Anna minulle googletustehtävä, mitä tietoa, et ole itse löytänyt?
Olen omasta mielestäni hyvä käyttämään googlea ja penkomaan netistä tietoa, mutta tuli mieleen, että tällanen aihe olisi kiva ja tähän voisi siis myös vastakin kaikki. Mutta nyt jotain hyviä googletus kohteita esim.
kauan sitten unohdettuja biisejä, leffoja, elintarvikkeita yms.
tietoa törkyfirmoista
ja kaikke muuta vastaava tiiäättehän
Kommentit (253)
Voiko laittaa itsensä ruotsalaiseen opiskelija-asuntojonoon, vaikka ei ole vielä saanut opiskelupaikkaa? Ja missä asuntojonoon ilmoittaudutaan?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 00:59"]
Mikä on se vanha aivan 2000-luvun alussa tullut lastenohjelma, jossa oli pahisnainen nimeltä Ahnelma? Lennettiin kuumailmapallolla, jotenkin mukaan liittyivät sanat Belladonna, Lancelot ja Buster. Jos löydät googlella, olet aika nero, koska minä en! tulee samat vaihtoehdot, ja mistään ei tunnu löytyvän vastausta.
Josko joku löytäis....
Onneks huomasin tän ketjun!!
Oon yrittänyt etsiä tietoa yhdestä maalauksesta. Luulisin, että maalaus on 250-350 vuotta vanha (joo, en ole mikään taiteentuntija)
Naisen muotokuva. Kuvassa on naisen olkapäät ja pää. Naisen kasvot on kuvattu vähän oikealta, hänellä on vaaleanpunainen paita/mekko ja päässä valkoinen huivi joka on solmittu leuan alta. Muistaakseni huivin alta näkyy vähän vaaleita hiuksia.
Kaunis ja 'sereeni' muotokuva. Ei suomalainen.
Muistaakseni olen joskus onnistunut löytämään tän netistä ja jopa taiteilijan nimen, mutta en löydä enää. En sitten millään.
Olisko tarpeeksi haastetta?
Täällähän on vaan kysymyksiä? Mäkin haluaisin kuulla vastauksen moniin näistä :)
Onko ap vastannut vielä yhteenkään kysymykseen..?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:34"]
Minulla oli lapsena 90-luvun puolen välin kieppeillä R-kioskilta saatavia pieniä muovisia avaruusolioleluja, mutten muista lelujen nimeä. Olioita myytiin sellaisissa pusseissa, joista ei etukäteen tiennyt minkä olion saa. Tunnustelemalla pussia pystyi vähän arvioimaan mikä figuuri olisi tulossa. Muistan ainakin vaaleanpuna-vihreän cowboy-hattuisen olion, jonka nimi saattoi olla Tex tai joku muunnos tuosta, sekä jalkapallo-olion, jolla oli monta jalkaa. Mikä tämän lelusarjan nimi oli?
[/quote]
Gogo! :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:34"]
Minulla oli lapsena 90-luvun puolen välin kieppeillä R-kioskilta saatavia pieniä muovisia avaruusolioleluja, mutten muista lelujen nimeä. Olioita myytiin sellaisissa pusseissa, joista ei etukäteen tiennyt minkä olion saa. Tunnustelemalla pussia pystyi vähän arvioimaan mikä figuuri olisi tulossa. Muistan ainakin vaaleanpuna-vihreän cowboy-hattuisen olion, jonka nimi saattoi olla Tex tai joku muunnos tuosta, sekä jalkapallo-olion, jolla oli monta jalkaa. Mikä tämän lelusarjan nimi oli?
[/quote]
Gogo! :)
[/quote]
Joku muu ehdotti jo aikaisemmin noita Gogoja ja edellisellä sivulla vastasinkin jo, etteivät olleet Gogoja nämä etsimäni :) Gogot tulivat myöhemmin myyntiin ja itse olin kasvanut leikki-iästä tuolloin jo pois. Nämä minun etsimäni oliot ovat viimeistellympiä eli näille on maalattu vaatteet ja kasvonpiirteet, kun taas Gogot olivat yksivärisiä. Etsimäni avaruusoliot ovat myös hieman isompia kuin Gogot.
Minä vuonna Suomessa tuli tv:stä sellanen japanilaine pinokkio-elokuva, jossa pinokkion äänenä oli Jarmo Koski? Tietääkseni se tuli joskus 90-luvun alkupuolella. Elokuva on tv-sarjasta tehty elokuva, ja tunnetaan enkus nimellä Saban's adventures of Pinocchio.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:09"]
Minä vuonna Suomessa tuli tv:stä sellanen japanilaine pinokkio-elokuva, jossa pinokkion äänenä oli Jarmo Koski? Tietääkseni se tuli joskus 90-luvun alkupuolella. Elokuva on tv-sarjasta tehty elokuva, ja tunnetaan enkus nimellä Saban's adventures of Pinocchio.
[/quote]
Ettet kuitenkin tarkottaisi tätä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pinokkion_seikkailut_%28vuoden_1996_elokuva%29
Löytyykö Kari Tapion ja Kaartin soittokunnan esitys Myrskyn jälkeen? Youtubessa on mutta ilman ääntä.
Etsipäs mulle tutkimusartikkeleita (tai kirjoja) narratiivisesta tutkimuksesta, ja olisi kiva jos se olisi jotain muutokseen/prosessiin liittyyvää.
Gradua varten. Huokaus...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 00:59"]
Mikä on se vanha aivan 2000-luvun alussa tullut lastenohjelma, jossa oli pahisnainen nimeltä Ahnelma? Lennettiin kuumailmapallolla, jotenkin mukaan liittyivät sanat Belladonna, Lancelot ja Buster. Jos löydät googlella, olet aika nero, koska minä en! tulee samat vaihtoehdot, ja mistään ei tunnu löytyvän vastausta.
[/quote]
Olisko tämä? Muistan hämärästi katsoneeni sitä itsekin.
Mikä lastenkirja? Alkuperäinen teos taatusti jostain itäblokin maasta. Luin tätä lapsena 80-luvulla. Siinä lumisade hautaa talon niin, ettei "pahat" ihmiset (sotilaat, kasakit, en muista ketkä) eivät löydä talon sisälle piiloutuneita ihmisiä. oli muistaakseni kuvakirja.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:07"]
Mikä lastenkirja? Alkuperäinen teos taatusti jostain itäblokin maasta. Luin tätä lapsena 80-luvulla. Siinä lumisade hautaa talon niin, ettei "pahat" ihmiset (sotilaat, kasakit, en muista ketkä) eivät löydä talon sisälle piiloutuneita ihmisiä. oli muistaakseni kuvakirja.
[/quote]
No niin, löysin vihdoinkin itse: http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/varenka/
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:42"]
Josko joku löytäis....
Onneks huomasin tän ketjun!!
Oon yrittänyt etsiä tietoa yhdestä maalauksesta. Luulisin, että maalaus on 250-350 vuotta vanha (joo, en ole mikään taiteentuntija)
Naisen muotokuva. Kuvassa on naisen olkapäät ja pää. Naisen kasvot on kuvattu vähän oikealta, hänellä on vaaleanpunainen paita/mekko ja päässä valkoinen huivi joka on solmittu leuan alta. Muistaakseni huivin alta näkyy vähän vaaleita hiuksia.
Kaunis ja 'sereeni' muotokuva. Ei suomalainen.
Muistaakseni olen joskus onnistunut löytämään tän netistä ja jopa taiteilijan nimen, mutta en löydä enää. En sitten millään.
Olisko tarpeeksi haastetta?
[/quote]
Näitä on varmaan vaikka kuinka.
Georgios Roilos? Maalaus: http://www.paletaworld.org/Images.asp?id=241
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:21"]
Mikä piirretty sarja tai elokuva? Katselin tätä videolta 80-luvulla, kertoo pojasta nimeltä Rai. Sijoittuu dinosaurusten aikaan.
[/quote]
Ehkä tämä? Päähenkilöistä yksi on Ryan, olisi voitu suomentaa Raiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:21"]
Mikä piirretty sarja tai elokuva? Katselin tätä videolta 80-luvulla, kertoo pojasta nimeltä Rai. Sijoittuu dinosaurusten aikaan.
[/quote]
Ehkä tämä? Päähenkilöistä yksi on Ryan, olisi voitu suomentaa Raiksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dinosaucers
[/quote]
Itse katsoin lapsena 80-luvulla sarjaa nimeltä Rai Luolapoika, eli olisiko tämä sarja mitä haetaan: http://www.puhummesuomea.com/?sarja=Rai-luolapoika
Olen koittanut googlailla ties miten mutten onnistunut.
Kyseessä lastenpiirretty, tuli TV-Kolmelta (?) joskus ysärin alussa. Se oli joku siinä oli eri horoskooppihahmoja jotka asui tähdenmuotoisilla planeetoilla avaruudessa.
Toinen on jokin Aku Ankan jakso ja muistikuvieni mukaan tämä piirrosjälki olisi ollut hieman erilainen kuin "normi" Akuissa. Itseasiassa kun tarkemmin mietin en ole yhtään varma oliko kyseessä edes Aku Ankka. Mutta olivat siinä Egyptissä jossain pyramidissa ja siellä oli lentäviä mattoja yms. Liekö edes puhuneet mitään, mutta siinä soi sellainen egyptiläistyylinen musiikki.
Saksaa osaaville/muuten vain loistogooglettajille pähkinä:
onko Saksassa vastaavaa nettisivua kuin Tilannehuone? Sivu mistä näkee miksi ambulanssi kävi kodin lähellä, missä on tapahtunut onnettomuus ja millainen.
Olisin tiedosta äärettömän kiitollinen!