♥♥PERJANTAI PINO KESÄKERTUILLE♥♥
Kommentit (20)
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille. Onneksi mitään kovin suurta jysäriä ei tullut, mutta se inhottava jomotus, että kohta napsahtaa kesti melko kauan särkylääkkeestä huolimatta. Toivottavasti ei tule heti uudestaan. Onneksi ensi torstaina on taas äitipolilla tarkastus, joten tulee kaikki ainakin tutkittua kunnolla.
Meidän vauva syntyy (miehen mukaan siis) kahdeksan viikon päästä. Onko teidän miehenne mitään vastanneet tai kommentoineet, jos olette kysyneet milloin arvelee vauvan syntyvän?
Nyt täytyisi ilmeisesti mennä aamupalalle. Eilen jäi iltaruoka tekemättä, kun itkua tuhertaen tein tytölle kevättakkia. Ne ohjeet oli ihan ****tä, jos minulta kysytään. No, eiköhän sitä voi rönttötakkina pitää, mihin on tarkoitettukin.
Esikoinen protestoi äidin kirjoittelua vaikka isäkin on kotona. Palaillaan.
Jamesiina ja MasuVauveli rv 30+0 (" Nyt alkaa tilanne olemaan ' vakava' , enää ei voi kieltää / välttää että tulen isäksi uudestaan, ei sillä että olisin halunnutkaan." Että näin mies kommentoi just äsken kun älysi mikä viikko alkoi...: ) )
Taas on monta päivää hurahtanut, niin ettei ole paljon kerennyt koneella käymään. Jotenkin tuntuu, että koko ajan on muka kiire jonnekin...
Sunnuntaina olis tulevan kummipojan ristiäiset. Vaateongelmaa tuppaa olemaan. Eilen löysin H&M:ltä yhden pellavahameen, jota ehkä vois käyttää. Ei ollu kyllä mammamallia, mutta kun otti rittävän ison niin sai jotenkin mahan päälle kiskottua. Istuvuus ei kyllä parasta mahdollista luokkaa ja käyttökertoja ei taida tulla kun tuo yks, mutta ei maksanu onneks ku 9,90. Kummilahjakin on vielä hankkimatta. Mies kyllä lupas tulla tänään töistä vähän aikaisemmin, niin kerettäis vielä illalla kaupungille. Siivotakin pitäis kun anoppi on tulossa yökylään ristiäisten takia.... plääh:( Missähän välissä senkin kerkee. Kaverin 8kk ikäinen eroahdistusta poteva pikkumies tulee kohta taas muutamaks tunniksi hoitoon. Saattaa meidän neiti olla taas vähän aikaa sitä mieltä että vauvat ei oo yhtään kivoja kun ne vaan huutaa:))
Oon kyllä teidän kuulumisia käyny lukemassa, mutta pää on nykyään niin täynnä hattaraa, ettei sinne mitään jää....
Oma(.) ei mitään ihmeitä. Mikki liikkuu kovasti etenkin iltaisin ja aamulla anivarhain. Taitaa nyt jo opettaa että kesällä herätään aikaisin. Oon nimittäin muutaman viime kuukauden heränny viimeistään puoli kuudelta, eikä väsytä silloin yhtään. Normaalisti voisin nukkua vaikka kellon ympäri jos sais... Suonenvetoja on täälläkin(pohkeissa), erityisesti sillon kun käännyn selälleni. Tarttis varmaan käydä magnesiumia ostamassa, jos se vähän helpottais. Töissä kun joutuu portaita nousemaan, niin välillä tuntuu että pohkeet ei kestä.
Nyt on pakko ottaa imuri käteen, että saa enimmät murut edes lattioilta pois ennen kuin pikkukaveri saapuu niitä suuhunsa keräämään....
Quest ja Mikki 28 tasan
meillä herättiinkin jo 7.30. Ei millään ois jaksanu nousta kun on tottunut tonne ysiin asti koisailemaan...Neiti sitten touhuilikin omiaan tonne puol yheksään pinnasängyssään, ei tarvinnu heti kiskoa itseään ylös. Nyt ollaan aamupalat syöty ja neiti on iskää herättämässä ;)
Krisse: Toi synnytyskertomuaa oli kiva idea!!!!! Saa sitten käydä lukemassa muiden kokemuksia.
Suonenvedoista: Mulla niitä myös on aina välillä, yleensä öisin, ja sattuu aika ilkeesti. Kuulin kaverilta että vishyvesi auttaa siihen mutta saakohan sitä raskaana niin kauheesti juoda? Jostakin oon joskus kuullut että nostais verenpainetta. Oonkohan ihan hakoteillä?
Painosta: Mulla on myös ollu tasaseen toi 500g/vko tullut painoa. Ehkä turhankin paljon kun lähtöpaino kuitenkin oli melkein 10kg enemmän mitä tytöstä. Painoin siis 49kg kun aloin esikoista odottamaan ja synnärille mennessä 72kg ja nyt tämän rasklauden alussa 59kg joten mitäköhän mahtaa vaaka näyttää yhdeksän viikon päästä?!? APUVA!
Mulla edelleen pissavaivat jatkuu :( Nyt on näyte lähetetty tutkittavaksi mjonnekin josta saan tulokset alkuviikosta ma tai ti. Olis ihan kiva saada tietää mikä vaivaa että pääseekö näistä vaivoista eroon!
Nopiaan se aika tuntuu menevän, tänään alkaa taas uus viikko! Kohta iskee kyllä paniikki laittaa kaikki vauvaa varten kuntoon. Noh, kai niitä puuhia voi siirtää tuonne toukokuullekin :)
Queen rv30+0 ja neiti 1v2,5kk
sori kirjotusvirheet, ei oikeen näin aamusella sormet toimi :)
Queen edelleen
[color=purple]En ole jaksanut vähään aikaan kirjoitella. Mulla oli pari viikkoa sitten se kohdunkaula lyhentynyt. Kävin viime tiistaina kontrollissa, eikä ollut muuttunut mihinkään. Se on siis hyvä merkki. Lääkäri sanoi, että minun tapauksessani se voi olla normaalia, mutta varmuuden vuoksi pitää ottaa rauhallisesti. Supistukset ovat vähentyneet selvästi tuon käynnin jälkeen. Eli stressi ja itku ovat pahimmat suppareiden aiheuttajat. Teen nyt sitä mikä tuntuu hyvältä. Mies hoitaa imuroinnin ja painavien esineiden noston. Kahden viikon päästä on taas kontrolli. Jos sittenkään ei ole tapahtunut muutosta, niin hyvä vaan.
Sain juuri äsken opinnäytetyön alustavasti valmiiksi. Pitää viedä vielä opettajille näytille ja korjata heidän sanomat asiat. Miun pitää palauttaa se toukokuun alkuun mennessä, joten mulla on hyvin aikaa viilata pilkkua näin loppuvaiheessa. Alkaa kyllä olla semmoinen fiilis, että ei kiinnosta yhtään katsoa koko työtä. Huomenna kirjoitan vielä tiivistelmän. Mut voi mikä ihana tunne kun sen saa alta pois.
Vauva voi hyvin. Kontrollissa lääkäri mittas kohdunkaulan pituuden ultralla ja vauvan pylly nökötti suoraan sitä vasten. Muuta ei siinä kuvassa näkynytkään. =)
Ostin semmoisen unilaulua soittavan pehmolelun vauvalle ja olen joka ilta soittanut sen mahan päällä. Katsotaan mitä vauva tuumii laulusta synnyttyään. Toisaalta nyt kun soitan sen, niin siitä se rupee potkimaan lelua vasten. Eli ei sillä taidan kauhean rauhoittava vaikutus olla... Tai sit se inhoaa sitä laulua.
Mies lähtee viikonlopuksi pois ja minä jään yksin...=( No, olen kutsunut tyttökaverit lauantaina saunomaan, syömään fetasalaattia ja pelailemaan. Meit on neljä kaverusta, voi tulla ihan mukava ilta vaikka viinaa ei otetakkaan. Ajattelin kyllä käydä ostamassa jonkun pienen siiderin saunan jälkeen. Oon juonut yhden siiderin raskauden aikana, nyt on toisen aika.
Mullakin on niitä suonenvetoja ollut, syön magnesiumia ja ne on hävinneet. Suonenveto tulee yleensä siitä jos venyttelee jalkoja, eli ojentaa nilkan. Silloin tuntuu, että pohjelihas kääntyy ympäri. Todella epämiellyttävää.
Maanantaina isukki tuo meille kaikki mahdolliset vauvatavarat sängystä vaatteisiin. Ihanaa päästä laittelemaan niitä paikoilleen. Sänky on pakko heti koota, koska ei se mahdu varastoon. Vielä siis muistutukseksi, että mulla on se 2-vuotias pikkuveli ja saadaan kaikki siltä jääneet tuliterät tavarat. Iskällä ja sen vaimolla kuitenkn tuli nyt ikä vastaan eikä ne tee enempää lapsia.
Mullakin on kumma kaunistautumisvimma. En ole oikeastaan ikinä meikannut, mutta nyt keskiraskauden jälkeen olen alkanut meikkaamaan ja kynnet pitää olla aina lakattu siististi kynsikorun kera. Siitä tulee itselle tosi hyvä mieli.
No, pitää mennä lämmittämään pinaattikeittoa, mies tulee kohta kotiin ja lähtee melkein samantien reissuun. Taidan lähteä saatille ja käydä vuokraamassa leffoja.
Tytteli-83 rv 28+2
Eilen sain sitten raivarin kun ompelukone hajos lopullisesti! Just kun olin ajatellut ommella vaikka mitä,kun olokin olisi sallinut. No saan sen korjaamolle vasta maanantaina illalla tai sitten tiistaina. Nyt sitten pyöritellään täälä peukaloita kun en keksi mitään tekemistä,mitä voisi/saisin tehdä. Siivota pitäis,mutta kun sitä en saa tehdä.
Mä luulen,että turhaudun vielä ennen puoli kuutta kun mies tulee töistä. Se oli taas aamulla kun myrskyn merkki kun lähti töihin. Toivottavasti sen kiukku laantuu ennen kuin tulee töistä kotiin. Se on tosi ärsyttävää kun sitä kiukuttaa!
Krissen idea olin hyvä! Kannatan. Ja sitten vielä parempi jos siitä tulis ihan oma pino kun tuo esittelypino on jo niin julmettu. Ettei ala sitten jumittaan! (en tiä meinasko Krissekin että olis ihan oma pino niille kertomuksille)
Tytteli-83: Mäkin ajattelin hankkia sellaisen soittorasian ja alkaa soittamaan sitä masun päällä. En vain ole vielä oikeen löytänyt sellaista kun haluasin.Pian varmaan kannattais se hakee,jos meinaa vaavin siihen totuttaa.
Oma nyytti: Eilen illalla vaavilla oli taas hauskaa. Mä tunsin ihan selvästi kun sen jalka liikkui alavatsalla. Taputtelin sitä jalkaan sitten hellästi ja se veti aina jalan pois kun siihen koski. Söpöä! Aloin siinä sitten miettimään,että minkähänlainen nyytti sieltä oikeen tulee.
Nyt sitten pitäis mennä lekottelemaan kylpyyn,ahh ihanaa. Jotenkin tykkään käydä paljon enemmän päivällä kylvyssä kuin illalla. Illalla on niin ärsyttävää sitten jos tukka on märkä kun menee nukkumaan. Ajattelin taas laittaa sellaiset tehohoidot hiuksiin,ettei paremmasta väliä. Ainakin taas sais sitten tukkaan lisää eloa.
vinkki: kotiin jaettiin postin lehti. Siinä oli kaikenlaisia webbisivuja vauva-aiheesta. Esim. kantoliinoista ja unipusseista.
Lilli81 30+0
Just ja just yritän saada itseni sängystä ylös...
Toi synnytys-pino kuulostaa hyvältä. TOivotaan nyt kuitenkin, että nää kaverit pysyy sisällä vielä hyvän tovin.
Joku puhui meikkauksesta... ja kyllä täälläkin meikkiä menee enemmän... kyllä sitä haluaa näyttää vielä " freesiltä" ...ja varsinkin kun aamuisin peilistä katsoo turvonnut, pöhötynyt akka.
Omanapa: Eilen oli lääkärineuvola. Painoa oli tullut tähän asti 8 kg eli nyt painan 55 kg. Kohdunsuu oli puoli-pehmeä...(mitäköhän tarkoittaa?) 2.5-3cm ja kiinnni. eli ei ollut lyhentynyt. Mietittiin töissä jaksamista ja ihan tyytyväisenä vielä olisin menossa töihin. Supistuksia on kyllä tullut mutta ei kipeitä n. 10 per vrk.... paitsi sitten tietenkin eilen koko ilta supisteli kun olin töissä (varmaan toi sisätutkimus ärsytti) ja illalla oli jo vähän kipeitäkin. Tänä aamunakin mokomat jatkuvat ja tulevat levossakin, joten pakko kai pyytää saikkua. Tänään on onneksi vapaapäivä... ja olen menossa hammaslääkäriin niin samalla voin hihkaista neuvola-tädille, jos vaikka se sama lääkäri kirjoittas kuka mut eilen tutkiki.
Ninni ja vauvi rv 26+2
Ninni-78:
Omanapa: Eilen oli lääkärineuvola. Painoa oli tullut tähän asti 8 kg eli nyt painan 55 kg. Kohdunsuu oli puoli-pehmeä...(mitäköhän tarkoittaa?) 2.5-3cm ja kiinnni. eli ei ollut lyhentynyt. Mietittiin töissä jaksamista ja ihan tyytyväisenä vielä olisin menossa töihin. Supistuksia on kyllä tullut mutta ei kipeitä n. 10 per vrk.... paitsi sitten tietenkin eilen koko ilta supisteli kun olin töissä (varmaan toi sisätutkimus ärsytti) ja illalla oli jo vähän kipeitäkin. Tänä aamunakin mokomat jatkuvat ja tulevat levossakin, joten pakko kai pyytää saikkua. Tänään on onneksi vapaapäivä... ja olen menossa hammaslääkäriin niin samalla voin hihkaista neuvola-tädille, jos vaikka se sama lääkäri kirjoittas kuka mut eilen tutkiki.
Mulla on kans tullu painoo 8kg. Mutta se 5kg on tullut ihan 3 viikon sisää. No ei voi mitään. Mun mielestä se on vaan hyvä kun tulee painoa. Niin siitä sisätutkimuksesta piti laittaa. Että mulle lääkäri sanoi,että sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia,että saa suppareita normaalia päivää enemmän. Tämä voi jatkua seuraavat 3-5 päivää. Mulla ainakin oli aina 3 päivää tutkimusten jälkeen kovat supparit. Kannattaa pyytää sitä saikkua. Ettei tilanne pahene :) saikun kuulemma saa kirjoittaa 1 päivän takautuvasti joten sen ei tarvi varmaan sua tutkia uudestaan tänään!
Jaksamista
Lilli81 30+0
Äp-paketti saapui just. Sanoinkin kaverille,että kun posti kolahti laatikkoon,että pitää heti kattoo jos se nouto lappu olis vaikka tullut! Ja sielähän se oli postin seassa! Nyt olen ihan murkut pöksyissä kun en pääse sitä hakeen. Soitin miehellekin töihin,että pystyykö se lähtee hakeen sitä. Mutta ei kuulemma millään voinut lähtee. Nyt sitten pitää odottaa puol kuuteen että se tulee töistä. Mä en kestä odottaa!!!!!!
Pitää ny keksiä jotain että aika kuluis :)
Avaan sen kyllä sit heti kun pääsen kotiin.
Lilli81 TAAS (oikeen palsta terrisointia taas)
Ajattelin pitää pienen tauon noiden kirpparikamojen järjestelyssä ja tulla kerrankin kirjoittaan tänne. Aina on muka niin kiire siivoomaan tai päikkäreille kun esikoinen nukkuu, että jätän tänne kirjoittelun väliin, tylsää.. Krissen esimerkkiä noudattaen päätin elämäni ensimmäistä kertaa varata pöydän kirpparilta, kiitos *tietämättäsi* antamasta kannusteksesta Krisse!! :) Toivottavasti mun kamat (lastenvaatteet/omat vaatteet/astiat) menee kaupaksi, en todellakaan jaksaisi raahata niitä takaisin kotia...
Suonenveto tuntuu olevan monella, sama täällä. Aika hyvin sen saa pidettyä kurissa juomalla tarpeeksi vettä päivän aikana ja illalla sitten magnesiumia ja rautaa, ainaskin mulla nämä auttaneet niinkuin moni muukin vinkkaa!
Synnytyskertomus-lista hyvä idea eli se siis sinne SYNNYTYSASIAA sivuille, eikös?
Muutkin näköjään innostuneet itsensä laitosta. Itse olen kyllä aina meikannut (varmaan viimeiset 12 vuotta melkein joka päivä) ja muutenkin tykkään itseni hemmottelemisesta ja hoidosta mutta mikä uusi juttu minulla nyt viime aikona tullut mieleen on vaatteet!!! Nyt kun olen jo " toista vuotta" raskaana eli esikoinen ~11 kk niin alkaa tuntua, että kunhan minä tästä pallovatsasta ja niiden jälkeisistä läskeistä pääsen eroon niin alan ihan tosissani PUKEUTUA! Eli vähän lisää mielikuvitusta, koruja, asusteita jne. eikä aina niitä samoja farkku/kiva trikoopaita meininkiä!!!!
Oma napa senkun pullistuu, masu on jo senttitolkulla isompi kuin esikoista odottaessa mutta niinkai se vissiin meneekin.. Masukki ei todellakaan ole enää se rauhallisempi kaveri vaan jumppaus on ihan jokapäiväistä ja todella riehakasta, välillä varsinkin alaosasto on kovilla kun pikkuinen potkii niin lujaa. En kyllä muista, että esikoinen olis " seilannut" tällä tavalla vatsassa, aktiivinen hänkin oli mutta monotteli aina vaan pariin paikkaan kun tämä uusi tulokas vetää poikittain, pää ylöspäin jne.. :) Öisinkin jumppailee ahkeraan mutta olen nyt saanut muutaman yön nukuttua paremmin kun vatsa tuntuu jotenkin " sopivalta" eli mikään ei paina, kiristä, ahdista jne.. jatkuis vaan samaan malliin, saa nähdä milloin joutuu ensimmäiset lisätyynyt ottamaan käyttöön.. eiskoiselta niitä oli parhaimmillaan 5!!! kun sopivaa asentoa ei meinannut joinakin öinä löytyä!
Nyt takaisin hinnoitteleen vauvanvaatteita.. Mukavaa viikonloppua kaikille!
MiljaMaaria 29 + 5
Taas saa aikaseks itekin kirjoteltua.. Mulla menee nää mielialat niin täydellisesti ton sään mukaan :) Nyt paistaa aurinko ja kävinki koiran kans n.4km lenkin ku on niin nätti ilma. Joskus taas kun on oikein harmaata makaan vaan sohvalla koko päivän.. :)
Täälläkin on kärsitty vähän suonenvedosta, heräsin aamukuudelta siihen et jalasta veti niin hitosti.. Mul ei ole aiemmin ollu suonenvetoa ku sillon ku vedän kireitä ratsastussaappaita jalasta..
Muuten kaikki on menny hyvin, lääkäri oli tossa pari viikkoa sit ja kaikki oli hyvin. Vieläkään en tiedä mitä supistus tarkoittaa, mikä lienee vain hyvä asia.
Oli vaan hassu lääkäri, taas huomaa miten kaikki on niin äitikeskeistä... Mentiin sinne silleen et mies meni ekana ovesta, niin lääkäri sivuutti sen ja kätteli ensin mua. Ja kaikki jutustelu oli mulle, ihan ku miestä ei olis ollukkaan. Musta tollanen on vähän tyhmää, koska musta on hienoa et mies on halunnu olla joka neuvolakäynnillä mukana.
Siitä tulikin mieleeni, aiotteko koota miehillenne ISYYSPAKKAUSTA?
Mä oon vähän suunnitellu et jotain pientä piristystä voisin keksiä, netistä löytykin paljon hyviä vinkkejä :)
Joku kiros ompelukonettaan.. Mulla kans kone sano yhteistyösopimuksen irti eilen.. Nyt taas toimii.. Kone on viel jotain puol vuotta vanha joten pitäs toimia mut ei.. Aina niis on jotain :)
Mä en oo vielä ees palauttanu äippärahahakemusta.. 3.4 vien ku sillo on viimenen päivä.. Haluisin sen uuden pakkauksen. Vaik eipä siihen nyt kuole jos tulee se vanha..
Masussa ollaan nykyään hyvinkin aktiivisia, ja pikkunen on koko ajan enempi hereillä. Melkei koko ajan tuntuu joku jalka/käsi mikälie punkevan vatsanahasta läpi. Tuntuuko muilla potkujen yhteydes sellasta " rutinaa" ?? En tiiä miten sitä kuvailisin, mut tulee mieleen ihan ku samal ku vauva potkii/tönii niin se näpläis sitä kohdn seinää.. Tosi vaikee selittää, mut jos jollain on samaa niin varmaan tunnisti?
Eipähän tässä muuta, pitänee siirtyy kotihommien pariin :)
Nazuli rv 29+6 (Jee huomenna vaihtuu kympit!!)
Olen tuossa touhuillut ja nyt ehdin hetken hengähtää ennen kuin pimu heräilee päikkäreiltään :)
Ihan ekaksi [b]Krisse[/b] tuo oma ketju kerttujen synnytyksistä sitten ajallaan on hyvä :) Tuleeko se sinne synnytysasiat vai vaavit palstalle?
[b]Jamesiina[/b] Mun mies ihan oma-aloitteisesti ilmoitti että meidän vauva syntyy 12.6. Tiiä mistä sen sai päähänsä, mutta niin tuo sanoi?! Se olis sitten pari viikkoo etuajassa, mutta sopis mulle :) Kuitenkin jo ihan aikalainen olisi.
Jollain oli vaateinnostus iskenyt, mutta kun tää muisti... No mulla on sama homma, tsiigailen kuvastoista vaatteita ja haaveilen ajasta ilman tätä vatsaa. Kyllä sitten meininki muuttuu :)
Oltiin eilen lätkämatsissa kun saatiin mummu tyttöä vahtiin. Oli ihanaa olla miehen kanssa " kaksin" ja sitten melkein 7000 muuta ihmistä :) Huomaa että poikaa odotan, vaavi potkutteli vimmatusti koko pelin ajan. Mä olin ihmeissäni että kuin päin olisin ollut, otti välillä aikas kipeetä.
Huomenna aateltiin viedä tyttö juna-ajelulle, se kun on niistä niin onnessaan ja sitten käydään lintsin SeaLifessa katselemassa kaloja. Kivaa!!
Nyt alkaa makkarista kuulua pöhinää, meidän prinsessa heräilee :) Mukavaa päivää ja viikonloppua jos ei palstoilla tavata!
Helmis ja Onsku 27 Tasan :)
Olo on suht pirtee, yöstä huolimatta: 3x vessassa ja suonenvetoo...
Nyt " päivävaiva" on närästys... Ihan sama mitä suusta alas pistää, nii närästää. Esikoista oottaissa ei tietookaan mistään näistä vaivoista... Apteekin kautta saa tänään käydä, ettei viikonloppu mene mahottomaks...
Mun on pakko myöntää, et taloasiat on menny täysillä odotuksen ohi, päivittäin soittelen pankkeihin ja pähkäilen kaikee mahollista... Onneks on sen verran vilkas toi napura ettei tartte alkaa kuulostelemaan onko siellä kaikki hyvin..
Ja pitäs varmaan uskoo jo et sitä väsyy aika helpolla. Eilisen päivän oli vieraita 11-20 ja kaikki se kestitys ym... Illalla kaaduin sohvalle ja tuntu ettei siitä ylös pääse millään... Tänäänki on normaalia vaikeempaa kaikki touhuaminen ollu... Mutta höperökshän sitä tulee kaksin pojan kanssa muuten...
Laskeskelin tossa et jos tämäki mukero aikoo samoihin aikoihin syntyä ku veljesä nii reilu 9vko jälellä... Vaikka katotaanhan vaan nii vielä juhannuksena tuskaillaan ;)))))
Nyt vielä ku miesväki on päikkäreillä nii omien höperrysten pariin...
Suhmura ja Napura 29+1
Viime raskaudessa väsäsin miehelle oikein hienon isyyspakkauksen. Oli korvatulppia, isä-vauva paitaa, tosi hienoa konjakkia, salmiakkia, ruokalappu vauvalle jne. Mies tykkäsi ihan mahdottomasti :)
Kyllä mä nytkin ajattelin jotain järjestää, en ehkä yhtä isoa pakkausta mutta jotain kuitenkin...
Nyt menoks, ei oo enää vaimeeta muminaa.... :)
Tulin nyt ensimmäistä kertaa lukeen tän vkon viestejä, joten en ihan kaikkia jaksanut lukea..
Ihan aluks tuli mieleen sama juttu kuin nazuli puhui miehen kohtelusta Meillä molemmissa ultrissa lääkäri ehti laittaa oven kiinni ja mies koputteli siellä takana, että eikö pääse mukaan..No, kai niillä oli vaan kiire eikä huomannut meitä olevan kaksi tai siis kolme :) Neuvolassa taas on ollut tosi positiivista, kun mies on ollut mukana.
Mulla ollut tuskaisa viikko ja oon kärsinyt näistä mysteereistä vatsakivuista, jotka sunnuntaina muuttui ihan hirveeks aaltomaiseks kipuiluks ja makasin vaan sängyllä mykkyrässä. Ja eihän tällänen ensisynnyttäjä tajua supistuksista mitään, joten ei ollut hajuakaan että onko ne supistuksia vai ei. Kuitenkin oli niin aaltomaista ja kovaa kipua selässä ja mahassa, niin soitin sairaalaan ja ne käski tuleen synnärin päivistykseen. Näillä viikoillahan ei sais kipeesti supistella tunnin välein ja kipu oli kovaa.
Siellä tutkittiin kaikki pissat,veret ja vauva ultrattiin ja sisätutkimus päälle. Paikat oli kii ja vauva uiskenteli vilkkaasti. Painoi 900g. Ja loppujen lopuks ne ei kait sit ollutkaan supistuksia vaan lääkäri epäili vatsatautia..Onneksi!!
Nyt vaan kivut jatkuneet :( ja epäillys taitaakin olla lihassa..Olen nimittäin kasvisyöjä ja vasta viime kuukausina otin lihan mukaan ruokavalioon raskauden takia. Viime vkolla mulla alkoi työt ja siellä on vain joko kasviskeitto tai lihalounas, joten lihaa oon syönyt joka päivä, koska kuka nyt keitolla koko päivää jaksaa..Taitaa suolet olla aika solmussa..Mutta nyt sain ummetuslääkkeitä..
Se niistä vaivoista..Ihanaa kun viikot vierii ja pian saa lukea kerttujen synnytyskokemuksia :) pianhan huhtikuulaiset alkaa jakautumaan..
Isyyspaketti oli hauska idea, pitäisköhän itekin väsätä sellainen..Onko muita sisältöideoita?
Hyvää alkavaa vkonloppua!!
Anninapa 26+1
ja tässä jotain mitä mä löysin netistä mitä muut on laittanu isyyspakkaukseen:
*Korvatulppia
*Sikari
*Energiajuomaa
*Suklaata/sisuja
*Kumihanskat ja pyykkipoika vaipanvaihtohetkiin
*Jotain " yhteistä" isille ja vauvalle: Iso ja pieni kylpyankka, samanlaiset pyyhkeet, vauva ja isi-paidat tms.
*Miestenlehti :)
*Hyvää yötä isi-tyynyliina (www.villijavapaa.fi)
*Päänsärkylääkettä
*Isin kulta-body
*Tulitikkuja että silmät pysyy auki
*Satu/kuvakirja
*Käsinukkeja, lelu tms. millä saada " vauva hiljaseks"
*Vauva. Omistajan opas, käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto-kirja
Tossa oli mun mielestä ihan hauskojakin juttuja, toiv. antoi inspistä jollekin muullekin :)
Terkuin Nazuli
Sain sen viimevuoden paketin ja se oli aivan ihana! En löytänyt kun 2 potkaria mitä en ehkä pidä vaavilla! Olempas ollut epäluuloinen. Kuinka voikaan noin paljon netissä muuttua värit jne.
Itselleni ihan nauran!
Lilli81 30+0
Mitäs siitä toppapuvusta tykkäsit? Minusta se on tosi kiva. Ihan innolla odotan, että saan siihen pikkuisen syksyllä pukea. Turkoosi on minusta kiva väri ja sopii hyvin sekä tytölle, että pojalle.
Viikonloppuja kaikille!
Mirju ja pikku-pööpöti 27+5
[color=Firebrick4] keskiviikkoisesta lääkärikäynnistä inostuneena (kun kaikki oli niin hyvin) olen nyt parina päivänä ollut tosi reipas ja touhunnut kaikkea. nyt on sit ihan tajuttoman väsy olo. poika on mummulassa yökylässä, ja illalla tulee vielä vieraita... ei jaksais kyllä viihdyttää yhtään, mutta jospa ymmärtävät, jos menen ajoissa nukkumaan (enemmän miehen kavereita on).
siitä äitiyspakkauksesta pitää munkin kommentoida, vaikka sainkin sen jo ajat sitten. mustakin tosi ihania vaatteita siinä (siis mullakin se vanhempi malli). ja se haalarikin on ihan söpö. ja varsinkin, kun kaupassa on nähnyt sen vauvan päälllä, niin ihana on. esikoisen pakkauksessa oli meillä siis sellainen tosi vaalean keltainen, joka oli sata kertaa rumempi kuin tuo turkoosi.
mäkin olin tuota synnytyskertomuspinoa ajatellut, kun olen siellä synnytyspalstalla käynyt ainakin helmikuisten pinoa lukemassa. ehdottomasti meillekin sellainen, kunhan aletaan jakautua!
miehen kommenteista. totesi kerran tuo ukko, että 26.6. vauva syntyy, kun silloin on hänen nimipäivänsä. 10 päivää yli lasketun ajan siis menisi, niinkuin esikoisestakin. sopii mulle, vaikka olishan se kiva vähän aiemminkin synnyttää, kun ei ne viimeiset viikot/päivät kovin ihania ole. viimeksi itkin varmaan viimeiset kaksi viikkoa joka päivä, että ei se vauva halua ollenkaan syntyä. ja ihan oikeasti tuntui siltä, vaikka järjellä tiesi, että kyllä se sieltä joskus tulee.
mukavaa viikonloppua kaikille kerttuleille!
gabriela rv 28+0
[color=8B4500]
synnytyskertomus pino:
kohta alkaakin meidän lasketut ajat olemaan sen verran lähellä että joku voi vaikka saada vauvansakkin pian (toivottavasti nyt kuitenkin pysyisivät yksiössään), mutta tehdään sitten tuonne synnytys puolelle oma pino noille kertomuksille,johon kaikki voi sitten lisätä perään omansa. Vai mitä?
suonenveto: juu se on just sellasta että (jalka vaikka) menee kramppiin ...mutta yleensä se on aikas kivuliasta...ainakin mulla...mulla on tullut niin pahoja suonenvetoja pohkeisiin aiemmissa raskauksissa että jonkun suonenvedon jälkeen en oo pystynyt kahteen päivään astumaan sillä jalalla :(
migreeni: (Jamesiina) joko se sun päänsärky helpotti?? toivottavasti!!
eilisen päivän linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6780426&p=3&tmode=1&smode…
oli muulen tullut sen terveyskeskuksen vaa an mukaan painoa lisää per viikko 500g. eli nyt kun lähtöpainoa oli se huimat 44kg ja nyt olin sitten 53.8kg. 10 kiloa saavutettu siis :DD
eilen saatiin hyväksyntä meidän firmalle ja maanantaina alkaa miehellä kuukauden kestävä yritys koulutus...me ollaan kyllä molemmat täällä miehen kanssa ihan täpinöissä tästäkin .)
nyt hakemaan lissää kahvetta, joten katellaan taas
krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv 27+6