*** TOUKOKUUN TUHISIJAT *** keskiviikko 23.8.
Kommentit (36)
Apua oliko se nikki nyt mimmi, no kuitenkin, on mullakin hyvä muisti:)
Olen aina laskenut kuukautisten alun, siitä kunnon punaisesta vuodosta kipujen kanssa, en kuukautista edeltävistä tuhruista, yleensä niin, että kp 1 mulla on punaista vuotoa ja kp 2 on yleensä se voimakkaimman vuodon päivä. Joten sun kohdalla se kp6 taitaisi olla oikeampi.
Ovistesteistä käsitykseni mukaan, tuo haalea viiva voi kestää viikonkin, ennen kuin vahvistuuu yhtä tummaksi kuin kontrolli ja ilmoittaa oviksen.
Onnea oviksen bongailuun!!
Täällä kp 2, joten ei paljon kerrottavaa :) Kuukupista joku kyseli, se on siis kuukautissuoja. Sellainen kuppi (luonnonkumista tai silikonista), joka laitetaan emättimeen. VUodon määrästä riippuen sitä sitten tyhjätään kerran kaks (tai enemmänkin) vuorokaudessa. Osoitteessa www.kuukuppikunta.net löytyy enempi asiaa.
Minä olen käyttänyt kuukuppia nyt pari vuotta ja olen tosi tyytyväinen ollut. Tamponeja käytin ennen mutta niitä ei voinut pitää oikein kuin parina päivänä, kuukuppia pystyn käyttämään koko vuodon ajan. Minulle riittää pari tyhjennyskertaa vuorokaudessa, joten kuppi on minulla käytössä hyvin huoleton, tyhjääminen aamuin illoin yleensä riittää, joskus kovana vuotopäivänä pitää ehkä päivälläkin kerran tyhjätä. Minä en tykkää siitä tunteesta kun jotain valuu ulos, siksi en oikein siteistä tykkää.
Mitäs muuta...Minni: ne ovistestien viivat voivat mielestäni vähän heitelläkin päivästä toiseen, välillä vaaleampia ja välillä tummempia, mielestäni eivät välttämättä tummene tasaisesti. Eli sen takia pitäisi tikuttaa joka päivä.
Minä olen laskenut vuodon alkavan tiputtelusta, koska minulla se tiputtelu on selkeästi verta, ei ruskeaa tuhruttelua. Toisinaan tuota tiputtelua voi mennä montakin päivää ennen kuin se kovin vuoto alkaa. Yleisemmin kait lasketaan kuitenkin siitä kunnon vuodosta, mutta tästäkin on kahta koulukuntaa.
Semmottia...
Koralli73 kp 2/23-32
Itse olen järkeillyt tuon vuodon alkamisen niin, että jos vain paperiin tulee hitusen punaista, mutta ei pöksyihin, niin kuin minulla nyt maanantai-iltana, en sitä laske vielä vuodoksi. Mutta kun tiistaina piti ottaa kuukuppi käyttöön (tai olisin laittanut siteen) niin sen laskin vuotopäiväksi, vaikka vuoto vielä onkin vähäistä.
Isot onnittelut Lalla!!!!!!! Ihanaa, lisää plussauutisia!
Pippuri (?) kyseli oviksesta. Minä luulen ainakin tunnistavani ovisajankohdan, mutta olen kyllä nyt ajatellut ens kiertoa varten hankkia tikkuja. Mulla kun on tuo kierto välillä niin lyhyt (21pv) ja ovis kuitenkin mielestäni " liian myöhään" eli siis, että se luteaalivaihe jäisi 8-10 päivän mittaiseksi (jos oikein muistelen noita edellisiä kiertojani). Eikös se ole liian lyhyt? Niinpä siis ajattelin, että varmistan vielä tuon oviksen tikuilla ja jos tarvetta, niin marssin gynen juttusille.
Laskiskelin tuossa myös, että viimisemmät kiertoni ovat olleet pituuksiltaan 25, 22, 24 ja 21 päivää. Eli ei kovin pitkiä.
Nyt on menossa kp 22 ja eilen koko päivän sellanen olo, että kohta lorahtaa. Mutta ei vielä ainakaan ole alkaneet. On kyllä vaan ajan kysymys.
Larulle vielä: Et siis ilmeisesti ole enää testannut sen negan jälkeen? Jos sun menkat ei ole vielä kunnolla alkaneet, niin toivoa siis vielä on!! Jos sulla on vaan pientä tuhrua, niin kaikki on mahdollista! Pidetään peukut pystyssä!
Tsemppiä kaikille oviksen odottajille, piinailijoille, plussanneille!
Jään odottamaan lisää plussauutisia...
ja onnea plussanneille.
Kävin sitten tänään lääkärissä ja lähetettiin sairaalaan samalta reissulta.
Siellä ultrattiin ja otettiin pissanäyte. KOhtu oli vielä vähän normia isompi mutta kaikki oli tullut ulos eli tyhjää täynnä kuten lääkäri asian ilmaisi. Kohdussa ei näkynyt mitään vikaa ja koska yksi lapsi on jo, niin huolimatta että oli 4 km niin asiaa ei ole syytä enempää tutkia vaan toisen lapsen pitäisi kyllä tulla sieltä että eikun yrittämään heti vaan kuten Taas lääkäri sanoi. JOs ei olisi yhtään lasta ennestään niin asiaa olisi alettu enemmän tutkia. Kiva kun pääsin heti tutkimuksiin ja asia selvisi. Eilen loppui verenvuoto ja nyt vaan yritystä päälle. Tilasin jo uuden erän ovistestejä eli vielä voisin ehtiä toukokuisiin niinku takas jos onni on myöden.
ja onnea plussanneille..teitähän alkaa jo olla jokunen:)
itse tässä pähkäile ovulaatio onkelmien kanssa.. kirjoitin siitä jo aloituksenki tonne kun oon nyt tässä tikuttanu sitä kp14/29 alkaen ja nyt kp20/29 sen löysin ..hmm kummallista.. eilen oli maha kipee ja samoin toissapäivänä ihme vihlontaa alamahalla.. mutta tänään se kaikki oli ohi. eilen myös oli selkä tosi kipee ja säteili koko jalkoihin tiiä sit mistä sekin johtuu.. .
te joilla jo ennestään lapsia niin minkä ikäisiä on?(tätä on varmaan kysytty täälä aiemminkin mutta nyt uutena utelen uudestaan) meillä poika 8kk
t:börri
Luin kyllä päivän jutut ja olihan tuossa paljon luettavaa. Iloisesti sekaisin on nyt mielessä, mitä kukakin kirjoitti. :)
Jollakin oli alun hyvän vatsannipistelyn ym. jälkeen oireet kadonneet. Niin jotenkin mullakin. Mulla on nyt Kp 24/noin 30 menossa. Mutta mutta ... HUOM. KAIKKI! MITÄS TÄMÄ OLI:
Aamulla herätessä oli kauhea vatsakramppi. Yritin vääntäytyä ylös, mutta piti ottaa särkylääkettä ja odottaa sen vaikutus alkaa. Mutta sitten noin puolessa tunnissa oli taas normaali olo. Olin myöhästyä sen vuoksi töistäkin. Mitähän kummaa tuo oikein oli, ovisko? Tosin nyt on menossa limojen osalta kuiva vaihe ja innostus seksiin minimissään. Voisin sanoa, että oli oikein koko vatsan alueelle tullut pitkäkestoinen supistus tai vastaava. Kellä on ollut samanlaista kokemusta? Nyt ei sitten ole oireen oiretta. Tikutin ovista, mutta ei tullut kuin kontrolliviiva melko himmeänä, toista ei lainkaan. Jos joku osaa tuon selittää, niin olisi kiva tietää. Omasta mielestäni mun ovis oli kp 14 tässä kierrossa, en kyllä tikuttanut. Joten koska ovistikku ei reagoinut, tuhlasin sen vanhan r-tikunkin. No se nyt tietenkin näytti negaa, mutta aikasemminkin olen plussan vasta saanut kp28 tikkuun.
Loppuviikosta odotettavissa varmaan paljon plussia. Kuka aikoo testata sunnuntaina? Ajattelin itse. Tuota yhtehän ei lasketa, heh, eihän? En näet niin mielelläni kelpuuta negatikkuja. :D
Tsemppiä kaikille oviksen metsästykseen ja otollisia raskausoireita kaikille sekä ennenkaikkea niitä plussia jokaiselle toivotellen!
Olipas taas tullut tekstiä:) koko päivän odotin että illalla pääsee rauhassa koneelle ja lukemaan täältä kuulumisia=)
KINDNESS kiitosta vaan,pupuiluILOA tarvitaan:) nyt varsinkin ku alkaa olla tärkeät päivät käsillä,ainakin toivottavasti:)
WINTERGIRL jospa se outo maku nyt olis merkki pienestä masuasukista:)
PEPSI-80 ymmärsinköhän nyt oikein sun kirjotuksen...todella suuret pahoittelut ettei vauva pysynytkään matkassa mukana:( nyt vaan täytyy toivottaa uutta onnea uuteen yritykseen.
BÖRRI84 kyseli lasten iästä....meillä yks lapsi ennestään ja sama kuin teillä--->poika8kk:) tai hitsi soikoon pian jo 9kk,tää kuukaus on jo lopuillaan pian....joulukuussa-05 siis syntynyt tuo meidän pikkumies!
ON:täälä sitä ovista odotellessa...hetkun nuista ovisoireista on kyselty ja itsekkin vastasin viimeks ettei oireita ole niin rupesin nyt miettimään että pikkasen on kyllä välillä vihlassu alamahasta vasemmalta puolelta...oliskohan ovis ovella;) tai sitten kuvittelen ja joka paikkaa kolottaa!no joka tapauksessa täytyy odotella miestä töistä kotiin ja olla oikein innokkaalla päällä:) törkeä minä,kalenterista katson innokkaita päiviä!!no ei sentään...nyt täytyy rientää suihkuun!
toivottavasti pian saadaan taas lukea plussauutisia,monilla kun tuntuu olevan niin todellisia oireitakin++++++++++++++++++++++!
mukavaa illanjatkoa kaikille=)
-toymama kp13:)
Onnea Lallalle plussasta! Ovisoireista kyseltiin, niin mulla oli kp 9 menkkamaista särkyä alavatsalla ja kp 11 tuli hieman punertavaa vuotoa, olettaisin tuon olleen ovis.
Tänään kp 25, meinasin testata aamulla, mutta pystyin kuitenkin vielä odottamaan. Luulenpa että huomenna on kyllä jo pakko testailla, tässä alkaa tulla jo hulluksi, kun miettii, että olenkohan raskaana vai en. Oireina on ollut menkkasärkyilyä, suuta kuivaa, valkovuotoa, ja noin viikko oviksen jälkeen tuli rusehtavaa limaa (oliskohan ollut kiinnittymisvuotoa?!), päätä on särkenyt, eli oireiluja on siis riittämiin. Testipäivä on siis huomenna tai perjantaina.
Niin, ja joku kyseli onko muita lapsia, meillä on tyttö 04/05.
bambiino kp 25/??
Kiitos Koralli ja wintergirl vastauksista! Mulla on sen verran reilua se tiputtelu, että joudun kyllä pitämään pikkuhousunsuojaa/sidettä, muuten likaantuisi housut.. Eli voi olla että kp9 voi olla lähempänä. Tiedä häntä. Jospa se oviksen löytäminen sit helpottais laskemista, jos se luultavasti kierron keskipaikkeilla on.
marikko: olisko ollut kiinnittymiskipuja?? :) +++ Kai ne voi jollain olla noin rajujakin??!
börri84: meillä on tyttö 1v4kk
bambiino: sun oireet kuulostaa toooosi lupaavalta, ja etenkin se kiinnittymisvuoto saa mut liputtamaan ihan täysillä sun puolesta!! :)+++
Lallalle vielä hurjasti onnea ja kivaa jos vielä pysyt täällä meitä tsemppaamassa! Toivottavasti odotuspuolella tavataan! :)
Laru ja Levinia: molemmille hirmusti onnea ja plussasäteitä!! +++
Päivikk11: Mulla ei onneksi oo mitään vaikeuksia saada miestä innostumaan. Melkeinpä päin vastoin. ;) Se ei yhtään koe sitä painostamiseksi vaan ymmärtää kyllä ihanasti, että silloinhan sitä kannattaa touhuta, kun otollinen aika on. :) Itse aina kyselee, että joko me voidaan ruveta tekemään vauvoja ja on kyllä aina valmis. :) Itse en sitten järin aktiivinen ole.. Vauva saa kyllä silti tämänkin laiskurin liikkeelle.. :)
Pippuri: En huomaa ovista ollenkaaan. Ehkä pientä mahan nippailua tai sit se on kuviteltua.. Nyt siis ekaa kertaa tikuttelen, tää on meidän neljäs yritys kierto. Esikoinen tärppäs kolmannesta..
No, muuta en nyt muista. Hyvät yöt kaikille ja tulkaahan huomenna kertomaan hyviä uutisia! :) +++++++++
On meinaan ollut taas sen verta kiirus päivä ettei ole ehtinyt edes pinoutumaan tänään. Järkyttävää!! =)
LALLAlle ihan ekaks MILJOONASTI ONNEA plussauutisista!! IhqIhq!!!
Täällä kovasti yritetään tulla samaan aikaan sun kanssa sinne plussapuolelle. Pidähän peukkuja, tässä vielä todennäköisesti AINAKIN viikko piinailua jäljellä. Kivaa kun tsemppaat meitä täällä.
SANNA-P, WINTERGIRL, PUZZLE, NELLUKK@, LEVINIA, EMIK, KINDNESS, @RUUSU@, BAMBIINO Tsemppiä piinailuihin, samoissa (tuskaisissa) fiiliksissä mennään!!!
PIIPIKKÄ iloisia ja tuloksellisia pöllyttelyjä tähän kiertoon!
MMIMMA Hurrrrrjasti plussatuulia perjantaiksi sulle!!
Me mennään muuten samoilla kp:lla, mulla kans tänään siis 24.
KISULIkin pääsee pian taas pupuilemaan. =)
MINNIlle oviksenbongausiloa ja sitä myötä myös pöllyttelyintoa.
TOYMAMA Oviksenbongausonnea sinnekin ja pöllyttelyjä kovasti. Kyllä itsestäkin tuntui tässä kierrossa että oli vähän kalenterista katsottua innostusta tuo pupuilu. Toisaalta, luojankiitos että silloin edes tuli pupuiltua, viime aikoina kun on ollut aikastas hiton hiljaista, kiitos Ukkokullan työreissujen.. =/
Ovisgalluppiin sen verran että tässä kierrossa mulla oli jotain oireita, jotka ajattelin (täälläkin oltiin sitä mieltä =)) ovikseksi, mutta kattoo nyt sitten. Jos tästä kierrosta raskaudutaan niin se oli ovis, muuten sitte mitä lie. Tai onhan se silti voinut olla. Mutta siis sanotaan että ei, en osaa tunnistaa (vielä ainakaan) ovista oireiden perusteella.
(.)
Tänään on huimannut. Mua huimaa niin että hyvä että pystyssä pysyn välillä. Työkaveri mittas verenpaineen, ihan normaali. Päivällä ällötti vähän, oli sellainen täyteläinen olo vaikken just mitään ollut syönyt ja ällötti, mutten voi sanoa että olisin ollut pahoinvoiva.
Nyt on parina päivänä näin iltaa kohti maha turvonnut aivan sairaasti.Tuntuu T-O-D-E-L-L-A paksulta olo. Muualla ei oo turvotusta joten menkkoja tää ei silleen ainakaan tavanomaisesti enteile.
Ja mahaa on vihlonut taas tänään aika ikävästi pariin otteeseen.
Testaan aikaisintaan sunnuntaina, edelleen. Tai ainakin YRITÄN. Mutta silti mä nyt vakaasti olen päättänyt yrittää pystyä olemaan testaamatta sinne ens viikon keskiviikkoon. Siis VIIKKO pitäis vielä kestää. Oijoi.. Mutta yritetään.
Jushka, kp24/??
musta tuntuu että mä sekoan kohta kun oon miettiny ettämikä tässä hommassa nyt mättää.. en vaan millään jaksais mitään miljoonia lääkärikäyntejä taas.. toivottavasti tuo ovulaatio tikku oli viallinen ja ovulaatio ois jo ollu.. ressaavaa kun pitää miettiä.ja johan tässä jo rupee kuvittelemaan kaikenmaailman oireita ja muita.. joko ovikseen tai raskauteen liittyviä.
toymama :meilläkin syntynyt joulukuussa poika.. mikäpäivä teillä syntynyt meillä 7.12
t:börri
Laru ja Levinia onnea paljon plussista!! Ihanaa!! Levinian muistankin jostain pinosta...olisiko enskoista (taustailin siellä keväästä)? Ihanaa että nyt on tärpännyt sinullekin! :)
Täällä alkaa olla ovikset käsillä! nyt menossa kp 8, eli ensi viikon alussa peitot pöllyää! ;) Tietty sitä ennekin! :) Kävin gynellä " vuosihuollossa" ja siellä sanottiin että " paikat" kunnossa ja kaikki edellytykset raskautumiselle on olemassa, kuhan ei ota siitä liikaa stressiä...nii-in, helpomin sanottu kuin tehty...huoh..
oon näköjään ihan pihalla, eli onnea plussasta LALLA ja VARJOKAS!!
anteeksi töppäilyni...:)
Nopsasti vaan tulen kysymään viisaammilta neuvoa. :)
Eli ovistesteihin liittyy. Tässä kuussa nyt aloitan tikuttelun ja tänään testasin ekaa kertaa. Tänään on siis kp 6-9/30. Riippuu siis laskenko kunnon vuodosta, joka tuli ihan kunnon kipujen kanssa viime perjantaina, vai laskenko jo tiputteluvuodosta.
No, mutta siis kysymys kuuluu: Tänään tuli ovistestiin haalean haalea viiva. Miten se pitäisi tulkita? Tarkoittaako se välttämättä mitään vai onko ovis jo pikkuhiljaa tulossa ja viiva rupeaa tästä edes päin vahvistumaan? Ihmettelen vain että miten jo näin aikaisin? Olisiko tuo kp9 ehkä sitten lähempänä oikeaa laskutapaa.. hmm.. Mutta siis, te keillä on kokemusta asiasta, miten tulkitsisitte tuon? :)
Kiitos avusta! Tulen vielä myöhemmin ja kommentoin sitten paremmin teidän kirjoituksianne. :)