Espanjalaistyylinen talo Lahdessa - vaikea myydä
Ihmiset jotka haluavat rakentaa jotenkin persoonallisesti "omalla tyylillä", on hyvä tiedostaa että tälläistä asuntoa on Suomessa aika vaikea myydä eteenpäin. Se mikä näyttää hyvältä jossakin Espanjassa, saattaa täällä näyttää vain oudolta. Tässäkin tainnut hinta tulla jo miljoonan verran alaspäin.
http://www.etuovi.com/kohde/9698451?sc=M4262032&so=prda&pos=4#.U6ZmxX8aySM
Kommentit (78)
Hyvä määritelmä olisi "vesakeskismäinen". Eikö sekin tykkää tälläisestä kitsch tyylistä.
Hieno kokonaisuus.
Kiinnostaisi tietää mitä ammatteja edustaa talon omistajat.
Halpahan tuo on. Ostaisin jos asuisin Lahdessa.
Kuinkahan kalliiksi tulee talon ylöspito vuositasolla, mikä lienee lämmitysjärjestelmä.
Leuka tipahti lattialle kun aloin katsomaan noita kuvia. :D
Tuohan voisi sopia Cheekille :)
Mua häiritsee, kun kuvassa 6 toinen kaitaliinoista on vekillä. Eikö sitä nyt olisi voinut suoristaa, kun kuitenkin aika arvokasta kohdetta markkinoidaan... Sinänsä talo on kyllä mielestäni ihan hienon näköinen, en vain tykkää noista seinämaalauksista. Ja kuva 16 on järkyttävä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:14"]
Kuten välittäjän yhteystiedoista voi päätellä, on kohderyhmänä tietty kansallisuusryhmä. He pitävät tuosta tyylistä. Itselle suurin este olisi sijainti. Lahti.
[/quote]
Heillä on tosiaan jonkun verran loma-asuntoja Lahdessa, joten sinällään ihan mahdollinen skenaario.
Ulkoapäin ihan jees. Sisältä kaikki pois ja uutta ilmettä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:04"]
Tuo sängynpeitto!
[/quote]
Talo jäisi ostamatta, koska sängynpeitto? :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:33"]Kiva moittia muiden tyyliä. Esimerkiksi Espanjassa ja Amerikassa kauhistellaan suomalaista "pelkistettyä tyyliä" ja pidetään sitä hyvin pitkälti tietylle porukalle sopivana eli kun ei ole makua, ei uskalleta tehdä mitään omanlaista.
Ainakin minä ostan talon, en sen sisustusta.
[/quote]
Ostat talon, joka edustaa tietynlaista arkkitehtuuria, jonka päälle sisustus tehdään.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:33"]Kiva moittia muiden tyyliä. Esimerkiksi Espanjassa ja Amerikassa kauhistellaan suomalaista "pelkistettyä tyyliä" ja pidetään sitä hyvin pitkälti tietylle porukalle sopivana eli kun ei ole makua, ei uskalleta tehdä mitään omanlaista.
[/quote]
Ostat talon, joka edustaa tietynlaista arkkitehtuuria, jonka päälle sisustus tehdään.
[/quote]
Melko mielikuvituksetonta. Eli kerrostalossa joka huushollissa pitäisi olla samanlainen sisustus?
Noita seinämaalauksia ei ole maalannut kovin taitava maalari... Ulkoapäin tykkäsin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:42"]
[/quote]
[/quote]
Melko mielikuvituksetonta. Eli kerrostalossa joka huushollissa pitäisi olla samanlainen sisustus?
[/quote]
Ei samanlainen, mutta mittasuhteiltaan samankaltainen. Ei elementtikerrostaloon saa linnatyyliä eikä linnaan skandinaavista minimalismia. Ei vain näytä hyvältä. Lavastuksen toki voi tehdä.
Tuossa talossa on niin omalaatuinen tyyli että se olisi vaikea sisustaa muunlaiseksi. Esim keittiö ja portaikko... Aika kalliiksi tulisi purkaa nuo.
Miettikää miten paljon okv:n Mialla olis tekemistä tuossa talossa.
Musta toi on UPEA! Olen ihmetellyt jo vuosia, miksi Suomessa tehdään umpitylsiä ja persoonattomia taloja. Vähän mielikuvistusta ja voihan talossa toteuttaa "satua".
Jos voittaisin lotossa, niin taatusti rakentaisin jokaisen rakennussnobin kauhuksi jonkun tornihuvilan tai kivilinnan. Olen aina halunnut asua sellaisessa. Nyt asun 15 vuotta vanhassa, suoraviivaisessa tiilitalossa. Voi BOOORING, vaikka tää sopiikin suomalaiseen "hajuton ja mauton" -ajatteluun.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:56"]Musta toi on UPEA! Olen ihmetellyt jo vuosia, miksi Suomessa tehdään umpitylsiä ja persoonattomia taloja. Vähän mielikuvistusta ja voihan talossa toteuttaa "satua".
Jos voittaisin lotossa, niin taatusti rakentaisin jokaisen rakennussnobin kauhuksi jonkun tornihuvilan tai kivilinnan. Olen aina halunnut asua sellaisessa. Nyt asun 15 vuotta vanhassa, suoraviivaisessa tiilitalossa. Voi BOOORING, vaikka tää sopiikin suomalaiseen "hajuton ja mauton" -ajatteluun.
[/quote]
Kukin tyylillään. Minä rakentaisin minimalistisen puutalon upealle paikalle.
Ulkoa ihana ja piha on tosi kiva. Sisältä vähän haasteellinen...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:56"]
Musta toi on UPEA! Olen ihmetellyt jo vuosia, miksi Suomessa tehdään umpitylsiä ja persoonattomia taloja. Vähän mielikuvistusta ja voihan talossa toteuttaa "satua".
[/quote]
Saahan sitä rakentaa vaikka Prinsessa Ruususen linnan jos haluaa. Eriasia sitten haluaako kukaan ostaa sitä jos haluat/joudut sen myymään. Toi talokin on ihan hyvällä paikalla, n 2.5 km Lahden keskustasta. Ei se välttämättä ole hinta joka jarruttaa kauppoja vaan toi tyyli. Kysymys on siis siitä että paljonko myyntitilanteessa haluaa tehdä tappiota, voittoa tälläisillä taloilla on vaikea tehdä.
Tuolla pitäisi kaikki sisäpinnat uusia täysin, että pystyisin asumaan.
Mä tykkäisin tuosta. Tykkäisin muutenkin paljon enemmän tummasta puusta ja tietynlaisesta vanhanaikaisuudesta. Valitettavasti ei voi sillä sisustaa tätä nykyistä kämppää kun asunto ei anna myöten ilman että repisi kaikki pois ja tekisi uudestaan. Ja tuo keittiö on aivan ihana.
Mutta toisaalta mulla on kyllä useampia sisustustyylejä jotka miellyttää silmää, tyylien liiallinen sekoittaminen taas käy hermoille.
Kiva moittia muiden tyyliä. Esimerkiksi Espanjassa ja Amerikassa kauhistellaan suomalaista "pelkistettyä tyyliä" ja pidetään sitä hyvin pitkälti tietylle porukalle sopivana eli kun ei ole makua, ei uskalleta tehdä mitään omanlaista.