Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuilla elämisen toinen puoli

Vierailija
20.06.2014 |

Olen elänyt koko aikuisikäni erilaisten tukien varassa. Minulla ei ole pienintäkään halua lähteä töihin. Tuilla eläjiä haukutaan loisiksi, mutta haluaisin omalta osaltani kertoa että asialla on myös toinen puoli. Yhtäkään kuudesta lapsestani ei ole tarvinnut viedä päivähoitoon, joten en ole siinä kohdalla haaskannut verovaroja. Myöskään koulun jälkeisiä iltapäiväkerhoja ei tarvitse käyttää, koska olen päivät kotona kun lapset tulevat koulusta.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:21"]

mä olen kouluttamaton ja työtön ja olen tehnyt yhden lapsen enkä enempää tee.

[/quote]

Samoin. Synnytän lapsen valtiolle ja elän tuilla. Lapsen synnyttäminen valtiolle on valtion uusi toivo minun jälkeeni. Minusta ei ollut miksikään, mutta annoin valtiolle uuden pelaajan. Ja pelaaja ehkä suostuu mukaan valtion leikkiin. Ent minä. Sillä olen mamma

Vierailija
2/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, talous lähtisi nousuun, jos kaikki nostaisi lapsilisää 6 lapsesta yms. työttömyystuet ja asumistuet siihen päälle.

Ok, olen jo monta vuotta minimoinut veronmaksua tähän maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lapsiesi jatkavan viitoittamallasi tiellä? Tuo ei ole normaalin elämisen malli.

Vierailija
4/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat elää noin? Järjestelmän kestävyydestä ei ole mitään takeita.

Vierailija
5/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerhoista maksetaan kyllä. Jos hinta esim 120e/lapsi ja jokainen 22 lasta maksaa tuon, tuskin siihen paljon verovaroja enää tarvitsee?

Vierailija
6/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun eläke ei kerry

Vierailija
7/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap?

Vierailija
8/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:34"]Sun eläke ei kerry

[/quote]

mitä ap eläkkeellä tekee kun voi kai silloinkin elää sosiaalituilla. Tuskin sosiaalituet mihkään katoavat, eläkkeen saamisesta en olisi niinkään varma.

Vierailija
9/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani kannustan koulunkäynnissä ja toivon että jaksavat opiskella saadakseen hyvät työpaikat aikanaan. Ja jos tuet nyt yhtäkkiä loppuisi jostain syystä, niin pakkohan mun olisi jotain työtä alkaa tekemään. Teini-ikäisenä siivosin pari kesää. En toki nytkään nälkään kuolisi sen takia että tukea tule. Totta kai pitäisi selviytyä jollain työllä. Mieheni käy töissä, ja palkka on ihan hyvä hänellä.

ap

Vierailija
10/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ratkaisu, kun ajattelee miten ammattia ja työntekoa kuitenkin arvostetaan meidän yhteiskunnassamme. Miten päädyit siihen, oliko tietoinen ratkaisu, vai enemmän ajautumista? Elivätkö omatkin vanhempasi tuilla vai kävivätkö töissä, ja jos kävivät, mikä oli heidän ammattinsa? Eivätkö lapset kyseenalaista joko ohjeitasi tai omaa elämäntapaasi, kun et kerran itse ole töissä etkä kouluttautunut?

Vierailija
11/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähinnä ajauduin. Yläasteella iski rankka teini-ikä, eikä koulunkäynti huvittanut. Sain ensimmäisen lapseni jo 19-vuotiaana. Ensimmäisen lapsen isä on hyvässä ammatissa, joten sain ja saan suhteellisen korkeat elatusmaksut hänen kohdallaan. Kaipa se helppo elämä nuorena alkoi houkuttaa. Olin 19, ja elatusmaksu oli sen verran iso että tukien päälle se oli iso raha. 

Tapasin myöhemmin nykyisen mieheni, ja nythän minulla onki päivät ihan täysiä. Pidän kodista huolta ja laitan ruuat koko perheelle joka päivä, joten aikaa menee ja koen tekeväni ihan tärkeää työtä.

ap

Vierailija
12/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sä millään tuilla elä, kun sulla on mies hyväpalkkaisessa työssä. Sä olet kotiäiti, teidän perhe on tehnyt tuollaisen ratkaisun. Sun miehesi maksaa veroja varmasti ihan kivasti siitä hyvästä palkastaan.

Se, että Suomessa maksetaan lapsilisiä ja sinä otat ne vastaan, ei tee sinusta "tuilla eläjää". Jos miehesi on hyväpalkkaisessa työssä, et saa mitään tukia niin, että niillä eläisit. Totta on, että eläkkeesi ei kerry, se on kotiäideillä aina ongelmana, mutta varmaankin te maksatte johonkin yksityiseen eläkerahastoon siitä sinun miehesi palkasta.

En tiedä, oliko AP:n viesti provo, mutta noinhan se ajattelu saattaa mennä. Että kotiäiti on loinen. Lasten kannalta on hienoa, että äiti on kotona, sitä en kyseenalaistaisi. Sitten kun lapset ovat isoja, on äidillä aikaa tehdä vielä monta kymmentä vuotta töitä, ja vaikka uudelleenkouluttautua, mikäli aiempi tutkinto ei vastaa oman elämäntilanteen tarpeita. 

Mutta siis, elät muka tuilla, ikinä et ole ollut töissä, höpö höpö. Älköön kukaan oikeasti ajatelko noin: Monen lapsen hyvä kasvatus ja hoito on 24/7 työtä, se on tärkeää ja merkityksellistä. Palkkatyötä se ei tietenkään ole, mutta teidän perheessänne työnjako onkin tehty selvästi: mies käy palkkatöissä, sinä hoidat perheen. Niin se toimii muuallakin Euroopassa, ei kukaan pidä Keski-Eurooppalaisia kotiäitejä loisina.

Vierailija
13/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat käyneet työssä. Isäni oli kauppias ja äitini sairaanhoitaja.

ap

Vierailija
14/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mieheni palkalla elellään, mutta ennen kuin hänet tapasin olin jonkin aikaa toimeentulotuella. Lapsilisät ovat kuitenkin "päätuloni", ja laskin sen hieman virheellisesti tueksi. Asenne on kuitenkin se, että olen loinen. Muilla ihmisillä siis.

ap

Vierailija
15/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tootakai Suomessa se asenne on sellainen. Muualla maailmassa ketään ei kiinnostaisi. Täällä jokaisella mammalla on oikeus sanoa toiselle rumasti, mikäli toinen tekee hiukankin erilailla kuin hän itse. Mutta nauti elämästäsi, lapsille on varmasti ihanaa kun ei tarvitse tulla tyhjään kotiin koulun jälkeen.

Vierailija
16/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:30"]

Tootakai Suomessa se asenne on sellainen. Muualla maailmassa ketään ei kiinnostaisi. Täällä jokaisella mammalla on oikeus sanoa toiselle rumasti, mikäli toinen tekee hiukankin erilailla kuin hän itse. Mutta nauti elämästäsi, lapsille on varmasti ihanaa kun ei tarvitse tulla tyhjään kotiin koulun jälkeen.

[/quote]

Kiitos :) Sanoit nätisti. Uskon myös, että lapsille kivempi tulla kotiin kun joku on kotona. Rakastan lapsiani yli kaiken, ja teen kaikkeni että heillä olisi hyvä arki.

ap

Vierailija
17/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet perheenäiti, se on sinun työsi, miksi murehdit?

Vierailija
18/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti murehdi, mutta tosi moni ihmettelee miksen ole "oikeissa töissä". Siitä tämä ajatus lähti. Monille olen varmasti loinen, joka piileskelee kotona lasten varjolla. Mukavaa, jos täällä joidenkin mielestä kotiäitiys on arvostettavaa. Olen aina halunnut ison perheen, joten työn välttelyn vuoksi en ole lapsia hankkinut.

ap

Vierailija
19/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:50"]

En varsinaisesti murehdi, mutta tosi moni ihmettelee miksen ole "oikeissa töissä". Siitä tämä ajatus lähti. Monille olen varmasti loinen, joka piileskelee kotona lasten varjolla. Mukavaa, jos täällä joidenkin mielestä kotiäitiys on arvostettavaa. Olen aina halunnut ison perheen, joten työn välttelyn vuoksi en ole lapsia hankkinut.

ap

[/quote]

Minulla sama juttu, kuin ap:lla paitsi olen mies. Onneksi vaimo maksaa kaiken ja tukee minua, kun olen väsynyt. Usein en jaksa siivota tai laittaa ruokaakaan, kun lapset ovat niin rasittavia päivisin.

T: 11cm mies

Vierailija
20/54 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikea saada töitä ihmisen, joka ei ole koskaan tehnyt mitään ei töitä, ei opiskellut. kun on kouluttautuneitakin työttömänä. mutta hei, ei ap mikään poikkeus ole, eiköhän tällaisia tapauksia ole suomi pullollaan. en kyllä leveilisikään tilanteella. pitäisikö mun hävetä, että olen aina käynyt töissä ja lapset on olleet päiväkodissa? hyi minua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme