Kirja, joka ravisutti sisintäsi niin, että se jäi mieleesi pitkäksi aikaa? Joko hyvässä tai pahassa..
Paulo Coelho - Alkemisti sai alkuun henkisen heräämisen.
Kommentit (1325)
Andre Brinkin Tuokio tuulessa.
Vuonna 1984, kun tajusin sen kertovan myös Suomesta.
Svetlana Aleksijevitš: Tšernobylista nousee rukous.
Sain suosituksen tältä palstalta (ehkä jopa tästä ketjusta) ja oli kyllä huhhuh. Pitkään pyöri mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Poikani Kevin.
Sama. Tämä äiti, poika ja perhe pyöri mielessäni pitkään. Miten sitä olisi tämän äidin tilanteessa itse ollut. Kamalia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Taru sormusten herrasta, luin kun olin esiteini, ja kolahti kovaa. Toimii yhä, leffat voi unohtaa.
Mulla vähän toisin päin. TSH on ainoa poikkeus, jolloin olen tykännyt leffoista enemmän kuin kirjoista. Kirjana oli luettava, välillä pitkästyttävä.
Vladimir Nabokov: Lolita. Hyvässä ja pahassa..
Vierailija kirjoitti:
Humiseva Harju. Lukemisen jälkeen oli epäuskoinen olo, mitä ihmettä mä just luin?! En osaa sanoa, oliko kirja huono, keskinkertainen vai pelkkää nerokkuutta, mutta jotain vangitsevaa ja oudon kiehtovaa siinä oli. Vaikea kuvailla.
Englanniksi luettuna tunnelma moninkertaistuu!
Traveler in the Dark (Deirdre Gould)
Tulevaisuus scifi avaruudesta.
Viimeinen keisari. Elokuvaa en jaksanut katsoa.
Maria Jotunin Huojuva talo. Siitä on aikaa, kun sen luin, mutta vieläkin muistan fiilikset. Pahis narsisti mies ja hyvis alistettu vaimo ja siinäpä soppaa kerrakseen. Hyvä kirja, koska kosketti ja herätti ajatuksia.
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan.
Jonatha Glover: Ihmisyys - 1900-luvun moraalihistoria.
Monte Criston kreivi (Dumas)
Osattomien planeetta (Ursula LeGuin)
Richard Wrightin kakki kirjat
Goethen Nuoren Wertherin kärsimykset.
vannon että vähän oksennusta tuli suuhun"ravisutti sisintäsi" hyi.........sa, kuka puhuu tollei. Täytyy olla joku vanha haahka.
Hei kaikki mietin, että luetteko kirjoja netistä vai ostatteko kirjan ?
Putinin sisäpiirissä -Kuinka KGB valtasi Venäjän ja kääntyi länttä vastaan
Kuuntelen äänikirjana ja kesken jäi kun oli niin kammottavaa kuultavaa. Valtaan on noustu ryöstämällä, pelottelemalla, tappamalla vastustajia, liittoutumalla rikollisjengien kanssa. Demokratialla, muiden kunnioittamisella ja hyvinvoinnilla ei ole mitään sijaan. En pysty kuuntelemaan loppuun tällä hetkellä.
Kärpästen herra. Toi piti lukea joskus ala- ja yläasteen vaihteessa, en tiedä onko nykyään enää näitä pakollisia luettavia koulukirjoja. Hirveen raaka, melkeinpä ehkä pistettiin liian nuorena lukemaan. Mutta kyllähän se hyvä kirja on, tai kyllähän tollasessa tilanteessa vois paska osua tuulettimeen oikeastikin noin. Ihminen tekee mitä vaan asioita äärimmäisissä tilanteissa. Voisin itseasiassa kuunnella tuon vaikka äänikirjana uudestaan. Ostin juuri Bookbeatin https://www.aanikirjapalvelu.com/bookbeat-tarjous/ kautta löytämäni tarjouksen kautta, ja nyt olen pari kirjaa sieltä jo kuunnellut. Saattaa vaan ala-asteajan traumat tulla esiin, mutta ehkä aikuisena tuon kirjan voisi nähdä kans uusin silmin.
Epätoivon lautta. Yhtenä kesänä sairastelin vähän väliä, ja kerran sitten kuumeisena makaillessani avasin radion jossa juuri silloin luettiin tätä, ja jotenkin siinä olotilassa se kolahti heti. Tarina kävi koko ajan karmeammaksi, mutta tiesin että ainakin kirjoittaja itse on selvinnyt hengissä, joten en voinut lopettaa kuuntelemista. Myöhemmin ostin itse kirjan kun olin missannut alusta muutaman kappaleen, mutta tavallaan tää toimi äänikirjana vielä paremmin.
s. skog: ensimmäinen maailma. Ehkä siksi että olen itsekkin yksinäinen.
Eddie Jakku , maailman onnellisin mies.