Jos sinun olisi pakko muuttaa nykyiseltä paikkakunnaltasi Suomessa
johonkin toiseen paikkaan, Suomessa, mihin muuttaisit? Vaikka tilantessa, että nykyinen asuinpaikkasi tuhoutuisi kokonaan, mutta saisit itse valita, mihin muutat. Sinun olisi kuitenkin muutettava vähintään sadan kilometrin päähän, koska tuho ulottuisi niin pitkälle.
Kommentit (36)
Jos työnsaanti ei olisi rajoitteena, muuttaisin rannikolle Etelä-Suomeen, jonnekin pieneen kylään, ja sielläkin kauas "keskustasta".
Nyt asun Lahdessa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:02"]
Asun Helsingissä. Muuttaisin Jyväskylään, koska siellä on Helsingin jälkeen paras musiikkitarjonta ja yliopistokulttuurin ansiosta muutenkin kohtalainen ilmapiiri.
[/quote]Mitä tarkoitat musiikkitarjonnalla? Eikö Tre ja ehkä Turkukin mene ohi sekä kulttuurin että sivistyksen saralla Jyväskylän ohi? Sitä paitsi kuka sitä keskisuomalaista murretta jaksaa kuunnella...
[/quote]
Niinhän sitä luulisi, mutta sekä Tampereelta, että Turusta puuttuvat hyvät paikat /paikallisen elävän musiikin yhdistyksen halu bookata pieniä, mutta oikean lavan vaativia bändejä keikalle. Jyväskylässä näille löytyy Lutakko, Musta Kynnys, Ilokivi ja Rentukka.Teatteri tai taidenäyttelyt eivät minua kiinnosta, joten niiden tarjonta on ihan sama.
Vaikea sanoa. En haluaisi lähteä pk-seudulta minnekään. Ehkä Jyväskylä tai Tampere?? En kylläkään tunne noita paikkakuntia juuri lainkaan.
Jyväskylään tai jonnekin rannikolle. Nyt Tre
Asun Lempäälässä ja koska Tamperekin tuhoutuisi niin kai muuttaisin pk-seudulle tai sitten Lohjalle mistä olen kotoisin ja talokin olisi siellä valmiina.
Tampereelta Espooseen, koska siellä asuu lasteni ainoa serkku.
Tampereelle muuttaisin. Nyt asun Helsingissä.
Ehkä sitten takaisin Ivaloon. En halua muuttaa mihinkään.
Ehdottomasti Turkuun! Onhan se suomalaisen sivistyksen kehto.
Vaihtoehtoja on muutamia: Lappeenranta, Imatra, Oulu.
Työn takia nuo paikkakunnat. Olisi muitakin, mutta nuo on parhaat.
Länsirannikolta muuttaisin.
Hämeenlinnaan tai Turkuun, pidän niistä kaupungeista paljon.
Asun nyt Ylöjärvellä. Joko Kuopio tai Turku. Jos kaupunki pitäisi nimetä.
Muuttaisin lapsuudenmaisemiin 150 km päähän. Isä antaisi tontin ja rakentaisin siihen uuden kodin.