Uskoisitko omaa miestäsi tällaisessa asiassa?
Oma mieheni on luotettava, meillä ei ole ollut mitään syytä epäillä toista. Tavallisia riitoja on tietenkin ja välillä tuntuu, ettei mikään suju. Yhdessä ollaan oltu 16 vuotta.
Kevät on ollut aika rankka, on ollut isoja muutoksia elämässä ja molemmat olemme olleet aika kireitä ja väsyneitä.
Mies sanoi kesäkuun alussa, että haluaisi lähteä pariksi päiväksi yksin mökille. Ihan vain muuten vain, rauhaan ja omiin ajatuksiinsa keskittymään. Mikäs siinä, oli siellä viime viikonlopun ja tuli hyväntuulisena takaisin.
Toissapäivänä tuli puhetta polttoaineen hinnoista jossain yhteydessä ja mies jatkoi aihetta kertomalla tankanneensa auton paikassa X mökille mennessä. Muutenhan tässä nyt ei olisi mitään ihmeellistä, mutta mies kertoi juttua näin:
"Me huomattiin, ettei autossa ollut tarpeeksi bensaa jossain Riihimäen kohdalla ja yritettiin muistella missä se seuraava huoltoasema oli. No, me ajettiin kuitenkin Linnatuuleen asti, näytti sen verran olevan sitä bensaa. Ajettiin siitä sitten suoraan mökille. Ai niin, me nähtiin muuten peuroja jossain Hämeenlinnan jälkeen pellolla!"
Kuuntelin hetken vähän epäluuloisena, että kuulinko oikein ja kertoiko siis mies nyt siitä viime viikonlopun reissusta, jolloin oli mennyt yksin mökille vai kertoiko jostain toisesta reissusta joidenkin muiden kanssa. Olin pari sekuntia hiljaa ja kysyin että ketkä me. Mies meni hämilleen ja kysyi takaisin että mitä ketkä me. Sanoin, että kertoi koko jutun me-muodossa, vaikka oli siis mennyt yksin. Mies sanoi, että oho, sanoinko, siis minä tietenkin. Ja sanoi taas, että oho, onpa hassua.
Sanoissa voi seota, tietenkin. Mutta jos kuvittelisin päässäni jotain matkaa johonkin, näkisin sen tilanteen kuvina, enkä vahingossakaan kertoisi mitään tarinaa me-muodossa, jos olisin mennyt yksin. Siksi tuo kuulosti niin epäilyttävältä.
Jos SINUN miehesi olisi "seonnut sanoissaan" noin, uskoisitko menneen silti yksin vai alkaisitko epäillä jotain?
Kommentit (72)
Ei mennytyksin, freudilainen lipsahdus; osittain haluaa alitajuisesti jäädä kiinni. Olen pahoillani.
Muutenkin olisi minulla hälytyskellot soineet, jos mies yhtäkkiä haluaisi yksin mökille. Onko teillä tapana muutenkin ottaa tuollaisia omia lomia lomia, vai oliko uusi juttu?
epäilisin joo. ja oma mieheni on niin surkea valehtelija että huomaisin kyllä, onko epäilyssä perää.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:13"]
Epäilyttävää.Kovistele, kenen kanssa on ollut.
[/quote]
Kysyin kyllä, että olitko varmasti yksin. Mies sanoi, että tottakai ja onpa typerää nyt takertua tällaiseen. Minulla ei ole yhtään sellainen olo, että mies pettäisi ja meillä on hyvä liitto. Nyt vain tuo me-muodossa tarinan kertominen tuntuu ihan järjettömältä. Miten oikeasti voi sanoa jotain me-muodossa vahingossa ja monta lausetta putkeen? Ymmärtäisin yhden kerran, mutta että monta. En tiedä, tämä häiritsee minua ihan hirveästi.
Eniten häiritsee juuri se, etten itse pystyisi kertomaan jotain matkajuttua me-muodossa, koska näkisin sen matkan kuvina päässäni, enkä näkisi ketään muuta vieressäni. Tiedän, että jotkut eivät näe tapahtumia kuvina, mutta silti.
ap
Epäilyttävää mutta ei mahdotonta. Oliko mies ajatuksissaan kertoessaan tarinaa? Jos hän ajatteli samaan aikaan jotain toista asiaa, on saattanut ihan vahingossa käyttää sanaa me, jos on tottunut esim että käytte aina yhdessä kaikkialla.
Mutta kyllä se aika epäilyttävää on.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:13"]
Ei mennytyksin, freudilainen lipsahdus; osittain haluaa alitajuisesti jäädä kiinni. Olen pahoillani.
Muutenkin olisi minulla hälytyskellot soineet, jos mies yhtäkkiä haluaisi yksin mökille. Onko teillä tapana muutenkin ottaa tuollaisia omia lomia lomia, vai oliko uusi juttu?
[/quote]
Omia lomia on ollut niin, että toinen on saanut jäädä yksin kotiin rauhaan ja toinen on lähtenyt lasten kanssa mökille. Tai sitten minä olen lähtenyt kaverin kanssa vaikkapa viikoksi lomamatkalle "yksin", eli ilman lapsia ja miestä. En nyt heti muista, että mies olisi ihan yksinään lähtenyt mökille aiemmin, muttei se suunnitelmana kuulostanut yhtään oudolta.
ap
Kyllä tuo vähän epäilyttäisi.
Ainoa juttu epäilyksiä vastaan mikä tulisi mieleen: Jos ajatte normaalisti yhdessä mökille/käytte siellä yhdessä aina ja mies on tottunut kertomaan kaikki mökkijutut me-muodossa, voisi olla mahdollista, että tyyli on jäänyt päälle. Itse ainakin huomannut, että joissain asioissa mitkä on yleensä meidän parisuhdejuttuja saattaa tulla "me"-muoto vaikka joskus poikkeuksellisesti tekisin sen yksin. Tosin en kyllä varmaan onnistuisi sitä moneen lauseeseen mokaamaan vaan huomaisin itse ja korjaisin, että eipäs kun menenkin yksin tällä kertaa.
Tottakai on ollut siellä jonkun kanssa, mutta tuskinpa minkään naikkosen, ei hän matkaa muuten ihan noin selittäisi. Kyselepä nyt kenen kanssa, sano suoraan, että ei mene enää läpi yksinäinen mökkireissu kun täysin tietoisesti me -muodossa puhui. Muuten tuollaiset yksinäiset mökkireissut ovat vain hyväksi. Ainakin minä haluan niin miesvapaata aikaa, kuin perhevapaatakin, edes sen päivän tai pari vuodessa. Se, onko silloin kaverin kanssa vai ihan yksikseen, on ihan se ja sama, rehellinen pitää kuitenkin reissustaan kotona olla.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:26"]No et varmana kerro, että olet penkonut hänen puhelintaan. Mutta sinuna en kyllä toistaisi sitä.
[/quote]
Eli parempi elää loppuelämä valheessa? Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa? Valehtelu ja petos on ihan ok kunhan ei jää kiinni. Hyi helvetti.
Todella epäilyttävää. Taisi miehen jutuissa totuus lipsahtaa. Nyt kovistelet, ketkä "me" siellä reissussa on oikein ollut?
Seuraavalla kerralla, kun menet mökille, nuuskit sen jokaisen nurkan ja liinavaatteet hyvin tarkkaan. Pistä se ukkosi selittämään sanojaan!
Käy katsomassa löydätkö mökiltä johtolankoja.
Käy katsomassa löydätkö mökiltä johtolankoja.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:19"]
Epäilyttävää mutta ei mahdotonta. Oliko mies ajatuksissaan kertoessaan tarinaa? Jos hän ajatteli samaan aikaan jotain toista asiaa, on saattanut ihan vahingossa käyttää sanaa me, jos on tottunut esim että käytte aina yhdessä kaikkialla.
Mutta kyllä se aika epäilyttävää on.
[/quote]
Tätä mietin itsekin. Oli ihan keskellä päivää, ei mikään yömyöhä. Juteltiin niitä näitä ja tuo bensakeskustelu oli vain sellaista ihan tavallista arkipäivän jutustelua. Ei siis nimenomaan puhuttu siitä mökkireissusta, eikä mies aloittanut keskustelua siitä.
Mies oli viikkoa aiemmin ollut kavereiden kanssa talkoissa ja mennyt sinne autolla niiden kanssa. Eri tie kyllä, mutta mietin, josko olisi vain päässään sekottanut nämä kaksi matkaa, kun oli niin lähekkäin. Ja niitä talkoita ei ole mitään syytä epäillä, oli veljeni luona ja Facebookissa on hikisiä kirveen kanssa heilumiskuvia.
ap
Voi ei :/ Onpa inhottava tilanne. Ähh, mies valehtelee aivan varmasti - eihän tuossa oikeasti ole muuta vaihtoehtoa. Mitenhän mies reagoisi jos pyytäisit antamaan puhelimen sulle?
Luota vaistoosi. Lähde tarkistamaan mökki. Mies ei ikinä myönnä ja jos jankkaat aiheesta, suuttuu sulle. Hyökkäys on paras puolustus. :(
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:23"]Voi ei :/ Onpa inhottava tilanne. Ähh, mies valehtelee aivan varmasti - eihän tuossa oikeasti ole muuta vaihtoehtoa. Mitenhän mies reagoisi jos pyytäisit antamaan puhelimen sulle?
[/quote]
No onhan siinä muita vaihtoehtoja. Mies on voinut olla väsynyt, ajatuksissaan, pohtinut muita juttuja.
Entäpä jos hän suunnittelee aloittajalle jotain yllätystä, johon on tarvittu muita ihmisiä?
Älkää aina olko niin paranoideja.
No aika selvä tapaushan tuo on. Ex mieheni vei toista naista nimenomaan mökille, kun halusi sinne "yksin" lepäämään ja lataamaan akkuja. En minäkään olisi uskonut.
Epäilyttävää.Kovistele, kenen kanssa on ollut.