Ei pahalla.

Vierailija
17/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:55"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin minun ystäväpiirissäni ne jotka sanovat omaavansa suuret silmät on silmät vähän mulkoset mun mielestä. Katkenneita verisuonia näkyy valkuaisissa läheltä katsottuna. Ei pahalla.

[/quote]

Ehkei kuitenkaan kannata vetää omien ystäviensä ulkonäöstä mitään vedenpitävää teoriaa. Kyllä mäkin pari mulkosilmää tiedän, mutta kyllä kauniit suuret silmät on ihan eri asia kuin mulkosilmät.

Vierailija
18/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jo kätilö kehui poikaani, että onpas kaunis vauva. Siihen totesin, että eikös nämä kaikki näytä ihan samanlaisilta vanhoilta ukoilta. Siihen kätilö totesi, että e-hei, kyllä näissä eroja on. Tuo poika on todella kaunis. Myöhemmin poikaa on kehuttu milloin missäkin, kerran kaupassa eräs nainen tarjoutui maalaamaan pojastani muotokuvan, kun on niin ihanan näköinen lapsi. Tyttöäni on kehuttu myös, oli kieltämättä suloisen näköinen mutta muuttui 4-vuotiaana kun meni tarhaan ja lihoi. Nyt on hiukan liian tuhti, naama levisi. Silti kauniit silmät edelleen.

Tietysti kaikkien mielestä oma lapsi on kaunis, mutta toki itsekin tajuaa, onko hän aidosti nätti. Eikä sitä tietenkään lapsellle totuutta kerro, eihän kukaan haluaisi kuulla totuuksia ulkonäöstään. Myös tyhjän kehuminen tuottaa itserakkaan ja ärsyttävän persooonallisuuden.

Vierailija
19/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauniit pojat. Ulkopuolisetkin ovat kehuneet ulkonäköä, ja pieninä molempia luultiin tytöiksi, kun ovat niin nättejä. Ja kyllä itsekin aina kehun, miten kauniita ovat. :) Tuskinpa siitä mitään omahyväisyyttä seuraa, korkeintaan hyvä itsetunto.

Vierailija
20/39 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:07"]Kyllä. Jo kätilö kehui poikaani, että onpas kaunis vauva. Siihen totesin, että eikös nämä kaikki näytä ihan samanlaisilta vanhoilta ukoilta. Siihen kätilö totesi, että e-hei, kyllä näissä eroja on. Tuo poika on todella kaunis. Myöhemmin poikaa on kehuttu milloin missäkin, kerran kaupassa eräs nainen tarjoutui maalaamaan pojastani muotokuvan, kun on niin ihanan näköinen lapsi. Tyttöäni on kehuttu myös, oli kieltämättä suloisen näköinen mutta muuttui 4-vuotiaana kun meni tarhaan ja lihoi. Nyt on hiukan liian tuhti, naama levisi. Silti kauniit silmät edelleen.

Tietysti kaikkien mielestä oma lapsi on kaunis, mutta toki itsekin tajuaa, onko hän aidosti nätti. Eikä sitä tietenkään lapsellle totuutta kerro, eihän kukaan haluaisi kuulla totuuksia ulkonäöstään. Myös tyhjän kehuminen tuottaa itserakkaan ja ärsyttävän persooonallisuuden.

[/quote]

Tarviiko lapsen kauneutta eri toten lähteä edes kehumaan? Ei ole minulta mitenkään tietoinen valinta mutta en lähde omien lasteni ulkonäköä ainakaan ääneen arvostelemaan. Jostain vaatteista tai jos laitetaan hiuksia kivasti voin kehua kuinka nätti tuli, mutta sen yksityiskohtaisemmin en lähde arvostelemaan, en hyvässä enkä huonossa. Ei se ulkonäkö nyt NIIN oleellinen asia ole enkä halua että lapsikaan arvostelee toisia ulkonäön perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi