Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille pitäisi aina olla lihaa tarjolla?

Vierailija
18.06.2014 |

Ajattelin tehdä juhannukseski feta-kasvispiirakkaa, salaattia ja jotain makeaa päiväseltään kyläileville vieraille, kunnes tuttuni älähti lihattomista tarjoiluista. Miehet eivät kuulemma pärjää ilman lihaa, ja vähintään makkarat pitäisi grillata. Siis miehille, naiset ilmeisesti haarukoivat nätisti salaattia tämän tuttuni mielikuvissa :D

Eivätkö miehet tosiaan pärjää muutamaa tuntia ilman lihaa? Joissai menunsuunnittelukeskusteluissakin törmää tuohon, että nimenomaan miehiä varten pitää tarjolla olla lihaa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:46"]

Ei kyllä aidolla, teeskentelemättömällä ihmisellä täytyy olla kinkkusuikaileita suklaapaloissakin. T: #22

[/quote]

Ap sitten on hyvä ja tekee kinkku-mustikkapiirakan jälkkäriksi ;) 

Vierailija
2/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:38"]

Ei lihattomassa piirakassa ole mitään ideologiaa, mutta jos joku lihattomuudesta pillastuu niin saa minun puolestani olla ilman.

[/quote]

Et siis suostu tarjoamaan lihaa vieraille jos ne sitä haluavat. Tuo on mielestäni sopimatonta käytöstä. Miksi kasvisruokaintoilijat ovat usein näin suvaitsemattomia muita kohtaan?

[/quote]

Vieraat eivät edelleenkään ole esittäneet mitään toiveita tarjoilujen suhteen, ja olen tähän asti olettanut tarjottavieni olevan ihan tavallista ruokaa (selkeästi olen väärässä :D). Kiinnittääkö joku oikeasti huomiota siihen onko tarjottavassa piirakassa lihaa?

Enkä ole kasvisruokaintoilija, olen ihan sekasyöjä, mutta nähtävästi oikea sekasyöjä syö lihaa ihan kaikilla aterioilla. Kasvisintoilijaksi tunnustaudun kyllä!

Jos joku vieraista vaatii lihaa pöytään, niin kai minä jonkin leikkeleensiivun voin hänen lautaselleen asetella. Tosin pitäisin sellaista tarjoilujen nirsoilua sopimattomana käytöksenä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ollut kahvia suussa, kun luin tämän ketjun. Olisi mennyt näppis vaihtoon.

t. Mies n. 40v

Vierailija
4/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:46"]

Ei kyllä aidolla, teeskentelemättömällä ihmisellä täytyy olla kinkkusuikaileita suklaapaloissakin. T: #22

[/quote]

Tästä tuli mieleen, onko kukaan kokeillut pekonia suklaalla? Se on joku oikea juttu mutten ole koskaan maistanut.

Niin ja ap, niille tutuille voit laittaa kahvilakäynnille just sellaiset tarjoilut kuin olet suunnitellutkin. En ymmärrä minäkään miksi sitä lihaa aina sanotaan laittamaan "miehiä varten", kun molemmat sukupuolet sitä syö. Kahvittelulla ei syö kukaan ellei sitten ole jotain kinkkupiirakkaa. Luulis että kun on juhannus niin kyläilyjen jälkeen grillaisivat itse, vaikka kokonaisen sian sitten jos emäntä oli niin hirveä että tarjosi ruokaa ilman silavaa. Suomessa syödään muutenkin ihan epätavallisen paljon lihaa, ainoa muu mesta missä olen törmännyt tähän ilmiöön on Briteissä ja Irlannissa, siellä on myös joka aterialla jotain eläinperäistä. Espanjassa asuessani oli ihan tavallista syödä lihaa kerran viikossa, ja sekin oli jotain kania.

Vierailija
5/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW keskimääräinen intialainen (joita on reilusti yli miljardi) syö lihaa n. 5 kg vuodessa. Tuo 99 % on täysin perseestä vedetty luku.

t. sekasyöjä joka syö kasvisruokaa useammin kuin liharuokaa

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:28"]

Puhdas kasvisruoka on ideologiaa, koska 99% ihmisistä syö lihaa säännöllisesti. Et kai ole elänyt tynnyrissä? Jos vieraat eivät ole esittäneet toiveita, silloin on aina paikallaan tehdä valistunut arvaus yhteiskunnan normien mukaan - syödään sitä mitä ihmiset normaalisti syövät.

Ilmeisesti kyse ei ole pelkästä kahvittelusta, kun tuttusikin ehdotti grillaamista, kuten aloituksessa sanot. Eli grilli on olemassa ja sen käyttämiseen mahdollisuus.

[/quote]

Vierailija
6/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:32"]

Tuhehdu siihen kasvipiirakkaan. T.nainen

Että jaksaa kyrpiä tämä saakelin kasvis-ja terveysintoilu, kun joka v****:n wt-perheessä esitetään parempaa kuin ollaan. 

Makkaraa ja sinappia, kiitos! Nyt on suomen lyhyt kesä ja ollaan mökillä. Vuodenaikoijen vaihtelun pitäisi tuoda vaihtelua ruokaakin, eikä sitä samaa kasvissontaa kesät talvet oli tillaisuus kuin tilaisuus kyseessä.

[/quote]

*reps* Feta on kyllä wt aidoimmillaan! :D

[/quote]

Feta wt:tä? Ette oo ihmiset enää ees tosissanne.. juustoa se on ja vielä hemmetin hyväää niin salaatissa, piiraissa kuin pizzankin päällä

Vierailija
7/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:20"]

Ajattelin tehdä juhannukseski feta-kasvispiirakkaa, salaattia ja jotain makeaa päiväseltään kyläileville vieraille, kunnes tuttuni älähti lihattomista tarjoiluista. Miehet eivät kuulemma pärjää ilman lihaa, ja vähintään makkarat pitäisi grillata. Siis miehille, naiset ilmeisesti haarukoivat nätisti salaattia tämän tuttuni mielikuvissa :D

Eivätkö miehet tosiaan pärjää muutamaa tuntia ilman lihaa? Joissai menunsuunnittelukeskusteluissakin törmää tuohon, että nimenomaan miehiä varten pitää tarjolla olla lihaa.

[/quote]

Jollain ihmisillä on tämä kumma käsitys,äitinikin vouhkaa että "fyysistä työtä tekevä mies tarvitsee lihaa!" Ei, ihminen joka kuluttaa paljon,tarvitsee proteiinia.Sitä on muussakin ruuassa. Ja kaikki miehet eivät ole lihanhimoisia,omani on nimenomaan vaatinut että teemme kasvisruokaa,kun se sopii hänen ituhippi-ideologiaansa(itse siis söisin mieluusti useammin lihaa.)

Sitä en tiedä mihin tämä miehet tarvitsevat lihaa-myytti perustuu :)

Vierailija
8/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:32"]

Makkaraa ja sinappia, kiitos! Nyt on suomen lyhyt kesä ja ollaan mökillä. Vuodenaikoijen vaihtelun pitäisi tuoda vaihtelua ruokaakin, eikä sitä samaa kasvissontaa kesät talvet oli tillaisuus kuin tilaisuus kyseessä.

[/quote]

Veikkaan, että sinä et syö vihanneksia talvellakaan, joten kasvispiirakasta juuri saisit sitä vaihtelua :)

Toisekseen on aika hauskaa, että sinulle "vuodenaikoijen vaihtelu ruuassa" tarkoittaa lihaa kesällä. Useimmat muut taitavat kylläkin ajatella, että kesällä ihanaa on juuri tuoreet vihannekset, marjat ja juurekset.

Vierailija
9/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse olla, mutta juhannukseen kuuluu makkara.

Vierailija
10/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Voi olla,mutta ei kai juhannuksenkaan joka aterialla?Ehkä ne vieraat pärjää yhden kahvihetken fetapiirakalla?

Vierailija
11/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kamalan äitienpäivän kun jouduimme kolmessa kyläpaikassa syömään kakkua, sienipiirakkaa ja keksejä, eikä lihan siivuakaan ollut minnekään laitettu eteen. Mies menehtyi illalla.

Vierailija
12/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on sitä miesten lapsena pitämistä. "Kyllä lapsille nyt täytyy olla mehua" -tyylisesti. Varmaan joku nainenkin on joskus maailmanhistorian aikana kaivannut jotain aterialleen, mutta ei sillä niin väliä. Sen sijaan jos miehen tekee mieli lihaa just sillon kylässä niin sitähän pitää sitten olla ettei tule paha mieli.

Mun mielestä koirat ja lapset "tarvitsee" jotain erikseen, aikuiset ihmiset syö sitä mitä saavat.

Vierailija
13/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Tarkoittanet, että SINUN juhannukseesi kuuluu makkara...

Olen syönyt makkaraa viimeksi 90-luvulla, eli ilmeisesti sen jälkeen juhlimani juhannukset on väärin juhlittu. Itketään kaikki!!!!

Vierailija
14/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin Poutun tofukasvisgrilleriä grilliin. Se on kasvismakkara.

Vierailija
15/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:38"]

Tarkoittaako lihan säännöllisesti syöminen siis lihaa jokaisella aterialla? Kai kaikki ihmiset syövät lihatonta ruokaa edes muutaman kerran viikossa? Esimerkiksi aamupuuro, pinaattiletut, kala ja sen sellaiset?

--

Ap

[/quote]

Lihatonta ruokaa? Ehkä jotkut köyhät. Tietäisit tuon, ellei eläinperäisten rasvojen puute olisi surkastuttanut oppimis- ja havainnointikykyäsi.

Vierailija
16/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:34"]

Tiesitkö että "kasvissonta" on ympäristölle, eläimillie ja jopa SINULLE parempi vaihtoehto kuin eläinperäiset tuotteet? Että jaksa kyrpiä tämä saakelin makkara- ja ihminenonlihansyöjäintoilu, kun joka v****:n wt-perheessä esitetään parempia kuin ollaan.

[/quote]

Ruokaa syödään maun takia

Vierailija
17/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö kerran päivässä ruuan, ja ei kuulemma mene nälkä jos ei ole lihaa ja perunaa, kala käy myös. Mies on myös todella ärtynyt jos on nälkäinen, kyllä se mies ne lihansa maksaakin, minä vaan paistan.

Vierailija
18/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:29"]Ehkä ne vieraat pärjää yhden kahvihetken fetapiirakalla?

[/quote]

Kahvin kanssa ei tarvitse ruokaa ollenkaan.

Vierailija
19/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:38"]

Mun mies syö kerran päivässä ruuan, ja ei kuulemma mene nälkä jos ei ole lihaa ja perunaa, kala käy myös. Mies on myös todella ärtynyt jos on nälkäinen, kyllä se mies ne lihansa maksaakin, minä vaan paistan.

[/quote]

Siis ei tietenkään kahvila tarvi olla lihaa, jos kerran päivän pääateria on syöty jo ettei tarvi sitten nälissään kärvistellä. Ei meilläkään mies syö lihaa iltapalaksi, ja aamupalallakin korkeintaan pari siivua leikkelettä ruisleivällä, ei aamupuuroon tarvi lihaa.

Vierailija
20/104 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:38"]

[/quote]

Herra varjele jos mies ehtii ärtyä lihanpuutteessaan! Äkkiä kyrsää naamariin!

Tämä juuri on sitä miesten lapsena pitämistä.

Ja kuka muka syö vain kerran päivässä? Jos on noin epäterveelliset elämäntavat niin se lihan vaatiminen joka aterialla on aikalailla pienin niistä murheista. Terve vaan sydänkohtaus ja "yllättävä" äkkikuolema.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän