Remontin teko juhannusaattona? Mitä mieltä, saako tehdä vai ei?
Kyseessä kerrostalo jossa asukkaita, jopa seinänaapureita, kotona juhannusta viettämässä.
Kommentit (23)
Jollei järjestyssäännöt erikseen kiellä.
Saa nyt päivällä, muttei mielellään ehkä enää illalla, kun toiset haluavat rauhoittua päivälliselle ja juhannussaunaan ja nauttia illasta.
No varmaan ihan ok tässä päivällä, mut kyllä antaisin naapureille rauhan joskus viiden-kuuden kieppeillä ennen iltaa.
Asuin kerran kerrostalossa, jossa joku rupesi poraamaan seinää pääsiäispäivän aamuna klo 7. Kesäaika oli vaihtunut yöllä, mun kello näytti vielä 6.
Talon järjestyssäännöissä mainittiin vain yörauhasta klo 23-7. Ei kielletty remontointia (juhla)pyhinä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:02"]Jollei järjestyssäännöt erikseen kiellä.
[/quote]
No kyllä nyt vähän pitää olla tilannetajua, vaikkei järjestyssäännöt kielläkään
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:02"]Jollei järjestyssäännöt erikseen kiellä.
[/quote]
No kyllä nyt vähän pitää olla tilannetajua, vaikkei järjestyssäännöt kielläkään
[/quote] Juuri näin.
Hiljaisia ja äänettömiä hommia voi tehdä, mutta turha portaissa ramppaaminen on häiritsevää. Ottakaa naapurit huomioon vielä tarkemmin kuin tavallisena viikonloppuna. Iskuporakoneet, rälläkät ja lekat jätetään nyt nurkkaan odotamaan arkea.
Mulle sopii kyllä vaikka jouluaattona tai juhannuksena. Ei mitään väliä päivällä.
Mikään päivä ei ole niin pyhä, etteikö voisi tehdä työtä.
J-P
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:14"]
Mulle sopii kyllä vaikka jouluaattona tai juhannuksena. Ei mitään väliä päivällä.
J-P
[/quote] No voi kuitenkin joskus ajatella vaikka jotain muitakin ihmisiä. En minäkään välitä muslimien jutuista, mutta yhtäkaikki vaan heitän huivin niskaan, kun menen heidän mekkaansa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:14"]
J-P
[/quote] No voi kuitenkin joskus ajatella vaikka jotain muitakin ihmisiä. En minäkään välitä muslimien jutuista, mutta yhtäkaikki vaan heitän huivin niskaan, kun menen heidän mekkaansa.
[/quote]
Miten mekka nyt liittyy tähän?
J-P
Juhannuksena työn teko ei ole ristiriidassa Suomen lain kanssa, eikä myöskään
Raamatun kanssa. Mikä siis estää?
J-P
Kielsivät säännöt tai eivät, niin mielestäni virallisina juhlapyhinä ja niiden vakiintuneina aattoina (ts. juhannus- ja jouluaatto) ei pitäisi remontoida. Kyllä naapureilla on oikeus viettää laatuaikaa kotonaan ilman poran surinaa, varsinkin nyt, kun sään puolesta on vähän hankalaa lähteä minnekään ulos viettämään aikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:23"]
Juhannuksena työn teko ei ole ristiriidassa Suomen lain kanssa, eikä myöskään
Raamatun kanssa. Mikä siis estää?
J-P
[/quote]Yleisesti enimmistön huomioon ottaminen.
Mutta kun juhannus ei ole nykyään vakiintunut, vaan sen ajankohta vaihtelee. Ja Juhannuksena on meteliä joskus todella paljon ja yölläkin luukutetaan musiikkia täysillä ym. Sekään ei minua häiritse.
J-P
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:46"]
Mutta kun juhannus ei ole nykyään vakiintunut, vaan sen ajankohta vaihtelee. Ja Juhannuksena on meteliä joskus todella paljon ja yölläkin luukutetaan musiikkia täysillä ym. Sekään ei minua häiritse.
J-P
[/quote] Ärsyttävä jankkaaja olet:D Mutta luukuta sinä siellä ja tee remonttia, minä lähden nyt sytyttämään grilliä vieraita varten.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:49"]
J-P
[/quote] Ärsyttävä jankkaaja olet:D Mutta luukuta sinä siellä ja tee remonttia, minä lähden nyt sytyttämään grilliä vieraita varten.
[/quote]
Hyvää juhannusta vaan. Kaikki ei vietä juhannusta ollenkaan, niin kuin ei jouluakaan. Ei vaadita sitä tosilta. Mites se paljon puhuttu suvaitsevaisuus?
Se suvaitsevaisuus nykyaikana taitaa olla hyvin valikoivaa.
J-P
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:49"]
J-P
[/quote]
Hyvää juhannusta vaan. Kaikki ei vietä juhannusta ollenkaan, niin kuin ei jouluakaan. Ei vaadita sitä tosilta. Mites se paljon puhuttu suvaitsevaisuus?
Se suvaitsevaisuus nykyaikana taitaa olla hyvin valikoivaa.
J-P
[/quote]
Sillä ei ole suvaitsevaisuuden tai sen puutteen kanssa mitään tekemistä, ettei halua joutua vapaapäivänä evakkoon kotoaan vain siksi, että joku taulapää ei kunnioita muiden vapaa-aikaa. Minulle on sama mitä kaltaisesi jankkaaja tekee kotonaan kunhan ei ole häiriöksi muille. Ajattelemattomalla käytöksellä saa kuitenkin pilattua kymmenien naapurien vapaapäivän. Minulla on ollut onni säästyä kaltaisiltasi naapureilta, viikonloppuisinkin joku satunnainen poran ääni alkaa kuulua vasta yhdeksän jälkeen vaikka järjestyssäännöt sallisivat sen jo seitsemältä. Kailotat suvaitsevaisuuden perään, mutta oletko koskaan kuullut sanaa huomaavaisuus tai sisäistänyt mitä se tarkoittaa?
Tietenkin saat tehdä remonttihommia, kunhan huomioit yörauhan. Käyhän ihmiset töissäkin juhannuksena.
täällä ainakin sirkkeli laulaa iloisesti naapurissa. seinän toisella puolella ei sitten niinkään naurata.
Ei