Ottaisitteko vastaan työn, jossa palkka selvästi parempi, mutta huomattava stressi?
MInulla tarjotaan työtä, jossa on kuukaudessa selvästi parempi palkka ja mahdolliset vuosibonukset päälle.
Selvästi paremmalla tarkoitan 2000€ bruttona. Vero kuitenkin veisi ison osan tuosta ja muuten tulisi työmatkakulujakin. Palkkani on nyt 5500€//kk.
En yhtään tykkäisi mistään muusta kuin palkasta. Koko kansainvälinen stressaava ympäristö , vaatimukset ja kvartaalitouhut ottaisivat päähän jokapäivä ja lujaa.
MIhin tämä sitten johtaisi - vain rahan perässä juokseminen? Miten jaksaisin stressissä olla perheen parissa ja hoitaa kuntoani näin 50-vuotiaana. Ehkä vuoden kituisin ja sitten pois sairaana.
Itse alan arvostamaan sitä, että on aikaa ja tekee työtä, mistä edes vähän tykkää.
Rahaa ei ole paljoa, mutta kuitenkin niin, että pärjätään nykyiselläkin. Vaihdellut olen työpaikkoja kyllä, mutta rajansa kaikella..
Kommentit (13)
Mitä sillä rahalla tekee, jos saat sydänkohtauksen stressin takia?
Mulla tällä hetkellä sama tilanne. Saisin vähän yli 1000e lisää kuussa, mutta pelkkä ajatuskin siitä työstä ahdistaa. Mietin onko sen arvoista.
Älyttömät kappalevälit. Pienemmät riittäis, ap.
Vero ja tyel 2000 euron korotuksesta on yhteensä 52,3 prosenttia.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…
Mulle 5 500€/kk olisi bruttonakin niin hyvä paikka, että siitä jäisi kuukausittain jotain säästöön, joten ei, en ottaisi paremmin palkattua ja stressaavampaa työtä vastaan vaan jatkaisin nykyisessä.
Palkan täytyy vastata työn kuormitusta koska sitä ei voi tehdä kovin pitkään..
Mutta huonoin yhdistelmä on kuormittava työpaikka ja huono palkka
Nykyisin valitsen mieluummin mukavan ja kehittävän työpaikan huonommalla palkalla kun stressaavan tyopaikan
Jos työn vastuu stressaa liikaa, silloin ei ole sovelias työhön.
Kumpi on tärkeämpää, raha vai rauha?
En. En tee edes täyttä työaikaa, vaikka niin saisin enemmän rahaa. Suurempi määrä vapaa-aikaa on mulle arvokkaampaa, kuin se raha. Olen tyytyväinen rivityöntekijä, en todellakaan tavoittele mitään etenemistä. Olen kohta 10v seurannut päälliköiden työtä ja sitä stressin ja päänvaivan määrää ja tullut siihen tulokseen, että sellaista rahasummaa ei ole, jolla suostuisin siihen samaan prässiin. Ei kiitos.
Vähemmän palkkaa vähemmän stressiä on minun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömät kappalevälit. Pienemmät riittäis, ap.
Tämä ei ole kirjottajan vika vaan tämän palstan. Jos tekstiin tekee normaalin kappalevälin tulee tuo liian suuri väli. -eri
Nettopalkka siis tonnin suurempi. Keskimäärin noin 50 euroa/pv. Onko se riittävä korvaus päivittäisestä vitu tuksesta? Vai olisitko valmis joka aamu maksmaan 50e siitä, että saisitkin mennä vanhaan duuniisi?