Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen jalkakivut

Vierailija
20.06.2014 |

On ensimmäistä kertaa muutama viikko sitten maininnut jalan tai jalkojen olevat kipeät. Nyt viikon ajan useammin sanonut. Aiemmin nyt viikon aikana näyttänyt sääriä, molempia, nyt lähipäivinä toisen polven yläpuolta ja tänään useaan otteeseen valittanut toista polvitaivetta, eri jalkaa kuin jossa valitteli tuota polven yläpuolen kipua. Tänään on tuon taivekivun takia ollut mm. kiipeämättä portaita ja menemättä kyykkyyn. Flunssa päällä, kolmas päivä kuumetta. Tuo tämänpäiväinen polvitaipeen kipu huolettaa. On ajoittain, pitkin päivää, joskus kysyttäessä saattaa sanoa ettei ole kipeä. Perusverenkuva ok, ja tuo polven yöäpuoli mitä aiemmin valitti, kuvattu ja se myös ok. Mitä tämä voisi olla? Kasvikivuista luin, että yöllä olisivat?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:50"]

Lapsi on vasta 4v. Voiko jo tuonikäisellä olla kasvukipuja?

[/quote]

Mulla oli jo tuonikäisenä (se jolla jatkui 24-vuotiaaksi). Mulla oli jalkaterissä, joten en tiedä missä kaikkialla muualla voi niitä olla. Tutkituttaisin, jos on kuumettakin.

Vierailija
22/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja tai sitten ( en ole ihan varma) mutta voisiko esim. toinen jalka kasvaa nopeammin kuin toinen ja aiheuttaa epätasapainoa, joka tuntuu polvissa..? En tiedä noin nuorella voiko olla, mutta itsellä n. 14v todettiin toisen jalan olevan lyhyempi kuin toinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, ettei tiedä että reuma käyttäytyisi tuolla tavalla. Sanoi että osin voisi sopia oireet siihen, siis se polvitaipeen kipu, mutta olisi myös turvotusta, punoitusta, ym. Toivon sydämestäni ettei ole vakavaa, esim reumaa. Kasvukivut olisi niin helppo ja helpittava selitya tälle :-) AP

Vierailija
24/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt paljon onko ns. kasvukipu vain helppo selitys lasten kivuille ilman, että oikea syy kunnolla etsittäisiin. Onko itkevillä/kipeillä vauvoilla ensin koliikki ja seuraava on leikki-ikäisten kasvukipu...

Voiko taustalla olla juuri jotain jalkojen tai selän virheasentoja? Kuka niitä osaisi parhaiten selvittää, kun lääkäri ei osaa muuta edes ehdottaa, kuin kasvukipuja.

Vierailija
25/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25=11

Vierailija
26/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:50"]

Lapsi on vasta 4v. Voiko jo tuonikäisellä olla kasvukipuja?

[/quote]

Mulla oli jo tuonikäisenä (se jolla jatkui 24-vuotiaaksi). Mulla oli jalkaterissä, joten en tiedä missä kaikkialla muualla voi niitä olla. Tutkituttaisin, jos on kuumettakin.

[/quote]

Tutkittu onkin nyt kuumeen aikana. Verikokeet normaalit. Muukin perhe kovassa flunssassa ja muillakin lapsilla kuumetta, joten en kuumeilua tähän jalkakipuun yhdisyäisi, jos ei sitten ole niin, että nyt flunssaisena särkee tuota taivetta siis flunssasta johtuen. Sitä siis alkanut valittaa kuumeen aikana, aiemmin sääri ja reisikipuja.

Vierailija
27/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyytäisin jonkun hyvän fysioterapeutin mielipiteen. Astuuko jotenkin väärin, onko esim. selässä mitään vikaa (esim. kiero selkä saattaakin oireilla muualle). tms, mitä ei lääkäri välttämättä huomaa.

Vierailija
28/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain tutkimuksesta että kasvukivut eivät johdu kasvusta, mutta ei siinä sitten oikein sanottu mistä johtuu, eivät kai tienneet. Kerran puhuin päivystyksen hoitajan kanssa, ja mainitsin jatkuvat kasvukivut 4 vuotiaalla, ja hän sanoi että pitäisi käydä lääkärissä, emme ole käyneet ja poika nyt 5, ja polvitaipeitaan valittaa harva se ilta.