Kirja, joka ravisutti sisintäsi niin, että se jäi mieleesi pitkäksi aikaa? Joko hyvässä tai pahassa..
Paulo Coelho - Alkemisti sai alkuun henkisen heräämisen.
Kommentit (1325)
Päätalon Iijoki-sarja. Sai mut lukemaan myös Tuntemattoman sotilaan ja Täällä pohjantähden alla -trilogian.
Vierailija kirjoitti:
Sadan vuoden yksinäisyys. Gabriel García Márquez. En ole varmaan ikinä ennen itkenyt kirjan lukemisen seurauksena.
Mielenkiintoista, minä en ole pitänyt yhdestäkään hänen kirjastaan.
Helen Keller, Elämäni tarina. Näin myös saman elokuvana. En voi sanoa, että olisi ravisuttanut. Jäi mieleen, on koskettava tarina.
Richard Preston - The hot zone
Kertoo tositarinan ebola viruksen sairastumisesta ja leviämisestä Afrikassa ja viruksen leviämisestä amerikkalaisessa laboratoriossa, josta se uhkasi karata laboratorion ulkopuolelle.
On todella jännittävä kertomus ja kirja on ollut useasti mielessä koronapandemian aikana. Oli silmiä avartavaa, miten kirjassa tilanne kuvailtiin ammattilaisten näkökulmasta ja nähdä miten pihalla ja peloissaan myös he voivat olla uuden tilanteen edessä.
Pianisti. Kirjasta on tehty myös hieno elokuva. Luin kirjan ennenkuin elokuvaa oli olemassakaan.
Neloset - Jouppilan sisarusten tarina.
Suosittelen.
Corinne Hofmann: Valkoinen masai
André Aciman: Kutsu minua nimelläsi
Naamiona terve mieli -
Kuinka kohtaan narsistin
Raimo Mäkelä
Kertoo koko narsistin elämän karmeuden
Tähän aikaan sopivaa luettavaa:
- Raamatun Ilmestyskirja
Kotimaisia kirjoja:
- hulluudestamme ja hulluudestanne
- Hulluuden historia
- Tähtien lähettiläs
Zen ja moottoripyörän kunnossapito
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan sopivaa luettavaa:
- Raamatun Ilmestyskirja
Kotimaisia kirjoja:
- hulluudestamme ja hulluudestanne
- Hulluuden historia
- Tähtien lähettiläs
Viimeksimainitusta puheenollen:
Olen kerännyt huuhaa-kokoelmaani kaikki Rauni-Leenat, mutta puuduttavaa luettavaa ne ovat.
Rauni-Leena Luukasen kirjasta "Kuolemaa ei ole" julkaistiin aikanaan kuvalehdissä, olisiko ollut ainakin Nykypostissa.
Luin niitä lapsena ja tekivät kyllä järisyttävän vaikutuksen.
Pelotti mm. että jos nukunkin raajat ristissä enkä pääse takaisin ruumiiseeni(R-L:n mukaan nukkuessa irtaudumme ruumiistamme ja em. vahinko on mahdollinen).
Humiseva Harju. Lukemisen jälkeen oli epäuskoinen olo, mitä ihmettä mä just luin?! En osaa sanoa, oliko kirja huono, keskinkertainen vai pelkkää nerokkuutta, mutta jotain vangitsevaa ja oudon kiehtovaa siinä oli. Vaikea kuvailla.
Kristityn vaellus. Hyvä kirja, mutta myös yksi ahdistavimmista kokemuksista ikinä. Siis myös kaikki muut elämän kokemukset mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Kristityn vaellus. Hyvä kirja, mutta myös yksi ahdistavimmista kokemuksista ikinä. Siis myös kaikki muut elämän kokemukset mukaan lukien.
Miksi ahdisti?
Kärpästen herra, Seitsemännen portaan enkeli, Pieni elämä, Bolla, Margarita.
Azusa-kadun tapahtumista kertovat kirjat.
Edita Morris, Hiroshiman kukat. Luin sen lukiossa äidinkielen tehtävää varten, ja olen lukenut sen monta kertaa myöhemminkin.