Anna minulle googletustehtävä, mitä tietoa, et ole itse löytänyt?
Olen omasta mielestäni hyvä käyttämään googlea ja penkomaan netistä tietoa, mutta tuli mieleen, että tällanen aihe olisi kiva ja tähän voisi siis myös vastakin kaikki. Mutta nyt jotain hyviä googletus kohteita esim.
kauan sitten unohdettuja biisejä, leffoja, elintarvikkeita yms.
tietoa törkyfirmoista
ja kaikke muuta vastaava tiiäättehän
Kommentit (253)
Voitteko selvittää tämän:
Onko muusikko Henriikka Maria Jokinen naimisissa tai muuten varattu vai eronnut tai muuten vapaa? Montako lasta on nykyisestä/entisestä suhteesta? Facebookissa ainakaan ei-kavereille ei näy parisuhdetietoja.
Onpas tosi hassu, jos googlesta haluaa jotain sen kun etsii.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:42"]
Josko joku löytäis....
Onneks huomasin tän ketjun!!
Oon yrittänyt etsiä tietoa yhdestä maalauksesta. Luulisin, että maalaus on 250-350 vuotta vanha (joo, en ole mikään taiteentuntija)
Naisen muotokuva. Kuvassa on naisen olkapäät ja pää. Naisen kasvot on kuvattu vähän oikealta, hänellä on vaaleanpunainen paita/mekko ja päässä valkoinen huivi joka on solmittu leuan alta. Muistaakseni huivin alta näkyy vähän vaaleita hiuksia.
Kaunis ja 'sereeni' muotokuva. Ei suomalainen.
Muistaakseni olen joskus onnistunut löytämään tän netistä ja jopa taiteilijan nimen, mutta en löydä enää. En sitten millään.
Olisko tarpeeksi haastetta?
[/quote]
Oletko koettanut tälläisilla hauilla?
fourteenth/fifteenth/sixteenth century women portraits, siis ihan google image, löytyy aika paljon
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 03:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:42"]
Josko joku löytäis....
Onneks huomasin tän ketjun!!
Oon yrittänyt etsiä tietoa yhdestä maalauksesta. Luulisin, että maalaus on 250-350 vuotta vanha (joo, en ole mikään taiteentuntija)
Naisen muotokuva. Kuvassa on naisen olkapäät ja pää. Naisen kasvot on kuvattu vähän oikealta, hänellä on vaaleanpunainen paita/mekko ja päässä valkoinen huivi joka on solmittu leuan alta. Muistaakseni huivin alta näkyy vähän vaaleita hiuksia.
Kaunis ja 'sereeni' muotokuva. Ei suomalainen.
Muistaakseni olen joskus onnistunut löytämään tän netistä ja jopa taiteilijan nimen, mutta en löydä enää. En sitten millään.
Olisko tarpeeksi haastetta?
[/quote]
Oletko koettanut tälläisilla hauilla?
fourteenth/fifteenth/sixteenth century women portraits, siis ihan google image, löytyy aika paljon
[/quote]
Oletko varma vaaleanpunaisesta. Ei ollut siihen aikaan kovin yleinen väri?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 07:46"]Oon yrittänyt etsiä biisiä, jonka musiikki videossa Saimi Hoyer (vai mikä olikaan) tanssii. Saimilla iso punainen afro ja video sijoittuu talon sisälle jossa taisi muitakin ihmisiä tanssia. Uskoisin että on 2000-luvun musiikkia
[/quote]
Kiitos kiitos! Biisi aiheutti samat kylmänväristykset kuin teininäkin :D
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 06:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 07:46"]Oon yrittänyt etsiä biisiä, jonka musiikki videossa Saimi Hoyer (vai mikä olikaan) tanssii. Saimilla iso punainen afro ja video sijoittuu talon sisälle jossa taisi muitakin ihmisiä tanssia. Uskoisin että on 2000-luvun musiikkia
[/quote]
Kiitos kiitos! Biisi aiheutti samat kylmänväristykset kuin teininäkin :D
[/quote]
Tsiisus, mitä essosekoilua. LOL. Se videon ainoa miespuolinen ( en viitsi kirjoittaa nimeä tänne ) oli/on ehkä vastenmielisin ja leuhkin ihminen, minkä ysäriltä muistan. Luuli olevansa nokkela ja varsinkin upea, mut näytti raiskatulta hiireltä. Hyi saatana.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:27"]80-luvulla oli sarjakuvalehti, aika realistisesti piirretty, pääosassa tyttö joka oli tietty kiva ja pirtasakka ja kiltti ja nätti, ehkä vähä koheltaja, komea poikaystävä ym, vastaparina koulun bitch joka sai nenilleen lopulta aina, eli hyvin yksinkertaista amerikkalais-high school meininkiä. Tytön nimi/lehden nimi ois voinut olla Kultsi, mutta en löydä sillä mitään joten varmaan väärin. Suomenkielinen käännössarjakuva, tyyli samanlaista kuin joskus Hevoshullun tai Barbie-lehden sarjiksissa, ainakin siis 80-luvulla. Mikä lehti/sarja?? Vaivaa niin.
[/quote]
Muistaako kukaan, löytääkö infoa? Eilisen valvoin selaten nettiä, ei löydy suomessa ilmestyneiden sarjakuvien listauksista (tosin ei tainneet olla kattavia), ei tutun näköisiä googlen kuvahaualla, ei mitään joka ois oikein. Mä vielä muistan siitä yhden kuvan ja lauseen tarkasti..pitää etsiä, jos se yksi mulla ollut lehti olisi vielä vanhempien luona tallessa. Ostin sen divarista ihan 90-l alussa, siksi ajoitin 80-luvulle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:23"]
Traumasta johtuva aivopaineen nousu voi aiheuttaa vakavia vammoja tuntien, jopa minuuttien kuluessa.
Hae kirjastosta Aivovammojen kuntoutus, julkaisija Duodecim, ja Neurologisen ja neurokirurgisen potilaan hoitotyö (Salmenperä & al.)
-sg
[/quote]
Suurkiitos! Tästä voi olla ihan konkreettista hyötyä, enemmän kuin osaat kuvitellakaan. Jos tämä meidän asia joskus selviää, suuntaan tai toiseen, tulen siitä tänne palstalle kertomaan.
Mistä The Rasmus -yhtyeen nimi on tullut? :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 00:06"]Vieläkö etsit? Minä en ole löytänyt mistään erään mainosmusiikin nimeä. Vihjeitä alkuun: Reipas biisi, ei siis mikään hidas. Mainos on jonkun vaateliikkeen, englannin kielinen ja mainoksessa on 3-4 naista. Sanoja en muista, mutta esim. Sia:n, Jessie J:n tai Lana del Ray:n biiseistä en ole sitä löytänyt, vaikka ääni muistuttaa näitä naisia.
Ensimmäisen kerran näin mainoksen viime vuoden puolella, viimeisen kerran pääsiäisen aikoihin.
Kiitos, jos osaat auttaa!
[/quote]
Gracias - Havana nights? Ihan villinä veikkauksena. Tuli vaan kyseistä levyä, mis toi biisi siis on, kuunnellessa mieleen joku vaatekaupan mainos
Olisko ne avaruusoliot tän tyylisiä?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:31"]Joskus. 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa kuulin techno biisin,joka meni näin:Energy is burning,energy inside of me..Nainen laulaa.En löydä mistään.
[/quote]
Muistan biisin. Olisko ollu Prodigyn biisi?
[/quote]
Ei ole prodigy.Oli varmaan joku yhden hitin ihme.Siinä nainen siis lauloi muistaakseni heti alkuun silleen:Energyyyyyy ja sit kertsissä toi mitä aiemmin laitoin.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:31"]Joskus. 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa kuulin techno biisin,joka meni näin:Energy is burning,energy inside of me..Nainen laulaa.En löydä mistään.
[/quote]
[/quote]
Ei ole prodigy.Oli varmaan joku yhden hitin ihme.Siinä nainen siis lauloi muistaakseni heti alkuun silleen:Energyyyyyy ja sit kertsissä toi mitä aiemmin laitoin.
[/quote]
Eikö kukaan osaa auttaa tän kanssa?
Kysyisin kahta eri asiaa:
1. Techno(?)-biisi, musiikkivideossa on kilpailevia naisia, yksi kilpailee renkaissa, yksi muistaakseni rytmisessä voimistelussa nauhan kanssa ja heille annetaan tuomaripisteitä. Nainen laulaa.
2. 90-luvulla tullut norjalainen (?) minisarja, joukko nuoria lähti luokkaretkelle paikkaan, jossa oli joskus uponnut laiva. Paikalliset eivät halunneet puhua onnettomuudesta. Olikohan siinä joku majakka? Asiaan liittyi kaivo, lopulta paikka muuttui täksi uppoavaksi laivaksi, joka tulvi, heilui kuin laiva myrskyssä, kaivo puski sisältään vettä ja kuolleita lokkeja.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:31"]Joskus. 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa kuulin techno biisin,joka meni näin:Energy is burning,energy inside of me..Nainen laulaa.En löydä mistään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikö kukaan osaa auttaa tän kanssa?
[/quote]
Da Cruz - New high energy (Dance mix) >> http://bit.ly/1kYmmJf
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:31"]
1977 telkkarissa pyörinyt minisarja, luulisin, että sarjan nimi suomeksi oli Mogorodin Julia. Kertoi tämän vallasnaisen elämästä nuoresta tytöstä vanhaksi naiseksi. Luulisin, että olisi eurooppalainen, esim. saksalainen, voi olla muunkin maalainen.
Löydätkö sarjan?
[/quote]
Mogadorin valtiaat
http://yle.fi/vintti/yle.fi/muistikuvaputki/muistikuvaputki/rouvaruutu/mogadorin-valtiaat.htm
ei ap
[/quote]
Vau, kiitos tämän löytajälle! Mulla meni ihan iho kananlihalle kun näin tän linkin; luulin, etten koskaa löytäisi enää lapsuuteni ensimmäistä aikuisten tv-ohjelmaa, jota sain katsoa ja joka jäi lähtemättömäsi mieleeni tunnelmina.
KIITOS!!!!
Tämä on ap:n paras ketju ikinä!!!
Olen jo saanut kaksi todella arvokasta vastausta. Näköjään googlettaminenkin on taitolaji. Hali löytäjille!
Ja toisen Maija
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 01:02"]
Selvitäs mulle sen Kotirouva Lontoossa ja nykyisin W1 -blogin Minnan tyttärien nimet? M&M ne on blogiteksteissä, siitä lienee apua. Instagramissa kumpikaan ei oo maininnu nimiä.
Ja Minnan mies, Jeremy Bussey, on ihan pirun rikas, niin selvitäs huvikseen että mitä se tekee. Pörssimeklarihan se on, mutta liittyen mihin.
[/quote]
Jeremy Bussey on ollut töissä GFI Group ja Tullett Prebon- nimisissä firmoissa. Noissa firmoissa meklarit hoitavat ja välittävät isojen firmojen (esim. yritysten ja investointipankkien) välisiä kauppoja ja rahansiirtoja. Tullett Prebon houkutteli mahdollisesti laittomin keinoin Busseyn vaihtamaan työpaikkaa GFI:lta Tulletille. Asia meni oikeuteen v 2007, jossa arvioitiin että Bussey saisi 8 miljoonaa puntaa, jos vaihtaisi työpaikkaa. Ilmeisesti vaihtoi.
Toisen tyttären nimi on Milla.
[/quote]