Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
1601/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit on jo 25 euroa puteli jos haluaa hyvää viiniä. Mansikat 40 euroa ainakin 5 kg.

Minulle tulee huomenna kavereita mökille juhannusta viettämään. Oletan että tuovat itse omat juomansa ja ruokansa.

On ainakin ennen tuoneet omat juomat. Eri asia on jos olis häät tai jotkut viralliset juhlat niin sitte voin ostaa juomia ja ruokaa ja tarjoilla. No me mennään tyttöystävän kanssa kauppaan aamulla ja ostetaan viikonlopun ruuat ja juomat. Mansikoita ainakin ja vesimelonia. ITse juon olutta. Viinistä en tykkää edes mutta olen sitä ostanut tyttöystävälle.

Vierailija
1602/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena menee helposti viinipullo päivän ja illan mittaan ihan omaan käyttöön.

Ylsi pullo ei riitä tuliaisiksi. Tai sitten ei juo mitään muuta kuin omiaan.

Minä veisin kahvia, pari pulloa viiniä, jotain kirkasta väkevääkin, no niitä mansikoita jos pyydetään, makkaraa, sinappia, jotain kanaa, herkkusieniä, salaattitarpeita, uusia perunoita, silliä, leipää reilusti, levitettä pariakin laatua, maitoa, piimää, mehua, limsaa, olutta, keksejä, no tässä nyt jotain. Veisin sellaista jota itsekin söisin niin ei tarvitsisi olla muiden eväillä koko ajan.

Ehkä veisin myös shampoota, hoitoainetta ja peflettejä.

Omat lakanat ja pyyhkeet kun ilmeisesti yöpyisin.

Menisin siis yksin, nainen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi menemättä mökille jos joku tuollaisen listan antaa. Mielummin sitten olen yksin kotona ja juon viinini itse.

Vierailija
1604/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Viinit on jo 25 euroa puteli jos haluaa hyvää viiniä. Mansikat 40 euroa ainakin 5 kg.

Minulle tulee huomenna kavereita mökille juhannusta viettämään. Oletan että tuovat itse omat juomansa ja ruokansa.

On ainakin ennen tuoneet omat juomat. Eri asia on jos olis häät tai jotkut viralliset juhlat niin sitte voin ostaa juomia ja ruokaa ja tarjoilla. No me mennään tyttöystävän kanssa kauppaan aamulla ja ostetaan viikonlopun ruuat ja juomat. Mansikoita ainakin ja vesimelonia. ITse juon olutta. Viinistä en tykkää edes mutta olen sitä ostanut tyttöystävälle.

Oletteko vieraille ilmoittaneet, että omat ruuat? Meinaatteko mitään tarjota vieraille?

Vierailija
1605/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan vastannut että et juo kuin pullon viiniä ja syöt litran mansikoita itse.

Minulla on vain sen verran ruokaa että itse pärjään. Vieraat tuo omat eväät. 

Vierailija
1606/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää niin hauskaa. Toisessa ketjussa joku kysyy miten estää rohmuaminen juhlissa ja joukolla kehutaan kuinka meillä ollaan vieraanvarausia ja varataan 30 hengelle sadan ihmisen ruoat. Mökille: Saatanan lokit! Tuokoon omat ruokansa!

Vierailija
1607/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää niin hauskaa. Toisessa ketjussa joku kysyy miten estää rohmuaminen juhlissa ja joukolla kehutaan kuinka meillä ollaan vieraanvarausia ja varataan 30 hengelle sadan ihmisen ruoat. Mökille: Saatanan lokit! Tuokoon omat ruokansa!

Onko joku nyt pitämässä mökillä juhlia?

Mökit yleensä sijaitsee matkan päässä. Sinne kuljetaan autolla ja autojen kuljetuskapasiteetti on rajallinen. Kyllä mä täysin ymmärrän, että mökille pyydetään tuomaan ruokia mukanaan. Vähintään sen verran, että mitä itse käyttäisi + tuliaiset.

Vierailija
1608/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen kirjoitti:

Kerran kaveri pyysi tuomaan illalliselle viiniä. Halusi nimeomaan tiettyä 40€/pl maksavaa viiniä. Ostin ja vein pullon. Kutsujan vaimo sitten pöydässä kauhisteli miehensä pyyntöä. Ei oikein sopinut viini makaronilaatikon kanssa. Hukkaan meni hyvä pullo.

Lavuaariinko se sitten kaadettiin?

Naatiskeltiinko se muuten vaan? En nyt ymmärrä tuota hukka osuutta.

Vierailija
1609/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kutsuja tilanteesta myös. Jos on köyhä opiskelija ja yrittää järkätä kivan Jussin kavereille, niin voi toki ton verran osallistua. Jos itsellä rahat tiukassa niin ei ole pakko lähteä.

Jos joku varakas kutsuu köyhän suvun koolle, niin sitä voi vähän miettiä. Oliko aöun alkaenkin haluttu sut pois vieraiden joukosta ja sitten laitettu tollaset ehdot.

Olisiko vitsi?

Vierailija
1610/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastailette vuoden vanhaan ketjuun?

Vierailija
1611/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh kerro että sairastuit koronaan tai apinarokkoon.

Älytöntä hyväksikäyttöä!

Minä olin myös kutsuttu mökille ja ostin paikan päällä ruokaa, ja tein ruokaa, kuitenkin ystäväni suuttui kun mun piti lähteä aiemmin pois, jätin 50€ kun en tiennyt mistä suuttui.

Vierailija
1612/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhuh kerro että sairastuit koronaan tai apinarokkoon.

Älytöntä hyväksikäyttöä!

Minä olin myös kutsuttu mökille ja ostin paikan päällä ruokaa, ja tein ruokaa, kuitenkin ystäväni suuttui kun mun piti lähteä aiemmin pois, jätin 50€ kun en tiennyt mistä suuttui.

Kolera ois kans hyvä.

Vierailija
1613/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,  kutsuttuhan oli ajatellut viedä rasian maksikoita ja viinipullon....koko viikonlopuksi...huh, huh...meille ei ainakaan tule tuollaisia lokkeja....

Heh vaan itelles, ap olisi viettänyt mökillä illan ja seur aamuna kotiin, jos olisi mennyt.

Vierailija
1614/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kulunut päivilleen tasan vuosi, kun ap pähkäili ystävänsä lähettämää pitkää toivelistaa tuotteista, mitkä piti tuoda mökille Juhannusaatoksi.

Voisko ap kertoa nyt, mikäli sattuisi lukemaan tätä ketjua, mihin hän päätyi:

- menikö mökille jos, niin oliko onnistunut ilta

- veikö listanmukaiset "tuliaiset"/ vain osan,

miten emäntä reagoi

- miten muiden tuomat ruuat/juomat

suhteessa ap:n pitkään listaan

- jne, olisi mukava kuulla kaikkien näiden

vuoden aikana kirjoittamien puolesta ja

vastaan vuodatusten jälkeen: MIHIN AP

PÄÄTYI?

Hyvää Juhannusta kaikille!

Ap on kyllä kertonut, kun luet ketjun alkupäätä

Vierailija
1615/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä on moneen kertaan todettu, on eri asia järjestää juhlat kuin kutsua mökille viettämään juhannusta.

Vierailija
1616/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lokki tulee mökille kysymättä hyvissä ajoin omistajilta mitä voisin tuoda mukanani. Tällä vältytään siltä, että mukana tuodaan aidosti tarpeellista eikä  esim. kahdeksas samanlainen juusto-kabanossi-paketti tai muuta turhaa joka vaan pilaantuu.

Vieraan hyvä tuoda taloudellisesti enemmän kuin mitä kuluttaa niin hänet mukava kutsua uudestaankin.

Vierailija
1617/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän porukoissa jos ollaan meidän tai jonkun kaverin mökillä oletuksena kaikki tuo omat syötävät ja juotavansa, eikä siitä ole koskaan ollut mitään epäselvää. Joskus jos ollaan vaikka savustettu lohta syöjien kesken ostetaan ja maksetaan omat osuudet. 

Vierailija
1618/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on nostanut ylös viimekesäisen ketjun.

Vierailija
1619/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on nostanut ylös viimekesäisen ketjun.

Niin on, mutta onhan tämä ajankohtainen ja mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
1620/1992 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläole lokkeilija kirjoitti:

Mielestäni kohtuulliset viemiset. Vaikka kuinka olisi vieras niin on kohtuullista viedä sinne nyyttäri periaatteella ruokaa ja muita tuliaisia, kun kerran yövytään ja ruokaillaan siellä? Kaverinko pitäisi kustantaa 6 hlö juhannus yksinään?

Mun mielestä, jos toimitaan nyyttäriperusteella, joko jokainen vie vaan "jotain" arvioimansa oman kulutuksen perusteella (tyyliin aion juoda siiderin ja syödä kaksi makkaraa sekä kauhallisen salaattia --> vie paketin makkaraa ja pari siideriä ja toivoo, että joku muu tuo salaattia), tai sitten koordinoidaan yhdessä, kuka tuo mitäkin (siis tyyliin "a tuo kaikille salaattia ja b kaikille makkaraa, c ostaa siksarin siideriä) ja tällöin yleensä jokainen saa itse valita, mitä on tuomassa (tyyliin mestarileipuri tuo leivät ja leivonnaiset, köyhä opiskelija snacksit jne.), miten osuutensa hoitaa (ostaa vai tekee jne.) ja millä budjetilla (tuoko maistuvaa, mutta edullista vai hankkiiko himpulanpimpulaa kalliimmalla). Nyyttäriperiaate ei ole sitä, että tehdään lista ja ilmoitetaan vieraalle, että sen toteuttaminen on pääsymaksu pippaloihin.