Kirja, joka ravisutti sisintäsi niin, että se jäi mieleesi pitkäksi aikaa? Joko hyvässä tai pahassa..
Paulo Coelho - Alkemisti sai alkuun henkisen heräämisen.
Kommentit (1325)
Kirja nimeltä Lasi maitoa,kiitos. Kertoo ihmiskaupasta. Syvennyin kirjaan junassa istuessani niin,että en huomannut poistua junasta oikealla asemalla.
Myöskin kirja Moskovan enkeli on vaikuttava, olen lukenut sen useita kertoja vuosien varrella. Kertoo naispuolisen neuvostovakoojan tarinan.
Taivaslaulu. Itkin kun luin sitä on niin koskettava. Kilpikonna ja olkimarsalkka. Teki vaikutuksen, kertoo siis Pentti Saarikosken elämästä.
Kundi Nakkilasta kirjoitti:
Taru Sorbusten herrasta. Mukaansa tempaaava tarina
alkoholisoituneesta Väinöstä. Vaarallisia käänteitä
ja kaatumisia.
Tolkien-fanina olen lukenut tietenkin, ja juuri tuo kirja laittoi päähäni sen ajatuksen että Lukitari on Sauronin ex-vaimo, mille hihittelen joskus vieläkin. Ihan älytöntä mutta minkäs teet.
Betty Järnefelt-Rauanheimo: Äidin kirjeitä.
Kaunis ja syvällinen. Pysäyttää.
Raamattu. Vaikuttaa yhä. Mahtavaa tekstiä
joka sana. Nykyiset tapahtumat voi lukea sieltä.
Papillon oli vapaudentahdon julistus.
Sikahyvä.
S.E. Hintonin Me kolme ja jengi iski teininä tosi lujaa. Luin sen noin miljoona kertaa. Tänä päivänäkin osaan sen paikka paikoin ulkoa sanasta sanaan.
Myös Aapiseni aikoinaan oli ihana, opiskelin lukutaidon saloja Kirsi Kunnaksen laatimasta Aikamme aapisesta.
Steinbeckin Hyvien ihmisten juhla teki minuun vaikutuksen. Ihana kirja ja tarina, missä ihmiset hyväksytään juuri sellaisena kuin he ovat !❤️❤️❤️
Luin joskus teininä vaarini kirjahyllystä löytämäni kirjan Saattue Murmanskiin. McLeanin teos. Aivan hirveä ja realistinen kuvaus toisen maailmansodan ajalta. Nostan hattua silla, joka lukee sen.
Gregory David Robertsin Shantaram. Herätti koko tunnekirjon voimakkaasti esiin. Parasta vielä, että pohjautuu löyhästi kirjoittajan omiin elämänvaiheisiin.
Rakastin nuorena the Sound of Musicia kirjana. Se oli meillä englannnkielisenä. En tiedä, onko suomeksi käännetty. Olen siis kaksikielisestä perheestä ja luen mieluummin englanniksi, vaikka arjessa käytän enemmän suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastin nuorena the Sound of Musicia kirjana. Se oli meillä englannnkielisenä. En tiedä, onko suomeksi käännetty. Olen siis kaksikielisestä perheestä ja luen mieluummin englanniksi, vaikka arjessa käytän enemmän suomen kieltä.
On käännetty suomeksi. Itse luin sen joskus teini-ikäisenä reilusti yli 40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bim Mustakorva. Olin ehkä jotain 10-vuotias ja itkin lukiessani.
Samoin. Ikäkin sama ja sain itkemisen takia sain yhden elämäni pahimmista migreeneistä, joka kesti kaksi päivää. Kirja löytyy hyllystä, mutta en ole uskaltanut lukea uudestaan :)
Täällä kolmas, joka sai kirjasta ikuisen trauman. Siellä se on edelleen lapsuudenkotini kirjahyllyssä, mutten ikinä voisi lukea sitä uudelleen. Ja olen nyt viisikymppinen. Uiks.
Ymmärsin niin ettei Bateman ole oikeasti sarjamurhaaja vaan hänellä on vahvoja harhoja samaan tapaan kuin joskus on asperger/tourette ihmisellä. Samaan tapaan siinä mielessä, että AT ihminen tietää kyseessä olevan harha, joka on pakko kuvitella loppuun asti. Toisinaan sitten vahvojen mielikuvien jälkeen epäilee josko sittenkin on toteuttanus mielikuvansa.