Onko noloa valmistua yliopistoa vasta 32-vuotiaana?
Ystäväni valmistui lääkäriksi jokin aika sitten ja hän on 32 vuotias. Itse hän ei ilmeisesti pidä sitä ikinän eikä minään, mutta itsestäni on tosi luuseria aloittaa työt vasta 32-vuotiaana. En ymmärrä miten hän ei itse tajua yhtään hävetä sitä, että käytti 13 vuotta lukion jälkeen ennenkuin valmistui ammattiin.
t. 23-vuotiaana valmistunut KTM
Kommentit (29)
Lääkäri ja KTM eivät todellakaan kuulu samaan lauseeseen. Itse olen sekä DI että KTM ja kyllä DI-tutkintokin oli vaativampi kuin KTM:n tutkinto.
Tienaamisesta puheen ollen, montakohan lääkäriä löytyy esim. 100:n eniten tienaavan suomalaisen joukosta? Ei taida kovin montaa, jos yhtäkään...DI:t ja KTM:t sen sijaan ovat tuossa vahvasti edustettuina.
23 vuotiaat ovat pentuja. Jos hyvin käy 30 kun tulee lasiin alkaa kenties hieman olemaan järkeä päässä.
Joten keskity nyt vaan omien pelimerkkiesi tienaamiseen. Mitä muuta päässäsi liikkuu kuin kateus ja muiden kyttääminen... Brandi, party, viina, seksi...
Hmm. Olen 34-vuotias ja aloitan vasta syksyllä yliopisto-opintoni. Tätä ennen on synnytetty kolme lasta ja opiskeltu ammattikorkeakoulututkinto. Miettikääpä miten noloa tulee olemaan sitten joskus, kun valmistun yliopistosta! Ihan sairaan noloa. Siis OMG!
Ehdin todennäköisesti täyttää 40 ennen kuin valmistun.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 22:00"]huono provo
[/quote]
juuh ja tosi noloa on. Toivotravasti ei puhu asiasta ääneen.
Valmistuin lääkäriksi 32-vuotiaana. Lapset sain opiskeluaikana. Oli aivan sairaan rankkaa, en ole vieläkään palautunut niistä vuosista. Sitä ennen oli jo yksi maisterin tutkinto ja pääsykokeisiinkin meni työn ohessa monta vuotta.
Aina ei vaan lukiolaisena osaa tehdä oikeita valintoja, minkäs teet.
Ja on kyllä tosi tärkeetä, että lääkärillä on jo vähän muutakin kokemusta. Usein näkee nuoria suorastaan ylimielisesti muuhun hoitohenkilökuntaan tai potilaisiin suhtautuvia lääkäreitä. Ajattelen niitä nuoria usein säälien ja joudun paikkailemaan hoitajille joidenkin koppavaa käytöstä. Elämä opettaa, niin se vaan on.
ET kai tosissasi vertaa KTM ja lääkärin koulutusta keskenään....? Ystäväsi pelastaa ihmishenkiä ja sinä itse..noh...
Ei taida tietää ap että lääkärin opintoihin menee ihan kevyesti 10-11 vuottakin, kun erikoistuu.
Itse aloitin vasta opinnot yo:lla 31-vuotiaana. Valmistuin maisteriksi 39-vuotiaana. Väitöskirjaa teen nyt. En näe tässä mitään noloa, päinvastoin, monipuoliset opinnot ovat erikoisosaamiseni taustalla.
Ei yliopisto ole makkaratehdas, josta on tarkoitus tunkea meetwurstia ulos mahdollisimman nopeaan tahtiin. Ap tuskin on itse edes KTM kun käsityskyky on noin vajaa.
Huomattavasti nolompaa on edes kysyä tuollaista ja olla noin ahdasmielinen...