Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskontokuntaan liittyisit, jos "olisi pakko"?

Vierailija
18.06.2014 |

lestadiolaisiin, helluntailaisiin, vapaakirkkolaisiin, mormoneihin, jehovan todistajiin tms. ? Vai islamilaisiin, hinduihin, katolilaisiin tms. ?

Itse olen perus ev.lut., melko uskonnollinen. Olen kiinnostunut kovasti vanhoillislestadiolaisuudesta, joten siihen liittyisin. Ehkä vielä joskus oikeasti liitynkin, kunnioitan heidän arvojaan ja usko tuntuu oikealta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuolisin kuin liittyisin mihinkään uskontokuntaan.

Vierailija
22/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babtisteihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 06:09"]

Babtisteihin

[/quote]whaat? Eli uskot once saved, always saved??? Voit vaikka murhata kolmekymppisena kun parikymppisena  tunnustit syntisi? Babtistit ovat turhinta uskontoa omaavia.... mita vain saa tehda eika liiempia tarvitse katua. Huh....

Vierailija
24/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kveekari, tai sitten vapaasrk

Vierailija
25/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin fasisti!

Vierailija
26/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastafarismi tai buddhalaisuus.

Vierailija
27/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 06:09"]

Babtisteihin

[/quote]Miksi? Olen kuullut samanlaista tietoa. 

Vierailija
28/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennoniittoihin. Onko Suomessa heitä?

Vierailija
29/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntalaiseksi, vaanen miksikään tuomitsevaksi, joita heitäkkn siellä paljon on.

Vierailija
30/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhun kansaan liittyisin. Suomenusko kuulostaa sopivalta.

Vierailija
31/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddhalaisuus täällä myös. Apn luettelemista mormoni koska olen ennen kuulunut heihin

Vierailija
32/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan buddhalaisuuteen. Toisaalta balilainen hindulaisuus vaikuttaa viehättävältä, mutta buddhalaisuus sopisi ajatusmaailmaani sopivalta

Vierailija
33/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 korjaus siis ...tuntuisi ajatusmaailmaani sopivalta

Vierailija
34/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Aikoinaan minut on pakolla liitetty luterilaiseksi, minulta mitään kysymättä ja siitä olen sitten aikuisiällä eronnut. Jokainen uskokoon ihan mihin haluaa, mutta uskonnot on vain omaan ajatteluun kykenemättömiä varten. Jumaliin, keijukaisiin, tai vaikka naapurin Perttiin voi uskoa tai olla uskomatta ihan ilman uskontojakin.

Vierailija
35/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni haluaisi näköjään olla buddhalainen. Katsoin taannoin Yleltä keskusteluohjelman (mikä A-Studio mahtoi ollakaan), jossa oli puhumassa mies, joka oli lähtenyt munkiksi buddhalaistemppeliin. Siellä hänen uskonsa karisi, kun olisi pitänyt pokkana selittää ihmisten aiemmista elämistä ja uskotella ihmisille, että jossain amuleteissa on taikaa. Buddhalaisuudessa arvostetaan köyhyyttä, mutta kaiken kurjuuden keskellä siellä buddhalaistemppelit ovat ökyrikkaita laitoksia, jotka myyvät taikaesineitä kuin katoliset aikoinaan aneita.

Vierailija
36/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni kuulunut ev.lut. kirkkoon enkä katso tarpelliseksi vahtaa kirkkokuntaa esim. katoliseen kirkkoon. Mutta jos olisi tarvis, niin voisin liittyä körttiläisiin eli heränneisiin, joka on kirkkomme yksi herätysliike siinä kuin lestadiolaiset, evankeliset, Länsi-Suomen rukoilevaiset tai Kansanlähetys (viidesläiset). Vapaissa suunnissa on liikaa sellaista, mitä en voi hyväksyä.

Vierailija
37/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liittyisi mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Uskonnollisuus ei ole Jumalasta.

J-P

Vierailija
38/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan takaisin luterilaiseen kirkkoon... Paitsi nyt alkoi kiinnostaa tuo buddhalaisuus. Ei siis oikeasti vaan jos olisi pakko liittyä johonkin.

Kuulemma Helsingissä jossain hindulaisessa jumalanpalveluksessa on hyvät intialaiset ruuat, voisin sen perusteella harkita.

Olen ateisti.

Vierailija
39/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:52"]

Aika moni haluaisi näköjään olla buddhalainen. Katsoin taannoin Yleltä keskusteluohjelman (mikä A-Studio mahtoi ollakaan), jossa oli puhumassa mies, joka oli lähtenyt munkiksi buddhalaistemppeliin. Siellä hänen uskonsa karisi, kun olisi pitänyt pokkana selittää ihmisten aiemmista elämistä ja uskotella ihmisille, että jossain amuleteissa on taikaa. Buddhalaisuudessa arvostetaan köyhyyttä, mutta kaiken kurjuuden keskellä siellä buddhalaistemppelit ovat ökyrikkaita laitoksia, jotka myyvät taikaesineitä kuin katoliset aikoinaan aneita.

[/quote]

Käsitin tämän vain liittymisenä, en niin että pitäisi myös uskoa siihen asiaan, tai ainakaan kaikkeen. Kuuluin minäkin ennen kirkkoon mutta en uskonut niihin juttuihin.

Vierailija
40/52 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä "pakko" se on jos itse kuitenkin päätät mihin kääntyisit ja vielä jos se sattuu kiinnostamaan pikkuisen? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi