Onko sinulla kauniit lapset?
En tarkoita kysyä ovatko he söpöjä tai suloisia tai sinun silmissäsi kauniita, vaan sitä, onko heissä stereotyyppisiä kauniita piirteitä (suuret silmät, sirot kasvot, siro nenä, hoikka...)? Mainitaanko sinulle/lapselle toistuvasti näistä piirteistä ja kehutaan lähinnä ulkonäköä? Tiedätkö, mitä lapsesi ajattelee omasta ulkonäöstään?
Kommentit (39)
On poikaa ainakin ihasteltu suurista silmistä, tuuheasta tukasta ja hymykuopista. Tyttö on kaunis myös, kasvoiltaan sellainen "kaunis". Ulkomaalainen siivoojamme sanoo häntä nukeksi (doll) Se on kyllä ihan tottakin, hän on jotenkin sellainen nukketyylinen ja kaunis. Lapset vasta pieniä, saa nähdä miten myöhemmin :) Minulle asialla ei ole enää kovin suurta merkitystä, kun he olivat pikkuisia se hymyilytti enemmän. Näkeehän turuilla ja toreilla sentään paljon muitakin kauniita lapsia, eivät nämä nyt kauniiden joukossa erottuisi.
Kyllä mä ainakin kehun lapsiani kauniiksi ja ihastelen ääneen. En vain voi olla sanomatta. En silti ole sitä mieltä, että ihmisissä tärkeintä on ulkoiset ominaisuudet. En esim. itsekään koskaan hauku omaa ulkonäköäni heille, se on käsittääkseni vahingollisempaa lapsille. Jokainen saa olla sellainen kuin on ja on hyvä sellaisena.
Hei ap, mikä ihmeen kaunis lapsi -fetissi sulla oikein on? Kehuiko joku mummo lastasi Siwassa, ja nyt olet seitsemännessä taivaassa.
Parin viime päivän aikana tällä palstalla on joka ikinen kaunis lapsi/ saavatko kauniit ihmiset kauniita lapsia/ kauniit saavat tyttöjä tms. -aiheinen ketju upitettu etusivulle.
Rahaa ei saa lähettää kirjeessä, kyseessä on World visionin kautta oleva kummilapsi.
Mun poika on vasta vajaa 3-viikkoinen, mutta ihan älyttömän komea. Mun mies on ghanalainen ja jo raskausaikana saatiin kommentteja että teille tulee tosi kaunis lapsi ja niin tulikin. Sillä on suuret ja kauniin muotoiset pikimustat silmät ja pitkät tummat silmäripset ja paksut mustat hiukset ja tosi nätin värinen iho, sellainen todella vaalea latinoväri ja korkeat poskipäät ja nätti nenä ja huulet. Kättärillä siivojakin tuli kommentoimaan kuinka kaunis lapsi, ja kaikki hoitajat mutta ne nyt varmaan kommentoi kaikkia lapsia. Kaverit sanoi että oikeasti söpö lapsi, kun kaikki vauvat ei kuulemma ole. Ja mun äiti sanoi että sillä on miehekkäät piirteet vauvaksi. Ja muut sukulaiset ja tutut ln kaikki sanonut että on kaunis lapsi. No todellakin kun näyttää ihan isältään. Vaan ihonväri on tullut enemmän multa.
On kyllä. Me vanhemmat olemme varmaan aika tavallisen näköisiä, mutta lapset ovat saaneet molemmilta hyvät geenit.
Heidän ulkonäköään kehutaan jatkuvasti. Kasvaa jo nyt harmaita hiuksia, kun ajattelen tulevia miniöitä.
Mulla on yksi lapsi ja hän on todella valokuvauksellinen ja kaunis. En tiedä mistä on tämän perinyt, mutta ei ainakaan minulta.
Minulla on kaksi poikaa, joista toista pidetään todella kauniina. Monesti teinitytöt kääntyvät katsomaan ja kuiskivat keskenään. Samoin joskus ihan aikuiset miehetkin kommentoivat, kuinka kaunis hän on ja kuinka paljon tyttöjä tulee saamaan. Itse olen aina pitänyt häntä suloisena, mutta silloin kun lastenlääkäri sanoi hänen olevan harvinaisen kaunis ja sanoi että jopa täydelliset hampaat, tiesin hänen olevan erityisen kaunis. Toinen on ihan söpö, mutta häntä ei kommentoida usein mitenkään. Häntä itseään, hänen oma ulkonäkö ei kiinnosta yhtään. Nyt 9v. Luonteeltaan myös harvinaisen hankala ja erikoinen.
Komea koska poika, ei pelkästään suomi verta ja myös älykäs.
Kyllähän nuo molemmat on suurisilmäisiä, suoranenäisiä ja siroja. Kauniiksi on molempia tyttöjä kehuttu. Isompi bongattiin erääseen elokuvaan avustajaksi vuoden ikäisenä ja molemmat harrastuksensa nettisivuille 2,5v ja 8kk ikäisinä.
Mutta niinhän se kuulemma on, että jos vanhemmat ei ole erityisen kauniita niin lapset yleensä kuulemma on =) Isänsä ja minä ollaan aika tavis näkösiä. Ja viellä niinpäin, että isänsä on sirorakenteinen (sieltä kai perineet) ja minä en. Isällä ja minulla on molemmilla suuret silmät ja suorat nenät kuitenkin..
En nyt tiedä... meidän 13.v on 160cm ja 80kg :(. Omisti ruskeat paksut huonokuntoiset hiukset, nykyään on lyhyet itseleikatut poikahiukset, kuhmurainen nenä, iso pömppövatsa, todella isokokoiset reidet, hyvät rinnat. Näyttää upealta kun on pukeuduttu tyylikkäästi ja meikattu :,).
Mutta usein vetää jumppahousut ylös peittääkseen pömppövatsan ja siitähän se kamelinvarvas syntyy... kiusataan usein kokonsa vuoksi
Ovat. Kuten olin itsekin ja sisarukseni, samoin mieheni oli lapsena jo hyvännäköinen.
Olemme mieheni kanssa kasvaneet kehujen keskellä, joten meille on luontevaa, että myös lapsiamme kehutaan kauniiksi. En huomaa, että lapset olisivat jatkuvasta huomiosta erityisesti otettuja, mutta ei heitä ärsytäkään. Opetan heille kuten omat vanhempani opettivat, että ulkonäöstään ei pidä ylpistyä, vaan kannattaa keskittyä kauniiseen käytökseen ja sydämen sivistykseen. Ulkoinen kauneus on katoavaista, mutta sisäinen kauneus pysyy iäti.
Minulla on neljä lasta, joista nuorin on sellainen että usein saa kuulla ulkonäöstä kommentteja. Vanhemmilla ei ole näin ollut. En oikein edes tiedä mikä hänessä on erityisen kaunista, koska muistuttaa kuitenkin siskojaan. Siniset silmät, tuuheat vaaleat hiukset, suu on varmaan erilainen kun on kauniit huulet eikä viivamainen suu, kuten isommilla. En osaa sanoa, itse pidän tietenkin kaikkia kauniina
Ovat kauniita, mutta ketkä arvostelevat lasten ulkonäköä?
On, lapsillamme on todella kauniit, isot silmät ja kauniit kulmakaaret. Nenät ovat pienet ainakin vielä (veljelleni ainakin kasvoi iso nenä teini-iässä..) ja sieraimetkin ihan täydelliset. Huulet ovat kauniin muotoiset ja hampaatkin suorat. Päänmuotokin kaunis. Hiukset vielä hieman ohuet, mutta paksuuntuvat varmaan kun molemmilla vanhemmilla hyvin paksu tukka. Ovat hoikkia, mutta kuitenkin normaalipainoisia. Välillä tosiaan ihmettelen miten olemme saaneet näin törkeän hyvännäköisiä lapsia.
Lasten ulkonäkö tulee aika harvoin puheeksi, mutta varsinkin poikiin olivat kaikki tarhatädit ihastuneet ja kehuivat ulkonäköä, kuitenkin enemmän luonnetta. Tyttöjen ulkonäössä on kehuttu enemmän yksittäisiä asioita kuten hymyä ja silmiä ja välillä että on vaan niin kauniit tytöt. Heitäkin on kuitenkin kehuttu paljon useammin sosiaalisiksi ja taitaviksi niissä asioissa, joissa loistavat.
Itse lapset eivät hirveästi ajattele ulkonäköään paitsi tytöt prinsessaleikeissä. Kavereita heillä on kauniita ja tavallisemman näköisiä eikä ulkonäkö näytä tässä vaiheessa vaikuttavan hirveästi jengin muodotukseen.
Kauniita ovat.
Tosin nuorimmainen näyttää samalta kuin appeni pienenä.
Appeni ei mikään kaunis mies aikuisena ollut.
Omasta mielestä tottakai ovat kauniita ja ihania sellaisina kuin ovat! Mutta oikeasti han realistina näen, että mitään kaunottaria tyttäreni eivät ole. Kuten en ole minäkään. Molemmat ovat valitettavasti perineet huonon ihoni, tytöillä on keskivaikea akne kummallakin. Toisella hieman ylipainoa. Lisäksi henkisiä ongelmia ja perussairauksia löytyy myös. Harmittaa, että tyttäreni eivät perineet mieheltäni parempia geenejä. Upeita ja rakkaita lapsia ovat tottakai kuitenkin!
Meidän poikaa kävi synnärillä erikseen katsomassa jopa hoitajat koska oli sana kiertänyt kauniista lapsesta :)
olen iloinen ja tavallaan myös surullinen. En haluaisi että ainoa kehuttava asia on ulkonäkö ja sitähän ne sukulaiset niin äiti kuin anoppikin tekee ja se on todella rasittavaa. Tämä lapsi on muutakin kuin näyttelyesine