Uskoisitko omaa miestäsi tällaisessa asiassa?
Oma mieheni on luotettava, meillä ei ole ollut mitään syytä epäillä toista. Tavallisia riitoja on tietenkin ja välillä tuntuu, ettei mikään suju. Yhdessä ollaan oltu 16 vuotta.
Kevät on ollut aika rankka, on ollut isoja muutoksia elämässä ja molemmat olemme olleet aika kireitä ja väsyneitä.
Mies sanoi kesäkuun alussa, että haluaisi lähteä pariksi päiväksi yksin mökille. Ihan vain muuten vain, rauhaan ja omiin ajatuksiinsa keskittymään. Mikäs siinä, oli siellä viime viikonlopun ja tuli hyväntuulisena takaisin.
Toissapäivänä tuli puhetta polttoaineen hinnoista jossain yhteydessä ja mies jatkoi aihetta kertomalla tankanneensa auton paikassa X mökille mennessä. Muutenhan tässä nyt ei olisi mitään ihmeellistä, mutta mies kertoi juttua näin:
"Me huomattiin, ettei autossa ollut tarpeeksi bensaa jossain Riihimäen kohdalla ja yritettiin muistella missä se seuraava huoltoasema oli. No, me ajettiin kuitenkin Linnatuuleen asti, näytti sen verran olevan sitä bensaa. Ajettiin siitä sitten suoraan mökille. Ai niin, me nähtiin muuten peuroja jossain Hämeenlinnan jälkeen pellolla!"
Kuuntelin hetken vähän epäluuloisena, että kuulinko oikein ja kertoiko siis mies nyt siitä viime viikonlopun reissusta, jolloin oli mennyt yksin mökille vai kertoiko jostain toisesta reissusta joidenkin muiden kanssa. Olin pari sekuntia hiljaa ja kysyin että ketkä me. Mies meni hämilleen ja kysyi takaisin että mitä ketkä me. Sanoin, että kertoi koko jutun me-muodossa, vaikka oli siis mennyt yksin. Mies sanoi, että oho, sanoinko, siis minä tietenkin. Ja sanoi taas, että oho, onpa hassua.
Sanoissa voi seota, tietenkin. Mutta jos kuvittelisin päässäni jotain matkaa johonkin, näkisin sen tilanteen kuvina, enkä vahingossakaan kertoisi mitään tarinaa me-muodossa, jos olisin mennyt yksin. Siksi tuo kuulosti niin epäilyttävältä.
Jos SINUN miehesi olisi "seonnut sanoissaan" noin, uskoisitko menneen silti yksin vai alkaisitko epäillä jotain?
Kommentit (72)
Jos koko suku käyttää mökkiä, niin eikö silloin kiinni jäämisen riski olisi aika iso, jos vaikka joku sukulainen olisi vahingossa mennyt sinne samaan aikaan?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:31"]Entä jos miehellä olikin mukanaan "kaveripoika"? Monissa tapauksissa vaimot ei tiedä, että aviomiehellä on "sen suuntaisia" taipumuksia. Se on kuulemma hyvinkin yleistä, vaikka siitä ei puhuta kovinkaan julkisesti. Asiaa pidetään tabuna.
[/quote]
Sun täytyy olla mun miehen kaverin tyttöystävä! Ensimmäinen ihminen jonka olen kuullut olevan mustasukkainen myös miesystävänsä miespuolisista kavereista. Rajoittakaa vähän....
[/quote]
En minäkään osannut ajatellakaan tollasta, ennenkuin menin erääsees firmaan töihin ja siellä parikin miestä kävi kilpailevan firman poikien kanssa hotelleissa. Oikeesti rupes kuvottamaan, nämäkin oli parisuhteissa naisten kanssa.
ohis
Tuli sellainen karumpi ehdotus mieleen, että sanot miehellesi, että asia vaivaa sinua niin, ettet pysty seksiä harrastamaan ennen testeissä käymistä. Jos mies tulee mukisematta testeihin, ei todennäköisesti ole salattavaa, ja jos menee vaikeaksi tai ei suostu, voi olla että on pettänyt.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:48"]
Ihan tavallista viedä nimenomaan mökille toinen nainen. Siellähän saa olla ihan rauhassa, kukaan ei tule häiritsemään. Ja on romanttista olla luonnon helmassa, saunoa yhdessä ja laittaa ruokaa. Paneskella takkatulen ääressä. Valitettavasti :(
[/quote]
Riippuu kyllä vähän mökistä, missä on, missä lähin naapuri ja ketä yleensä käy!
Sisareni mökille ei todellakaan voisi viedä ketään, naapurin ohi joutuu ajamaan, naapuri on heti kurkkimassa, kun sinne menee, ja siellä käy porukkaa, sukulaisia ja tuttavia ihan yhtenään!
Oliko varmistellut muilta sukulaisilta, että mökille ei VARMASTI ole tulossa kukaan muu kyseisenä viikonloppuna?
39 lisää, että tuli vielä sellainen mieleen, että voithan vaikka muutaman päivän päästä esittää järkyttynyttä ja sanoa miehellesi, että ystäväsi oli nähnyt hänet mökkipaikkakunnalla toisen naisen kanssa. Seurailet miehen reaktiota. Jos mies pokerina kieltää, sanot vain, että sitten ystäväsi on erehtynyt.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:07"]
Onko kauppakuitteja ennen reissua, siitä vois päätellä onko yhden vai kahden hengen ruuat ostettu. Hyvä suunnitelma tuo että annat asian toistaiseksi olla, ei kai tuossa muutakaan voi. Eihän miehellä ole toista kännykkää?
[/quote]
Käytiin yhdessä kaupassa ennen mökkireissua, koska meille piti ostaa tänne kotiin myös ruokaa. Mieshän vei auton mökille, joten en halunnut autottomana alkaa raahata ruokaa kaupasta. Osti valmisaterioita, josta olisi kyllä riittänyt kahdellekin, mutta mies syö muutenkin isoja annoksia. Koko viikonlopulle osti siis yhteensä neljä jotain Knorrin keittoa tai pastaa, mitälie. Murukahvia, suklaata ja jotain eväspatukoita. Eväspatukoita oli syönyt osan, suklaa oli syöty.
Ei siis todellakaan minkäänlaisia todisteita mistään, että siellä olisi ollut joku muu mukana.
Mä roikun liikaa tällä palstalla, kun aloin heti epäillä. Ehkä se vaan sekosi sanoissaan ja mä kuvittelen ihan mahdottomia.
Öitä, menen nyt nukkumaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:08"]
Tuli sellainen karumpi ehdotus mieleen, että sanot miehellesi, että asia vaivaa sinua niin, ettet pysty seksiä harrastamaan ennen testeissä käymistä. Jos mies tulee mukisematta testeihin, ei todennäköisesti ole salattavaa, ja jos menee vaikeaksi tai ei suostu, voi olla että on pettänyt.
[/quote]
Jos minun mieheni ehdottaisi minulle testejä yksinäisen mökkireissun jälkeen niin EN todellakaan suostuisi. Tuon asteen epäluottamuksen osoitus pelkän väärässä kohtaa käytetyn me-muodon takia ajaisi minut kyllä melkoiseen raivoon. Kun en koko 25-vuoden suhteen aikana ole antanut aihetta epäilyyn niin testien vaatiminen yhden huonon ilmaisun takia olis TODELLA törkeää. Ei voi ensin sanoa luottavansa ja sitten vaatia todistusaineistoa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:56"]
Vahvistatte mun epäilyjä. Jotain mätää tässä nyt kyllä on pakko olla.
Mies katsoo jalkapalloa nyt ja katsoin sen puhelimen. Ei outoja puheluja tuntemattomiin numeroihin, vastatut ja soitetut ovat minulle, isällensä, veljelleni ja meidän lasten. Samoin viestit, työasioita. Sähköpostit työasioita, mainoksia, laskuja, ei mitään ihmeellistä. Facebook ja Messenger, Twitter.. kaikki menin nyt tonkimaan. Missään ei mitään outoa. Tililtä on lähtenyt bensaostos sieltä, mistä pitikin ja takaisintulomatkalla parin euron ostos mökkikunnassa, oli ostanut Cokista.
Tyhmä olo, että piti mennä tonkimaan se puhelin. Mutta sitten taas toisaalta ihan kaiken voi pyyhkiä. iPhonesta saa kaikki pyyhittyä pois, soitetut puhelut, vastatut, viestit, ihan kaikki.
Minulla ei ole mitään syytä epäillä miestäni ja ainut todiste on tuo me-keskustelu. Mies ei ole ollut ennen mökkimatkaa eikä sen jälkeenkään mitenkään erilainen, ei ole ollut vetäytyvä, eikä mitenkään erityisen halukaskaan. Ihan normaali.
Ehkä tämä nyt vain on minun päässäni ja tein sanoissa sekoamisesta naurettavan jutun päässäni.
Toivotaan näin. Ehkä vielä yritän viikon päästä avata asiaa oluen kautta. Jos ei aukea, jää tähän ja sillä hyvä.
ap
[/quote]
Kuule, jos kaikki tuo on ihan puhdasta, etkä mitään löytänyt, niin NYT LOPETA TURHA KYYLÄYS JA LUOTA MIEHEESI!!! Tee itsesi kanssa tilinpäätös: ei aihetta epäillä, ja anna itsellesi ja miehellesi täysi vastuuvapaus (tilinpäätöstermillä ilmaistuna) ja siirry elämässä ONNELLISENA eteenpäin!
Älä anna enää tuon asian vaivata! Älä juota kaljaa, älä mene mökille tonkimaan, älä kysele! Älä vaivaa enää itseäsi!
Onnellista jatkoa teille koko perheelle!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:31"]Entä jos miehellä olikin mukanaan "kaveripoika"? Monissa tapauksissa vaimot ei tiedä, että aviomiehellä on "sen suuntaisia" taipumuksia. Se on kuulemma hyvinkin yleistä, vaikka siitä ei puhuta kovinkaan julkisesti. Asiaa pidetään tabuna.
[/quote]
Sun täytyy olla mun miehen kaverin tyttöystävä! Ensimmäinen ihminen jonka olen kuullut olevan mustasukkainen myös miesystävänsä miespuolisista kavereista. Rajoittakaa vähän....
Heh, on oikeasti mahdollista että vahingossa puhuu noin, koska itse tein tismalleen saman virheen pari päivää sitten.
Kerroin veljelle automatkastani, olin siis yksin ajelemassa, mutta kerroin tarinaa "me"-muodossa, ja vasta kertomisen jälkeen tajusin että olin jotenkin ajatellut autoni matkaseuralaiseksini :D
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:07"]
Onko kauppakuitteja ennen reissua, siitä vois päätellä onko yhden vai kahden hengen ruuat ostettu. Hyvä suunnitelma tuo että annat asian toistaiseksi olla, ei kai tuossa muutakaan voi. Eihän miehellä ole toista kännykkää?
[/quote]
Käytiin yhdessä kaupassa ennen mökkireissua, koska meille piti ostaa tänne kotiin myös ruokaa. Mieshän vei auton mökille, joten en halunnut autottomana alkaa raahata ruokaa kaupasta. Osti valmisaterioita, josta olisi kyllä riittänyt kahdellekin, mutta mies syö muutenkin isoja annoksia. Koko viikonlopulle osti siis yhteensä neljä jotain Knorrin keittoa tai pastaa, mitälie. Murukahvia, suklaata ja jotain eväspatukoita. Eväspatukoita oli syönyt osan, suklaa oli syöty.
Ei siis todellakaan minkäänlaisia todisteita mistään, että siellä olisi ollut joku muu mukana.
Mä roikun liikaa tällä palstalla, kun aloin heti epäillä. Ehkä se vaan sekosi sanoissaan ja mä kuvittelen ihan mahdottomia.
Öitä, menen nyt nukkumaan.
ap
[/quote]
Hitto Sä mitään nukkumaan meet! Sun pitää ensin soittaa meille Paranoidi!
Jos mies kerran käyttäytyy ihan normaalisti nyt eikä mitään uusia epäilyksiä herää, on mun mielestä viisainta unohtaa koko asia eikä kaivaa verta nenästään. Jos tulee uusia epäilyttäviä juttuja niin eri asia sitten. Nuuskimisella saa parhaimmillaan vaan muhkean riidan ja epäluottamusta aikaiseksi
Kerran jos olisi käyttänyt me muotoa antaisin olla, mutta tuohan oli koko tarina me muodossa. Luotto menis mulla.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:56"]Vahvistatte mun epäilyjä. Jotain mätää tässä nyt kyllä on pakko olla.
Mies katsoo jalkapalloa nyt ja katsoin sen puhelimen. Ei outoja puheluja tuntemattomiin numeroihin, vastatut ja soitetut ovat minulle, isällensä, veljelleni ja meidän lasten. Samoin viestit, työasioita. Sähköpostit työasioita, mainoksia, laskuja, ei mitään ihmeellistä. Facebook ja Messenger, Twitter.. kaikki menin nyt tonkimaan. Missään ei mitään outoa. Tililtä on lähtenyt bensaostos sieltä, mistä pitikin ja takaisintulomatkalla parin euron ostos mökkikunnassa, oli ostanut Cokista.
Tyhmä olo, että piti mennä tonkimaan se puhelin. Mutta sitten taas toisaalta ihan kaiken voi pyyhkiä. iPhonesta saa kaikki pyyhittyä pois, soitetut puhelut, vastatut, viestit, ihan kaikki.
Minulla ei ole mitään syytä epäillä miestäni ja ainut todiste on tuo me-keskustelu. Mies ei ole ollut ennen mökkimatkaa eikä sen jälkeenkään mitenkään erilainen, ei ole ollut vetäytyvä, eikä mitenkään erityisen halukaskaan. Ihan normaali.
Ehkä tämä nyt vain on minun päässäni ja tein sanoissa sekoamisesta naurettavan jutun päässäni.
Toivotaan näin. Ehkä vielä yritän viikon päästä avata asiaa oluen kautta. Jos ei aukea, jää tähän ja sillä hyvä.
ap
[/quote]
Nyt sitten jumalauta kerrot miehellesi rikkoneesi luottamuksenne penkomalla hänen puhelimensa. Tajuatko, että lukemalla hänen meilinsä luvatta syyllistyit rikokseen?
Törkeää syyttää miestä ilman mitään todisteita ja itse samalla penkoa ja kyylätä. Miehesi on SAATTANUT pettää luottamuksesi tai sitten ei, mutta sinä olet tehnyt sen varmasti. Häpeä.
No et varmana kerro, että olet penkonut hänen puhelintaan. Mutta sinuna en kyllä toistaisi sitä.
En kyllä ostaisi ruokia mökille kaverillekin, eli jos siellä mökillä on ollutkin joku, mies tai nainen seurana, niin kai hänkin on ottanut syötävää mukaan?????? Vai oletatteko, että kun menette kaverinne mökille, että siellä on kaikki tarjoilut valmiina, vai että miehen kuuluisi pakata evästä mukaan myös tälle "mielikuvitus" rakastajattarelleen? Eli vaikka olisi ostettu ruokaa vain yhdelle niin ei se todista mitään.
Onko teillä esim. Koiraa joka oli miehen mukana? Siksi puhui monikossa?