Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näköhäiriö??

23.08.2006 |

Apua- tää aamu alkoi huonosti! Vasen silmä tuntui jotenkin sumeelta ja sotki myös oikean silmän tarkkuutta. Huomasin tän, kun katoin aamu-uutisia. " tunnetta" silmässä jatkui noin 15 minuuttia, jonka jälkeen se katosi. Katoin netistä, mutten löytänyt vastausta mistä tää vois johtua? Onko kellään ollut samanlaisia tuntemuksia? Jostain kuulin,että näköhäiriöt vois jopa ennakoida synnytyksen alkua. Se ei ois hyvä juttu, sillä odotus on nyt rv 33...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti näköhäiriöt saattavat myös liittyä korkeaan verenpaineeseen...

Jos mahdollista, niin kannattaa käydä mittauttamassa, sillä ainahan on mahdollista myös raskausmyrkytyksen vaara.

En halua pelotella, mutta parempi olla mielummin hieman ylivarovainen, kun antaa tilanteen kehittyä liian pitkälle.

Toivottavasti kaikki kuitenki hyvin ja näköhäiriö oli vain hetkellinen ja harmiton =)

Lisa & V 3kk 2vko:a

Vierailija
2/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne on aina tarkistettava. eli soita neuvolaan heti tänään niin tarkistavat paineesi ja ettei valkuaista ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko yhtäkkiä sellanen sotku tuossa toisen silmän kulmassa väpättään ja häiritsi pahimmillaan toistakin silmää. Kävin neuvolassa tarkastuksessa ja kaikki oli hyvin. Neuvolaan mentyäni häiriö olikin jo lähes poistunut. Myös eilen sain samanlaisen vemputtimen silmäkulmaani, mutta koska olin juuri tullut neuvolasta ja kaikki oli siellä kunnossa, päätin odottaa. Häiriö poistuikin varttitunnissa. Nyt siis tarkkailen moista ja jos vielä tulee, niin neuvolaanhan se on mentävä.

Sarafan rv 27+6

Vierailija
4/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne liittyvät ilmeisesti sairastamaani migreeniin. Koskaan aikaisemmin migreenikohtauksiini ei näköhäiriöitä ole liittynyt mutta ilmeisesti raskauden hormonitoiminta vaikuttaa näin.

Näköhäiriöt voivat ola myös raskausmyrkytyksen oire.

Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä lääkäriin.

Nella

Vierailija
5/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Kiitos viesteistänne!

Kävin tänään aamulla neuvolassa, jossa todettiin alapaine hieman korkeaksi (86), kun se on normaalisti mulla ollut n. 60-80 välillä. Terkkari oli sitä mieltä, että näköhäiriö voi olla migreenityyppinen kohtaus, johon ei liity kuitenkaan päänsärkyä. On kuulemma suht yleistä raskaana olevilla. Itse en oo koskaan (onneksi) potenut migreeniä, joten tunne oli outo!

Virtsassa ei ollut valkuaista, ei turvotusta raajoissa eikä nopeaa painonnousua, joten noiden raskausmyrkytysoireiden suhteen kaikki ok. Seuraillaan kuitenkin vp nyt viikoittain, niin ei sitten tarvii itse puntaroida asiaa omassa mielessä!

Huh- helpotti! ;)