Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille pitäisi aina olla lihaa tarjolla?

Vierailija
18.06.2014 |

Ajattelin tehdä juhannukseski feta-kasvispiirakkaa, salaattia ja jotain makeaa päiväseltään kyläileville vieraille, kunnes tuttuni älähti lihattomista tarjoiluista. Miehet eivät kuulemma pärjää ilman lihaa, ja vähintään makkarat pitäisi grillata. Siis miehille, naiset ilmeisesti haarukoivat nätisti salaattia tämän tuttuni mielikuvissa :D

Eivätkö miehet tosiaan pärjää muutamaa tuntia ilman lihaa? Joissai menunsuunnittelukeskusteluissakin törmää tuohon, että nimenomaan miehiä varten pitää tarjolla olla lihaa.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:38"]

Mun mies syö kerran päivässä ruuan, ja ei kuulemma mene nälkä jos ei ole lihaa ja perunaa, kala käy myös. Mies on myös todella ärtynyt jos on nälkäinen, kyllä se mies ne lihansa maksaakin, minä vaan paistan.

[/quote]

Herra varjele jos mies ehtii ärtyä lihanpuutteessaan! Äkkiä kyrsää naamariin!

Tämä juuri on sitä miesten lapsena pitämistä.

Ja kuka muka syö vain kerran päivässä? Jos on noin epäterveelliset elämäntavat niin se lihan vaatiminen joka aterialla on aikalailla pienin niistä murheista. Terve vaan sydänkohtaus ja "yllättävä" äkkikuolema.

[/quote]

No vuorotyöläinen on, yövuoro 13 h, syö sinä aikana eväänä jonkun eineslaatikon, maksalaatikkoa, kiusausta, makaronilaatikkoa tms. Kun on ollut yön töissä, syö aamulla leipää ja puuroa, sitten nukkuu, ja iltapäivällä minä teen sen päivän pääruuan, illalla mies syö sitten viiliä ja jugrttia, saattaa keittää iltakahvit jossain kohtaa ennen iltapalaa. En tiedä missä välissä sitä toinen lämmin ruoka pitäisi ehtiä syödä. Ja kun hän on 11 h päivävuorossa syö kuudelta aamulla sen puuronsa, ja tulee kotiin syömään ruokaa puolenpäivän aikaan, kun tulee kuuden jälkeen töistä, ei ala enää mitään raskasta sapuskaa syömään, vaan yhdeksän aikaan syö ne viilinsä ja jugurttinsa.

Minä myöskään en halua syödä kuin korkeintaan kerran päivässä, mutta en välttämättä syö lihaa joka päivä, ja kun muutenkin syön aina oikeaa ruokaa hyvin pienen annoksen.

Miehen vapaapäivinä hän syö aamupuuronsa siinä 11 aikaan, ja päivän ruoka on sitten viimeistään kello 17. 

Yövuoroon mennessä kyllä syö siinä iltapäivälläkin, eli evään kanssa tulee kaksi ruokailua vuorokaudessa.

Vierailija
42/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:05"]

Mun mies syö kerran päivässä ruuan, ja ei kuulemma mene nälkä jos ei ole lihaa ja perunaa, kala käy myös. Mies on myös todella ärtynyt jos on nälkäinen, kyllä se mies ne lihansa maksaakin, minä vaan paistan.

[/quote]

Eli miehelläsi ei lähtisi nälkä jos hän mättäisi naamaansa annoksen vaikkapa lihatonta juustoista lasagnea tai muuta vastaavaa tukevaa ruokaa? Ihan siis siksi kun siinä ei ole lihaa?

Ap

[/quote]

Ei, ja aina se lihakaan ei auta, esim. kaalikeitto menee vaan läpi kuin vesi kun siinä ei ole perunaa. Voi olla että nälkä menisi, mutta liian lyhyeksi ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:20"]

Lihattomat ruoat on sama kuin söisi muttei kuitenkaan kunnolla. Tulee pettynyt olo, tässäkö tämä oli. Sama kuin lähtisi juoksulenkille mutta kiertäisi lähimmän talon kävellen ja palaisi kotiin. Liha+kasvisruoasta saa rakennettua monipuolisen aterian, pitää nälkää, maistuu hyvälle ja antaa täyteläisen tunteen.

[/quote]

Tässä viestissä oikea vastaus.

Katsokaas naiset kun me miehet olemme fyysisesti teitä kookkaampia. Tämä ei tarkoita, että olisimme teitä parempia, vaan että tarvitsemme enemmän ja tukevampaa ruokaa. Siinä syy siihen, miksi kasvissyönti on niin naisiin päin painottunutta. Trendien lisäksi siis.

Miehestä oikeasti tuntuu kasvisruoan jälkeen usein siltä, että täytyy käydä kotona kaupan kautta että saa oikeaa ruokaakin. Oikea ruoka tässä kontekstissa tarkoittaa siis ravintoa, joka sekä poistaa oikeasti nälän että miellyttää omia makuhermoja.

Liha on hyvää, ravitsevaa ja täyttävää. Lisäksi ihminen nyt kuitenkin on sekasyöjä joten sekasyönti on hänelle ehdottomasti terveellisin tapa elää. Täyskasvikseen vaihtaneethan tarvitsevat usein jos jonkinlaisia lisäravinteita.

T. Miesnäkökulma.

[/quote]

Eli jos sinulle tarjotaan feta-pinaattipiirakkaa, pullaa, kakkua tai muuta lihatonta syötävää vaikka kahvittelun lomassa, pitää sinun käydä kaupassa hakemassa lihaa koska muu ei tyydytä makuhermojasi, vie nälkääsi tai ole oikeaa ruokaa? Selvä.

Huvittunut ap

Vierailija
44/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luona vieraat ei koskaan syö lihaa, koska en itsekkään syö. Saavat syödä mun ituhippikasvispöperöitä ja ihan hyvin heille on maistunut, koska olen hyvä kokki.

Vierailija
45/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:28"]

Lihattomat ruoat on sama kuin söisi muttei kuitenkaan kunnolla. Tulee pettynyt olo, tässäkö tämä oli. Sama kuin lähtisi juoksulenkille mutta kiertäisi lähimmän talon kävellen ja palaisi kotiin. Liha+kasvisruoasta saa rakennettua monipuolisen aterian, pitää nälkää, maistuu hyvälle ja antaa täyteläisen tunteen.

[/quote]

Jos kasvisruoka ei pidä nälkää on se tehty huonosti. Mikäli seassa on tarpeeksi, papuja, linssejä, tofua, sojarouhetta tms kasvisruoka on kyllä erittäin täyttävää. Tällaisia kommentteja heittelevät ovat varmasti hyvin harvoin syöneet kunnon kasvisruokaa saati että ymmärtäisivät miten ravitseva kasvisateria koostetaan (se kun on muutakin kuin salaattia, kasvissosekeittoa tai pakastekasviksia).

Terveisin sekasyöjä joka arvostaa myös kunnon kasvisruokaa

[/quote]

Mun maha ei tuollaisia kestä, olen vihreä, ja vihreitten puoluekokouksissa on aina periaatteesta vaan kasvisruokaa, ja se on aina jotain tuollaista papulinssisössöä, jos sitä erehtyy syömään, jää kyllä puheenvuorot kuulematta ja tulee kokouspaikan vessat tutuksi. Jos ei maha mene ruikulle, niin vähintään pierettää. Tapaankin kyllä käydä sitten jossain ravintolassa syömässä..

Vierailija
46/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:05"]

[/quote]

Eli miehelläsi ei lähtisi nälkä jos hän mättäisi naamaansa annoksen vaikkapa lihatonta juustoista lasagnea tai muuta vastaavaa tukevaa ruokaa? Ihan siis siksi kun siinä ei ole lihaa?

Ap

[/quote]

Ei, ja aina se lihakaan ei auta, esim. kaalikeitto menee vaan läpi kuin vesi kun siinä ei ole perunaa. Voi olla että nälkä menisi, mutta liian lyhyeksi ajaksi.

[/quote]

Kyseessä on asenneongelma eikä mikään muu.

Vierailija
47/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin jännä juttu. Nimittäin se, että kasvisruokailija toivoo kyläillessään, että hänen ruokavaliotaan kunnioitetaan ja valmistetaan hänelle sopivaa kasvisruokaa.

Kun sitten kasvissyöjä pitää itse pippalot, niin lihaa syövien vieraiden on vaan syötävä sitä kasvisruokaa. Lihan pyytäjät tuhahdetaan raakalaisiksi junteiksi.

Muistapa nyt sitten, ettet vastaisuudessa enää koskaan vaadi tai edes pyydä missään kyläillessä itsellesi erillistä kasvisruokaa.

Vierailija
48/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:24"]

[/quote]

Tässä viestissä oikea vastaus.

Katsokaas naiset kun me miehet olemme fyysisesti teitä kookkaampia. Tämä ei tarkoita, että olisimme teitä parempia, vaan että tarvitsemme enemmän ja tukevampaa ruokaa. Siinä syy siihen, miksi kasvissyönti on niin naisiin päin painottunutta. Trendien lisäksi siis.

Miehestä oikeasti tuntuu kasvisruoan jälkeen usein siltä, että täytyy käydä kotona kaupan kautta että saa oikeaa ruokaakin. Oikea ruoka tässä kontekstissa tarkoittaa siis ravintoa, joka sekä poistaa oikeasti nälän että miellyttää omia makuhermoja.

Liha on hyvää, ravitsevaa ja täyttävää. Lisäksi ihminen nyt kuitenkin on sekasyöjä joten sekasyönti on hänelle ehdottomasti terveellisin tapa elää. Täyskasvikseen vaihtaneethan tarvitsevat usein jos jonkinlaisia lisäravinteita.

T. Miesnäkökulma.

[/quote]

Eli jos sinulle tarjotaan feta-pinaattipiirakkaa, pullaa, kakkua tai muuta lihatonta syötävää vaikka kahvittelun lomassa, pitää sinun käydä kaupassa hakemassa lihaa koska muu ei tyydytä makuhermojasi, vie nälkääsi tai ole oikeaa ruokaa? Selvä.

Huvittunut ap

[/quote]

No tottakai se riippuu siitä onko tarkoitus syödä ruokaa vai vaan kahvitella, eihän kahvin tarkoitus ole täyttää mahaa, vaan on ihan ylimääräinen huvitteluhetki. Mutta jos vaikka on ajanut tunteja jonnekin mökille, eikä koko päivänä ole muuta tarjolla kuin kahvia ja piirakkaa, niin kyllähän siinä nälkä tulee.

Vierailija
49/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:11"]

Itse tulen hieman alemmasta sosioekonomisesta luokasta ja täytyy kyllä sanoa, että mun suvun miehet olisivat kauhuissaan jos kahvilla tarjoiltaisiin salaattia ja fetapiirakkaa. Kukaan ei varmaan ottaisi mitään, rohkeimmat pienen palasen.

Jos vieraat ovat ihan normaaleja, niin sitten en näe tarjoiltavissasi mitään vikaa. Kasvisruoka on todella hyvää ja sitä syödään muutenkin Suomessa ihan liian vähän. Kivaa vaihtelua iänikuiselle kinkkupiirakalle.

[/quote]

Entä jos siinä kinkkupiirakassa olisi kasviksia? Aiheuttaisiko se saman reaktion?

[/quote]

Todennäköisesti, ainakin jos niitä olisi paljon tai siinä olisi parsakaalia tai jotain muuta liian hc-rehun näköistä. Paprika vielä menisi.

[/quote]

Pieniltä lapsilta vielä jotenkin ymmärtää tuollaisen naurettavan nirsoilun, mutta ei aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
50/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP älä nyt vaan laita mitään lihaa tarjolle!! :D huvittavia tollaset moukat, sun tarjottavat kuulostaa tosi hyvältä.

Vierailija
51/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, miehiä eivät yleensä mitkään turhat trendit paljon kiinnosta. Toisin kuin naisia.

Mies tarvitsee ihan oikeaa, kunnollista perusruokaa. Lähes aina tuollainen ruoka sisältää lihaa.

Vierailija
52/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ihmisten asenteita vieraiden tarjottavia kohtaan. Minulle ei tulisi mieleenkään alkaa määräilemään millaista ruokaa kylässä minulle tulee laittaa, kunhan on sellainen vaihtoehto, ettei tule allergista reaktiota.

Ja mitä paremman esittämistä siinä on, jos sattumalta nyt tarjoilut sattuvat poikkeamaan omista tottumuksista? Kummallinen käsitys.

Vierailija
53/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:39"]

Tämä onkin jännä juttu. Nimittäin se, että kasvisruokailija toivoo kyläillessään, että hänen ruokavaliotaan kunnioitetaan ja valmistetaan hänelle sopivaa kasvisruokaa.

Kun sitten kasvissyöjä pitää itse pippalot, niin lihaa syövien vieraiden on vaan syötävä sitä kasvisruokaa. Lihan pyytäjät tuhahdetaan raakalaisiksi junteiksi.

Muistapa nyt sitten, ettet vastaisuudessa enää koskaan vaadi tai edes pyydä missään kyläillessä itsellesi erillistä kasvisruokaa.

[/quote]

En edelleenkään ole kasvissyöjä, minä vain syön myös lihatonta ruokaa enkä ole tajunnut että kukaan muu ei ilmeisesti tee niin.

Ap

Vierailija
54/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:50"]

[/quote]

En edelleenkään ole kasvissyöjä, minä vain syön myös lihatonta ruokaa enkä ole tajunnut että kukaan muu ei ilmeisesti tee niin.

Ap

[/quote]

Vieraiden toiveita olisi myös hyvä kunnioittaa tarjottavia miettiessä.

Vierailija
55/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:11"]

Itse tulen hieman alemmasta sosioekonomisesta luokasta ja täytyy kyllä sanoa, että mun suvun miehet olisivat kauhuissaan jos kahvilla tarjoiltaisiin salaattia ja fetapiirakkaa. Kukaan ei varmaan ottaisi mitään, rohkeimmat pienen palasen.

Jos vieraat ovat ihan normaaleja, niin sitten en näe tarjoiltavissasi mitään vikaa. Kasvisruoka on todella hyvää ja sitä syödään muutenkin Suomessa ihan liian vähän. Kivaa vaihtelua iänikuiselle kinkkupiirakalle.

[/quote]

Entä jos siinä kinkkupiirakassa olisi kasviksia? Aiheuttaisiko se saman reaktion?

[/quote]

Todennäköisesti, ainakin jos niitä olisi paljon tai siinä olisi parsakaalia tai jotain muuta liian hc-rehun näköistä. Paprika vielä menisi.

[/quote]

Pieniltä lapsilta vielä jotenkin ymmärtää tuollaisen naurettavan nirsoilun, mutta ei aikuisilta ihmisiltä.

[/quote]

Jep, käsittämättömän typerää myös minustakin. Minkäs teet, kun eivät nuo ole koskaan edes matkustelleet juuri missään ja tuttavapiirikin koostuu kaltaisistaan maalaisista, eivät he ole tottuneet muuhun. Itse yritän parhaani mukaan tarjota jotain erilaista ja vähän avartaa heidän makumaailmaansa, mutta melko toivotonta se on.

Vierailija
56/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kahvitteluhetki tuskin on mikään ideologian julistamistilaisuus. Vai onko se normaalia syödä kahvin kera makkaraa? 

Vierailija
57/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:42"]

Heh, miehiä eivät yleensä mitkään turhat trendit paljon kiinnosta. Toisin kuin naisia.

Mies tarvitsee ihan oikeaa, kunnollista perusruokaa. Lähes aina tuollainen ruoka sisältää lihaa.

[/quote]

Miksi juuri mies tarvitsee liharuokaa? :D

Ilmeisesti mies tarvitsee juuri sellaista ruokaa mitä hän on tottunut syömään, muuten tulee itkupotkuparku ja paha mieli.

Ap

Vierailija
58/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin totaalisen kyllästynyt niihin ruokiin mitä meillä aina syödään. Jos joku tekee meille jotain tosi erilaista kun mennään kylään, niin sehän on ihan mahtavaa! Olen myös kiitollinen kaikista ruokavinkeistä, koska oikeasti vihaan ruoanlaittoa ja haluan uusia helppoja ohjeita.

Ei tulisi mieleenkään kylään mennessä alkaa ruinata jotain makkaranpätkää, koska "meillä syödään joka ruoalla makkaraa". Voi luoja...

Vierailija
59/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:50"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Vieraiden toiveita olisi myös hyvä kunnioittaa tarjottavia miettiessä.

[/quote]

Vieraat eivät ole esittäneet mitään toiveita.

Ap

Vierailija
60/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:54"]

Ap:n kahvitteluhetki tuskin on mikään ideologian julistamistilaisuus. Vai onko se normaalia syödä kahvin kera makkaraa? 

[/quote]

Ideologiaa se on kasvissyöntikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän