Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita vaihdevuosioireista kärsiviä?

Vierailija
14.05.2008 |

Itsellä ikää 42 v ja kuumat aallot vaivaavat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko? Mulla ei ole mitään oireita ja ikää on 48.

Vierailija
2/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hormonikorvaushoito jo 38-vuotiaasta 1½ vuoden ajan estrogeenin puutteesta johtuvien nivelkipujen vuoksi. Nyt olen pitänyt lääkityksestä taukoa jo reilut pari vuotta, mutta nyt viime kuukausina on alkaneet tulla nämä sosiaalisestikin häiritsevät kuumotus + kasvojen punoitus tilanteet. Ärsytykseen asti kysellään olenko ollut etelässä tai olenko polttanut kasvoni auringossa. Pitää varmaan hakea taas hormoniresepti. Ihan silläkin kyselen, onko jollakin ollut apua näistä luontaistuotteista, esim. Orionin Bonfemi? Hormoneilla kun on sivuvaikutuksensakin.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v. ja luulen, että vaihdevuosioireet vaivaavat jo minuakin. Kuumia aaltoja, välillä paleltaa, v-tuttaa niin maan perusteellisesti kaikki. Pms-oireet tulleet paljon voimakkaammiksi viime aikoina. Haluttomuutta yms. ovatko nämä oireet mummotaudin oireita?

Vierailija
4/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa söin Efexor lääkettä, auttoi hikoilipuuskiin.Nyt en ole sitä enää käyttänyt, olo on tasaantunut.Välillä tulee kuumia aaltoja, jos yhtäkkiä tulee joku jänskä tilanne tms.Vituttaa kyllä aikaajoin rankasti, kiloja tullut, mutta ei saa millään niitä pois.Halut tiessään.Nainen 43v

Vierailija
5/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain kuullut, että on perinnöllistä, missä iässä alkaa vaihdevuodet. Keskimäärin kuitenkin 45-55, joten olet kyllä edellinen vastaaja aika tarkkaan siinä iässä. Minä itse sain esikoiseni 37 v lapsettomuushoitojen kautta. Synnytyksen jälkeen alkoi melko pian nivelkivut, joista ei tullut loppua ollenkaan. Verikokeissa ei estrogeenia ollut edes sen vertaa kuin vanhoilla mummoilla. Kuukautiset silti pelasivat säännöllisesti. Mutta nivelkivut jäivät pois kokonaan jo pari viikkoa hormonikorvaushoidon aloittamisesta. Tässähän niitä oireita listattuna: (Yö)hikoiluVäsymysUnettomuus, unen häiriötSydämen rytmihäiriötLihas- ja nivelsärytPäänsärkyMuistin huononeminenÄrtyneisyys, masentuneisuusSeksuaalinen haluttomuusEmättimen kuivuus, kutina, kirvely, arkuusYhdyntäkivutTihentynyt virtsaamistarveKirvely virtsatessaVirtsan pidätyskyvyn heikkeneminen VirtsatietulehduksetEmätintulehduksetItselläni nyt tosiaan nuo kasvojen punastuminen (tilanteisiin ei liity hämillään oloa). PAKKO mennä hakemaan jotain lääkitystä, ei muuten mutta siksi kun siitä _jatkuvasti_ huomautellaan. ap

Vierailija
6/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lääkkeellä?

Vierailija
7/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikorvaushoidoista voi olla?

Vierailija
8/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sappitulehduksen riski.

hormonikorvaushoidoista voi olla?

Vierailija
9/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen. Lääkärikin tutki minut ja pitää minua harvinaisena yksilönä, mutta olen siis aivan terve.Liikun paljon ja olen hoikka -olen ollut aina. Syön luontaistuotteita "hormonikorvaushoidoksi" kait tai "ennaltaehkäisyksi" ihan miten vaan asian haluaa ilmaista. Taitavat tehota, kun ei tosiaankaan ole vaihdevuosioireita.

Vierailija
10/13 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää minulla on kohta 48 vuotta. Viime talvesta saakka kuukautisissa on ollut reilua heittoa, runsaat kuukautiset ovat "tyrehtyneet", viimeiset 2 kuukautta ovat olleet melkeinpä jatkuvaa pientä vuotoa (ensi viikolla lääkäri). Olen hurjan hermostunut, masentunut, kärsin vaikeista päänsäryistä (näihin on muitakin syitä). Ja muutenkin on niin paljon remppaa, ettei tiedä, mikä johtuu mistäkin, enkä jaksa koko aikaa juosta lääkärissä. Virtsaamisvaivat ovat pahentuneet: yliaktiivinen rakko, kirvelyä, falskaamista.Syön masennuslääkkeitä ja psykiatrini sanoi, että masennus voi pahentua hormonihoidosta?! Lieneekö perää.Ainokaiseni on kohta 10 vuotta. Neurologi sanoi joskus, että "vanhalla ensisynnyttäjällä" vaihdevuodet voivat alkaa aiemmin.Todella ärsyttävää aikaa. Toki elämässä on nyt muitakin murheita, mitkä vaikuttavat vointiin.

Vierailija
11/13 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aiheuttaa hormonitoiminnan loppumisen.

Vierailija
12/13 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kuumia aaltoja mutta ne on liittyneet hormonihäiriöön ja menneet parissa kuukaudessa ohi. Nyt ikää 48v eikä mitään oireita. Ei edes menkkoja.... just laskin että 6 vkoa edellisistä.... pitäiskö testata varmuuden vuoksi:D

Vierailija
13/13 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kiva juttu se..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi