Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin säästökuurin:

Vierailija
19.06.2014 |

Kilpailutin sähkön, karsin vakuutuksista: jäi auto ja asunto,  liittojen jäsenyydet poikki (paitsi al), netti pois, kanavapaketti pois, aloin seuraamaan sähkönkulutusta

Tavoitteena saada 500€ säästöön vuoden päästä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:24"]

Hotspotin kautta netin käyttö on kyllä aika tökkivää. Esim. videoiden lataukseen puhelinnetti usein liian hidas.

[/quote]

Kaikki ei katsele videoita netissä.... ja jos satunnaisesti pitää ladata jotain suurta, niin mä kiikuttaisin koneen töihin ja käyttäisin työnantjan gigasta.

Vierailija
22/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:38"]

Hyvä, ap!

Itse lopetin kaikki lehtitilaukset. Säästöön jää helposti parikin kaukomatkaa. Viime vuonna laitoin poikki. Myös kanavapaketti pois, täysin turha.

[/quote]

Kuinka paljon sulle okein tuli lehtiä, usealla tonnilla per vuosi??

[/quote]

En ole tuo lehtien lopettajat, mutta samaa tehnyt. Pelkkä aamun sanomalehti maksoi kestona noin 400, viikkolehti (aikakaus) noin 200 kestona. Ei noita lehtitilauksia montaa tarvitse, kun on tonni mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:35"]Muutamille tiedoksi, että pelkkä työttömyyskassa ei valitettavasti riitä nykypäivänä. Juu, sieltä saa sen ansiosidonnaisen päivärahan jos työttömäksi jäät, mutta valitettavasti ihan työelämässä ihmisiä kohdellaan kaltoin, jätetään lomarahoja maksamatta, teetetään ylitöitä korvauksetta yms. Näissä asioissa vain oma ammattiliitto ja paikallinen luottamusmies voi auttaa. Toki jos haluatte rapauttaa olemassaolevan suht' hyvällä tasolla olevan työlainsäädännön ja työehtosopimukset (niillä ei ole merkitystä jos niitä ei noudateta) niin ihan vapaasti sitten. Odotellaan muutama vuosi, jos teidänlaisia on tarpeeksi niin Suomen työolosuhteet lähentelee kehitysmaan tasoa... Voitte sitten miettiä miten näin pääsi käymään. Vai luuletteko että esim. vuosilomat on teille työnantajan hyvää hyvyttään antamia? Juu ei, ne on ihan joku teille neuvotellut. Eli kannattaa ottaa asioista selvää eikä tuijottaa vaan niiden halpojen eurojen perään (="kallis" liitto vs. "halpa" työttömyyskassa). 

[/quote]

Mä olen liuton jäsen mutta kyllä tuntui työpaikalla rapautuvan monet liiton aikojen saatossa neuvottelemat edut. Ihmiset tekevät töitä sairaana kotoa käsin, samoin jos lapsi sairaana. Luottamusmies muiden mukana. Usko mennyt järjestäytymiseen kun usein valtaosa liiton ulkopuolella ja tesseistä huolimattakin ihmiset ovat ruskeakielisiä lehmälaumoja.

Vierailija
25/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:35"]

Muutamille tiedoksi, että pelkkä työttömyyskassa ei valitettavasti riitä nykypäivänä. Juu, sieltä saa sen ansiosidonnaisen päivärahan jos työttömäksi jäät, mutta valitettavasti ihan työelämässä ihmisiä kohdellaan kaltoin, jätetään lomarahoja maksamatta, teetetään ylitöitä korvauksetta yms. Näissä asioissa vain oma ammattiliitto ja paikallinen luottamusmies voi auttaa. Toki jos haluatte rapauttaa olemassaolevan suht' hyvällä tasolla olevan työlainsäädännön ja työehtosopimukset (niillä ei ole merkitystä jos niitä ei noudateta) niin ihan vapaasti sitten. Odotellaan muutama vuosi, jos teidänlaisia on tarpeeksi niin Suomen työolosuhteet lähentelee kehitysmaan tasoa... Voitte sitten miettiä miten näin pääsi käymään. Vai luuletteko että esim. vuosilomat on teille työnantajan hyvää hyvyttään antamia? Juu ei, ne on ihan joku teille neuvotellut. Eli kannattaa ottaa asioista selvää eikä tuijottaa vaan niiden halpojen eurojen perään (="kallis" liitto vs. "halpa" työttömyyskassa). 

[/quote]

Minulla paikallinen luottamusmies hoitaa mun irtisanomisasiat, vaikka en liitossa olekaan :)

[/quote]

periaatteessa ei kuulu hänen tehtäviinsä. Luottamusmies edustaa vain liittonsa jäseniä.

Vierailija
26/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava huomata että muutkin on laittaneet talouttaan urilleen.

Itse lopetin subin kanavapaketin n 40€/kk, Suljin nettitikun 2kpl:tta säästöä n 40€ kk vaihdoin liiton YTK säästöä 300€/a, lopettanut lehtitilauksia, kilpailutin sähkön eli itsellä vuodessa yli tuhannen euroa vähemmän kuluja. Lisäksi olen lykännyt hankintoja mm ulokrakennuksia,auton vaihtoa, jne. 

Periaate on että aina kun valtio kiristää verjaan itse vähennän samanverran kulutusta.  Seuraavaksi varmaankin rakennan tislauslaitteiston :D

Vierailija
27/27 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mitä vakuutuksia karsit? Siis karsit niitä 450 euron edestä, ymmärsinkö oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän